Minulla on ollut n. kuukauden päivät ei varsinaisesti kiveksissä, vaan pussien yläpuolella olevassa löysässä nahassa n. puolen sentin halkaisijaltaan oleva patti. Ei ole kipeä tai muuta kummempaa, kunhan vaan on siinä. Ongelma on se , etten turhan tahia haluaisi käydä lääkärissä, kun täytyisi noinkin arkaa paikkaa vilauttaa. Lääkäripelkoa siis. Ja tietysti ylihäveliäisyyttä. Voiko siis kivessyövän todeta (tai siis toivottavasti todeta olevan ei-syöpätapaus) jostain muusta, kuin näytepalasta, esim. virtsanäytteestä/verinäytteestä?
Voiko kivessyövän todeta verinäytteestä?
4
1360
Vastaukset
- kkk
Mene lääkäriin. Monet urologit ovat muuten miehiä.
- Juke
Itse kivessyövän vuosi sitten sairastaneena olen asiaan perehtynyt. Yleensä aina hormoniarvot HCG ja AFP ovat koholla kun kiveksien toiminta on jotenkin häiriintynyt eli niissä on kasvain. Hoidon tehoa seurataan nimenomaan verikokeilla ja hoitojen jälkeen jatkoseuranta tapahtuu verikokeiden ja CT-kuvauksen avulla...en kuitenkaan usko siihen että kukaan lääkäri määrää verikokeisiin katsomatta kiveksiä. Jos siellä on jotakin epäilyttävää, tehdään ultraäänitutkimus/joku muu kuvaus ja aletaan ottamaan veríkokeita.
- Juke
Juke kirjoitti:
Itse kivessyövän vuosi sitten sairastaneena olen asiaan perehtynyt. Yleensä aina hormoniarvot HCG ja AFP ovat koholla kun kiveksien toiminta on jotenkin häiriintynyt eli niissä on kasvain. Hoidon tehoa seurataan nimenomaan verikokeilla ja hoitojen jälkeen jatkoseuranta tapahtuu verikokeiden ja CT-kuvauksen avulla...en kuitenkaan usko siihen että kukaan lääkäri määrää verikokeisiin katsomatta kiveksiä. Jos siellä on jotakin epäilyttävää, tehdään ultraäänitutkimus/joku muu kuvaus ja aletaan ottamaan veríkokeita.
lopullinen määritelmä tehdään näytepalasta, mutta minulta toinen kives, jossa patti tuntui, poistettiin suoraan kuvauksen jälkeen, koska lääkärit totesivat sen vaativan poistoa joka tapauksessa, eivätkä siis ottaneet edes koepalaa.
- kokenut
Juke kirjoitti:
lopullinen määritelmä tehdään näytepalasta, mutta minulta toinen kives, jossa patti tuntui, poistettiin suoraan kuvauksen jälkeen, koska lääkärit totesivat sen vaativan poistoa joka tapauksessa, eivätkä siis ottaneet edes koepalaa.
näytepalan otto olisi hoito virhe,itselläni todettiin hiljattaina kivessyöpä ,seminooma se ei näy verikokeissa,kivesyöpää on kahdenlaista toinen näkyy testeissä' toinen ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341982Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1771934Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3921822Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161258- 921133
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34990Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?693935- 95775
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15708- 32694