Pohjustus:
Minulla on ABC-kortti.
Omistan kaksi autoa:
henkilöauton, jonka kokonaismassa on 2000kg ja suurin sallittu jarrullisen kärryn kokonaismassa 1490kg.
pakettiauton, jonka kokonaismassa on 3499kg vetomassaa en muista.
Oletetaan tilanne:
Kaverilla on 1400kg painava asuntovaunu pihassa ja hän pyytää minua siirtämään sen muualle. Homma OK, jos haen vaunun pois henkilöautolla??? MUTTA jos haen sen dieselipakulla, joka olisi paremmin siihen tarkotukseen tehty, niin saan sakot, jos jään kiinni?? Tarvitsisin sillon BE-kortin? Tuntuu vaan niin tyhmältä, kun ajattelee niin paremminhan se vaunu siellä pakun perässä tulee ja jarrutkin on tehokkaammat. Pakulla en saisi ilmeisesti vetää edes 10kg painosta JARRULLISTA kärryä mutta normi, max 750 kg jarrutonta saisin???
ONKO TOSIAAN NÄIN. NIIN AINAKIN OLEN KUVITELLUT...
Onko homma tosiaan näin hölmösti?
PROBLEMOS
3
358
Vastaukset
- ei haittaa minua
Niin mitä sitten?
- 2342
Selvä vastaus. Et saa vetää millään autolla tuota vaunua, koska sulla ei ole kummassakaan E merkintää.
- näillä mennään...
Selvempi vastaus on. Saat vetää ilman E-merkintää henkilöautolla, jos tuon vetoauton omamassa on yli 1400 kiloa. Yhdistelmän kokonaispaino jää alle 3500kg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407929Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.313126Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3822198Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841760Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1471583Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211421- 1001229
- 151228
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371152- 181112