Oon aivan käsittämättömän TYHMÄÄÄ näissä nettiasioissa ja varsinki laajakaistojen nopeuksissa. Antakaa anteeks tyhmyyteni ja kertokaa mulle mitä eroa nopeuksilla on?
Mulla on dna 3g mokkula, teoreettinen maksinopeus 21Mtb/s. Nopeus on kuitenkin koko ajan välillä 20mt - 50mt (nuoli alaspäin) / 3,50mt nuoli ylöpäin.
Niin, mitä nuo nopeudet tarkoittaa? Kuinka paljon tuo 20-50mt on megoissa?
Apua TYHMÄLLE!
3
234
Vastaukset
- Alotas alusta
Tarkistas vielä kerran nuo lyhenteet.
Mtb/s ei sano mitään
mt = Maltan internetmaakoodi- molopää
hah, tarkoitin siis 21 Mbit :D ja mokkula näyttää nopeudet siis Mt:nä.
- Alotas alusta
Jos dl näyttää 50 MB/s, tarkoittaa, että esim. Speedtest antaisi tulokseksi noin 400 Mbps, johon nopeuteen ei taida 3g verkot venyä.
Jos esim. Speedtest.net näyttää nopeudeksi 92.11 Mbps se tarkoittaa, että latausnopeutesi on 92.11 megabittiä (Mb) sekunnissa eli yksittäistä merkkiä. Tämä on se luku, jota operaattorit käyttävät markkinoinnissaan. Esim. mulla 100/10
Yksi tavu muodostuu kahdeksasta bitistä ja megatavu on = MB eli, jos Speedtest.net näyttää nopeutta 92.11, niin teoreettinen maksimilatausnopeus on silloin 92.11/8 eli noin 11,5 MB (eli megatavua) sekunnissa.
Testasin funetilla ja Core FTP lightilla, millä nopeudella tulee, niin dl nopeus oli 9,8 MB (megatavua sekunnissa) ja operaattorien ja Speedtest.netin käyttämän arvon mukaan se on 9,8 x 8= 78,4 Mb/s, eli merkkiä sekunnissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305657
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus123388- 1932291
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631713Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan761575Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351437Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141365En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741315- 941185
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2211177