Ei nykyistä Ale-myyntiä voi sanoa entisenlaiseksi alennusmyynniksi, sillä tuotteet näyttävät olevan ihan eri lajia kuin kaupassa olleet ns. normaalit tuotteet.
Ennen siis kaupoissa myytiin vaatteita ensin normaalihinnalla. Sitten kun tuli Ale-aika, näiden jäljelle jääneiden tuotteiden hintaan lisättiin Ale-prosentit. Ero nykyaleen on siinä, että jostain tuodaan pelkkää rihkamatuotetta, jota sitten myydään muka aletuotteina. Sehän on huijausta. Alennetun tuotteen pitää olla hyvälaatuista. Mutta ei sitä taida löytyä enää edes normaalihintaisista tuotteista, kun kaikki myytävät vaatteet näyttävät olevan näitä keinokuituisia, jotka on jalostettu öljystä tai jostain sellaisesta.
Nykyisestä Ale-myynnistä
10
715
Vastaukset
- uskoako vai eikö ?
Omakohtaisia kokemuksia pahasta kusetuksesta??? Olin menossa aikoinaan PUKEVAN tavarataloon jouluostoksille. Ennen PUKEVAA kaisaniemenkadulla helsingissä, näin pienen myymälän näyteikkunassa nahkatakkeja. Hintaa oli 3750 markkaa, joka näytti hyvältä. Tämä siis n. viikko ennen jouluaattoa. Joulun jälkeen menin katselemaan josko löytyisi jotain alemyynneistä. Menin samaisen myymälän ohi, enkä meinannut uskoa silmiäni, kun saman nahkatakin hinnan yläpuolelle oli ilmestynyt uusi hinta: 4750 markkaa, joka oli ruksattu yli. Eli takki oli täsmälleen saman hintainen kuin ennen joulua. Aika siististi duunattu homma.
Ja kaiken kukkuraksi en ollut yksin, vaan todistaja löytyy. ??????????? - jäsenomistaja
Kauppa se on mikä kannattaa. Jos joku tavara maksaa "oikeasti" 12 € ja sitten se myydään alennuksella 8 € ja sitten alennetulla ale-hinnalla 6€ niin onhan se "edullista". Kauppa on maksanut siitä 2,50 € tukkurille. (joka ostaa sen kiinalaiselta tukkurilta 1,5 €: lla)
- vain suomalaista
Kiva, kun jollain on töitä! En osta vaikka kuinka halvalla saisi, haluan tukea suomalaista työtä!
- KALLE KELLO
On silkkaa kusetusta. Esimerkki Seppälästä: Pusero, jota kyttäsin oli kolmekymppiä. Alkoi alennusmyynnit, menin vauhdilla hakemaan sitä halvalla. Olikin hinta popsahtanut neljäänviiteen, josta alennus laskettiin.
- ellu457
Monesti olen miettinyt miten kauan ihmisillä tässä yhteiskunnassa jatkuu ns,jatkuva tarve ostamiseen.Itse olen ainakin todennut,ettei ole edes mitään haluja tai himoja jatkuvaan shoppaukseen..En ymmärrä mistä ihmisille tulee tämä tavaran haluaminen,Kysynpä vaan mitä niillä teette,kun jo mökki pursuaa tavaraa joka ovesta ja ikkunasta..Ärsyttää ,kun saan lahjaksikin jotain tavaraa..
Odotan aikoja,kun shoppailumania tässä yhteiskunnassa kääntää suuntaansa päinvastaiseen suuntaan..Vielä riittää optimistisuutta sen suhteen.. - siili3
Ihanaa ellu457 törmätä toiseenkin "heränneeseen". Antaa toivoa, että ehkäpä se on tulevaisuuden suuntaus. Jopa firmamme toimitusjohtaja, joka on täysin maaninen ostaja ja täyttää firman kaikki nurkat romulla, totesi eräänä päivänä, että eiköhän meillä ole tätä tavaraa jo ihan tarpeeksi. Jos niinkin paatuneen hamstraajan silmät lopulta aukevat, niin ehkä ihmiskunnalla ja ennen kaikkea maapallolla on vielä toivoa.
Ei se onni ole siinä seuraavassa tavarassa, vaikka mainostajat teille kuinka niin uskottelisivat. - kysyjä
Mikäpä semmonen on kyl noit pilpattajia silloin tällöin tulee.
- Nominävaaan
Niih no se on yks tapa tehdä pisnestä valtamarkkinoilla eli kerätä idioottien rahat..tallinnaanki kun menet ostoskeskukseen (ei mihinkään merekeskukseen) niin siellä on putiikkia putiikin perään missä on 70-90% alennus. Onhan se helppo antaa vaikka 99% alennusta kun alkuperäisen hinnan laittaa pilviin. Samaa alkaa näkeen jos suomessa jossain päin...Mutta kattokaa sitä hintalappua ja pyöristäkää aina ylöspäin. 49.99 ei ole alle 50e vaikka siitä se mielikuva tulee...Toinen on muoti: Miksi vitussa ostaa lehtiä ja lukea ihmisten juttuja jotka kertoo mikä on kaunista (Juuri nyt?????) ja mitä sun pitää ostaa?? :D Eikö siinä tunne tyhmempikin ihminen itsensä jo idiootiksi? Give me your money - You dont need it, You need this.
Mutta niinhän se nykyään on, kukaan ei osaa ajatella itse. Se että vaikka laihdutuspillerit tai syömättömyys on vaarallista niin vasta sitten se on totta kun joku "asiantuntija" kertoo sen iltalehdessä. - Nominävaaaan
Lisään vielä et kyl niitä "oikeita" alennusmyyntejäkin jossain on mutta pitää katsoo mitä ostaa...Hyviä tarjouksia löytyy vaan kivien alta ja ne viedään yleensä käsistä..Eipä kiinnosta lähtee kilpaileen ja tappeleen niistä..
- 3+1 odottaja
Hullareiden kampanjatuotteet ovat kyllä hirveätä second line kuraa, eikä sieltä kannata mitään ostaa. 3 1 päivillä sen sijaan on ihan priimatavaraa myynnissä aidosti alennettuun hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1115785Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323877- 823322
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182936Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2481980Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871953- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81676Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui381665Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu861513