Antaahan mielipidettä jotka epäilevät omaa vilkun käyttöä.
Miksi suuriosa kuljettajista vilkuttaa mutkissa ja kaarteissa?
Miksi ei kaistanvaihdoissa,risteyksissä,liikenneympyrästä ulos ajettaessa vain muutamia mainitakseni käytetä vilkkua?
Tieltä kun tullaan vaikka huoltamolle,ei vilkkua vaikka joku odottaa ajatko suoraan vai käänytkö.
Sitten kun arvotaan mittari paikkaa ja kummalla puolella on täyttökorkki,niin kyllä sitten vilkku toimii kun sen käyttö on turhaa.
Samoin sen käyttö on turhaa linja-autopysäkillä lähivalot ja sumarit kytkettyinä.
Ajatelkaa ihan ite tahoillanne kun "teette parhaanne" liikenteessä,,. Jos voisi vielä vähän parantaa,,?
Vilkun käyttö
4
327
Vastaukset
- Helga
Itse käytän tunnollisesti vilkkua. Hyvissä ajoin vilkutan jos käännyn, etenkin jos perässäni tulee joku. Vilkutan kaistaa vaihdettaessa niin kauan, että olen toisella kaistalla. Ramppia alas ajaessani laitan vilkun päälle jo rampilla halutessani moottoritielle. Vilkku on päällä silloinkin, kun seison liikennevaloissa ja kaikki näkevät kaistasta minne olen menossa. Ei ole vilkun valo vielä palanut ahkerasta käytöstä huolimatta. Ja jos palaa niin sitten ostetaan uusi.
- jaap
Ainoa asia vilkutuksessasi mihin en yhdy on rampilta lähtö. Mielestäni vilkkua pitää käyttää noin 5-10 sekuntia ennen kuin aikoo kääntyä väylälle niin takana tulijat tietävät että juuri nyt tapahtuu. On turhaa käyttää vilkkua liian aikaisin rampilla kun on selvää että sieltä pitää poistua kumminkin eikä tarvitse arvata milloin tarkalleen edellä ajava poistuu.
PS. Ovatko Lohjan autokoulut unohtaneet oppettaa vilkun käyttö. Olen työni puolesta käynyt Lohjalla nyt kolme viikkoa ja olen ainoa koko kaupungissa joka käyttää vilkkua!
- mazza
Ehkä ne muut "ajattelevat" ettei se kuulu
muille minne he ovat menossa !
Vilkku päälle ennen jarrutusta niin
liikenne sujuu jouheammin.- bemarikuski
Itselle on syntynyt semmoinen käsitys, että "joustavan ajotavan" ajotyylin saarnamiehet (nopeusrajoituksista ei tarvitse piitata) vähät välittävät vilkun käytöstä.
Ei vilkulla ole mitään muuta merkitystä kuin kertoa muulle liikenteelle - ajoissa - mihin mennään. Silloin muukin liikenne voi ennakoida tilanteen ja esim. risteyksitä ja kiertoliittymistä pääsee joustavasti liikkeelle.
Paljon enemmän nämä vilkuttamattomat hidastavat ja sotkevat liikennettä kuin alle nopeusrajoitusten ajelevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373655Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822667- 351738
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801670- 281497
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281448