APUA! Mihin osoitteeseen palautan iyouwebuy paketin???

nyyh rahat takasin:(

Iyouwebuyn sivuilla ei lue MITÄÄN palautuksista, tai tuotevaihdosta ym.
Tilasin vahingossa väärän väriset pidennykset enkä tiedä mitä pitäisi tehdä. Lähetin iyouwebuyn (suomen sivuilta) asiakaspalveluun viestiä muttei ole vielä kuulunut mitään. Paketissa jonka sain lukee että paketti on tullut Singaporesta asti. Vasemmassa yläkulmassa luki:

"Return Mail Address:
4PX Worldwide Express
Co.Ltd C/O Airpak
Express Pte Ltd 30 Kaki
Bukit Road 3. #06-03/04
Empire Techno Centre
Singapore 417819"

Noiden vieressä luki vielä että "air mail". Ulkomaille lähettäminen paljon se maksaa? Vielä noin kauas....
En mä kyllä tonne osoitteeseen aio tätä pakettia lähettää ilman varmaa tietoa. Ei ne siellä Singaporessa tiedä että mä tätä oon palauttamassa. Enkä saa rahojani varmaan koskaan takaisin. Mutten kuitenkaan halua pitääkkään näitä! Alan kohta itkemään. Auttakaa :'(

5

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi sentään...

      Miten vitussa joku voi olla niin tyhmä että tilaa jostain epämääräiseltä nettisaililta Aasiasta ILMAN ETTÄ SELVITTÄÄ ENSIN MITEN TUOTTEEN VOI PALAUTTAA??????? Tuskin ne tiedot siellä sivuilla silloin tilatessa olivat, ja nyt sanotaankin "coming soon".

      Tuossa on kyllä mennyt pieleen kaikki mikä voi mennä pieleen. Kun kerran olet noin auttamattoman kädetön niin eiköhän sinun kannata ostaa vastaisuudessa joko ihan tavallisista kaupoista tai ainakin luotettavista nettikaupoista eikä sekaantua juttuihin jota et tajua.

    • 16+3

      Olet tilannut kiinalaisesta nettikaupasta tuotteesi. Olet saanut sen, mitä tilasit. Haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteen. Tuntematta ko. yritystä ollenkaan, voin antaa vain yleisiä ohjeita.

      Ensin olisi otettava yhteyttä ko. firmaan ja sovittavava palautuksesta tai tuotteen vaihdosta. Jos palautuksesta päästään sopimukseen, sinun on lähetettävä omalla kustannuksellasi kirjattuna paketti lähettäjällä. Kirjattuna lähettäminen on tärkeätä, jotta voit osoittaa, että paketti on tullut lähettäjälle tai että sitä on ainakin yritetty toimittaa hänelle. Tällöin voit saada Paypalilta tai luottokorttifirmalta rahasi takaisin, jos myyjä ei suostu palauttamaan rahojasi. Paypaliin on tehtävä dispute 45 päivän sisällä maksusta. Muulla maksutavalla rahojen saanti takaisin ei onnistu, jos myyjä on hankala.

      Sanotaan nyt vielä varmuuden vuoksi, että Suomen kuluttajalainsäädännöllä ei ole mitään tekemistä tuon firman kanssa.

      Todennäköisesti sinun on kannattavinta myydä tuote Suomessa eteenpäin eikä yrittää edes palauttaa sitä.

      • 16+3

        Tarkemmin kun katselee sivustoa ja googlailee, huomaa, että takana onkin suomalainen trokari, joka ainakin huutonetissä kauppaa tuotteita. Rahat ensin ostajalta pois, sen jälkeen tilaus Kiinaan ja toimitusosoitteeksi ostajan osoite. Tavara tulee, jos tulee. Kaikki vastuu jää ostajalle.

        Tuollaisia kauppamiehiä on syytä välttää. Eivät ota yleensä mitään vastuuta rahat saatuaan. Halvemmalla saa tilaamalla vaikka ebayn kautta luotettavalta myyjältä.


    • Chinedeal

      En tiedä mutta aika jännät sopimusehdot, varsinkin tuo loppu:

      "Näitä sopimusehtoja tulee tulkita ja soveltaa Hong Kong SAR lakien mukaisesti.

      Sovellettava laki on Hong Kong SAR laki. Copyright 2011 iyouwebuy."

      Eikai tuossa muuta kuin pidät tuotteen ja uusi ostoyritys, halutessasi samanmoiselta trokarilta.

    • mikko lahdesta

      Pakko laittaa kommenttia kun tässä haukutaan tietämättä asiasta sen enempää. Itse tilasin tuotteen ko. Kaupasta joka ei sopinutkaan yhteen laitteeni kanssa. Otin yhteyttä sähköpostilla ja kysyin neuvoa miten laitteen saisi toimimaan tai mikä voisi olla vikana. Muutaman kerran käytiin postin vaihtoa ja kauppa itse ehdotti rahojen palautusta. Itse en edes osannut kuvitella että saisin rahani takaisin kiinan tilauksesta. Keskustelu kieli oli suomi ja vastaukset tuli nopeasti. Lopuksi vielä rahatkin olivat ylihuomenna tilillä kun annoin tilinumeron. Sanoisin että uskomattoman hyvää ja reilua palvelua. Mitään ei tarvinut lähetellä mihinkään tai selitellä tai ruinata tai edes pyytää. Tosin tavara meni roskiin. Tästä verkkokaupasta voi muut ottaa mallia jos palvelu on aina tällaista. Suosittelen tätä kauppaa ja itse aion tilata sieltä jatkossakin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe