kääpiökynsisammakoista...

sanni

mitä otte mieltä siitä että kaksi kääppistä asustelee normaalisti akvassa,(kalojen seassa).Akva jotain 75 litraa ja kaloja parikymmentä. Yhdellä tutullani on samassa altaassa kalat sekä sammakot.hyvin kuulema viihtyvät kalojen kanssa??

6

373

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Natu

      oli sammakoita samassa akvassa ku kalojakin... kalat alko näykkiin sammakoita ja kaloja kuoli ja sammakoita kuoli...
      ...aluski kaikki näytti olevan hyvin mutta kuten kaikki ovat kirjoittaneet: kalat ja sammakot eivät kuulu samaan akvaan...
      ...valitettavasti.
      Olis se niin kiva ku akvassa olisi erilaisia eläjiä =)

      • sanni

        mutta sillä on ollu jo yli vuoden nuo kalat ja sammakot samassa altaassa. Eikä kuulema kukaan ole syönyt ketään? kääppärit ovat syntyneet ja kasvaneet kalojen joukossa.Puolin ja toisin antavat olla toiset rauhassa. sitä vain ihmettelen että mulle on kerrottu ettei missään nimessä saa tehdä näin! Ensinnäkin sammakoilla ei saisi olla näin paljon vettä akvassa kuin kaloilla, ja toisekseen sammakot syövät kalat.


      • jennih
        sanni kirjoitti:

        mutta sillä on ollu jo yli vuoden nuo kalat ja sammakot samassa altaassa. Eikä kuulema kukaan ole syönyt ketään? kääppärit ovat syntyneet ja kasvaneet kalojen joukossa.Puolin ja toisin antavat olla toiset rauhassa. sitä vain ihmettelen että mulle on kerrottu ettei missään nimessä saa tehdä näin! Ensinnäkin sammakoilla ei saisi olla näin paljon vettä akvassa kuin kaloilla, ja toisekseen sammakot syövät kalat.

        Mulla on nyt asunut neljä vuotta samassa akvassa (100l) kalat ja kääppärit. Kaikki ovat eläneet sulassa sovussa ja tuon neljän vuoden aikana minulta on kuollut vain yksi kiilakylki. Joten hyvin elää, vaikka ei suositeltavaa...


      • Zuuls
        jennih kirjoitti:

        Mulla on nyt asunut neljä vuotta samassa akvassa (100l) kalat ja kääppärit. Kaikki ovat eläneet sulassa sovussa ja tuon neljän vuoden aikana minulta on kuollut vain yksi kiilakylki. Joten hyvin elää, vaikka ei suositeltavaa...

        Tuonne otsikon alle "lajien sekoittamisesta" tästä asiasta juttua miksi lajeja ei sekoitettaisi keskenään ja siellä on myös erittäin hyvä linkki asiasta.

        Kannattaa käydä kurkkaamassa niin selventää asiaa. :)


    • kilpik

      ei ole suositeltavaa sotkea erilajeja keskenään, mutta meillä ainakin homma toiminut yksi kääppäri muutama neontetra ja monni asustavat 60litran akvaariota. Kääpiökynsisammakon elinolosuhteet ovat niin samankaltaiset kuin kaloillakin. Eläinkauppias sanoi, että kääppäri pärjää kalojen kanssa jne,eikä tietysti ollut kovin ammattimaista sanoa noin toisaalta. Mutta meillä on luotu tarpeeksi piilopaikkoja sammakolle jne. ja homma on toiminut. Sammakko tekee tarpeensa suureen simpukkaan(aika fiksua eikö?:), jonne kaloilla ei ole asiaa..ja mitä ruokintaan tulee, ruokin sampin aina erikseen pinseteistä samaan aikaan kuin kalat että kalojen huomio kiinnittyy muualle kuin sampin ruokaan,.
      juups eli en koe tehneeni väärin tai mitään kun pidän kääppäriä yhdessä kalojen kanssa-. meillä toimiii mutta ei välttämättä kaikilla

    • Minä vaan

      ...on kalat ja 2kpl sammakoita sekasin. Hyvin voivat, ketään ei ole kiusattu, saatikka syöty!:)
      Kyllä ne pärjäävät ja jos kalat ei kiusaa niitä niistä voi tulla vaikka kuinka rohkeita, surullista jos sellanen symppis sattuis kuolemaan. :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe