Hevosen IBD

outi4

Onko kenelläkää kokemusta hevosen IBD:stä? Kuinka oireili, kuinka hoidettiin. Tutkimusten ja oitoje hintoja? Ihan kaikki tieto käy. Aika huonosti tietoa löytyy kyseistä tilasta/sairaudesta.

7

7405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ibd

      On kokemusta, omalla todettiin se helmikuussa.Jokailtaiset kaasuähkyn oireet, kylkien turpoaminen, väsyneisyys...Hevonen oli kuin ilmapallo.Vietiin Viikkin jossa letkuttivat=yhtä tyhjän kanssa. Vasta toisella Viikin 5päivää kestävällä vierailulla tekivät kunnon tutkimukset, ja niitä tehtiinkin PALJON.Ibd löytyi sitten hännän alta otetun koepalan avulla joka oli patologilla tutkittavana kaksi viikkoa.Tutkimuksiin ja klinikkamaksuihin meni n.3000e,plus tietysti lääkkeet. Kamala sairaus, juuri oli heppa yli kuukauden täysin oireeton ja tällä viikolla kun meni laitsalle niin sama hel*** alkoi taas.. Mitä oireita omallasi on?

    • outi4

      Mitä lääkettä teille on määrätty siihen?
      Oma on kamalan laiha. On aina ollut hoikka mutta nyt kuihtuu silmissä :( Ei ole yhtään mukavaa katsottavaa. Verikokeet otettiin ja niistä ei löytynyt mitään muuta kuin bilirubiini oli koholla ja kloridi vähän vajaa. Tässä odotellut paripäivää uusia koe tuloksia että onko niissä jotain löydöksiä. Peräsuoli siltä tutkittiin ja sieltä ei ollut mitään häikkää, Seuraavana kait sitten maha tähystykseen. Ajatus noin laihan hevosen paastottamisesta vain kauhistuttaa. Ei sillä oikein muita oireita ole kuin se että se on laiha, ruoka maistuu ja ihan pirteä on, hampaat on kyllä hoidetttu ja madotukset. jos jotain vaihtoehtoja tulee mieleen niin kertokaa ihmessä!!

    • Anskuliinu

      Miten teidän hevoset voivat nyt? Itselläni tuota tautia sairastanut hevonen ja vuoden ollut nyt oireettomana. Olisi mielenkiintoista kuulla onko teidän hevoset kuntoon saatu.

    • ibd

      Olen tuo joka kirjoitti nimimerkillä ibd. EI ole oireet loppuneet, jokailtaiset kipukohtaukset jatkuvat edelleen.. Alkaa olla toivo lopussa.
      Mites muilla?

    • anskuliinu1

      Olen tuo Anskuliinu ja hevonen edelleen kunnossa ;) Saiko hevosesi millaisen lääkityksen? Mitä syötöt sille? Kyselen jos voisin auttaa ...

    • ibd

      On koitettu kortisonia, Gastrogardia, Proguttia, homeopaattisia, aloe veraa. Näitä nyt ainakin..
      Nyt on tilanne se että rakas ystävä lähtee taivaslaitumille ensi viikolla :(

      • anskuliinu1

        Osanotot :( Meillä oli kaksi kortisoni kuuria ja toinen vasta tehosi. Oli reilun kk toisella kerralla kortisonikuurilla ja samalla annettiin antepsiniä mahan rauhoittamiseksi. Kaikki ylimääräinen ruoka pois, ruokinta siis mahdollisimman yksinkertaista ja ruokinnan muutokset hitaasti. Näillä on menty ja hevonen on kunnossa edelleen....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe