'Kesämökin vahtikamera'

mökkikymppi

Ltl 8210a wide angle riistakamera
Elikkä. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kameramallista? Tarkoitus olisi valvontakameraksi. Jos jollakin on kuvia, niin iso , mutta käyttökokemuksia kamerasta kiitos.

39

1865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - vinkki -

Jep, minulla on kokemusta siitä ja kirjoitin niistä tuolla :

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9340456#comment-57750567

Eränetissä vaihdettiin kameran emolevy ja virrankulutus saatiin jonkinlaiseen malliin. Vaihdon yhteydessä lattakaapeli jäi keskimmäisen liiketunnistimen eteen, jolloin sivutunnistimien ollessa pois käytöstä kamera ei kuvannut mitään. En lähettänyt enää kameraa huoltoon ja avasin sen omalla riskillä. Sain kuntoon.En taatusti ostaisi ko. kameraa; kaikin puolin huono ostos.

• mökkikymppi

Tein avoimen kaupan Ltl 8210a wide angle riistakamerasta. Elikkä saan rauhassa testata sitä, ja jos en ole tyytyväinen, niin saan rahat takaisin. Huolelliset testit alkavat huomenna.

• mökkikymppi
      • - vinkki -

Jep, tismalleen samasta kamerasta on kyse.

• 200 euroa

kyllä kameroita löytyy vaikka kuinka ja sellaisia kunnon mistä myös kuvista saa selvää....ja kamerat vaatii sähkövirran jos joku kuvittelee että akuilla tai pattereilla alkaa touhuta....

• mökkikymppi

Nimimerkki 200 euroa. Olet tosi väärässä. Olen nähnyt kuvia, ja ne ovat olleet laatua HUIPPU nimennomaan laite on ollut pattereillatoimiva. Kamera oli joku 3v-vanha acor. Jospa saisi tänne asiallisia vastauksia kiitos.

• höpö höpö

riistakamera pattereilla...kesällä n. 2 vrk ja talvella n. 5 tuntia käyttöaika....sen jälkeen ei kuvan kuvaa....ja kokemusta on....kai nyt mökillä on lähes kaikilla sähköt ja ilman sitä ei mikään kamera toimi niin että siitä olisi jotain hyötyä....

• - vinkki -
        höpö höpö kirjoitti:

riistakamera pattereilla...kesällä n. 2 vrk ja talvella n. 5 tuntia käyttöaika....sen jälkeen ei kuvan kuvaa....ja kokemusta on....kai nyt mökillä on lähes kaikilla sähköt ja ilman sitä ei mikään kamera toimi niin että siitä olisi jotain hyötyä....

Sinulle on sitten osunut maanantaipäivän tuote, kuten myös kerran minulle. Kyllä "mikään" kamera toimii pattereilla koohtuullisen ajan, esim. tämä kamera kuvasi pari vuotta sitten tammikuun alusta huhtikuun loppuun samoilla pattereilla ja kuvia se otti n. 5000 kpl.

http://www.eranetti.fi/index.php?act=viewProd&productId=205

Toinen samanlainen oli talven yli kytkettynä 6V 10 Ah akkuun ja oli toiminnassa koko ajan marraskuun alusta toukokuun alkuun.

• täyttä puppua
        - vinkki - kirjoitti:

Sinulle on sitten osunut maanantaipäivän tuote, kuten myös kerran minulle. Kyllä "mikään" kamera toimii pattereilla koohtuullisen ajan, esim. tämä kamera kuvasi pari vuotta sitten tammikuun alusta huhtikuun loppuun samoilla pattereilla ja kuvia se otti n. 5000 kpl.

http://www.eranetti.fi/index.php?act=viewProd&productId=205

Toinen samanlainen oli talven yli kytkettynä 6V 10 Ah akkuun ja oli toiminnassa koko ajan marraskuun alusta toukokuun alkuun.

teoriassa kameralle luvataa 6 kk käyttöaika....kaikki kuitenkin tietää että käytännössä se on paljon pienempi ja tuossa linkissä oikea aika.... 4 astetta ja käyttäaika pattereilla 2 tuntia....voi vain kuvitella kun pakkasta on -20C....joten lopetaan suoranainen valehtelu...eikö?

http://www.metsastysinfo.com/topic/1164-safari-kg-680v/

• - vinkki -
        täyttä puppua kirjoitti:

teoriassa kameralle luvataa 6 kk käyttöaika....kaikki kuitenkin tietää että käytännössä se on paljon pienempi ja tuossa linkissä oikea aika.... 4 astetta ja käyttäaika pattereilla 2 tuntia....voi vain kuvitella kun pakkasta on -20C....joten lopetaan suoranainen valehtelu...eikö?

http://www.metsastysinfo.com/topic/1164-safari-kg-680v/

Minulla on kaksi linkissä ollutta riistakameraa ja 3 muuta. Linkin kamera ottaa sähköä valmiustilassa n. 0,5mA ja salama päällä n. 100mA. Mittaukset tein itse, mikä ei ole vaikeaa. Kun pattereiden kapasitetti on 2x2000mAh, niin laske itse, kuinka kauan patterit kestää. Melkein tyhjät patterit tai muuten vain surkeat saattavat tyhjentyä hetkessä. Minä perustan kirjoitukseni omaan kokemukseeni, sinä johonkin huuhaa-testiin. Omapa on valintasi. Valehtelijaksi haukkuminen on kyllä aika paksua. Laitan sen täydellisen tietämättömyytesi piikkiin.

• mökkikymppi

Ltl 8210a wide angle riistakameran Perusteellinen testaus alkanut nyt.

• - vinkki -

Toivottavasti siinä ei ole samaa vikaa kuin oli minun kamerassani. Hankalaa, kun pitää ottaa patteripaketti irti, jotta voi katsoa näyttöä. No toimii se myös ilman sitä 4:llä patterilla. Talviolosuhteissa lumi "polttaa" kuvan puhki; aika kehno kuvan laatu. Kesällä ehkä menettelee. Kooltaan sopivan pieni, mutta väritys on sellainen, että sen huomaa helposti.

• mökkikymppi

Kuuluuko patteripaketissa olla 6-kpl nastoja ? Niitä on vain 5-kpl Vastatkaa kiitos.

• - vinkki -

En muista, montako niitä on. Yhtä monta, kuin siinä näytön yläpuolella on nastojen kosketuspintoja. Onko niistä joku irronnut/rikkoontunut ?

• hgkhgkkgkhgkhg

Mikä sitten olisi paras kamera joka lähettää datana kuva emailiin?
      Hinta n.200eur.

• mökkikymppi

Huomasin eilen, että patteripaketista puuttuu 1-nasta, eli 5-nastaa on, kun pitäisi olla 6-nastaa, koska vastapuolen kosketuspintoja on 6-kpl:tta.

• mökkikymppi

Perusteellinen testi suoritettu: Ltl 8210a wide angle riistakamera
      Paljon hyviä ominaisuuksia joita en ala erikseen esittelemään
      - Ottaa kuvia videoo itsestään, vaikka liiketunnistimet sekä kameransilmä ovat peitettynä
      - Batteriboxista puuttui yksi kontaktinasta
      - Huono kuvanlaatu pimeässä
      - Virrankulutus kova
      Kamera palautettu. En voi suositella kyseistä kameraa kenellekkään.
      Nyt kysynkin taas muilta:
      Mitenkäs tämmöinen: Ltl 5210a Laittakaa kokemuksia. Laittakaa kokemuksia kaikista riistakameroista, että minkälainen kannattaa ostaa. Piraatteja on kuulemma paljon liikkeellä eri paikoissa. Maximihinta saa olla 150€
      Suositelkaa kameroita kiitos

• - vinkki -

Miten mittasit virrankulutuksen, kun kerrot sen olevan kovan ?

On näköjään riistakameroiden hinnat juuri nousseet, joten alle 150e:n ei hyvää kameraa saa. Tuo ehdottamasi Ltl 5210a on samanlainen kuin testaamasi, mutta tavallisella ( ei laajakulma ) linssillä varustettu. Valvontakamerakäytössä riistakameralla pitää olla ns. musta salama, ei ir. Ir-salaman näkee, kun katsoo kameran suuntaan ja se paljastaa kameran sijainnin.

• mökkikymppi
      • kokemuksia ltl Acorn

hei, minulla on neljä LtlAcorn kameraa. kaksi tallentavaa ja kaksi gsm-yksiköllä olevaa. Ostin silloin juuri tuon 'musta salaman' takia. Ei näy mitään valoa kamerasta kun kuvaa tai tunnistaa liikkeen. Kuvissa ei valittamista.

Talven kuvasi tallentava kevyesti 6 ah akulla. Tosin kuvia ei tullut paljoa.
        Niin ja yksi pelkillä 8:lla patterilla. Siinä tosin talven aikana tuli vain muutama kuva, mutta olin yllättynyt kun toukokuussa otti taas minusta kuvan kune menin sen luo. En siis nähnyt kuvan ottamista vaan löysin yllätyksekseni muistikortilta.

Kamerassa on vielä sellainen mukava ominaisuus, että voi laittaa ottamaan kuvan vaikka kerran päivässä ja se lähettää sen sitten gsm:llä. Näkee tilanteen että onko asiat ok. Joskus kamera sekoilee ja saattaa lähettä kuvia omituiseen aikaan tai useampia.
        Tässä tilanteessa ei liiketunnistimet toimi.

Ainoa asia mihin olen pettynyt on niiden ns. fyysinen kestävyys. Yhdestä katkesi patterikotelon luukun saranatappi. Yhdestä katkesi toisen puolen 'läpyskä, jolla takaosa ja etuosa laitetaan kiinni. Nyt siinä on pieni remmi. Yhdestä katkesi virtnäppäin. Nyt sitä ei saa päälle kuin jotenkin ruuvimeissellä kampeamalla.

Joku varmaan syyttää, että olen kovakourainen. Yritän olla erittäin varovainen. Varsinkin olen ollut sen jälkeen kun ekana tuo saranatappi katkesi.
        --
        Ts. Kuvat ja toiminta ok. Jos ostat, niin ole ERITTÄIN hellävarainen iiden vipujen kanssa.

• kameraasentaja

Mitä hyötyä noista kameroista on valvontakaytössä?

1. Kamera on huomaamaton, joten sillä ei ole edes pelotevaikutusta.
      2. Kamera ottaa kuvia, muttei lähetä niitä minnekkään eli et tiedä tapahtuneesta.
      3. Laajakulmalinssillä ei saa tunnistettavia kuvia kasvoista tai rekisterinumeroista.

Jälkeenpäin on aika hyödyllistä katsoa kuvista huppupäisten kavereitten liikkumista rakennuksen ympärillä.

• kiva tirkkiä*

Nimimerkki kameraasentaja, Eiköhän osa näistä "mökin valvojista" ole ihan tavan tirkistelijöitä. Ei niiden tönöillä ole mitää mitään sellaista, mikä varkaita kiinnostaisi. Yksikin mökkiläinen kertoi naapurinsa laittaneen kameran kuvaamaan heidän saunarantaansa. Että se siitä "mökin ja omaisuuden valvonnasta".

• mökkikymppi

Seuraavaksi perusteeliseen testiin lähtee AITO Ltl Acorn 5210a . Ensiviikon alkupuolella alkaa testi. Katsotaan mihin se pystyy.

• * uovision *

Mitää testausohjelmasi sisältää ja mitä mittalaitteita käytät ?

• mökkikymppi

No minulta löytyy 2-kpl lux mittareita, yleismittari jne... Päivätesti, yötesti jne...Todella perusteellisen testin teen kyllä. Testaan siis riistakameran herkkyyden, toimivuuden, siis aivan kaiken.

• haluuhyvän

Minuakin kiinnostaisi laittaa mökille kamera joka lähettää kuvat tarvittaessa puhelimeen tai sähköpostiin ja voisin myös itse katsella mökille.
      En ole ostanut vielä kameraa, kun en tiedä mikä olisi hyvä ja toimiva.
      Tästä keskusteluketjustakaan ei hyviä kokemusperäisiä ehdotuksia löydy.
      Sähkö on. Hinta voisi olla 150-300€. Jos teillä on tietoa hyvistä valvontakameroista, niin kiinnostaisi.

• - vinkki -

Käy tämän ketjun linkit läpi.

• Kiva tirkkiä

Olen itse parhaillaan miettimässä millaisen kamerasysteemin hankin. Alkuun ajattelin jättää mökille vanhan kannettava romun ja usb - kameran nettiin kytkettynä. Mutta nyt aion kokeilla ensin tuota:
        http://www.elisa.fi/vahtilive

• - vinkki -

• mökkikymppi

Tänään saapui, ja nyt joutuu perusteeliseen testiin AITO Ltl Acorn 5210a . Ensivaikutelma todella hyvä, mutta nyt eiku testaamaan...

• - vinkki -

Kerro, minkä verran kamera nappasee virtaskaa valmiustilassa ja paljonko kuvatessa salaman kanssa.

• mökkikymppi
    • mökkikymppi

Tähän mennessä ilmennyt:
      Vankka rakenne
      Selkeä suomenkielinen valikko
      Kuvien laatu erittäin hyvä päivällä, yöllä, ja myös säkkipimeässä
      Kamera ottaa todella kaukaa kuvia
      Hyvä salama
      - Viedeokuvauksen laatu todella huono kaikissa olosuhteissa
      Jatketaan testausta...
      Haluatteko te väliaikaraportteja, vai kerronko myöhemmin kaiken oleellisen?

• - vinkki -

" Kamera ottaa todella kaukaa kuvia"
        Tällä tarkoittanet sitä, miten etäältä pir aktivoi kameran ?
        Kamerassa on 3 eri herkkyysasetusta, mitä käytit ja mikä oli kohde, joka pir:n aktivoi...kissa vai joku muut ?
        Mikä on virrankulutus ?

• Uovision

No kerro jo ne MITTAAMASI tulokset

• - aprilliä -

Ylempänä joku kirjoitti tästä kamerasta :

"Ainoa asia mihin olen pettynyt on niiden ns. fyysinen kestävyys. Yhdestä katkesi patterikotelon luukun saranatappi. Yhdestä katkesi toisen puolen 'läpyskä, jolla takaosa ja etuosa laitetaan kiinni. Nyt siinä on pieni remmi. Yhdestä katkesi virtnäppäin. Nyt sitä ei saa päälle kuin jotenkin ruuvimeissellä kampeamalla."

Sinun testisi mukaan kamera on vankkarakenteinen. Höhö, "todella perusteellinen testi", joka on varmaan jäänyt tekemättä.

• 676767IOIOIOPOPOP

EI TUOLLA TEE MITÄÄN KU SE EI LÄHETÄ KUVAA EMAILIIN!

• mökkikymppi

Kyllä tekee. Se riippuu käyttötarkoituksesta, ja mitä ominaisuuksia haluaa kameralta, niin ja tietenkin lompakon paksuudesta jne...

• mökkikymppi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      42
      3047
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2867
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2495
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      47
      2297
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      30
      2081
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1840
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1749
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      38
      1600
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1525
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26