Keinoja

Jönssi

miten löytää sorsa pitkästä heinikosta ilman koiraa??? onko mitää parempia keinoja kun tuntuu siltä ettei pelkkä suunnan matkan katsominen riitä...
tänään ammuttiin taas 2 heinuria ja 1 tavi pusikkoon eikä niitä löydy millään.

onko muuten hanhia näkyny satakunnan alueella?

5

646

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ursus

Eikö sellaisia lämpöön reagoivia ilmaisimia myyty joskus ihan just tätä varten?. Osta sellainen jos et koiraa sitävarten hanki.

• Metsämies

Laitat jalkaan leveät sukset ja niihin jotkut siteet, joihin saat kiinni saappaat. Tai sitten vain naulaat saappaat pohjasta suksiin kiinni.

Sitten vain sukset jalkaan ja rantakaislikkoon hiihtämään. Pääset yllättävän syvällekin suksilla, koska alle taittuvat kaislat kannattelevat sinua.

Erittäin hyvä keino saada sorsat lähtemään lentoon kaislikosta!

• eepi

Kyllä siinä on keinot vähissä jos ei ole koiraa. Ei tule muuta mieleen kuin ampua ainoastaan varmoista paikoista ja silleen että sorsa käytännössä kuolee jo ilmassa. Ei ainakaan lähde sitten uiskentelamaan. Tai sitten yrittää ampua silleen että linnut putoavat avoveteen. Ja siihen etsimiseen ilman koiraa pitää olla aikaa ja kärsivällisyyttä. Suunta ja etäisyys muistiin. Siinäpä sitä.

• Mike

Sidot punaista narua (leveää siimaa, kangasta tms. esim n. 1cm) vaikkapa sopivan kokoiseen pulttiin tarpeeksi pitkän pätkän niin että se "naru" liihottaa pultin jatkeena vapaana. Sen heität oletetun tippumispaikan lähelle. Voit aina palata siinä luo uudestaan ja ottaa uuden suunnan!

• TMH

Haavakko yrittää useimmiten kuivalle maalle jos se tippuu kaislikkoon, kannattaa ottaa suuntaa oletetulta putoamispaikalta rantaan päin. Itse olen etsinyt koiran kanssa muiden ampumia haavakoita aloituspäivänä varsinkin ja jos tiputuksesta on kulunut enemmän kuin 10 min niin lähes poikkeuksetta koira on löytänyt sorsan metsästä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      822
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      535
      756
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      677
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe