SENIORIT, SENIORIT ja SENIORIT?

anja koivistoinen

SENIORIT - tämä sivusto on menetetty tavallisten eläkeläisten ajatusten- vaihtona ja tiedotusvälineenä. Pakko Ruotsi on tärkeämpää kuin harauraitten, sairaitten ja pieneläkeläisten tarpeiden ja asioiden esille tuomiseen ja ajatusten vaihttoon.

Poistun! Mellastakaa vapaasti.

Kaikkea hyvää kaikille!

11

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oliko Anja

      Tuo aloitus ei tunnu Anja Koivistoisen viestiltä. Anja ei tavallisesti tee kirjoitusvirheitä?

    • Syy ja seuraus

      Siltä vaikuttaa että röyhkeilijät käyttävät jo toisten nimimerkkejä.

      • kiitos !

        Pakkoruotsispämmäri on tyytyväinen.


      • 3113w
        kiitos ! kirjoitti:

        Pakkoruotsispämmäri on tyytyväinen.

        Palsta kuolee !


    • Eläkeläisenä maksaa

      Totta on että RKP on erittäin ovela ja käyttää härskisti mediaa
      omiintarkoituksiinsa, koska sen rikkaat veronkiertosäätiöt ovat
      mukana rahoittamassa tuota viekasta toimintaa.

      RKP on mitätön pienpuolue, mutta sen edustajat ovat kaikessa
      asioissa pääpämmäreitä ja huippuna on ainaiset ministeripaikat.
      Kaikenlisäksi RKP:n ministerit hoitavat vain omia ja erikoisesti
      ruotsinkielisten erikoisasemman hyvinvointia muista ei siellä
      välitetä yhtään mitään. Ajatelkaapa tarkemmin mitä tarkoittaa
      että pieni alle 300 00 tuhannen asukkaan vähemmistöllä on
      aina kaksi ministeriä hoitamassa vain heidän asioitaan?
      Miten tuo on mahdollista demokraattisessa valtiossa mitä
      Suomi on?

    • Olisiko korjattavaa

      Missä muussa valtiossa tuo sama olisi mahdollista mitä meillä Suomessa?
      Erikoisesti suojeltu ja erikoisilla etuuksilla pätevä röyhkeä kieli pienvähemmistö
      kyykyttää pääväestöä mitentahtoo. On imeteltävää, että tämä erikoinen vähemmistö
      kohtelee toisia rasistisesti siellä missä he ovat enemmistönä?

      Ahvenanmaa on suomenruotsalainen ja heidän hallinnoimaa aluetta, mutta
      siellä ei suomenkielisillä ole minkäänlaista oikeutta kielellisesti, kulttuurisesti,
      uskonnollisesti ja koulutuksellisesti hoitaa omia asioitaan Suomeksi.
      Katsokaas tuo alue on täysin Suomen aluetta ja kuuluu valtioon nimeltä Suomi.

    • Eläke on pieni

      Eihän RKP ja koko suomenruotsalaiset ole haluneet ymmärtää yleistä kansan
      etua, vaan heille on aina kaikki ollut valmista ja varsinkin heidän eliitinsä etuisuudet.

      • anja koivistoinen

        Kielitaito on rikkaus - kuten Ahtisaarikin toteaa. Tämä rikkaus kuitenkin edellyttää, että kieltä voidaan myös hyödyntää. Tosiasiassa ruotsi on globaalisoituvassa maailmassa yhtä vähän käyttökelpoinen vähemmistökieli kuin kotoinen pääkielemmekin Suomi. Kummallakaan kielellä yksinään ei maailmalla pärjää.

        Herääkin kysymys, onko meillä enää varaa uhrata lastemme ja nuortemme voimavaroja ruotsin kielen opiskeluun jonkin eurooppalaisen valtakielen kustannuksella.


    • Ei ruotsalaisena

      Pakkoruotsitus

      Se, että sekä media- (YLE, Hesari) että poliittinen eliittimme ei salli tuosta aiheesta juuri minkään tasoista järkevää ja perusteltua keskustelua.

      Ruotsinkielinen vähemmistö päättää kielijärjestelmästämme, vetoamalla mm. perustuslain ja kielilain tulkintaan, jotka se on suurimmalta osin itse aiemmin historiassa säätänyt. Maailma ja Suomi on muuttunut niistä ajoista merkittävästi eikä tuo perustelu ole enää tähänaikaan kuuluvaa.

      Ruotsituksella ei ole mitään tekemistä meille Suomalaisille sillä meillä on ihan oma
      identtiteetti joka on suomalaisuus.

      • anja koivistoine

        Suomalainen nainen - minä - herään lauantai- aamuna puhelimen pirinään. Suomalinen ystävättäreni Aili kertoo minun mielipiteeni olleen Suomalaisessa (Keskisuomalainen) lehdessä. Ilahduin ystäväni Ailin kiitoksista "oli hyvä kirjoitus" hän sanoi. Kahvikuppi kädessäni katselin olohuoneen ikkunasta näkyvää Suomalaista maisemaa, metsää, järveä ja taivasta. Vaikka on sumuinen ilma niin nautin näkemästäni Suomalaisesta luonnosta. On onnellinen hetki.

        Noo, nyt joku luulee, että olen maalaistollo, joka asuu korvessa. Tollo voin olla olenhan Suomalainen, mutta korvessa en asu. Asuintaloni on aivan ydinkeskustan vieressä, Harjun kupeessa, kerrostalon ylimmän kerroksen asunto. Näkymä Laajavuorelle, Tuomiojärvelle ja ylös taivaalle. Siellä, taivaalla muuten huristelee tänä viikonloppuna Vip-kopperien armeeja viemässä Vip-rallikansaa paikasta toiseen.

        Kahvi herättää, piristää - olen tänä aamuna onnellinen - Suomalainen
        Seniori Suomalaisessa yhteiskunnassa.


      • anja koivistoinen
        anja koivistoine kirjoitti:

        Suomalainen nainen - minä - herään lauantai- aamuna puhelimen pirinään. Suomalinen ystävättäreni Aili kertoo minun mielipiteeni olleen Suomalaisessa (Keskisuomalainen) lehdessä. Ilahduin ystäväni Ailin kiitoksista "oli hyvä kirjoitus" hän sanoi. Kahvikuppi kädessäni katselin olohuoneen ikkunasta näkyvää Suomalaista maisemaa, metsää, järveä ja taivasta. Vaikka on sumuinen ilma niin nautin näkemästäni Suomalaisesta luonnosta. On onnellinen hetki.

        Noo, nyt joku luulee, että olen maalaistollo, joka asuu korvessa. Tollo voin olla olenhan Suomalainen, mutta korvessa en asu. Asuintaloni on aivan ydinkeskustan vieressä, Harjun kupeessa, kerrostalon ylimmän kerroksen asunto. Näkymä Laajavuorelle, Tuomiojärvelle ja ylös taivaalle. Siellä, taivaalla muuten huristelee tänä viikonloppuna Vip-kopperien armeeja viemässä Vip-rallikansaa paikasta toiseen.

        Kahvi herättää, piristää - olen tänä aamuna onnellinen - Suomalainen
        Seniori Suomalaisessa yhteiskunnassa.

        Yhdistykset tekevät työtä, johon julkisella sektorilla ei ole varaa.

        Kolmanen sektorin työvoima on kasvanut Suomessa 70% viimeisten kahdenkymmenen vuoden aikana.
        Tuoreen tutkimuksen mukaan valtavan kasvun takana vaikuttavat uudet tuet ja kuntien heikko talous.

        EU-Suomi on leikannut kuntien valtion osuuksia rankalla kädellä, mikä on synkistänyt kuntien taloutta.
        Järjestöt taas ovat alkaneet saamaan Euroopan rakennerahaston tukia. Näin järjestöt voivat tuottaa palveluja ja myydä niitä sitten kunnille. Rahankiertoa - onko mitään järkeä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe