Kellään kokemusta?

kaktus

Alakaa vahvasti vaikuttaa siltä,että olen raskaana. Ja mua vaivaa tulevat raha-asiat...
Eli työskentelen vartijana sellaisella työsopimuksella ku työvoimareservi eli kutsutaan töihin (ei vakituista tuntimäärää, mutta vakituinen työpaikka). Olen kuitenkin tehnyt töitä ihan kunnon tuntimäärällä ja välillä vähän ylikin... Nyt huolettaa kun kerron töissä että olen raskaana niin hehän ei anna mulle tunteja eli ei tuu palkkaa!! Miten ihmeessä elän kun ukollakin loppuu työsuhde lokakuussa!!!???

9

1673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neilikka

Elät työttömyyspäivärahalla. Kuten miehesikin. Kai olette kuuluneet liittoon tai työttömyyskassaan? Silloin työttömyyspv-raha on huomattavasti parempi kuin Kelan maksama. Eikä puolison tulot vaikuta siihen.

Millainen on työsopimuksesi - onko siihen kirjattu minimituntimäärä / vko? Vai onko todella, että olet vakituisessa työsuhteessa, mutta sinulla voidaan teetättää 0 tuntia / vko ???
      Todella näppärää työnantajan kannalta, mutta työntekijän kannalta ei. Palkattomina kuukasina kun et ole oikeutettu mihinkään työttömyysturvaan, koska olet kuitenkin työsuhteessa !!!!
      Eli ilmeiesti olet palkatta mutta työsuhteessa ä-lomaan asti. Jos sossu ja toimeentuloluukku on suotuisalla tuulella, ja te olette tosi pienituloisia ettekä omista mitään, saatatte saada sieltä sen verra, että vuokran voit maksaa ja vähän ruokaakin löytyy..
      Kelalta voi hakea asumistukea. Ehkä joudut uusimaan hakemuksesi vähän väliä - todisteena siitä, että tulosi ovat 0 euroa vaikka oletkin töissä ? !
      Äitiyspäivärahan suuruus muuten määräytyy viimeisen ½ vuoden tulojen perusteella. En tiedä sitten ottavatko takautuvasti huomioon että olet sitä ennen kyllä ollut ihan töissä.. vai miten. Minimiäitiyspv.-raha taitaa olla noin 10 e/ vrk, sunnuntai (ja lauantai?) ei kuulu laskuihin..

Jos olisit liitossa, voisit ottaa selvää tämmöisistä asioista ja sinulla olisi myös oikeusturva, ja neuvonta.

Onko työsi vartijana kuinka fyysista ja kuinka vaarallista? Onko mahdollista, että työsi takia saatat joutua tilanteisiin, jotka ovat uhka tulevan lapsen terveydelle tai raskaus saattaa keskeytyä - esim. potku tai isku vatsaan.

• kaktus

On kaikki mahdollista..........

Siis sitten ei ole mitään huolta jos äitiyspäiväraha määräytyy viimesen puol vuoden tuloihin.. Oon kuulunu vasta vähän aikaa pamiin, toivottavasti siitä ei tuu ongelmia.

• juup
        kaktus kirjoitti:

On kaikki mahdollista..........

Siis sitten ei ole mitään huolta jos äitiyspäiväraha määräytyy viimesen puol vuoden tuloihin.. Oon kuulunu vasta vähän aikaa pamiin, toivottavasti siitä ei tuu ongelmia.

Otahan hetimiten selvää, oletko oikeutettu siihen erityisäitiyslomaan tai mikä varhennettu äippäloma se nyt onkaan, kun sen verran vaaralliselta kuulostaa toi sun ammattis.

• thorn

kantsinut ottaa ENSIN selvää noista raha-asioista, ENNEN KUIN ehdoin tahdoin hankkiuduit raskaaksi?

Yritä nyt niin kun tuli hännässä hankkia vähän järkeä, niin voit sitten sille lapsellesikin antaa edes jotakin! Ei ne "katto pään päällä ruoka vaatetus" mihinkään riitä!

• äippä

On meilläkin muksut tehty sillon kun oltiin työttöminä molemmat. Ja rakkauslapsia ovat. Vaikka muutama ensimmäinen vuosi menikin sossun luukulla käydessä niin ei se elämä siihen loppunut. Muksut on saaneet hyvä lapsuuden vaikeuksista huolimatta ja oli aikaa sitten ollekkin niitten kanssa kotona kun oltiin työttömiä. Nyt kun ne on isompia ja niillä on omat jutut ei ne kotonakaan aikaa niin paljoa vietä. Nyt ollaan molemmat töissä ja asutaan omassa talossa ja tehdään töitä ja maksetaan veroja. Ei se sossun jonoon meneminen mikään kovin suuri häpeä ole jos on pakko. Kyllä niitä rahoja verorahoina maksetaan vuoroin kukin. Juopot on asia erikseen.

• thorn
        äippä kirjoitti:

On meilläkin muksut tehty sillon kun oltiin työttöminä molemmat. Ja rakkauslapsia ovat. Vaikka muutama ensimmäinen vuosi menikin sossun luukulla käydessä niin ei se elämä siihen loppunut. Muksut on saaneet hyvä lapsuuden vaikeuksista huolimatta ja oli aikaa sitten ollekkin niitten kanssa kotona kun oltiin työttömiä. Nyt kun ne on isompia ja niillä on omat jutut ei ne kotonakaan aikaa niin paljoa vietä. Nyt ollaan molemmat töissä ja asutaan omassa talossa ja tehdään töitä ja maksetaan veroja. Ei se sossun jonoon meneminen mikään kovin suuri häpeä ole jos on pakko. Kyllä niitä rahoja verorahoina maksetaan vuoroin kukin. Juopot on asia erikseen.

Kaikki ihmiset kun eivät tosiaankaan elä elämäänsä "tulkoon mitä tulee" -periaatteella. Ja kaikki eivät suinkaan käy vuorostaan sossun luukulla, onko sinulla sellainen käsitys?

Mutta ymmärrän kyllä asenteesi, jos itse olet elänyt siihen tyyliin. Ilkeydestä ei tässä silti ole kysymys, vaan siitä, mikä on järkevää. Sinä et vaikuta kovinkaan järkevältä. Pelkään pahoin, että olet istuttanut typerän asenteesi myös lapsiisi. He sitten jatkavat tuota "ihan okei maksattaa sitä sun tätä verovaroilla" -ajattelua. Kaamea kierre. Joskushan verovarat loppuvat tyystin, tämä ns. hyvinvointiyhteiskunta voi jo nyt pahoin.

Muutaman vuoden päästä ei ole mitään sossun luukkua, mille mennä, kun on tehnyt typeryyksiä.

• Haidi
        thorn kirjoitti:

Kaikki ihmiset kun eivät tosiaankaan elä elämäänsä "tulkoon mitä tulee" -periaatteella. Ja kaikki eivät suinkaan käy vuorostaan sossun luukulla, onko sinulla sellainen käsitys?

Mutta ymmärrän kyllä asenteesi, jos itse olet elänyt siihen tyyliin. Ilkeydestä ei tässä silti ole kysymys, vaan siitä, mikä on järkevää. Sinä et vaikuta kovinkaan järkevältä. Pelkään pahoin, että olet istuttanut typerän asenteesi myös lapsiisi. He sitten jatkavat tuota "ihan okei maksattaa sitä sun tätä verovaroilla" -ajattelua. Kaamea kierre. Joskushan verovarat loppuvat tyystin, tämä ns. hyvinvointiyhteiskunta voi jo nyt pahoin.

Muutaman vuoden päästä ei ole mitään sossun luukkua, mille mennä, kun on tehnyt typeryyksiä.

Minun mielestä näille sivuille ei kaivata tuollaista muka kaikkitietävää,täydellistä...ihmistä kun et osaa antaa vastauksia kysymyksiin.Tuolla ilkeällä asenteella pilaat vain ihmisten päivän!!!!

• thorn
        Haidi kirjoitti:

Minun mielestä näille sivuille ei kaivata tuollaista muka kaikkitietävää,täydellistä...ihmistä kun et osaa antaa vastauksia kysymyksiin.Tuolla ilkeällä asenteella pilaat vain ihmisten päivän!!!!

Elämän tosiasiat eivät aina voi olla kovin miellyttäviä. Nieltävä on vaan, ja porskutettava eteenpäin.

• zxc

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      73
      5002
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      117
      4717
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4203
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      106
      4158
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3318
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3124
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2787
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2773
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2762
    Aihe