Suomen kestopäällystetiet muutetaan sorateiksi: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288568881823.html
Ei tässä nyt mitään uutta, tavallaan sorateitä ovat kaikki tiet jo nykyään. Aja nyt vaikka Tampereen ohitustien kautta, siinä oleva uusi pinta on aivan puhki nastarengasurien kohdalta. Nastat ovat syöneet bitumin poies ja vesi on päässyt pinnoitteen alle puhkaisten tien kokokonaa tuhansiin reikiin reilun 10 km matkalta. Tosi ymmärtämättömiä ja itsekkäitä autoilijoita näyttä maa olevan täynnä. Ei millään uskota, että Suomessa mitkään rahat eivät riitä nastarenkaiden aiheuttamien vaurioiden korjaamiseen. Pinnoitta nyt sitten kaikki tiet joka kevät. Ruuhkat ovat valtavat kun koko maa on pinnoitustymaana ja autojen verotus piää kaksinkertaistaa.
Tiet rikki!
53
648
Vastaukset
- faaa
Rengasmelusta valittavat autotestaajat, autoilijat, matkustajat ja kaikki
- tiet päästetty rikki
Lapsellista syyttää turvallisuushakuisia talviautoilijoita siitä, että tiet on huonossa kunnossa. Huonoon kuntoon tiet menee aina, kun ne jätetään rapistumaan.
Teiden rikkoutumisenkin kannalta suolaus on pahempi vitsaus. Suolauksen ansiosta tiet ovat välillä märkiä ja sitten jäätyvät ja taasen märkiä ja sitten jäätyvät. Tätä vuorottelua jatkuu koko talven. Tämä jos mikä rikkoo ja murentaa asfalttia ja sen voi jokainen nähdä keväisi kuoppina ja repeytyminä ja myös osittain nastarenkaiden suuremmasta vaikutuksesta syntyvä urautuminenkin pahenee.
Teiden huonoon kuntoon ei auta muu kuin kunnossapito, ei talvirengasvalinnat eikä rahapula riitä tekosyiksi. Vain tahtoa kerättyjen rahojen toisenlaiseen tärkeysjärjestykseen laittoa puuttuu
Rahanpuutteestakin on vähintään yhtä lapsellista syyttää autoilijoita, koska rahanpuutteestahan ei teiden hoito ole kiinni. Rahat on kerätty lähes kymmenkertaisesti tarpeeseen nähden (ja näistä nastarenkailla ajavat ovat maksaneet n 85%), mutta tuhlattu jonnekin muualle. Jos lisärahaa kerätään, niin se ei auta yhtään teiden kuntoon. Lisärahoillekin löytyisi takuuvarmasti tärkeämpiä kohteita niinkuin nytkin.Minä en ymmärrä sorateiden suolaamista kesällä. Täysin älytöntä.
Ja kun tätä tehdään vielä yksityisteilläkin, ja päätäntävaltahan on vain niillä joilla se on, eri mieltä olevia ei kuunnella.
- rahat menee muualle
Asfalttipällysteen paksuutta on vähennetty, kustannussyistä tietysti. Se on yksi syy
nopeaan kulumiseen.
Ilman nastarenkaiden kulutusta talvikeleillä tiet olisi vieläkin vaarallisempia ajella
kitkarenkailla.- halpistiet
teiden kunto on määrärahakysymys. tahallaan paskastetaan tiet. Paskastajille hubaa kun eri rengastyyppien käyttäjät sitten kinaavat. On keskustelusta maali hukassa
- hirveä mökä
Suomalainen, joka ei ole autollaan koskaan Keski- Euroopan sileillä asfalttiteillä Ranskassa, tai Saksassa käynyt ei voi ymmärtää miltä sellainen kyyti on (nastakuskeilla sinne ei ole mitään asiaa!). Kuuluu vain pientä tuulen suhinaa ja matalaa moottorin murinaa. Suomessa nastarenkaiden vuoksi tiet pinnoitetaan järeästä louhossepelistä tehdyllä pinnoitteella, joka jo uutena on kuin soratie. Seuraavaksi louhossepelien väleistä lähtee parissa kuukaudessa vaimentava bitumi ja sitten sitä riittääkin hamaan pinnoitteen loppumiseen.
Voit tarkistaa miten vaikka kolme kuukautta sitten uudelleenpinnoitetun Tampereen ohitustien ajourissa on rengasmelu kovempi kuin ajourien sivualueilla. Tämän tarkistuksen tosin voit tehdä ainoastaan kitka-, tai kesärenkailla.- ....,,,,
Millähän tuon tarkistaa, kun ei sisälle nastoillakaan melua kuulu?
- Kokemuksyvärintaääni
Keskosaksan autobaanalla matkustaessani hämmästyin, kuinka heitteistä ja kuoppasta tuo jumaloitu vapaan nopeuden tie oli. Ei kyllä suomalainen moottoritie häpeä yhtään, vaikka routa, suola, sepeli ja nasta teitämme syö. Oletkohan itse ajellu siellä laisinkaan?
- käyJoskus
Kokemuksyvärintaääni kirjoitti:
Keskosaksan autobaanalla matkustaessani hämmästyin, kuinka heitteistä ja kuoppasta tuo jumaloitu vapaan nopeuden tie oli. Ei kyllä suomalainen moottoritie häpeä yhtään, vaikka routa, suola, sepeli ja nasta teitämme syö. Oletkohan itse ajellu siellä laisinkaan?
Et todellakaan ole siellä edes koskaan käynytkään, kun noin hölmöjä kirjoittelet.
- päätöksiä
Ollaan tultu tässä nastarengasvalmistaja Nokian Renkaiden tien päähän. Aiheuttamamme ympäristöhaitat ovat niin suuret, että kerta kaikkiaan taloutemme, terveytemme, eikä tiemme kestä tätä pidempään. Nastaojen aiheuttamille haitolle on kohtapuoliin tehtävä kunnon päätöksiä, muuten jäämme omaksi saarekkeeksi tänne Suomeen.
- järkeä peliin
Viisastukaamme jo ja heittäkäämme turhat ja haitalliset nastarenkaat romukoppaan!
- aappcc
Tein sen 25 vuotta sitten!
- huono tilanne
Suomalaiset tulevat jälkijunassa. Viimeseksi asfalttiteiden rikkojiksi taidamme jäädä, jos venäläiset ehtivät ennen meitä kieltämään henkilöautojen nastarenkaat. Jokainen voi päätellä nastarenkaan aiheuttamasta äänestä mitä se aiheuttaa päällystelle ja keväällä näemme sen sitten taas omin silmin. Kesä meneekin sitten päällysteen korjaustyömaan jonossa korkeita veroja maksellen. Onko tämä järkevää? No ei varmasti, mutta kun Nokian Renkaitten työllistysvaikutukseen ei voi puuttua. Nokian Renkaat ovat keskittyneet Venäjällä valmistettaviin nastarenkaisiin.
- hyi tetitä
Aina vaan jatkuu asfatin jyrsiminen tomuksi. Lopettaisitte jo! Veroja vaan lisää ja nastavero heti voimaan.
- Nastahaittaa liikaa
Nastarenkaiden aiheuttamat haitat ovat kestämättömiä.
- yygun67b5bvw
Kolarikorjaajille suurin tuska nastarenkaiden käytöstä. Kun kitkoilla saa pääkaup.seudulla parhaat ketjukolarit. Niihin saa joskus nastallisiakin mukaan kun kitkat kiillottaneet-kaljuttaneet risteykset lipakoiksi. Mutta tämähän tiedettiin
- murmurmur
yygun67b5bvw kirjoitti:
Kolarikorjaajille suurin tuska nastarenkaiden käytöstä. Kun kitkoilla saa pääkaup.seudulla parhaat ketjukolarit. Niihin saa joskus nastallisiakin mukaan kun kitkat kiillottaneet-kaljuttaneet risteykset lipakoiksi. Mutta tämähän tiedettiin
Kitkat, ai niin tarkoitatte raskaan liikenteen kesärenkaita no tottahan tuo eihän kesärenkaat ole talvella kuin lähinnä kiiloitusta varten.
- Suolapellet
Unohdit mainita sen perimmäisen syyn eli tiesuolauksen. VTT ja destia on asiasta useammankin raportin tehneet ja esittäneet suolauksen vähentämistä mutta ei vaan vähene tuo sikailu.
- eikö pysy tiellä?
Suolausta ei pystytä vähentämään, koska raskaan liikenteen on parjättävä kesärenkailla. Sama koskee hiekoitusta. Luulisi, että kun kerran kesärenkaillakin on pärjättävä, että kitkarenkailla heikoimmatkin yksilöt pystyisivät autonsa tiellä pitämään.
- ooopelius
Tosin rekalla ja henkilöautolla on eroa massassa, eli meinaat et kaikki ajaa kesät talvet kesärenkailla?
Tai jospa raskas liikenne myös pakotetaan käyttämään talveen sopivia renkaita, miksi talvella on et rekka on kiinni mäessä? Tai rekka ojassa?
- verot ylös
Veroja on korotettava runsaasti, että tiet saataisiin edes jonkinlaiseen ajokuntoon nastajyrsinnän jälkeen. Autovero, ajoneuvovero, polttoainevero ja uusi kilometrivero. Kaikki tappiin vaan. Lisänä tarvitaan nastarenkaiden käyttäjille erillisvero, valmiiksi nastarenkaiden hintaan, tai vuotuisena ajoneuvoveron lisänä.
- telaketjut-alle
Unohdetaan tieverkon ylläpito kokonaan niin säästyy iso summa rahaa. Ja sitten voidaankin siirtyä telaketju aijoneuohin, nämä kun kulkevat maastossakin ihan hyvin. Tässä muutoksessa loppuu myös iänikuinen väittely kesä- ja talvirenkaden valinnasta.
Säästetään rahaa ja hermoja ja aletaan liikua kunnon maastokelpoisilla ajoneuvoilla. - kinttupoluille
teitten kunto alkanut sukeltaa siittä alkaen kun oli se häppänen valtionvarainministerinä.
- Autetaan ihmeessä
Myydään tiet venäläisille ja laitetaan rahat vaikka kreikkaan.
- nastoja turha syyttä
Pelkästään nastojahan on turha mennä syyttämään tiestön huonosta kunnosta. Kyllä kyse on siitä mihin yhteiskunnassa rahat ohjataan. Ennätyksellisen suuri julkinen sektori imee itselleen verojen ja kaiken lisäksi velalla jättimäisen suuren osuuden etuihinsa yhteiskunnan varoista ja meno senkun vain kasvaa!. Kaupungit, valtio, kunnat= johtajaa, johtajan johtajaa jne täynnä erittäin korkeilla palkoilla joka on pois esim tiestön hoidosta.
"eu -hyvinvointi" valtiossa nimeltä Suomi tärkeämpää on sosialisointi ja nykyään myös ulkomaille/ulkomaalaisille. Pääkaupungin tunnetuimmalla tiellä on ollut kuukausikaupalla puolen metrin patti joka sittemmin on muuttunut puolen metrin montuksi, vaikka tuhansia joutilaita elätetään kortistossa samalla kuin virkaeliitin 1/10 palkalla voitaisiin palkata joutilaat vaikka paikkailemaan rapakunnossa olevien teidemme monttuja.
Nykyisellä menolla olemme pian kommunismissa, jossa pieni eliitti vie kaiken itselleen ja infrastruktuurille käy kuten taannoin eräässä tunnetussa kommunistisessa valtiossa kävi.. - absurdia
Nykytilanne vaatisi kaikkien pinnoitettujen teiden päällystämisen joka kevät, että päästäisiin tyydyttävälle Eurooppalaiselle keskitasolle teiden laadussa edes kesäkausiksi. Sitä vaan ei valtiontalous kestä, eikä liikennettä voida maassa kokonaan lopettaa kaikiksi keväiksi kaikkien teiden samanaikaiseten30 km/h työmaanopeusrajoitusten ja -pysähdypakkojen vuoksi.
- asfaltti
Niinpä ja päälle viellä se valitus mitä saisi täällä lukea kun joka kesäiset tietyöt haittaa sujuvaa liikennöintiä, nääs kun talvella ei voi päällystää jos talvi ei ole reilusti plussan puolella.
- anon111
Suomessa tiet ovat kohta samaa mallia kuin venäjällä. Tosin venäjälläkin taitaa olla kohta parempi kuntoisia teitä kuin suomessa, myös tämä suolaaminen on aivan naurettavaa toimintaa varsinkin kun 0 tai 2 on lämpöasteita niin suola-auto menee tienpäällä suolaamassa tietä aivan turhaan, mutta eihän nämä kehä3:sen kitkaspedepellet pääse mihinkään kitkoillaan ilman suola-auton apua. Myös tiet rapistuvat suolauksen myötä tie sulaa jäätyy sulaa jäätyy tämä aiheuttaa eroosiota tiessä ja kyllä se sulanut vesi menee asfaltin liitoskohtiin ja niistä läpi jonka jälkeen asfaltissa on reikä
- anon111
:D asfaltit pois espoosta ja erityisesti kauniaisista
- Terves
Nyt on uusilla asfalteilla mukava ajaa, minne sitä vielä laitetaankin. Miettikää nyt jo kesällä olisiko mukava säilyttää uusittu pinta sileänä käyttämällä kitkarenkaita ensi talvena.
- Pyyntö
Harras pyyntö on, että suomalaiset lopettaisivat nastarenkaiden käytön turhana ja ympäristölle haitallisena tapana.
- 18+8
Heh.
Ympäristön takiahan juuri nastarenkaita kannattaakin käyttää. Toki niissäkin on haittansa, kuten liikenteessä ylipäänsä.
Kyllä jään ja lumenpoisto kannattaa mieluummin tehdä mekaanisesti kuin kemiallisesti ympäristömyrkyillä. - opelius
Tai miksi se talvi yllättää? Tai miksi sitä suolaa kylvetään et ois ainainen suvi??
- hölmöjäkö olemme?
Vai että pitäisi muka käyttää piikkipyöriä lumen- ja jäänpoistoon! Jos joko hakkaisi vasaralla ja kovametallipiikillä asfaltista lunta ja jäätä pois niin hullujenhuoneelle, tai poliisilaitokselle vietäisiin.
- Ei_sentään_noin_hölmöjä
Niin, mutta ajatteles mitä tapahtuisi, jos joku levittäisi keskellä tietä nestemäistä ympäristömyrkkyä suihkupullolla asfaltille maanteillä. Kyllä siinä poliisit ja mielenterveysviranomaiset olisivat ynpäristöviranomaisten kanssa pikaisesti järjestämässä kaveria hoitoon. Ja varmasti aiheesta...
- Sivistykäämme
Olisi parempi hankkia kitkarenkaat ja ajaa sivistyneesti.
- jxfhxd
Aivan ja parempi olisi jos talvella tienpintaa suojaisi jääkerros ei suolakerros. Eli silloin se tienpinta ei kuluisi vaan se jääkerros, mutta miten sinä osamaaton tollo kitkoilla pärjäisit????????
- Hirveä melu
Bitumisidosaine on jälleen hävinnyt Tampereen ohitustien juuri pinnoitetuiltakin osilta. Kivenharmaat ajourat ovat selvästi näkyvissä.
Näin lumettomana aikana kun lumen melua vaimentama ominaisus puuttuu on rengasmelu hirveä. Se kuuluu Pyhäjärven yli aina Pispalan harjulle saakka!!!!!!1 - soviet finland
Suomen pitäisi venäläistyä, saataisiin kunnon tiet ja halpaa polttoainetta, saatanan länsimaista byrokratiaa pörssi sontaa!
- Rankka pöly
Todellakin ovat hirveät ajourat syntyneet Tampereen ohitusteille. Ja pölyä oli kuin sumua normisyksyllä. Mitähän sellainen pölymäärä vaikuttaa ihmisen terveydelle?
- Kivipöly
Sellainen pöly lyhentää ihmisten elinikää ja aiheutaa enneaikaisia verenkierron sairauksia, pölykeuhkoahtaumaa, sydänveritulppaa, keuhkosyöpää ja motaa muuta tappavaa sairautta.
- mand.pian
Nastat tulee laittaa verolle.
- ennustusta
Miksi ihmisen on tuhottava aina vaan ja uudestaan itseään ja ympäristöään? Opimmeko koskaan, vai tuleeko yhtä tyhmä sukupolvi jälleen, vai vieläkin tyhmempi.
- Ihme_touhua
Sitä minäkin ihmettelen.
Pohjavedet esimerkiksi ovat niin arvokkaita, ettei niitä pitäisi uhrata myrkyillä ja suolalla tieten tahtoen kun pienempi pahainen ja kaikinpuolin halvempikin vaihtoehtokin on olemassa.
- VaaranPaikka
Hakkaamme nastarenkailla tiet pölyksi ja hengitämme pölyt keuhkoihimme. Sellainen ei hyvää lupaa terveydellemme. Pitääkö tehdä näin?
- oudottavat
Nastaurapaikkaus on perisuomalainen tapa korjata tietä. Nyt sekin on tiensä päässä.
- eiHyvä
On käsittämätöntä, että ihmiset haluavat näillä kesäkeleillä rikkoa tiemme täysin turhilla piikkirenkaillaan. Ja Nokian Renkaiden loputtoman lobbauksen tuloksena päätösvelvolliset jättävät meidät Venäjän kanssa samaan stagnaatiotilaan. Ruosissa ja Norjassakin on menossa nopea kehityskulku ihmisten terveyden ja ympäristön suojelun puolesta.
- jääräpäät
Joo joo, eli lisää suolaa vaatii kansa!
- Mitäpä-tuohon
Päivän uutisissa Presidentti S.Niinistön pitämässä puheessa hän otti kantaa työnantajien menettelystä saavutetuista eduista ja voitoista. Vastaus hyvin selkeä. Tässä pelkistettynä, että saaduilla voitoilla olisi parannettava työllisyyttä eikä lihottaa vain oman johtoportaan tiliä. Olen täysin samaa mieltä.
Mielestäni verrannollinen tiestömme hoitamiseen varatuille rahoille, tehdään paikkauksia ja vain harvoja projekteja. Vaurioita korjataan enimmäkseen. Rahaa silti varattu tietty määrä, missä näkyy?
Olisi parannettava tiestöämme paremmin kulutusta kestävämmäksi, oppia vaikka maailmalta kun ei täällä osata. Osasyy on nykypäivän sää, ei ole kunnon talvea enää ja suolaa levitetään tuon tuosta. On pakkasta ja sulaa vaihtelevasti, joten tiet joutuvat lujille. Pohjavesiin kulkeutuu kestämätön määrä eri aineita.
Nastarenkaat todettu turvallisimmiksi talvirenkaiksi talven eri säätyypeille ja tuo muutaman kuukauden jakso ei ole niin haitallista kuin se, että kitkattelijat ajavat yhtälailla valtavirran mukana kuin kesäkelinopeuksia ja erinäisistä syistä voi joutua jarruttamaan reippaasti jolloin jarrutusmatka kitkoilla ajavilla on pidempi. Melkein verrannollinen kun moititaan ulkomailta autoillaan Suomeen tulevia turisteja ja luistelevat huonoilla renkaillaan, niin eikö se edelleen huoleta kansalaisia, vaikka itsellä olisi mitkä tahansa renkaat alla eivät ne auta kun joku tuollainen ajaa päälle kun lipsuttelee. Ei nastat silti kesää tee, mutta auttaa kummasti.
Jotkut näkevät punaista jos käyttää nastarenkaita, toiset punaista kun kitkat alla ja ei pysty hallitsemaan autoaan kulloisessakin tilanteessa. Kitkat parantuneet aiemmista vuosista, mutta eivät yllä nastarenkaiden tasolle.
Tieliikennenopeuksien laskettava talvikaudella jopa taajamanopeuksiin, jotta saisimme liikenteestä turvallisemman ja silloin voisimme kitkatella vaikka kaikki. Näin ei kuitenkaan tapahdu kun ihminen haluaa mukavuutta vuoden ympäri, joten sulaa oltava hinnalla millä hyvänsä, siis nastat alle ja haasteisiin.- hidason
Tampereen ohitustiessä on puolen metrin betonikerros . Saksalaiset koneineen tekivät ja ne ajourat on päällystetty asfaltilla vuosien mittaan , joten ei lähelläkään tien pohjaa.
- omavika
Suomalaiset ovat ansainneet sellaiset tiet mitkä ovat itse rikkoneet sorateiden kaltaisiksi nastarenkaillaan.
- opelius
Ei ne nastat vaan suola, eli miksi sen tienpinnan tulee olla sula? Miksi siihen ei anneta talvella tulla jääpeite eli? ??
- hupiaaaaa
Tosin kepuhallitus nostaa ensivuonna polttoainevero mutta mihin ne rahat menee?
Tosin sipilä vaati myös et tiestöt saadaan kuntoon kun nostetaan polttoainenveroa 5 prosenttia, saas nähä mihin se 2 prosentin korotus 2017 riittää..
Kotimaa 25.10.2014 22:54 | päivitetty 27.10.2014 17:24
STT,
Mainos
Oikaisu STT:n 25.10. politiikan uutiseen otsikolla Sipilä: Virkamiehiä kymmeniätuhansia liikaa. Uutisessa siteerattiin Sipilän sanoneen, että julkisen sektorin osuus bruttokansantuotteesta on noussut 58 prosenttiin.
Väite ei Tilastokeskuksen mukaan pidä paikkaansa. Vertailtaessa julkisia menoja ja bruttokansantuotetta vertaillaan kahden eri tunnusluvun välistä suhdetta, ei toisen osuutta toisesta. Julkisten menojen suhde bruttokansantuotteeseen ei myöskään ole vertailukelpoinen eri maiden kesken johtuen mm. erilaisista eläkejärjestelmistä.
Oikeampi luku vertailla julkisen talouden kokoa on julkisen talouden tuottama arvonlisäyksen osuus koko kansantalouden arvonlisäyksestä. Se oli vuonna 2012 Suomessa 20 prosenttia.
Toinen mittari on vertailla julkisen talouden työntekijöiden osuutta kaikista työntekijöistä. Se oli vuonna 2012 Suomessa 24 prosenttia.
Alkuperäinen uutinen alla:
Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä vaatii kovia toimia Suomen valtiontalouden kohentamiseksi. Valtion ja kuntien virkamiesten määrää pitää Sipilän mukaan vähentää kymmenillätuhansilla.
- Yksityinen sektori ei voi elättää näin suurta julkista puolta. Julkisen sektorin osuus bruttokansantuotteesta on noussut 58 prosenttiin. Valtiolla ja kunnilla on töissä yhteensä 530 000 suomalaista, keskustan puheenjohtaja korosti Yrittäjät.fi:n haastattelussa lauantaina.
Sipilän mukaan kymmeniätuhansia virkamiehiä ei tarvitse irtisanoa. Suuri osa vähennyksistä voidaan hoitaa eläköitymisen kautta.
Keskustan luotsin mielestä verohallinto on jo näyttänyt hyvää esimerkkiä.
- Siellä on digitalisoinnin ansiosta henkilöstön määrä vähentynyt ja palvelu parantunut. Nyt meillä on mahdollisuus tehdä sama koko julkisella sektorilla.
Ja kas paska Paula se vaan...............
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181016Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 42899
- 72875