Keinoja

Jönssi

miten löytää sorsa pitkästä heinikosta ilman koiraa??? onko mitää parempia keinoja kun tuntuu siltä ettei pelkkä suunnan matkan katsominen riitä...
tänään ammuttiin taas 2 heinuria ja 1 tavi pusikkoon eikä niitä löydy millään.

onko muuten hanhia näkyny satakunnan alueella?

5

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ursus

Eikö sellaisia lämpöön reagoivia ilmaisimia myyty joskus ihan just tätä varten?. Osta sellainen jos et koiraa sitävarten hanki.

• Metsämies

Laitat jalkaan leveät sukset ja niihin jotkut siteet, joihin saat kiinni saappaat. Tai sitten vain naulaat saappaat pohjasta suksiin kiinni.

Sitten vain sukset jalkaan ja rantakaislikkoon hiihtämään. Pääset yllättävän syvällekin suksilla, koska alle taittuvat kaislat kannattelevat sinua.

Erittäin hyvä keino saada sorsat lähtemään lentoon kaislikosta!

• eepi

Kyllä siinä on keinot vähissä jos ei ole koiraa. Ei tule muuta mieleen kuin ampua ainoastaan varmoista paikoista ja silleen että sorsa käytännössä kuolee jo ilmassa. Ei ainakaan lähde sitten uiskentelamaan. Tai sitten yrittää ampua silleen että linnut putoavat avoveteen. Ja siihen etsimiseen ilman koiraa pitää olla aikaa ja kärsivällisyyttä. Suunta ja etäisyys muistiin. Siinäpä sitä.

• Mike

Sidot punaista narua (leveää siimaa, kangasta tms. esim n. 1cm) vaikkapa sopivan kokoiseen pulttiin tarpeeksi pitkän pätkän niin että se "naru" liihottaa pultin jatkeena vapaana. Sen heität oletetun tippumispaikan lähelle. Voit aina palata siinä luo uudestaan ja ottaa uuden suunnan!

• TMH

Haavakko yrittää useimmiten kuivalle maalle jos se tippuu kaislikkoon, kannattaa ottaa suuntaa oletetulta putoamispaikalta rantaan päin. Itse olen etsinyt koiran kanssa muiden ampumia haavakoita aloituspäivänä varsinkin ja jos tiputuksesta on kulunut enemmän kuin 10 min niin lähes poikkeuksetta koira on löytänyt sorsan metsästä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1904
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1246
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1131
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      42
      837
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe