kilpikonnan kuolema

kilpikonnan omistaja

nelivarvaskonna aloitti paastoamisen ja nukkumisen toukokuun alkupäässä. kun sitä herätteli niin ei se syömään oikeastaan koskaan suostunut, mutta joi vettä.
tänään löytyi kilppari kuolleena :'( mikähän mahtaisi olla kuolinsyy?

4

2864

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • life happens:(

      Hei
      onpa ikävää että konnasi kävi ikiunille. Meillä oli aika lailla sama juttu.. 18vuotta konnani eleli aikalailla terveenä ja energisenä kunnes viime keväänä ruoka ei maistunut ja muutamaa päivää myöhemmin uskollinen ystävämme oli poissa. Epäilen suolitukosta tai ihan vain vanhuutta. Meidän konna kun ei nukkunut talviunia puolihorrosti vain..olen jostain lukenut että vankeudessa konnan kunnioitettava ikä on noin 25vuotta ja sekin vain kunnon talviunilla. En aio enää toista hankkia koska vuosien mittaan tunsin usein syyllisyyttä siitä ettei rakas ystäväni saanut elää niinkuin hänen kuuluisi. Konnat eivät ole kuin koiria niiden kuuluisi elää luonnossa ja varmasti moni eläisi paljon pidemmän ja paremman elämän. Kaipaan kovasti konnaani, kuten varmasti sinäkin. Moinen eläin on mysteeri kuollessaankin, syitä voi olla monia joten älä riudu itsesyytöksissä.

    • Tomaatin salaisuus

      Voi hurjaa mitä kerrotte! Rakas kilpikonnani on 19 v. ja olen aina olettanut konnani elävän n. 60 vuotiaaksi. Voiko todella vankeudessa eläminen lyhentää eläimen ikää? Onpa ikävää.
      Etsin, mutta en löydä, kirjoitusta jossa mainittiin, että konnille ei saa syöttää liikaa tomatteja. Minä en silloin ehtinyt lukemaan ja ajattelin lukea kirjoitusta myöhemmin. Voisko kirjoittaja olla ystävällinen ja kertoa uudestaan mitä tomateissa on mikä ei sovi konnille. Oma kilpikonnani rakastaa niitä yli kaiken ja olen todennäköisesti syöttänyt niitä liian usein.

    • pitkäikäinen

      19-vuotias maakilpikonna on vielä nuori vaikka eläisi vankeudessakin ilman horrostamista.

    • Anonyymi

      Meidänkin kilpikonna kuoli kait maanantaina mut sain kuulla siitä vasta perjantaina ja meidänkin konnuli oli lopettanut syömisen ja ainoot liikkeet mitä teki terrassa oli että kääntyi välillä ympäri. Konna nostettiin pois terrasta ja jätettiin vapaaksi seikkailemaan kotiin kuten olemme tehneet tosi usein en ole 100% varma milloin hänet löydettiin kuolleena, mutta minua on vain jäänyt miettimään että mitä teimme väärin ja konna oli ollut meillä vasta 3 vuotta, mutta emme ole varmoja sen iästä meille sanottiin sen olevan nuori joku 1-2 v kun saatiin se eli kuollessaan oli kait VASTA joku 4 tai 5 v.
      Joten olen nyt ollut vähän huolissani ja miettinyt vain että kannattaako eden ehdottaa uuden kilpikonnan hankkimista. Meillä on ollut häntä aikasemmin yksi kilpikonna joka kuoli myös 10-12 ikäisenä, mutta sen kuolin syyn tiedämme.
      Näitähän pystyisi käydä tutkimassa eläin lääkärillä, mutta rahasumma on meille liian iso vain sen takia että haluaisimme tietää mihin konnamme oikein kuoli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe