Keskisormen näyttäjät

miksi keskaria?

Minulle näytettiin tänään keskisormea. Jäin vain miettimään, että millainen ihminen näyttää keskisormea? Itse en ole milloinkaan näyttänyt halventavia käsimerkkejä kanssa-autoilijalle. Mitä se hyödyttää?

En tiedä oliko syynä helle, vai mikä, mutta ystävällinen Citroen-autoilija vilautti keskisormeaan minulle ajaessamme kohti Porin keskustaa Pohjanmaantietä tänään aamupäivällä. Miksikö hän näytti keskisormea, mulkoili vihaisesti taustapeiliinsä ja yritti kuvata kännykkäkameralla?

Ilmeisesti siksi, että kyttäsin hyvää ohituspaikkaa. Jos jokua ajaa 45 km/h 50:n alueella, niin mielelläni hujautan ohi, vaikka taajamassa olemmekin. Ilmeisesti hän oli sitä mieltä, että hän määrää muidenkin ajonopeuden ja ohitusaikeeni ensivaihe sai hänet heti herne nenään ja raivon valtaan.

Kyllä on herkässä näin helteellä ihmisen hermostuminen. Varsinkin ratin takana!

Nämä herkimmin liikenteessä hermostuvat autoilijoat tuntuvat olevan miehiä siinä eläkeiän alkuvaiheessa. Eli jos haluat provosoida liikenteessä kanssa-autoilijaa, niin sellainen 60-70 vuotias mieskuski provosoitunee aika hyvin!

99

3315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystävällisesti

      [Jos jokua ajaa 45 km/h 50:n alueella, niin mielelläni hujautan ohi, vaikka taajamassa olemmekin]

      Keskaria täältäkin sinulle.

      • Miksi keskaria näytät?

        Jos joku ajaa alle suurimman sallitun niin mitä väärää on sellaisen ohittamisessa? Onko siitä eteenkään taajamassa mitään hyötyä on tietysti eri asia.


      • ei ohitus, vaan....
        Miksi keskaria näytät? kirjoitti:

        Jos joku ajaa alle suurimman sallitun niin mitä väärää on sellaisen ohittamisessa? Onko siitä eteenkään taajamassa mitään hyötyä on tietysti eri asia.

        Ei ohittamisessa sinänsä mitään väärää ole, mutta sitä edeltävä perseessä roikkuminen on kusipäistä ja eihän se ohituskaan onnistu ilman ylinopeutta jos nopeus ero on noin pieni.


      • säälittää

        Taitaa olla heikko itsetunto,jos ohittaminen noin ahdistaa ?

        Mun ohi et mene prkkkle ;-)


      • veio4

        Useimmiten keskisormeä näyttävät ne jotka eivät halua huomata omia virheitään vaan syyttävät muita omasta sokeudestaan, kuten kyvästä ymmärtää oikea tilannenopeus, tai siis sen kyvyn puutteesta.


      • sellainen.tapaus
        veio4 kirjoitti:

        Useimmiten keskisormeä näyttävät ne jotka eivät halua huomata omia virheitään vaan syyttävät muita omasta sokeudestaan, kuten kyvästä ymmärtää oikea tilannenopeus, tai siis sen kyvyn puutteesta.

        "Useimmiten keskisormeä näyttävät ne jotka eivät halua huomata omia virheitään"
        Kuten idiootti polttopullo veijo.


      • veio4 kirjoitti:

        Useimmiten keskisormeä näyttävät ne jotka eivät halua huomata omia virheitään vaan syyttävät muita omasta sokeudestaan, kuten kyvästä ymmärtää oikea tilannenopeus, tai siis sen kyvyn puutteesta.

        Voit olla oikeassa, mutta tuollaiset tapaukset katoavat yleensä nopeasti taustapeilistä.

        Enemmän huolettavat ne, jotka käyvät kostamaan kuvittelemiaan loukkauksia liikenteessä. Kuten yksi tapaus, joka uhkailee nimettömänä netissä polttopulloilla, jne.


      • veio4
        säälittää kirjoitti:

        Taitaa olla heikko itsetunto,jos ohittaminen noin ahdistaa ?

        Mun ohi et mene prkkkle ;-)

        Ei, katsos ei.
        Ei se ohittaminen varmaankaan ahdista, poikkeat aiheesta.
        Jollakulla saattaa olla syy ajaa hitaasti, ehkä etsii jotain osoitetta tai näkee vaaroja ympärillä mitä ohittaja ei näe.
        Esimerkki.
        Toissailtana ajoin taajamassa 40 rajoituksella. Paikalla on puolitoista kaistaa käytössä P-autojen takia ja huono näkyvyys. Takana ajavan mielestä ajoin liian hitaasti ja koska tuo ei päässyt ohi päätti osoittaa mieltään ajamalla liian lähelle taakseni.

        Jouduin hidastamaan enemmän, KOSKA takana ajava oli liian lähellä JA koska edessä oli kuorma-auto pysäköity vajaa 5m. suojatiestä. Niitä takana ajava ei tajunnut.

        Ja hups, sieltähän tuli suojatielle koiran taluttaja mustissa vaatteissa vailla mitään heijastimia. Jarrutin ja takana ajava melkein törmäsi perääni. Siitä suuttuneena tuo kiihdytti voimakkaasti seuraavasta risteyksestä oikealle.
        Jos olisin ajanut tilanteeseen hieman nopeammin, peräänajoa olisi tuskin voitu välttää ja kulkija koirineen olisi myös ollut vaarassa.

        Tämä on hyvin tyypillinen kuvaus liikenteestä ja sen ongelmista ja siitä mistä ne johtuu. Keskisormen näyttäjät ovat samaa tasoa kuin tuon takana ajaneen kuski.

        SAMA tapahtuu täällä. Ne jotka eivät ymmärrä mitä kirjoitin, kommentoivat keskisormien näyttäjien tasoisia juttujaan.


      • Anonyymi

        Mihin nin kiire. Ite olen neljän lapsen ja 8 lapsen vaari. Autoilun Aloitin 1964 ostamalla upouuden auton ja sitä menoa on jatkunut. Nyt ostetut yli 20 uutta autoa.

        Koskaan ei ole ollut kiire. Toki joskus matkanteko on tylsää, ( nyt yli 100te maksanut alla), mutta elämän kokemuksesta olen huomannut.

        Jos vauhtia on liikaa ja hirvi hyökkää tielle , kaarteessa ja liikenteessä jossa on vastaantulevia, en ole enää Timo Mäkinen.

        Jos joku ajaa perääni, hiljennän kaupungissa 5 ja maalla 10 km/ h nopeutta.

        Minun autojen perään on törmännyt jo 2 kuljetajaa, molemmat 5 v ajaneita ja kokomattomia.
        Kerran tuli myös taksin perään 2021, kun vietiin vaimoa kuvauksiin. Peräänajajalta lähti kortti ainakin 4 kk, vaikka oli kauppatieteiden maisteri jo oli oikeudessa avustavan tuomarin kanssa. Mitään henkilövammoja ei sattunut, mutta jotain 6000e korjaus ja yli 5000 e oikeudenkäyntikulut.
        Vakuutus ei korvannut ajoneuvovahinkoja täydellisesti, koska taksi pystyi kahden autokameran voimalla todistamaan että ajoi 86 km/h , 80 alueella. Peräänajajalla pli ylinopeutta.

        On kiva kaahailla, mutta edellisessäkin tapauksessa oikeutta puitiin 1,5 v ja peräänajaja asui 500 km etäisyydellä oikeustalosta, ei mukavaa.


      • Anonyymi
        ei ohitus, vaan.... kirjoitti:

        Ei ohittamisessa sinänsä mitään väärää ole, mutta sitä edeltävä perseessä roikkuminen on kusipäistä ja eihän se ohituskaan onnistu ilman ylinopeutta jos nopeus ero on noin pieni.

        Poliisin tulisi kytätä näitä "alinopeutta" ajavia, sillä 5km/h alinopeus on huomattavasti vaarallisempaa liikenneturvallisuudella kuin 10 km/h ylinopeus. Ja jos noita matelijoita ja tientukkoja alettaisiin sakottaa, sakkoja saisi jakaa aivan tolkuttomasti 24/7 365vrk/v ja joka neljäs vuosi 366vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisin tulisi kytätä näitä "alinopeutta" ajavia, sillä 5km/h alinopeus on huomattavasti vaarallisempaa liikenneturvallisuudella kuin 10 km/h ylinopeus. Ja jos noita matelijoita ja tientukkoja alettaisiin sakottaa, sakkoja saisi jakaa aivan tolkuttomasti 24/7 365vrk/v ja joka neljäs vuosi 366vrk.

        Alinopeutta ei ole missään määritelty. Ylinopeus sen sijaan on. Nopeusrajoitus kertoo rajan asialle. Alle saa aja mutta yli ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeutta ei ole missään määritelty. Ylinopeus sen sijaan on. Nopeusrajoitus kertoo rajan asialle. Alle saa aja mutta yli ei.

        Tieliikennelaissa kielletään haiitaava ajaminen, ja tientukkona jurnuttaminen alle nopeusrajoituksen täyttää hyvinkin kyseisen kriteerin.


    • teiden reppanako?

      Olit ilmeisesti tupeltanut oikein kunnolla ja ansainnut lähimmäisen vihjauksen ajotavastasi. Ei siinä sen kummempaa tarvita. Ja sitten tulet vielä Suoleen itkemään kohtaloasi, hanki ajotaito eläkä ole tulppana.

      • Mite aloittaja on tu

        eltanu?sehä juuri ohitti tienomistajan siis kusipään,mikä ei tajuu ottaa muita huomioon,ei ole oppinu ettei ole yksin tienpääl.


    • näyttäjällä oli

      kakkaa sormessa oli juuri kaivanut pyllyreikää, kun kihomadoilla oli vuoronvaihto.

    • Mite aloittaja on tu

      Minä näytin keskarii kahdelle idiootille toinen liittyi tiehen alinopeudella et joutu kunnolla jarruttaa ja toinen kämmäs muute,ei varmaa hyödytä mitää!ku eivät olleet tähä päiväkää oppineet mitää .

    • ihme hinttejä

      Mikähän audihinttiä otti päähän kun päästin sen huoltamon pihasta tielle, näytti vielä keskariakin, oli muuten ihan hinttihomon näköinen.

      Sitten yksi polkupyörälijä näytti keskaria kun en päästänyt sitä suojatielle jalkakäytävältä ajamalla, siinä oli pyöräilijöitä enempikin samassa letkassa.

    • hinttejä niin

      No itse kun sorruin moiseen niin mulla oli aika paha olla,
      johtu työpaikan asioista että vitutti vaan koko ajan niin
      paljon niin purkautuu se liikenteessäkin.

    • siinä syy

      Olit persekärpänen.

      Radiossa joku ääliö ihmetteli kun hänen autonsa päälle oli kaadettu maitoa edellä olevan auton ikkunasta... jep jep. Kuinkas lähellä pitää ajaa että edellisestä autosta kaadettu maito lentää perässätulevan tuulilasiin 60 vauhdissa?

    • Outoa.

      Kun itse alan kyttäämään ohituspaikkaa, niin sehän tarkoittaa että etäisyys edelläajavaan kasvaa. Harvoin tällöin kukaan alkaa sorimerkkejä esittelemään.

      Olisiko niin, ettet osaa ohittaa?

    • ........

      Sinä olet tupajumi. Tupajumit on tyhmiä. Et saisi olla tupajumi. Kukaan ei saisi olla. Teistä tupajumeista on haittaa muille. Te ette saisi haitata muita. Menkää pois.

    • Sormi vapauttaa

      Minä näytän sormea silloin ja vain silloin kun vastaantulija ohittaa niin, että minun on väistettävä ja/tai jarrutettava pysyäkseni hengissä. En tiedä miten hyvin signaali näkyy ohittajalle, mutta hänen tekoonsa verrattuna sormenkohotus on aivan asiallinen kommentti.

    • mpmplö,

      mikäs siinä on kun 100 alueella edellä ajava auto ajaa 80 km/h ja ohitat hänet, niin pitkät alkaa välkkyä niin kovasti??? Ei vastaantulevia autoja eikä muutenkaan vaarallinen ohitus? ei myöskään perässäroikkumista ennen ohitusta...

      • pakumies671

        Ohittaminen kannattaa lähes aina.
        Itse en aja alinopeutta mutta en silti ala leikkimään poliisia jos joku silti haluaa ohi.
        Ainut idiotismi mikä siinä joskus ketuttaa, on se jos ohittaja palaa ohituksen jälkeen ihan turhan lähellä eteeni vaikka vastaantulijoita ei olisi lähelläkään. Sellainen tarpeeton hosuminen omalle kaistalle antaa amatöörimäisen kuvan ja kiviä ohitettavan tuulilasiin. Sellainen käytös varattakoon teidentukoille, eli niille jotka ajaa alle nopeusrajoituksen että ajoneuvokohtaisen rajoituksen.

        Tai no on toinenkin idioottimainen tapa. Se jos joku ajaa perässä samaa nopeutta tiellä jossa on 2 kaistaa samaan suuntaan, ohituskaista on ollut kokoajan vapaa, mutta siinä vaiheessa kun ollaan lähestymässä hitaammin edellä ajavaa, ja voisin sen ohittaa nopeuttani muuttamatta, päättääkin se kilometritolkulla perässäni ajanut että nyt alkoi kiire ja lähtee ohittamaan ja kiihdyttää juuri sen verran että saa notkua vietelläni silloin kun mun pitäisi vaihtaa kaistaa.


    • KUllinliuikas

      Mikä siinä keskisormessa sitten niin kismittää? Se on palaute sinulle, joka et oppinut koskaan ohittamaan vaan hinaat perässä alinopeutta.

      • yhteispelillä se suj

        Keskisormen näyttäjät, turhaan valoja räpsivät ja vastaavat ovat älynlahjoiltaan pikkuisen vajaita ja heiltä puuttuu kokonaisuuden ymmärrys, ajattelevat kaikkea pelkästään omasta näkövinkkelistään. Niistä on turha välittää, antaa apinoiden ilveillä autossaan jos niin haluavat. Lähtökohta on aina tämä: keskisormea heristävä on se suurin idiootti.


    • homo audilla

      Minä mokailen liikenteessä jatkuvasti, kaahailen yms. ja näytän keskisormea.

    • roadrage

      Minä EN näytä KOSKAAN keskisormea enkä muitakaan merkkejä tumpeloiville ja ärsyttäville kanssa-autoilijoille.
      Minä seuraan niitä niiden määränpäähän ja silloin PESÄPALLOMAILA PUHUU

      • kirjattu kirje

        Nettivinkattu poliisille - odottele yhteydenottoa.


      • Anonyymi
        kirjattu kirje kirjoitti:

        Nettivinkattu poliisille - odottele yhteydenottoa.

        Mä näytän perseenreikää! Kerran joku homo tuli ja pani. Voi ku ihkuu


    • ei jaksa,,

      Pitäis ajaa koko ajan sormi pystyssä.. Riittää usein kaasun helläys..

    • maalta löytyy

      Juntit näyttävät keskisormea. Ai niin, ja junttien lisäksi MOUKAT..... usein myös köyhät.

      • Niksnaksauts

        Tänään s-maxin slipoverimies oikein työnsi kätensä ulos,että hänen hintelä keskisormensa varmasti näkyisi Lahden motarilla Korson kohdilla:))))


      • hahhahhahhahhhaaa
        Niksnaksauts kirjoitti:

        Tänään s-maxin slipoverimies oikein työnsi kätensä ulos,että hänen hintelä keskisormensa varmasti näkyisi Lahden motarilla Korson kohdilla:))))

        Just, mulle sattui kerran tapaus kun olin vetänyt tietyön kohdalle perässäni muutaman auton jonon joka kertyi aika pitkäksi kun siinä oli liikennevalot ja stopattiin. Ajelin silloin rekalla. Heti työmaan jälkeen ajoin linja-autopysäkille ja päästi koko jonon ohi. No eipä siinä mitään mutta kun vedin asuntovaunua reissullani niin taas oli jono perässä vaikka ajoin suurinta sallittua nopeutta. Yleensä päästin jonon ohi mutta eräästä autosta avattiin ikkuna ja näytettiin keskaria minulle vaikka päästin jonon ohi pysähtymällä pysäkille. Sen jälkeen en ole pysähtynyt missään vaiheessa millään kulkimella sen vuoksi, että perässäni on jono. Raskasta liikennettä seuraan kyllä enkä ole sen tiellä. Ajakaa perässä jos ette osaa ohittaa. Sitä saa mitä tilaa, liikenteessäkin.
        Kommentoikaa nyt oiken suurella vihamielellä ja syyttäkää vaan ihan miten vaan mutta ei tunnu missään, nauran teille tumpeloille kun roikutte perässä.


    • hjhjhgjjgh

      Ihmetellä miten jotkut jaksaa jos auton jättää kärry perässä parkkipaikan nurkkaan niin tulee häiriintyneitä lippusta ja lappusta vaikka tilaa on.

    • Tasaaja

      Näytä niille mulkkuas, niin olette tasoissa!

    • Bmwxxxx

      Haha, citroen kuski tre-hki suunnalla näytti kans keskaria, kirjasin rekkarin ylös. Lähden morjestaa sitä kotona :)))

      • Bmwxxxx

        Morjestettu! Ja voi hitto kun teki gutaa painaa loppuun asti!


      • KuivanaKakkoseen19v

        Kuivana kakkoseen?


      • PelkuriaEiOleNäkynyt

        Et ole vieläkään tullut. Edelleen odottelen......


      • Kjell.C.D.Pippelström
        PelkuriaEiOleNäkynyt kirjoitti:

        Et ole vieläkään tullut. Edelleen odottelen......

        Mutta sinä tulit eilen monta kertaa....


    • Mistä_näitä_sikiää

      Viime vuonna (2017) Itäväylällä joku vasenta kaistaa ajava yritti vaihtaa kaistaa suoraan eteeni jolloin jouduin tekemään lukkojarrutuksen. Hetkeä myöhemmin tämä kaistanvaihtaja vaihtoi kaistaa normaalisti ja sitten ajettiin peräkkäin kohti Itistä. Tämä kaistanvaihtaja kääntyi Itiksen Prisman suuntaan ja kääntyessä näytti avoimesta ikkunasta keskisormea. Miksi?

      • voisko.olla

        Olisi muuten näyttänyt penistään, mutta keskisormensa on isompi joten näytti sitä.


    • kaikenkokenut1

      Takanani ajoi kohti Ylöjärveä elokuussa v.2016 raggareita, joita ajo nopeuteni ei miellyttänyt ja he ohittivat. Piti kostaa lyömällä jarrut edessäni pohjaan ja vain täpärästi ja hyvällä onnella en tömäyttänyt raggareiden auton perään. Jälestäpäin ajatellen olisi pitänyt vain kylmästi antaa mennä perään, että olisivat saaneet kunnon opetuksen ajoinhan itse isolla pakulla ja seuraukset itselle eivät olisi olleet sitä luokkaa kuin näille mänttipäille jotka työnsivät autonsa ikkunasta oikein koparansa ulos keskisormea näytellen.

      Sitä vaan toimii vaiston varaisesti, eli tekee lukkojarrutuksen, ei siinä ehdi harkita mitään..

      Räpsyttelin valoja hyvän aikaa ja aikansa edessäni pyörittyään lähtivät kiitämään. Ensin oli muka hirveä hinku päästä edelle ja kun ei heti päässyt, niin kuumakalle kuski teki törkeimmän temppunsa. Olisi varmaan silmät kirkkaina valehdellut oikeudessa, että minä ajoin perään varomattomasti.
      Opin taas yhden asian, eli tällaiseenkin tilanteeseen pitää varautua , li kun joku ohittaa, niin hiljentää vauhtia siinä vaiheessa kun se on kohdalla siltä varalta, että se aikoo kiilata eteen ja lyödä jarrut pohjaan säikäyttäkseen.

      • Itse lähdin pari vuotta sitten ohittamaan pakettiautoa valtatiellä. Vasemmalle siirryttyäni pakulla alkoi vauhti nousta ja ajelimme sitten hetken vierekkäin. Kun sitten mukaan kuvioihin tuli sekä jono edessä, että vastaantulijoita, jouduin survaisemaan vähän lisää vauhtia, vaihtamaan kaistaa pakun eteen ja jarruttamaan.

        Tämä aiheutti sitten valoshown. Myönnän antaneeni sormellista palautetta.

        Tarinoissa on yleensä kaksi puolta. Tässä tapauksessa voi olla, että pakukuski oli vain unohtunut ajalemaan hitaasti rajoituksen noustessa ja heräsi kun siirryin vasemmalle. Ei oikeuta kyllä kiihdyttämään...


      • Tsemppiä
        TheRat kirjoitti:

        Itse lähdin pari vuotta sitten ohittamaan pakettiautoa valtatiellä. Vasemmalle siirryttyäni pakulla alkoi vauhti nousta ja ajelimme sitten hetken vierekkäin. Kun sitten mukaan kuvioihin tuli sekä jono edessä, että vastaantulijoita, jouduin survaisemaan vähän lisää vauhtia, vaihtamaan kaistaa pakun eteen ja jarruttamaan.

        Tämä aiheutti sitten valoshown. Myönnän antaneeni sormellista palautetta.

        Tarinoissa on yleensä kaksi puolta. Tässä tapauksessa voi olla, että pakukuski oli vain unohtunut ajalemaan hitaasti rajoituksen noustessa ja heräsi kun siirryin vasemmalle. Ei oikeuta kyllä kiihdyttämään...

        Ohituspaikan voi katsoa myös fiksusti.


      • Tsemppiä kirjoitti:

        Ohituspaikan voi katsoa myös fiksusti.

        En nyt oikein ymmärrä, miten tuo liittyy tähän tilanteeseen? Koko homma kesti reilusti päälle kilometrin kuitenkin...


      • Tsemppiä
        TheRat kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärrä, miten tuo liittyy tähän tilanteeseen? Koko homma kesti reilusti päälle kilometrin kuitenkin...

        Siten, että olisit voinut katsoa ohituspaikan fiksummin. Ja myös toimia tuossa tilanteessa fiksummin. No, kokemus korjaa osan virheistä.


      • kaikenkokenut1
        TheRat kirjoitti:

        Itse lähdin pari vuotta sitten ohittamaan pakettiautoa valtatiellä. Vasemmalle siirryttyäni pakulla alkoi vauhti nousta ja ajelimme sitten hetken vierekkäin. Kun sitten mukaan kuvioihin tuli sekä jono edessä, että vastaantulijoita, jouduin survaisemaan vähän lisää vauhtia, vaihtamaan kaistaa pakun eteen ja jarruttamaan.

        Tämä aiheutti sitten valoshown. Myönnän antaneeni sormellista palautetta.

        Tarinoissa on yleensä kaksi puolta. Tässä tapauksessa voi olla, että pakukuski oli vain unohtunut ajalemaan hitaasti rajoituksen noustessa ja heräsi kun siirryin vasemmalle. Ei oikeuta kyllä kiihdyttämään...

        > jouduin survaisemaan vähän lisää vauhtia, vaihtamaan kaistaa pakun eteen ja jarruttamaan.< " siis minkä takia piti alkaa jarruttamaan, kun olit jo päässyt ohi selville vesille". Ei kostaminen kuulu liikenteeseen ollenkaan. Menettelysi oli törkeä ja hyvässä lykyssä olisit menettänyt niskasi takaa tulevan voimakkaan tärskyn seurauksena.


      • kaikenkokenut1 kirjoitti:

        > jouduin survaisemaan vähän lisää vauhtia, vaihtamaan kaistaa pakun eteen ja jarruttamaan.< " siis minkä takia piti alkaa jarruttamaan, kun olit jo päässyt ohi selville vesille". Ei kostaminen kuulu liikenteeseen ollenkaan. Menettelysi oli törkeä ja hyvässä lykyssä olisit menettänyt niskasi takaa tulevan voimakkaan tärskyn seurauksena.

        Koska saavutimme tuossa vaiheessa edessämenneen jonon pään. En oikein viitsinyt peräänkään ajaa...


      • Tsemppiä kirjoitti:

        Siten, että olisit voinut katsoa ohituspaikan fiksummin. Ja myös toimia tuossa tilanteessa fiksummin. No, kokemus korjaa osan virheistä.

        Olisiko pitänyt odottaa, jos vaikka oltaisiin satuttu yhdessä Kuopion moottoritielle? Matkaa vain vähän päälle 500 kilsaa?

        Miksen ohittaisi melkein kahden kilometrin suoralla, kun vastaantulijoita ei näy ja risteyksiäkään ei ole?


      • Tsemppiä
        TheRat kirjoitti:

        Olisiko pitänyt odottaa, jos vaikka oltaisiin satuttu yhdessä Kuopion moottoritielle? Matkaa vain vähän päälle 500 kilsaa?

        Miksen ohittaisi melkein kahden kilometrin suoralla, kun vastaantulijoita ei näy ja risteyksiäkään ei ole?

        Jos tuo on ainoa mieleesi tuleva fiksumpi tapa, niin kyllä. Tuskin olisi tullut tarvetta vaihtaa kaistaa nopeasti ohitettavan eteen jarruttamaan.

        Vaikka onhan ne kinkkisiä paikkoja, joissa eteen ilmestyy tyhjästä jono.


      • Tsemppiä kirjoitti:

        Jos tuo on ainoa mieleesi tuleva fiksumpi tapa, niin kyllä. Tuskin olisi tullut tarvetta vaihtaa kaistaa nopeasti ohitettavan eteen jarruttamaan.

        Vaikka onhan ne kinkkisiä paikkoja, joissa eteen ilmestyy tyhjästä jono.

        Ei sitä tiedä. Kyllä se motarikin loppuu.


    • Anonyymi

      🖕🏻

    • Anonyymi

      Ehkä keskisormen näyttäjä on ylpeä sormestaa ja haluaa näyttää sitä kaikille?

      • Anonyymi

        Yks jätkä prätkänsä kanssa alko heilutteleen sormea. Koukkasin hieman sinnepäin ja äijä lens paukkuputkinensa pöheikköön.... Siellä kai se maamoottori puksuttaa edelleen ojassa_


    • Anonyymi

      Itse näytin muutama vuosi sitten keskisormea bemarikuskille.
      Ajoin itse berlingolla ja vastaantulevien takia kyttäsin sopivaa ohituspaikkaa.
      Näin peilistä että bemarikuski kyttäsi myös ohituspaikkaa.
      Kun vastaantulevan jälkeen tuli sopiva paikka ohitukselle ja vilkun kera lähdin ohittamaan niin tämä bemarikuski vilkutti pitkiä mielenosoituksellisesti.
      Siinä tuli näytettyä keskisormea.
      En ymmärrä mikä oikeus bemarikuskilla olisi ollut ohittaa ennen minua.

    • Anonyymi

      Monille suomalaiskuskeille on todella tärkeää saada ajaa letkan kärjessä vaikka sitten ajaisivar selvää alinopeutta kilometrutolkulla. Joskus sitten käy niin että kun ohitat tällaisen junnaajan niin loukkaantuminen on välitöntä ja hän vuorostaan päättääkin ohittaa heti sinut joka ajat juuri sitä laillista nopeutta.

      • Anonyymi

        Olipa heikko yritys provosoida.


      • Anonyymi

        Sinä, ja sinun" alinopeutesi "
        Sellaista nopeutta ei ole olemassakaan. 🤡


    • Anonyymi

      Tervehdin aina liikenneympyrän ilman vilkkua jättävät kanssa-autoilijat vasemman käden keskisormella. Jos olen joutunut pysähtymään tämän miniaivoisen kuljettajan vuoksi turhaan. Eli pelkällä hiljentämisellä ja tilanteen tarkkailulla olisi selvitty. Kaupungissamme oli muuten liikennemerkin lisäkyltit "muista vilkku" liikenneympyröissä - kaupunginjohtajaa varten. Viranomaiset käskivät poistamaan ne!

    • Anonyymi

      Ei pidä näyttää keskisormea vaan kinkkeliä.

      • Anonyymi

        Vähän hidasta ja hankalaa muutenkin liikennetilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän hidasta ja hankalaa muutenkin liikennetilanteessa.

        Varmasti on jos liian pientä yrittää näyttää.


    • Anonyymi

      Keskari näkyy AINA jokaiselle nysvärille ja tientukolle!!!! HANAA SAATANA!!!!

      • Anonyymi

        Keskaria juon saunan jälkeen.


    • Anonyymi

      Keskarin näyttäjien ei olisi syytä perustaa koskaan perhettä, jotta vaimo ja lapset ei joudu kärsimään.

    • Anonyymi

      Keskisormi on viestintäväline muille, aivan kuten auton suuntavilkutkin ovat. Yllättävän moni osaa viestittää, näyttämällä keskisormea, mutta epäonnistuvat surkasti vilkuttamisen suhteen.

      • Anonyymi

        Totta kai keskaria voi ja saa tupeksijoille ja poliiseille näyttää. Sehän on juuri sitä mitä sanoit, kohteliasta viestimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai keskaria voi ja saa tupeksijoille ja poliiseille näyttää. Sehän on juuri sitä mitä sanoit, kohteliasta viestimistä.

        Itse saatan näyttää keskaria autoilijoille, jotka ajavat Vantaalla Tikkurilassa Asematien kävelykadulla.

        Siellä saa ajaa tontille ja huoltoajoa. Huoltoajoa ei ole ravintolassa, parturissa, pankissa, kaupassa käynti jne. Kuten monet maahanmuuttajataustaiset luulevat.

        Kävelykadun alkuun on jopa laitettu esteitä hankaloittamaan ajamista kävelykadulle, mutta ei ne paljon pidättele autoilijoita. Ajattelevat varmaan, että siinä harjoitellaan auton käsittelyä, kun joutuu rattia kunnolla kääntämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai keskaria voi ja saa tupeksijoille ja poliiseille näyttää. Sehän on juuri sitä mitä sanoit, kohteliasta viestimistä.

        Ei puhuttu kohteliaisuudesta asian suhteen mitään. Luetun ymmärtäminen on oleellinen taito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puhuttu kohteliaisuudesta asian suhteen mitään. Luetun ymmärtäminen on oleellinen taito.

        Sanottiin tai ei, niin kohteliastahan mainittu viestintä on, vaikka sinä lukemaasi ymmärtämättömänä et sitä heti tajunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanottiin tai ei, niin kohteliastahan mainittu viestintä on, vaikka sinä lukemaasi ymmärtämättömänä et sitä heti tajunnut.

        Jos keskisormen näyttämistä pidät kohteliaana viestintänä, niin sitten ei kyllä ihmetytä muut kirjoituksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos keskisormen näyttämistä pidät kohteliaana viestintänä, niin sitten ei kyllä ihmetytä muut kirjoituksesi.

        Kohteliasta viestintäähän se keskarin näyttö on jos ja kun se kaltaiseesi luettua ymmärtämättömään kohdistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohteliasta viestintäähän se keskarin näyttö on jos ja kun se kaltaiseesi luettua ymmärtämättömään kohdistuu.

        Jos ymmärrystaso on tuota luokkaa, niin sitten ei voi paljon mitään. Voimia teikäläiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärrystaso on tuota luokkaa, niin sitten ei voi paljon mitään. Voimia teikäläiselle.

        Kiitos vaan turhasta toivotuksestasi, ja kohteliasta viestintäähän se keskarin näyttö edelleen on, kun se kohdistuu kaltaiseesi luettua ymmärtämättömään yksilöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ymmärrystaso on tuota luokkaa, niin sitten ei voi paljon mitään. Voimia teikäläiselle.

        Yksittäisen höröukon hörinöitä on turha miettiä liikaa. Ei sillä ole kaikki inkkarit kanootissa. Iso ratas raksuttaa eri tahtiin, kuin se pieni ratas. Patologinen väittelemisen tarve sitten kaiken lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäisen höröukon hörinöitä on turha miettiä liikaa. Ei sillä ole kaikki inkkarit kanootissa. Iso ratas raksuttaa eri tahtiin, kuin se pieni ratas. Patologinen väittelemisen tarve sitten kaiken lisäksi.

        Hyvinhän sinä itsesi kuvailit, ei tuohon ole mitään lisättävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinhän sinä itsesi kuvailit, ei tuohon ole mitään lisättävää.

        Eipäsku sä ite oot tosi tyhmä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanottiin tai ei, niin kohteliastahan mainittu viestintä on, vaikka sinä lukemaasi ymmärtämättömänä et sitä heti tajunnut.

        Lukemisen ymmärtäminen on oleellinen taito. Teikäläisellä sitä ei ilmiselvästi ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukemisen ymmärtäminen on oleellinen taito. Teikäläisellä sitä ei ilmiselvästi ole.

        Toki minulla luetun ymmärtäminen onnistuu, sinulla taas ei kuten vastamassasi kommentissa oikein todettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäsku sä ite oot tosi tyhmä!

        Miten niin minä? Hyvinhän sinä itsesi kuvailit, ei tuohon ole mitään lisättävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki minulla luetun ymmärtäminen onnistuu, sinulla taas ei kuten vastamassasi kommentissa oikein todettiin.

        Patologinen väittelemisen tarve, eli väittelykiima on diagnoosisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patologinen väittelemisen tarve, eli väittelykiima on diagnoosisi.

        Nuo sinun diagnoosisi kumpuaa sieltä tyhjästä ja luettua ymmärtämättömästä päästäsi, joten pelkkää mutuahan ne taholtasi on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sinun diagnoosisi kumpuaa sieltä tyhjästä ja luettua ymmärtämättömästä päästäsi, joten pelkkää mutuahan ne taholtasi on.

        Ymmärtämättömänä kirjoitat ja mainostat omaa ymmärtämättömyyttäsi.


    • Anonyymi

      Minäkin näytin kerran keskisormea.
      Ajoin berlingolla ja kaikki tietävät ettei se ole mikään tykkivehje.
      Kyttäsin rekan takana sopivaa ohituspaikkaa kun näin että perääni liimautui bemari.
      Kun tuli ohituspaikka niin huomasin samaan aikaan että bemarikin yritti ohi ja ennen minua.
      No koska olin edellä ja aloitin ohituksen samaan aikaan niin jatkoin ohitusta.
      Pitkiä räpsyttäen bemasri tuli sitten minun perässä, tuolloin avasin sivuikkunan ja näytin keskaria.
      Tuolla bemarilla pääsi ohi melkein missä vain mutta tuolla silloisella berlingolla piti odottaa niitä hyviä paikkoja.
      Mutta automerkki ei määrittele ohitusjärjestystä.

    • Anonyymi

      Etkö ymmärrä, että jos roikut puskurissa, niin toinen hidastaa nopeutta jo sen takia?

      Miksi et osaa pitää väliä riittävästi?

      • Anonyymi

        Joo, nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää.

        Sä oot ihan mulqu.


      • Anonyymi

        Miksi liian lähellä ajavan takia pitää omaa nopeutta hiljentää?
        Sillähän vain pahentaa tilannetta ja ennen kaikkea vaarantaa oman ja muiden turvallisuuden, tyhmä teko , eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi liian lähellä ajavan takia pitää omaa nopeutta hiljentää?
        Sillähän vain pahentaa tilannetta ja ennen kaikkea vaarantaa oman ja muiden turvallisuuden, tyhmä teko , eikö?

        Millä tavoin siinä pahentaa tilannetta ja vaarantaa oman ja muiden turvallisuuden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin siinä pahentaa tilannetta ja vaarantaa oman ja muiden turvallisuuden?

        Onhan tuostakin asiasta aikoinaan ollut palstoilla pitkät kirjoitukset, puoleen jos toiseen, voisit niihin tutusta ettei olisi tarvis tyhmiä kysellä.
        Ja onhan tuossa hyvät mahdollisuudet saada takana tulijan keulan omalle takapenkille ja miksipä sitä olisi syytä saada aikaan ohitus tarve sillä takana tulijaa kouluttavalla ja opettamaan pyrkivällä tyhmällä toiminnallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuostakin asiasta aikoinaan ollut palstoilla pitkät kirjoitukset, puoleen jos toiseen, voisit niihin tutusta ettei olisi tarvis tyhmiä kysellä.
        Ja onhan tuossa hyvät mahdollisuudet saada takana tulijan keulan omalle takapenkille ja miksipä sitä olisi syytä saada aikaan ohitus tarve sillä takana tulijaa kouluttavalla ja opettamaan pyrkivällä tyhmällä toiminnallaan.

        En minä tiedä, mitä pitkiä kirjoituksia tarkoitat. Mutta et osannut perustella väitettäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä tiedä, mitä pitkiä kirjoituksia tarkoitat. Mutta et osannut perustella väitettäsi.

        Älä nyt tyhmemmäksi heittäydy mitä olet. Tarkoitan niitä pitkiä kirjoituksia joita tuosta asiasta on palstoilla pilvin pimein käyty. ja onhan siinä perustetta jos siinä edessä koulutusmielessä hiljentämällä saa takana tulevan auton keulan oman koslansa takapenkille. Niin ja se luetun ymmärtäminen auttaa kans.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt tyhmemmäksi heittäydy mitä olet. Tarkoitan niitä pitkiä kirjoituksia joita tuosta asiasta on palstoilla pilvin pimein käyty. ja onhan siinä perustetta jos siinä edessä koulutusmielessä hiljentämällä saa takana tulevan auton keulan oman koslansa takapenkille. Niin ja se luetun ymmärtäminen auttaa kans.

        Laita niitä näkyviin että kaikki pääsee lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita niitä näkyviin että kaikki pääsee lukemaan.

        Kyllä kaikki, sinä mukaan lukien, noita keskusteluja pääsee näiltä palstoilta lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki, sinä mukaan lukien, noita keskusteluja pääsee näiltä palstoilta lukemaan.

        Tiedän. Mitä kirjoituksia tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän. Mitä kirjoituksia tarkoitat?

        Etkö enää muista mistä aiheesta kaipasit lisätietoa?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3033
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2898
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      95
      2184
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1858
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1816
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1682
    Aihe