Hengitys hinkuu ja peppu punoittaa?

Huolestuneet

Onkohan kellään kokenuksia vastaavasta. meidän neiti nyt 11kk ja ensimmäisen kerran säikäytti ihan kunnolla pääsiäisenä kun oli 9kk. Sisäänhengitys alkoi yhtäkkiä vinkumaan ja kuullosti ettei olisi saanut kunnolla henkeä. Samaan aikaan myös peppu oli ihan punainen ja oli tullut useat löysät kakat samana päivänä. Ruokavalio oli muistaakseni ollut ihan normaali eikä mitään uutta oltu syöty. Päivystyksessä käytiin ja sai jonkin kortisooni lääkkeen ja hengitti maskin kautta jotain keuhkoja avartavaa ainetta. Niin ja se hinkuminen alkoi aina makuuasennossa. Lääkäri ei oikein osannutmitään fiksua selitystä antaa.

Eilen kotona se taas alkoi...useat kakat ja peppu ihan punainen, lasta näytti oikein sattuvan kun yritti kosteuspyyhkeellä pyyhkiä ja hengitys hinkui ihan samalla tavalla. Päivystykseen mentiin mutta eipä taaskaan saatu mitään selkeetä vastausta. Meni itsestään ohi. En tiedä onko siis kyseessä joku allergia vai joku ihan muu...kummasti vaan aina hinkumisen alkaessa myös peppu punoittaa ja kakkaa riittää.

Osaakohan kukaan auttaa?

2

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin YRITÄN auttaa...

Voi pientä... Ja pienen vanhempia!

Vaikea hengitys kuulostaa allergialta, mutta punaista ja mahdollisesti kipeääkin pyllyä pitäisin normaalina. Pienillä lapsilla aina semmoisia vaivoja esim tytöillä "pimppi punaa" niinkuin meillä opetettiin lapset sitä kutsumaan. Ja itse asiassa taidan muistaa itsestäni tuota samaa siis että pylly kipeä (vain pyyhkiessä) ja löysä vatsa... Tuntuu ikävältä, jos vanhempi silloin sitä pyyhintää kivusta huolimatta jatkoi, se alkoi pian tuntua vähän polttelevaltakin. Ja taisi punoittaakin, tosin siitö en ole enää varma. Mutta vaikka olen aivan sata varma, että tämä on muisto eikä vaikka vain kuvitelma... Niin tuohonko muka luottaminen. Phyhhyh:D

En taida osata auttaa, vaikka yritin :( Anteeksi :( Toivottavasti ongelma ratkeaa pian!

• Huolestun minäkin

Kannattaa nyt ainakin ihan ensimmäiseksi unohtaa ne kosteuspyyhkeet ja pestä lapsen peppu lämpimällä vedellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3255
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      118
      1302
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1235
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1011
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1008
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      183
      972
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      947
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      911
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      890
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      77
      827
    Aihe