Ajatuksia riitelystä:

Alkuseurakunnassa

IHMISTEN RIITELY ON TYPERÄÄ!
Mutta suorastaan järkyttävää on se, että Jeesuksen verellä lunastetut kristityt tappelevat, jopa julkisesti internetissä. Sellainen ei ole Jumalan lapsen toimintaa, vaan siinä on ajauduttu pois Jeesuksen suurimmasta opetuksesta omilleen, rakkauden käskystä. Riitelijä paljastaa itsestään sen, ettei ole oikealla tiellä!!!
Raamattu sanoo:
”Vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään; hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.” 2 Tim. 2:23-26. / Sak. 7:9,10.

Esimerkki alkuajan Jumalan seurakunnan yhteydestä:
”Uskovaisten suuressa joukossa oli sydän ja yksi sielu eikä kukaan heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä heillä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.” Apt. 4:32. Mutta … Tämä on mahdollista vain niiden kesken, jotka ovat alkuseurakunnan kristittyjen kanssa täyttyneet samalla Pyhällä Hengellä. Hän, Pyhä Henki antaa edelleen tapahtua ihmeitä, merkkejä, armolahjoja ja voimavaikutuksia. Apt. 4:29-31. / 1 Kor. 12:6.
”Täyttykää Hengellä.” Efes. 5:18. / Apt. 19:1-6. Siinä on suuri yhteyden ratkaisu!!!

48

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riitelyn tulos

kannatti.

Ap. t. 15:29 :
      "että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

• Helluntailaisten keskinäistä riitelyä on esiintynyt aina. Samoin helluntailaiset ovat olleet aktiivisia riitelemään muihin kristillisiin seurakuntiin kuuluvien kanssa.

Tähän lienee monia syitä. Yksi pääsyy on juuri itsensä ja oman opin ainoana oikeana pitäminen. Tämän oman opin puolesta sitten kiivaillaan niin paljon että "liha saa vallan"

Helluntailaiset korostavat anteeksiantoa, mutta valitettavasti ovat itsekin armottomia ja anteeksiantamattomia sekä toisilleen että liikkeen ulkopuolisille. Nytkin on menossa keskusteluketjuja, joissa helluntailaisuus loistaa riitelemisen saralla.

Jos helluntailaisten riitelemisestä tällä palstalla löytyy jotakin hyvää, on se että helluntailaisuudesta kiinnostuneet saavat todellisen kuvan, millaisesta uskonliikkeestä on kysymys.

• tuuli

Raamatun opiskelu versus kaikenlainen riitely sen päälle kertoo
      kognitiivisesta harhasta. Ihmiset puhuvat käytännössä itsensä nurkkaan,
      eivät ole sinut itsensä kanssa kaikesta opetuksesta huolimatta.

• Unohtunut tämä?

Matt. 12:37

Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

• Jos tarkoitat

greeenin ylikierroksia ja niihin kantaa ottavia, niin sanon, ettei tuollaista hyväksyttäisi seurakunnassakaan - mitä väärää siinä sitten on, että muut ovat ottaneet kantaa ja yrittäneet lopettaa sen?

Tähkäpää on tehnyt oikein kun ei lähtenyt riitelemään, vaan jätti asian Jumalalle!

• Sakarja 7:9,10.

Mazdels tuo katkeruuttaan ja riitaviestejään esille. Mutta tahdomme hänen parantuvan. "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät!"

"Tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne, leskeä, orpoa, muukalaista ja kurjaa älkää sortako, älkääkä miettikö mielessänne pahaa, kukin veljeänsä vastaan."
      Sakarja 7:9,10.

• Kyllä nyt on jotkut muut tuoneet riitaviestejä. Olen valitettavasti joutunut todistamaan helluntailaisten riidanhalua. Tälläkin palstalla riitelyä tapaa päivittäin ihan ilman minun kommenttejani.

• olis seurakunnallist
        mazdels kirjoitti:

Kyllä nyt on jotkut muut tuoneet riitaviestejä. Olen valitettavasti joutunut todistamaan helluntailaisten riidanhalua. Tälläkin palstalla riitelyä tapaa päivittäin ihan ilman minun kommenttejani.

jos kaikki vähän parjaisivat toisiaan

provosoituminen on ensiarvoisen tärkeää

sillä mitataan hengellistä kypsyyttä

siinä missä myös katkeruudella

• Rukoileva... .

Mitä Jumala ajattelee viesteistämme? Kannattaa kysellä sitä rukouksessa!

.

• 16:2.

Hyviä ajatuksia olivatkin.

• kuurankukka4

Paavali öykkäröi / riitautui työkaverinssa kanssa niin pahasti etteivät pystyneet yhdessä jatkamaan, vaan tiet erkanivat.

• Paavalikin oli ihminen. Erehtyväinen ihminen, joka monesti oppi asioita kantapään kautta. Niin kuin juuri tämä riita Markuksesta osoitti. Myöhemmin hän kuitenkin sanoo; "Ota Markus mukaasi ja tuo hänet tänne, sillä hän on minulle hyvin tarpeellinen palvelukseen."

Mitä tulee riitelyyn yleensä, niin politiikka on hyvä esimerkki siitä. Riita on synnyttänyt ne monet monet puolueet. Samoin seurakunnassa. Riita on synnyttänyt monet monet uskonsuunnat ja kirkot, herätysliikkeet ym.

Paavali sanoi jo omana aikanaan, että monta antikristusta on jo ilmaantunut. Kristushan merkitsee voideltua. Jos meissä on Kristuksen voitelu, voitelu Pyhältä, niin kuin Paavali sanoo, jos olemme Pyhän Hengen johdattamia, niin silloin me toimimme Kristuksen ruumiin rakentamiseksi.

Mutta jos voitelu ei ole Pyhältä, jos emme ole Pyhän Hengen johdatuksessa, niin syntyy puolueita. Nousee voimakkaita johtajia, jotka oman näkynsä ympärille ja kannattajiksi keräävät sellaisen joukon ihmisiä, jotka pystyvät mukavasti elättämään tuon johtajan.
        Paavali nimittää näitä antikristuksiksi sanoen vielä: "Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme."

Näin seurakuntaa lähes aina hajotetaan. Siten, että ilmestyy joku, jolla on ihan erityinen näky ja hän tämän näkynsä ympärille pyrkii keräämään kannattajajoukon. Täysin epäraamatullinen juttu.

Jumala ei käytä seurakunnassa vain yhtä tai kahta, tai pientä ryhmää, vaan Hän tahtoo käyttää kaikkia. Ei Jumala anna näkyä vain yhdelle, jota kaikki muut seuraavat.
        Raamattuhan kehoittaa, että vaeltakaa Hengessä. Vanhan liiton aikaan piti joka päivä tuoda Jumalan eteen uudet tuoreet näkyleivät, joita ei ollut lupa syödä muiden, kuin pappien.
        Nyt kun olemme uudessa liitossa ja olemme kaikki pappeja, niin meillä jokaisella on Jumalalta näky, uusi ja tuore. Joka päivälle uusi.

Jos meillä on voitelu Pyhältä, niin vaellamme samassa Hengessä, yhdessä.

Sanotaan, että kaveripiireissäkin yhdistävä tekijä on se porukan henki, joka pitää heidät yhdessä.
        Nyt kun on kyseessä Jumalan Henki, joka yhdistää, niin on mahdotonta, että tässä Hengessä voisi syntyä mitään uskonsuuntia tai kirkkoja tai herätysliikkeitä.

En minä ihmettele riitaisuutta tällä palstalla.

• KTS (Ei kirj.)

1.Timoteuksen kirje:
      6:5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään..

Toi on must niin lystikäs toi "alituisia kinastuksia"
      :D

• ~~tähkäpää~~

Hebr. 12
      14. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
      15. ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi..

Joh. 14
      27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Jesaja jo ennusti:
      Jes. 53
      5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

Rauhaa voimme kylvää ympärillemme vain silloin, kun itse omistamme rauhan, joten meidän jokaisen olisi ensisijaisesti tehtävä kaikkemme sen kanssa, että meillä itsellämme olisi rauha sydämessämme ja mielessämme, että voisimme sitä ympärillemmekin jakaa.

Sielunvihollinen ei tosin halua meidän omistavan Jumalan lahjoittamaa yli ymmäryksen käyvää rauhaa sisimpäämme, koska se tietää, että silloin se ei kykene kauttamme kylvämään ristiriitoja ja erimielisyyksiä ympärillemme ja silloin se ei saa myöskään aikaan katkeruutta ja kaunaa.

Olisikin hyvä pysähtyä joskus miettimään, jos huomaa taistelevansa usein tai jatkuvasti toisia ihmistä vastaan ja kokee, että he ovat niitä, jotka aiheuttavat pahaa oloa ja rauhattomuutta, että onko sitä ristiriitaa, sekasortoa, hajaantuneisuutta, rauhattomuutta yms. sittenkin siellä omassa mielessään
      ja nämä saavat sitten hyökkäämään toisia vastaan levittäen ympärilleenkin näitä omia ristiriitoja, eripuraisuutta ja sekasortoa.

Ihminen kun ei voi antaa ja tarjota muuta muille, kuin sitä, mitä hän itse omistaa ja pitää sisällään.

Joten pyrkikäämme rauhaan ensin omassa sisimmässämme ja sen jälkeen myöskin kaikkien ympärillä olevien kanssa siinä määrin, kuin se meistä itsestämme on mahdollista.

Jumalan Pyhä Henkin on rauhan ja voima henki ja ja kun me hengessä vaellamme, me kykeneme rauhan ja tyyneyden säilyttämään joka tilanteessa, sillä Hän antaa meille voiman siihe!

• huomioita1

Tyyneys ei sovi tilanteeseen jossa kaikkialla muualla myrskyää. Se kertoo vain sen että ei olla tilanteen tasalla.

• Mitä sinulle tähkäpää tuo mieleen Jeesuksen puhe opetuslapsilleen:

"Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt! Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!

Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa?

Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta. Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan." Luuk.12:49-53.

Vastaappa tähkäpää rohkeasti kysymykseen! Vastaus saa tottakai olla myös "en tiedä, en ymmärrä".

• k.kiusaantunut
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Mitä sinulle tähkäpää tuo mieleen Jeesuksen puhe opetuslapsilleen:

"Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt! Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!

Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta. Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan." Luuk.12:49-53.

Vastaappa tähkäpää rohkeasti kysymykseen! Vastaus saa tottakai olla myös "en tiedä, en ymmärrä".

Semperin evankeliumi.

Kiitos, ei kiitos.

• ~~tähkäpää~~

Mitä sinulle tähkäpää tuo mieleen Jeesuksen puhe opetuslapsilleen:

Se kertoo minulle juuri sitä, mitä me täälläkin saamme nähdä kaiken päivää. :)
        Mielestäni tämä foorumi on yksi parhaita käytännön esimerkkejä ja vahvistusta sille, mistä tuo Luuk. 12 luvun kohta puhuu.

Mutta se ei tarkoita sitä, että meidän uskovien sisimmässämme tulisi valitta riitaisuuden-, eripuran-, ristiriitoje kylvämisen- ja kaikkinaisen hajaannusta aiheuttavan toiminnan henkin ja meidän tulisi taistella ketään ihmistä
        vastaan:

"Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa." Ef. 6:12.

Ja meille Jumalan lapsille Jeesus itse lupasi näin, kuten tuossa edellä jo kirjoitin:

Joh. 14
        27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

....ja mielestäni tuo tarkoittaa sitä, että vaikka ympärillämme riehuu myrsky ja "..kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan."

....me saamme kokea rauhaa sisimässämme ja jos mahdollista ja meistä riippuu, saamme levittää sitä ympärillemme ja myöskin elää rauhassa
        kaikkien kanssa.

Aina se ei ole mahdollista, eikä meidän määrättävissämme, mutta siitä huolimatta me voimme säilyttää Jumalan rauhan sydämessämme.

• ~~tähkäpää~~
        huomioita1 kirjoitti:

Tyyneys ei sovi tilanteeseen jossa kaikkialla muualla myrskyää. Se kertoo vain sen että ei olla tilanteen tasalla.

Muistatko, miten Jeesus nukkui veneessä, vaikka kaikkialla ympärillä myrskysi ja mitä Hän sanoi opetuslapsilleen, kun he herättivät Hänet huutaen: "Herra, me hukumme!"?

• tuulitunneli1
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Muistatko, miten Jeesus nukkui veneessä, vaikka kaikkialla ympärillä myrskysi ja mitä Hän sanoi opetuslapsilleen, kun he herättivät Hänet huutaen: "Herra, me hukumme!"?

Niin, sinä nukut ihmisten keskellä. Nukut vaikka pitäisi olla hereillä.

Sinä et ole Jeesus.:)

Tyyneytesi on kuin tuulitunneli blondin päässä.

• ~~tähkäpää~~
        tuulitunneli1 kirjoitti:

Niin, sinä nukut ihmisten keskellä. Nukut vaikka pitäisi olla hereillä.

Sinä et ole Jeesus.:)

Tyyneytesi on kuin tuulitunneli blondin päässä.

Näin se saattaa olla.

Ja tiedän varsin hyvin, että en ole Jeesus, mutta enhän sitä väittänytkään, vaan kysyin vain Sinulta, että muistatko mitä Jeesus sanoi opetuslapsille tuossa tilanteessa.

Ja jos Sinun olosi helpottuu siitä, että nimittelet ja teet pilaa minusta täällä,
        niin anna tulla vain, varauduin siihen jo silloin, kun Sinut sydämenrukouksiini mukaan otin, sillä tämä kuvio on usein aika yleinen!! :)

En minä itsessäni jaksaisi ja kestäisi, enkä oleta olevani Jeesus, mutta kun Jeesus on kanssani, tukenani ja turvanani joka hetki, minä jaksan, kestän ja selviän myrskyistäkin.

• uskon asia
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Näin se saattaa olla.

Ja tiedän varsin hyvin, että en ole Jeesus, mutta enhän sitä väittänytkään, vaan kysyin vain Sinulta, että muistatko mitä Jeesus sanoi opetuslapsille tuossa tilanteessa.

Ja jos Sinun olosi helpottuu siitä, että nimittelet ja teet pilaa minusta täällä,
        niin anna tulla vain, varauduin siihen jo silloin, kun Sinut sydämenrukouksiini mukaan otin, sillä tämä kuvio on usein aika yleinen!! :)

En minä itsessäni jaksaisi ja kestäisi, enkä oleta olevani Jeesus, mutta kun Jeesus on kanssani, tukenani ja turvanani joka hetki, minä jaksan, kestän ja selviän myrskyistäkin.

Et voi tietää onko Jeesus olemassa.

• tähkäpäälle
        uskon asia kirjoitti:

Et voi tietää onko Jeesus olemassa.

Jatko: älä pakkosyötä uskontoasi rukoilemalla.

Sinun olisi hyvä oppia että tällä palstalla kirjoittaa muutkin kuin te kiihkouskovaiset.

• ~~tähkäpää~~
        tähkäpäälle kirjoitti:

Jatko: älä pakkosyötä uskontoasi rukoilemalla.

Sinun olisi hyvä oppia että tällä palstalla kirjoittaa muutkin kuin te kiihkouskovaiset.

Uskot siis rukouksen voimaan?

Hyvä!

• ~~tp~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Hyvä!

>>

• tuputusta
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Hyvä!

Oletko vähän tyhmä? Pidän rukoustasi uskosi pakkosyöttönä.

Tietoahan sinulla ei ole.

• ~~tp~~
        tuputusta kirjoitti:

Miten sellainen voi olla pakkosyöttöä, mitä et kuule etkä näe,
        jollet usko sen voimaan ja vaikutuksen?

Koet ts. pakkosyöttönä sen, että joku omassa yksinäisyydessään puhu
        Sinusta Jumalalle, jonka olemassaoloon et edes usko?

Ei kuule tunnu hirveän vakuuttavalta! :)

>> Oletko vähän tyhmä? vähän > tuohon tuli?

Olisithan sinä voinut kirjoittaa esim., että -täysin- tai -tosi paljon- tyhmä,
        niin olisi ollut vielä enemmän pontta herjassasi?! :)

• Jumalanäkeerukouksen
        tuputusta kirjoitti:

Valitettavasti Jeesuksen käsky, rukoilla myös sinun kaltaisten uskoa ja rukousta vastustavia, koskee meitä kaikkia uskovia.

• vääntäjälle
        ~~tp~~ kirjoitti:

Miten sellainen voi olla pakkosyöttöä, mitä et kuule etkä näe,
        jollet usko sen voimaan ja vaikutuksen?

Koet ts. pakkosyöttönä sen, että joku omassa yksinäisyydessään puhu
        Sinusta Jumalalle, jonka olemassaoloon et edes usko?

Ei kuule tunnu hirveän vakuuttavalta! :)

>> Oletko vähän tyhmä? vähän > tuohon tuli?

Olisithan sinä voinut kirjoittaa esim., että -täysin- tai -tosi paljon- tyhmä,
        niin olisi ollut vielä enemmän pontta herjassasi?! :)

Tyhmä kun et luettua ymmärrä.

Sen kun rukoilet, oikeassa olet etten usko että kukaan sinua kuulee.

Ei huvita enempää tänään.

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Se kertoo minulle juuri sitä, mitä me täälläkin saamme nähdä kaiken päivää. :)
        Mielestäni tämä foorumi on yksi parhaita käytännön esimerkkejä ja vahvistusta sille, mistä tuo Luuk. 12 luvun kohta puhuu.

Mutta se ei tarkoita sitä, että meidän uskovien sisimmässämme tulisi valitta riitaisuuden-, eripuran-, ristiriitoje kylvämisen- ja kaikkinaisen hajaannusta aiheuttavan toiminnan henkin ja meidän tulisi taistella ketään ihmistä
        vastaan:

"Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa." Ef. 6:12.

Ja meille Jumalan lapsille Jeesus itse lupasi näin, kuten tuossa edellä jo kirjoitin:

Joh. 14

....ja mielestäni tuo tarkoittaa sitä, että vaikka ympärillämme riehuu myrsky ja "..kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan."

....me saamme kokea rauhaa sisimässämme ja jos mahdollista ja meistä riippuu, saamme levittää sitä ympärillemme ja myöskin elää rauhassa
        kaikkien kanssa.

Aina se ei ole mahdollista, eikä meidän määrättävissämme, mutta siitä huolimatta me voimme säilyttää Jumalan rauhan sydämessämme.

Niin, Tähkäpää, rauhaa on monenlaista. En väitä, etteikö sinulla olisi Jeesukselta saatua rauhaa sydämessäsi. Mutta siitä EN ole ollenkaan varma, tunnistatko sinä riittävästi kaikkea, mitä sinun rauhaasi todella kuuluu.

Oletko lukenut, mitä evankeliumi kertoo Jeesuksesta:

Luuk.19:41-42 "Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä ja sanoi: 'Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.'"

'Rauha, rauha, ei hätää mitään' on väärää rauhaa silloin, kun sitä hoetaan lihallista elämää suosien. Vanhan ihmisen lihallinen tahto on päivittäin tuomittava omassa elämässä, se on tietoisesti vietävä ristille. Sinun rauhaasi tuo kuuliaisuus Jeesuksen käskyille ei tunnu kovin hyvin sopivan, vai kuinka?

Palstalla uskotellaan rauhaa sellaisen 'uskovaisuuden' päälle, joka ei välitä Jeesuksen käskyistä eikä Jumalan tahdon tekemisestä. Sellaisen 'uskon' silmiltä on salattu se, että heidän rauhansa on vain petollista valerauhaa.

Tiedän, ettei levon, rauhan ja Jumalan tahdon etsiminen johda tulokseen pelkästään oman toimeliaisuuden tai järkipäätelmien perusteella.
        Kyllä siihen tarvitaan Jumalan Hengen antama kutsu sydämessä.
        Siihen kutsuun olkaamme nopeita vastaamaan nuoren Samuelin tavoin:
        Tässä olen Herra, "Puhu, palvelijasi kuulee."

• ~~tähkäpää~~
        vääntäjälle kirjoitti:

Tyhmä kun et luettua ymmärrä.

Sen kun rukoilet, oikeassa olet etten usko että kukaan sinua kuulee.

Ei huvita enempää tänään.

Tosi tyhmähän minä olen monessakin asiassa ja tiedän jopa sen ihan itse, joten ei mitään harhakuvitelmia ole omasta viisaudestani!

Mutta Jumala on luvannut hulluistaan pitää huolen ja siksi hullunakin on turvallista olla Hänen kämmenellään. :)

Rukoilenhan minä ja toivottelen Sinulle hyvät päivänjatkot ja aurinkoiset ja rentouttavat viikonloput!!

Muista aina kulkea kadun aurinkoista puolta!

• ~~tähkäpää~~
        Jumalanäkeerukouksen kirjoitti:

Valitettavasti Jeesuksen käsky, rukoilla myös sinun kaltaisten uskoa ja rukousta vastustavia, koskee meitä kaikkia uskovia.

Näinhän se on, rakasta ja rukoile!

Kun murheet murtaa hymyile,
        kun kiusaus kaataa taistele,
        kun toiveet pettää laulele,
        KESKELLÄ KAIKEN RUKOILE!

Tuo oli sellainen nuoruuden "värssy" ja
        eihän se nyt kokonaisuudessaan mikään
        hyvä elämän ohje ole, murheen murtamana
        pyrkiä hymyilemään, mutta tuo muu osa
        siitä on ihan hyvää sisältöä.

• Jumalanäkeerukouksen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Näinhän se on, rakasta ja rukoile!

Kun murheet murtaa hymyile,
        kun kiusaus kaataa taistele,
        kun toiveet pettää laulele,
        KESKELLÄ KAIKEN RUKOILE!

Tuo oli sellainen nuoruuden "värssy" ja
        eihän se nyt kokonaisuudessaan mikään
        hyvä elämän ohje ole, murheen murtamana
        pyrkiä hymyilemään, mutta tuo muu osa
        siitä on ihan hyvää sisältöä.

Ilo pintaan vaikka sydän märkänisi.

Mielestäni edellinen lause, tämä vanha kansanviisaus pitää oikeinkin paikkansa kun jaksaa iloita, koska iloitseminen ja jatkuva asenne ilon suuntaan, vapauttaa ihmiskehossa koko ajan kemiallisia aineita, esimerkiksi serotoniinia joka lisää mielihyvän tunnetta, eli oikea asenne iloon ja rukoukseen ja kaikkeen hyvään, parantaa kehon kautta myös kaikkinaista hyvänolontunnetta, niin tottakai tällainen ilon pinnassa pitäminen kiertää ja säteilee kehon tyytyväisyyden kautta näin myös ympäristöön.

Myrkky on myrkkyä, ja Jeesus EI KOSKAAN kehoittanut opetuslapsiaan myrkyille. Kuitenkin tilanne on uskovilla aina kahtiajakoinen, koska käärmeen viekkaus pitää hallita samaan aikaan, kuin kyyhkysen viattomuus.

Ongelma on siinä, että kukaan ei pidä teeskentelemisestä, miten saada siis ilo pysymään pinnassa ilman teeskentelyä?

Joka tapauksessa jos uskovan asenne on siirtää sivuun koko ajan kaikkinainen paha, ilkeä, kaikkinainen negatiivinen, niin mielestäni jo tämän toiminnan seurauksena, tämän toiminnan ahaa-elämyksen myötä, uskova löytää uskomattoman ilon lähteen. Huutomerkki tähän.

• Usko Toivonen

Niin, Tähkäpää, rauhaa on monenlaista. En väitä, etteikö sinulla olisi Jeesukselta saatua rauhaa sydämessäsi. Mutta siitä EN ole ollenkaan varma, tunnistatko sinä riittävästi kaikkea, mitä sinun rauhaasi todella kuuluu.

Luuk.19:41-42 "Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä ja sanoi: 'Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.'"

'Rauha, rauha, ei hätää mitään' on väärää rauhaa silloin, kun sitä hoetaan lihallista elämää suosien. Vanhan ihmisen lihallinen tahto on päivittäin tuomittava omassa elämässä, se on tietoisesti vietävä ristille. Sinun rauhaasi tuo kuuliaisuus Jeesuksen käskyille ei tunnu kovin hyvin sopivan, vai kuinka?

Palstalla uskotellaan rauhaa sellaisen 'uskovaisuuden' päälle, joka ei välitä Jeesuksen käskyistä eikä Jumalan tahdon tekemisestä. Sellaisen 'uskon' silmiltä on salattu se, että heidän rauhansa on vain petollista valerauhaa.

Tiedän, ettei levon, rauhan ja Jumalan tahdon etsiminen johda tulokseen pelkästään oman toimeliaisuuden tai järkipäätelmien perusteella.

Vaikkakin kysymyksesi on "tähkäpäälle" osoitettu, niin en malta olla kommentoimatta.

Otit esille rauhaan viitatessasi Luukas 19:41-42 jakeet.

Ja niinkuin totesit rauhaa on monenlaista.

Tässä kohdassa Jeesus lähestyy Jerusalemia aasinvarsalla ratsastaen ja nähdessään kaupungin hän itkee ääneen ja lausuu sanat, joista evankeliumi kertoo.

41. Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä
        42. ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.
        43. Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;
        44. ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."

" sentähden, ettet etsikkoaikaasi tuntenut "

Jeesuksen vastaanottanut on etsikkoaikansa tuntenut, on saanut rauhan sisimpäänsä Pyhässä Hengessä, eikä etsikkoaikansa tuntenut rauhaansa uhraa enää kyyhkysiä eikä muitakaan eläinuhreja.

Kuten seurravissa jakeissa todetaan.

45. Ja hän meni pyhäkköön ja rupesi ajamaan myyjiä ulos
        46. ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."

Ihmiset ostivat tässä "rauhaa" kyyhkysen ym. uhrieläinten myyjiltä.

Kaikki ihmiset periaatteessa etsivät rauhaa, mutta sitä ei löydy muualta, kuin Jeesuksen luota.

• ~~tähkäpää~~

>>
        Niin, Tähkäpää, rauhaa on monenlaista. En väitä, etteikö sinulla olisi Jeesukselta saatua rauhaa sydämessäsi.
        Mutta siitä EN ole ollenkaan varma, tunnistatko sinä riittävästi kaikkea,
        mitä sinun rauhaasi todella kuuluu.
        >

>
        'Rauha, rauha, ei hätää mitään' on väärää rauhaa silloin, kun sitä hoetaan lihallista elämää suosien. Vanhan ihmisen lihallinen tahto on päivittäin tuomittava omassa elämässä, se on tietoisesti vietävä ristille.
        SINUN RAUHAASI TUO KUULIAISUUS JEESUKSEN KÄSKYILLE EI TUNNU KOVIN HYVIN SOPIVAN, VAI KUINKA?
        (Suuret kirjaimet allekirjoittaneen käsialaa.)
        >
        >

• ~~tähkäpää~~

Ilo pintaan vaikka sydän märkänisi.

Mielestäni edellinen lause, tämä vanha kansanviisaus pitää oikeinkin paikkansa kun jaksaa iloita, koska iloitseminen ja jatkuva asenne ilon suuntaan, vapauttaa ihmiskehossa koko ajan kemiallisia aineita, esimerkiksi serotoniinia joka lisää mielihyvän tunnetta, eli oikea asenne iloon ja rukoukseen ja kaikkeen hyvään, parantaa kehon kautta myös kaikkinaista hyvänolontunnetta, niin tottakai tällainen ilon pinnassa pitäminen kiertää ja säteilee kehon tyytyväisyyden kautta näin myös ympäristöön.

Myrkky on myrkkyä, ja Jeesus EI KOSKAAN kehoittanut opetuslapsiaan myrkyille. Kuitenkin tilanne on uskovilla aina kahtiajakoinen, koska käärmeen viekkaus pitää hallita samaan aikaan, kuin kyyhkysen viattomuus.

Ongelma on siinä, että kukaan ei pidä teeskentelemisestä, miten saada siis ilo pysymään pinnassa ilman teeskentelyä?

Joka tapauksessa jos uskovan asenne on siirtää sivuun koko ajan kaikkinainen paha, ilkeä, kaikkinainen negatiivinen, niin mielestäni jo tämän toiminnan seurauksena, tämän toiminnan ahaa-elämyksen myötä, uskova löytää uskomattoman ilon lähteen. Huutomerkki tähän.

>>>

• Jumalanäkeerukouksen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

>>>

Yleensä ne kristityt jotka ei osaa pukea sanoiksi jotain, vetävät tätä kyyhkysen roolia, langetkoon sitten tällä kertaa minulle käärmeen ; } rooli !

Kahtiajakoisen Jumalan luonne näkyy juuri Jeesuksen lähetyssanoissa.

Matt 10 : 16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.

Jaa, se olikin älykkäät, no, sisältäähän älykkyys myös viekkauden ja oveluuden, ja kun edetään alaspäin niin kavaluuden, myrkyllisyyden. Siis pahuuden.

Juuri edelläolevan käärmeellisyyden takia henkien erottelemisen armolahja on niin tärkeää, Jumalan teot ovat hyviä mutta vihollisen, saatanan käärmeenteot ovat pahoja. Mutta Jumala kaikkivaltiudessaan(?) taitaa niin saatanansa oveluudet kuin kirkkaudenkin.

Joka tapauksessa, suuri ja mahtava Jumala taitaa niin hyvän kuin pahan, kaksiteräinen Pyhän Hengen Jumalan miekka halkaisee kaikki palstalle tulevat - niin saatanan'omat kuin ateistit, kuin antikristilliset kiusaajat ja vainoajat, jotka täällä valehdellen sanovat olevansa kristittyjä.

Kunnia siis Jumalalle KAIKESSA.

• ~~tähkäpää~~

Yleensä ne kristityt jotka ei osaa pukea sanoiksi jotain, vetävät tätä kyyhkysen roolia, langetkoon sitten tällä kertaa minulle käärmeen ; } rooli !

Kahtiajakoisen Jumalan luonne näkyy juuri Jeesuksen lähetyssanoissa.

Matt 10 : 16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.

Jaa, se olikin älykkäät, no, sisältäähän älykkyys myös viekkauden ja oveluuden, ja kun edetään alaspäin niin kavaluuden, myrkyllisyyden. Siis pahuuden.

Juuri edelläolevan käärmeellisyyden takia henkien erottelemisen armolahja on niin tärkeää, Jumalan teot ovat hyviä mutta vihollisen, saatanan käärmeenteot ovat pahoja. Mutta Jumala kaikkivaltiudessaan(?) taitaa niin saatanansa oveluudet kuin kirkkaudenkin.

Joka tapauksessa, suuri ja mahtava Jumala taitaa niin hyvän kuin pahan, kaksiteräinen Pyhän Hengen Jumalan miekka halkaisee kaikki palstalle tulevat - niin saatanan'omat kuin ateistit, kuin antikristilliset kiusaajat ja vainoajat, jotka täällä valehdellen sanovat olevansa kristittyjä.

Kunnia siis Jumalalle KAIKESSA.

Mitääään "langetkoon"..... 8D......kun rehellisesti puhuen.....nappasit ja valitsit itse tuon viisaan -92 ja RK ja älykkään -38 roolin! ;=}
        No joo...leikki leikkinä. :)

Tämähän se on aina ollut Jumalan lasten osa:
        ".... niinkuin lampaat susien keskelle....." ja tuossa osassa me pysymme vain, kun luotamme Paimeneemme, emmekä ala toimimaan ja käyttäytymään susien tavalla.

Se vain niin kovin helpostikin tapahtuu tuo leirinvaihto, ellemme
        koko ajan valvo itseämme Jumalan läpivalaisussa, eikä se valvominen ja näkeminenkään sielä riitä, on myöskin mentävä puhdistautumaan, jos vähänkään huomaa, että mukaan on tullut suden luonnetta ja toimintatapoja.

Sillä niin vähän ainakin minussa on tuota kyyhkystä, että usein joudun punnitsemaan ja käymään painia; kiristänkö haavoitettua ylpeyttäni
        suojaavaa sidettä ja valitsen aseikseni luodinkovat sanat ja Raamatun
        kohdat, vai peräännynkö tiedustelumatkalle Jumalan Sanaan ja rukoukseen. :)

• pyh!
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Mitääään "langetkoon"..... 8D......kun rehellisesti puhuen.....nappasit ja valitsit itse tuon viisaan -92 ja RK ja älykkään -38 roolin! ;=}
        No joo...leikki leikkinä. :)

Tämähän se on aina ollut Jumalan lasten osa:
        ".... niinkuin lampaat susien keskelle....." ja tuossa osassa me pysymme vain, kun luotamme Paimeneemme, emmekä ala toimimaan ja käyttäytymään susien tavalla.

Se vain niin kovin helpostikin tapahtuu tuo leirinvaihto, ellemme
        koko ajan valvo itseämme Jumalan läpivalaisussa, eikä se valvominen ja näkeminenkään sielä riitä, on myöskin mentävä puhdistautumaan, jos vähänkään huomaa, että mukaan on tullut suden luonnetta ja toimintatapoja.

Sillä niin vähän ainakin minussa on tuota kyyhkystä, että usein joudun punnitsemaan ja käymään painia; kiristänkö haavoitettua ylpeyttäni
        suojaavaa sidettä ja valitsen aseikseni luodinkovat sanat ja Raamatun
        kohdat, vai peräännynkö tiedustelumatkalle Jumalan Sanaan ja rukoukseen. :)

Joo, ette te susien tavalla toimi, vaan lampaan joka on laumaeläin, älytön.

• -opettajalle-

Tähkäpää, sinulla ei ole mitään oikeutta opettaa, ennen kuin pyydät greeeniltä anteeksi sitä että puhuit hänestä selän takana pahaa. Se on synti, vieläpä suurinta käskyä vastaan.

• Sinulle: -opeta-

Tähkäpää ei opeta, vaan keskustelee täällä hengellisistä asioista niinkuin muutkin.

• Kirje filippiläisill

Kirje filippiläisille 4
      4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
      5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon.
      Herra on lähellä.
      6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa
      pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa
      Jumalalle tiettäväksi,
      7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi,
      on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa
      Jeesuksessa.
      8. Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa,
      mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä
      kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä
      ajatelkaa;
      9. mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja
      minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva
      teidän kanssanne.

• Jonni Joutava

"Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon.
      Herra on lähellä."

Onko tuota nyt tapahtunut?

• Juutalaisuuteen perustuvassa uskonnossa on väkivalta ollut aina. Ja alkuseurakunnan aikana tapeltiin niinkuin tälläkin hetkellä uskonnotriitelevät keskenään.
      Joten ei mitään uutta auringon alla - paitsi että täällä Lapissa tarkenee tavattoman hyvin...

• mätä puu

... ne mitää verellä lunastettuja kristittyjä oo... hedelmästään puu tunnetaan.

• Siinä on TIE, jota t

"Kaikessa saattakaa
      pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa
      Jumalalle tiettäväksi."

• Kokoontunut

Voi lampaita, jotka eivät ole huolehtineet oikeasta paimenestaan!

Et ole ollut kuuliainen ja tottelevainen paimenellesi. Hebr. 13:17. 1 Tessal. 5:12,13.
      Et ole osoittanut kunnioitusta vanhimmistolle. 1 Tim. 5:17-18.
      Olet toiminut siten, että murhe ja huokaus on väsyttänyt johtajasi.
      Et ole antanut tunnustusta kaitsijoille, jotka kantavat huolta sinusta ja pyhien seurakunnasta. 1 Tes. 5:12-13.
      On kysymyksessä OIKEAT seurakunnan paimenet.

Riitelijät. Olette itse ajaneet itsenne hajaannuksiin. Hes. 34:21. Olette menneet sisälle vieraisiin laumoihin.
      Oikea Jumalan seurakunnan paimen ei tahdo olla mukana uskonsuunnissa, karsinakristillisyydessä. Palkkapaimenet viihtyvät siellä kolehtia keräten ja siten itseään kestiten. –
      Joh. 10:10-14 ja 1 Piet. 5:1-6.

Karsina-aitauksissa viihtyvät sudet, jotka raatelevat Jumalan lapsia. Apt.20:29-31. Ei kukaan niistä välitä. Uskonsuunnissa riittää susille saalista. Siellä ovat lampaat samassa aitauksessa susien kanssa.
      Jumalan asettamat paimenet kaitsevat vain niitä harvoja, jotka ovat ihmistekoisten aitausten ulkopuolella. Näillä viheriäisillä niityillä ja hyvillä ruokamailla eivät metsän pedot saa saalista. Paimenet hoitavat lampaita ruokkien niitä ja opettaen karttamaan susia. Hyvä Paimen on itse laumansa keskellä. Hän näyttää asettamilleen paimenille, missä on virvoittavat vesilähteet, joita eivät palkkapaimenet ole tallanneet. Hes. 34:17-19.
      Herran asettamat seurakunnan paimenet johtavat Jumalan lauman pois eksyttäviltä vuorilta ja takaisin Siionin vuorelle, kestävälle ja turvalliselle kallioperustalle. Jer. 50-51. Hebr.12:18-29.

Jumalan seurakunta on Jumalan lampaiden kotitila!

• Tuon minäkin voin allekirjoittaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      12
      9159
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      548
      2963
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      2016
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1976
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      311
      1657
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      81
      1355
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1173
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      73
      1011
    9. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      29
      987
    10. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      946
    Aihe