Sattuipa tuossa käteeni alkukesän Tekniikan maailma, jossa oli seurattu mm. rekkojen nopeuksia Oulusta eteläänpäin ja vielä hiljattain Konginkankaan onnettomuuden jälkeen, tulokset olivat aika uskomattomia.. Kaikilla enempi tai vähempi ylinoputta.. Samaa tapahtuu esim. kasitiellä koko ajan. Aika inhottavaa, kun ajaa rajoituksen mukaan ja vielä lapsi turvaistuimessa ja rekka roikkuu perseessä. Taidankin seuraavalla kerralla soittaa poliisille ja pyytää tarkistamaan sen ajoetäisyyden.. Kun poliisillakin olisi resursseja muuhunkin, kuin nopeusvalvontaan ja puhalluttamiseen.
Toinen selkeä sekopääryhmä on pakettiautokuskit. Kun kansakoulun käynyt, pienimunainen pakukuski saa alleen liki parisataaheppaisen turbodieselin, niin pitäähän sitä henkilöautoille näyttää.. Ihmetyttää, että mihin Suomen teillä tällaisia supernopeita pakettiautojakin tarvitaan!
Rekat
10
1038
Vastaukset
- Olli
Esimerkki Nelos tieltä...
Uutta mootoritietä odotellessa on rajoitus laskettu 50km/h, jos työmiehet ovat tien välittömässä läheisyydessä. n.kuukausi sitten meinasi rekka tulla perään arviolta 70-80km/h, väliä jäi arviolta alle puolimetriä ja olin jo siinä vaiheessa nostanut vauhdin 70km/h... Vai että ammattikuskeja. Taisi työmiehillä hiki nousta pintaan, kun perslistoja hipoen mennään ohi...- Jarski
Itse asiassa, liikenteen näkee paljon paremmin traktorin ratin takaa, kuin ha:sta.
Ne kusipääohitukset tulevat yleensä sieltä henkilöautojen puolelta: lähdetään ohi keltaisilla viivoilla, vastaantulijoista piittaamatta, olemattomilla näkyvyyksillä..
MUTTA. Ammattimies on ammattimies. He hidastavat jo tarpeeksi aikaisin, kyttäävät sopivaa paikkaa tai yksinkertaisesti odottavat niin kauan kuin sopiva paikka tulee, viimeistään seuraavan levikkeen/linja-autopysäkin kohdalla.
Poikkeuksiakin on. Minulle ammattikuskit ovat jätttäneet hyvän mielen kiitoksina vasemmalla vilkulla. Toisin on _valtaosan_ ha-kuskien kohdalla.. - virtane
Jarski kirjoitti:
Itse asiassa, liikenteen näkee paljon paremmin traktorin ratin takaa, kuin ha:sta.
Ne kusipääohitukset tulevat yleensä sieltä henkilöautojen puolelta: lähdetään ohi keltaisilla viivoilla, vastaantulijoista piittaamatta, olemattomilla näkyvyyksillä..
MUTTA. Ammattimies on ammattimies. He hidastavat jo tarpeeksi aikaisin, kyttäävät sopivaa paikkaa tai yksinkertaisesti odottavat niin kauan kuin sopiva paikka tulee, viimeistään seuraavan levikkeen/linja-autopysäkin kohdalla.
Poikkeuksiakin on. Minulle ammattikuskit ovat jätttäneet hyvän mielen kiitoksina vasemmalla vilkulla. Toisin on _valtaosan_ ha-kuskien kohdalla..Kylläpä uskallat jauhaa paskaa oikein olan takaa traktoripoju
- neon
Rekkojen vauhti on 89-92 km/h. Ei voi sanoa ylinopeudeksi, kannattaa tarkistaa oma nopeusmittari, saattaapi näyttää sataa vaikka vauhti on alta kahdeksankympin.
Ei rekka päälle aja vaikka hiostaakin takana, pidä vain oma nopeutesi, niin turvaväli ilmestyy ajan kanssa - tai päästä ohi!- Anonymous
Kannattaa muuten muistaa se, että jos auton mittarivirhe on vaikka 100 km/h nopeudessa 10 km/h, niin se ei ole välttämättä sitä 50 km/h nopeudessa.
- Anssi
Kuormureiden maksiminopeus on 80km/h, eli 90 on ihan keveästi ylinopeutta.
Onneksi tulee talvi niin sajaa ajaa rekkojen määräämää nopeutta. Itse haluan pitää nopeuden rikesakon puolella, joten rekoista ei tosiaankaan tarvitse lähteä 80 alueella ohi... hyvä jos edes pysyy perässä. - virtane
Olen tarkistannut oman mittarini ja heitoa oli 10 km/h ,nykyään ajan 80 km/h aluella 100 eli oikea nopeuteni on 90 km/h ja rekat edelleen perseessä. Mutta olen keksinnyt uuden keinon saada hieman enemmän turvarakoa,kun kyydissäni on molemmat lapseni 5 ja 7 vuotiaat ilmoitan heille että keskisormet pystyyn ja perskele sehän tepsii. Nykyään aina kun manaan että persekele taas roikkuu rekka puskurissa kiinni niin ipanat huutaa yhteen ääneen takapenkiltä että,-näytetäänkö keskisormea
- Jukkis
johtuu että jos joku hurjastelee niin sillä täytyy olla pieni muna ???
- rajoitin
Kuorma-autot ajavat yleensä 84-88km/h. Se on vaan joutuisampaa pitemmillä matkoilla. Jos ajaa tarkasti 80km/h on aina tientukkona, henkilö-autotkin ohittelevat silloin herkemmin ja ihan tarpeettomasti. Taas talvinopeusrajoitukset lisäävät alussa ohitustarvetta,kun ne tasan tai vähän alle 100km/h ajavat hidastavat siihen 80km/h tai vähänalle. Ja muistakaa se, että raskaalla yhdistelmällä ajettaessa on parempi ajaa hieman yli rajoituksen siksi, ettei vauhti hiipuisi alle sallitun joka pienimmässäkin mäessä.
- Heino
Täällä Lohjalla kun nyt tehdään tätä moottoritietä niin täällä noilla kuorma-autoilla ja rekoilla on varmasti joku sopimus poliisien kanssa että heidän nopeuksia ei tarkkailla.On vain niin outoa että tielle kun laitetaan 50 km/h rajoitus "remontin" ajaksi niin itse urakassa mukana olevilla raskaalla kalustolla ei ole aikomustakaan noudattaa noita rajoituksia.On
vain ajan kysymys milloin Shellin nurkilla joku kuolee rekan alle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458