mitä otte mieltä siitä että kaksi kääppistä asustelee normaalisti akvassa,(kalojen seassa).Akva jotain 75 litraa ja kaloja parikymmentä. Yhdellä tutullani on samassa altaassa kalat sekä sammakot.hyvin kuulema viihtyvät kalojen kanssa??
kääpiökynsisammakoista...
6
452
Vastaukset
- Natu
oli sammakoita samassa akvassa ku kalojakin... kalat alko näykkiin sammakoita ja kaloja kuoli ja sammakoita kuoli...
...aluski kaikki näytti olevan hyvin mutta kuten kaikki ovat kirjoittaneet: kalat ja sammakot eivät kuulu samaan akvaan...
...valitettavasti.
Olis se niin kiva ku akvassa olisi erilaisia eläjiä =)- sanni
mutta sillä on ollu jo yli vuoden nuo kalat ja sammakot samassa altaassa. Eikä kuulema kukaan ole syönyt ketään? kääppärit ovat syntyneet ja kasvaneet kalojen joukossa.Puolin ja toisin antavat olla toiset rauhassa. sitä vain ihmettelen että mulle on kerrottu ettei missään nimessä saa tehdä näin! Ensinnäkin sammakoilla ei saisi olla näin paljon vettä akvassa kuin kaloilla, ja toisekseen sammakot syövät kalat.
- jennih
sanni kirjoitti:
mutta sillä on ollu jo yli vuoden nuo kalat ja sammakot samassa altaassa. Eikä kuulema kukaan ole syönyt ketään? kääppärit ovat syntyneet ja kasvaneet kalojen joukossa.Puolin ja toisin antavat olla toiset rauhassa. sitä vain ihmettelen että mulle on kerrottu ettei missään nimessä saa tehdä näin! Ensinnäkin sammakoilla ei saisi olla näin paljon vettä akvassa kuin kaloilla, ja toisekseen sammakot syövät kalat.
Mulla on nyt asunut neljä vuotta samassa akvassa (100l) kalat ja kääppärit. Kaikki ovat eläneet sulassa sovussa ja tuon neljän vuoden aikana minulta on kuollut vain yksi kiilakylki. Joten hyvin elää, vaikka ei suositeltavaa...
- Zuuls
jennih kirjoitti:
Mulla on nyt asunut neljä vuotta samassa akvassa (100l) kalat ja kääppärit. Kaikki ovat eläneet sulassa sovussa ja tuon neljän vuoden aikana minulta on kuollut vain yksi kiilakylki. Joten hyvin elää, vaikka ei suositeltavaa...
Tuonne otsikon alle "lajien sekoittamisesta" tästä asiasta juttua miksi lajeja ei sekoitettaisi keskenään ja siellä on myös erittäin hyvä linkki asiasta.
Kannattaa käydä kurkkaamassa niin selventää asiaa. :)
- kilpik
ei ole suositeltavaa sotkea erilajeja keskenään, mutta meillä ainakin homma toiminut yksi kääppäri muutama neontetra ja monni asustavat 60litran akvaariota. Kääpiökynsisammakon elinolosuhteet ovat niin samankaltaiset kuin kaloillakin. Eläinkauppias sanoi, että kääppäri pärjää kalojen kanssa jne,eikä tietysti ollut kovin ammattimaista sanoa noin toisaalta. Mutta meillä on luotu tarpeeksi piilopaikkoja sammakolle jne. ja homma on toiminut. Sammakko tekee tarpeensa suureen simpukkaan(aika fiksua eikö?:), jonne kaloilla ei ole asiaa..ja mitä ruokintaan tulee, ruokin sampin aina erikseen pinseteistä samaan aikaan kuin kalat että kalojen huomio kiinnittyy muualle kuin sampin ruokaan,.
juups eli en koe tehneeni väärin tai mitään kun pidän kääppäriä yhdessä kalojen kanssa-. meillä toimiii mutta ei välttämättä kaikilla - Minä vaan
...on kalat ja 2kpl sammakoita sekasin. Hyvin voivat, ketään ei ole kiusattu, saatikka syöty!:)
Kyllä ne pärjäävät ja jos kalat ei kiusaa niitä niistä voi tulla vaikka kuinka rohkeita, surullista jos sellanen symppis sattuis kuolemaan. :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032143
- 1341178
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540