Olen yrittänyt selvittää eri linkeistä saamatta selville,mikä lintu mahtaa olla kysymyksessä.Pieni,sukkelaliikkeinen,sukeltaa puskaan ja laulaa,ei yhtään samanlaista nuottia,niin monimutkainen luritus että hengästyy ihan! Vaalea,mitäänsanomattoman näköinen silloin kun sen melkein vahingossa näkee.On lähellä mutta ei "näy" vaan jatkaa sillisalaattiluritustaa,olin erottavani ihan talitintinkin sävelen hetkisen,satakieli se ei ole,mutta joku näitä kevään lintuja,-lurilirularuylösalas-jne.sekunnin murto-osan tauko ja sitten taas ja kovaa!
Ja desipelejä riittää,hauska kuunnella,on täällä pääkaupunkiseudulla puskissa,mökkini lähettyvillä,ei edes arka.
Kukahan kertois ja osais jälittää??
Mikä lintu??
5
163
Vastaukset 5
- vois olla..
jokin kerttunen esim ruokokerttunen
- ~c~
Onko sillä välillä semmosia naksutuksia, napsautuksia ja kujerruksia, ei pelkkää liverrystä korkealta ja kovaa?
- hertsikassa
Ei liverrä mitenkään korkealta vaan tasapaksua sinne tänne heittelevää jokellusta,monipuolista ja jatkuvaa,aika kovalla äänellä.
Näin vilauksen,eli vaaleankellertävän mitäänsanomattoman värinen,ei pulleaa tyyppiä vaan pitkänomainen,nokkakin pitkähkö,aika pieni,ehkä 10 cm pyrstöineen.Vaihtaa sukkelasti paikkaa ja taas laulaa.Ei naksuttele,eikä napsauttele,matkii hetken jotain muuta lintua siinä lurituksensä seassa,pieni pätkä samaan hengästyttävään menoon.Viihtyy tuomissa ja lehtipuumetsässä.- Kortto22
Lehtokerttuunkin voi viitata
- Merkkus1
hernekerttu voisi olla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6171633Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44887Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll14743- 45672
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32543
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE161498