olisko minkäänlaista apua mun ongelmaan???
olis kiva jos jotkut vois auttaa!!!olisin suuresti kiitollinen!ku ongelmani on se että,mulla on ratsastuspelko!!haluaisin eroon siitä!!se kävi näin:olin ponini kanssa maastossa kävelemässä ja oltiin menty hetken aikaa siinä niin.ja poni teki hätäkakat ja käänty ja alkoi laukkaamaan niin lujaa kun jaloista vaan lähti..ja olin itse viellä selässä!meinasin ainakin 2 kertaa tippua!! ;( sitten kun en tiennyt yhtään että milloin se pysähtyisi ja missä,vai pysähtyykö ollenkaan..tämä ongelma tapahtui ksä-heinäkuun aikana..eli jonkun aikaa sitten..niin en uskalla enään mennä selästä siellä maastossa!!! tää on ihan hirvee katastrooffi!! auttakaa mua olkaa niin kilttejä!!vaikka en usko että se onnistuu..mutta yrittäkää edes,pyydän!! *rukoilee polvillaan*
HELP!!!!!!!!!!!!! (ongelmia!!)
5
1374
Vastaukset
- minä
no, älä ainakaan mee maastoon yksin.
en oikeen tiiä miten sua nyt neuvoisin. itelläni on hoitohevoset ollu vähän arvaamattomia ja "sekopäisiä", ja on tultu satulastakin alas, mut en oo oikeestaan koskaan pelänny mennä takas selkään, ja nyt pystyy jo vähän arvailemaan, mitä heppa seuraavaks tekee, joten siihen pystyy jo ite vähän vaikuttamaan. enkä oo tippunukaan nyt pitkään aikaan.
mutta kuten jo sanoin, ota kaveri toisen hevosen kanssa mukaan ja puhelinkin olisi hyvä juttu. eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. rohkeasti vain selkään!- Soraya
mäkin oon.. rohkeesti vaa takasin selkään nii siitä ei jää kammo.. ite ku alotin 6vuotiaana tipuin ja ranne murtu.. tein juuri sen virheen etten enää noussut selkään ja pelkotilaani hevosia kohtaan kesti 15-16 vuotta.. nyt käyny säännöllisesti 1,5vuotta tallilla enkä oo tippunu ku kerran.. =) ota ihmeessä joku mukaan, itekää en uskaltaisi mennä yksin maastoon..
- milla
Soraya kirjoitti:
mäkin oon.. rohkeesti vaa takasin selkään nii siitä ei jää kammo.. ite ku alotin 6vuotiaana tipuin ja ranne murtu.. tein juuri sen virheen etten enää noussut selkään ja pelkotilaani hevosia kohtaan kesti 15-16 vuotta.. nyt käyny säännöllisesti 1,5vuotta tallilla enkä oo tippunu ku kerran.. =) ota ihmeessä joku mukaan, itekää en uskaltaisi mennä yksin maastoon..
kun itse tipuin ensimmäisen kerran en meinannut millään uskaltaa takas selkään. auttoi kun joku käveli vierellä vähän aikaa, jotta huomasin taas ettei se niin pelottavaa olekkaan. nyt kun on tippunut niin ei siitä enään traumoja tuu, takas selkään ja menoks. mutta älä mene maastoon ennekun olet saanut rohkeutesi takaisin. hevonen vaistoaa jännityksesi ja alkaa itsekkin hermoilla.
- farina
rohkeesti vaan selkään... ei kannattas mennä koskaan yksin maastoon.mäkin oon tippunut viis kertaa..
- Heppa.rakas
Moi. Mulla on vähän kokemusta noista jutuista. Oon itekkin pelännyt heppoja tin takia. No jos vaikka taluttaisit sitä heppaa etkä menis selkään. Sitten kun oot pari kertaa tehnyt niin, voit mennä maastoon taluttajan kanssa ja kun olet mennyt taluttajan kaa pari kertaa voit koittaa ilman taluttajaa. Mutta joku voi kulkea vieressäsi. Ja kun luottamus on palannut niin eikun maastoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593