Mitä hajanaisuus ajatusmaailmassa ja puheessa siis käytännössä näin yleisesti ottaen tarkoittaa? Osaisiko joku antaa esimerkkejä?
Hajanaisuus?
2
243
Vastaukset
- öljytulppasarja
Hajanaisuus tarkoittaa sitä että esimerkiksi alat yhtäkkiä puhua Audi A5:n turboahtimen liitoksesta pakosarjaan vaikka oli alunperin keskusteltu Audin FSI Quatro mallista.
- Kuntoutuja
Hajanaisuutta on vaikea itse hahmottaa, mutta se on siis ajatuksen tai puheen irrallisuutta ja assosiaatioiden löysyyttä. Jos lääkäri on sinulla todennut kyseisen vaivan kannattaa todella käyttää aikaa sen asian hahmottamiseen itsessä. Se voi olla vaikeaa. Itse olin aluksi sitä mieltä, ettei minussa ole mitään vikaa, mutta onneksi hahmotin ongelman. Nyt menee ainakin tällä hetkellä paremmin. Audi esimerkistä sen verran ettei todellakaan tarvitse olla mikään laite virtuoosi ja voi hyvin kommentoida jotakin asiaa sivuavaa, mutta jos puhetta on muiden vaikea seurata ja sinulle on siitä huomautettu niin on syytä huolestua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 465870
- 495361
- 493734
- 143685
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993401- 313136
- 592894
- 582756
- 552413
- 381854