Pohjustus:
Minulla on ABC-kortti.
Omistan kaksi autoa:
henkilöauton, jonka kokonaismassa on 2000kg ja suurin sallittu jarrullisen kärryn kokonaismassa 1490kg.
pakettiauton, jonka kokonaismassa on 3499kg vetomassaa en muista.
Oletetaan tilanne:
Kaverilla on 1400kg painava asuntovaunu pihassa ja hän pyytää minua siirtämään sen muualle. Homma OK, jos haen vaunun pois henkilöautolla??? MUTTA jos haen sen dieselipakulla, joka olisi paremmin siihen tarkotukseen tehty, niin saan sakot, jos jään kiinni?? Tarvitsisin sillon BE-kortin? Tuntuu vaan niin tyhmältä, kun ajattelee niin paremminhan se vaunu siellä pakun perässä tulee ja jarrutkin on tehokkaammat. Pakulla en saisi ilmeisesti vetää edes 10kg painosta JARRULLISTA kärryä mutta normi, max 750 kg jarrutonta saisin???
ONKO TOSIAAN NÄIN. NIIN AINAKIN OLEN KUVITELLUT...
Onko homma tosiaan näin hölmösti?
PROBLEMOS
3
332
Vastaukset
- ei haittaa minua
Niin mitä sitten?
- 2342
Selvä vastaus. Et saa vetää millään autolla tuota vaunua, koska sulla ei ole kummassakaan E merkintää.
- näillä mennään...
Selvempi vastaus on. Saat vetää ilman E-merkintää henkilöautolla, jos tuon vetoauton omamassa on yli 1400 kiloa. Yhdistelmän kokonaispaino jää alle 3500kg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921776- 851252
- 1101123
- 72965
- 106907
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673