Olen syönyt Efexor Depot 75 mg:sta 6 kk ja olen sitä nyt lopettelemassa efexor 37,5 mg:lla.
Minulla on ollut annostuksen vähentämisen jälkeen huimausta, pahoinvointia ja vatsa sekaisin. Kyselenkin onko kellään ollut samanlaisa oireita ja kuinka kauan ovat kestäneet??
Efexorin lopettamisen vaivat
8
764
Vastaukset
- rekku
Samoja vaivoja on. En tiedä kestosta kun oireet ovat vielä päällä. Tuohon oirelistaasi lisään vielä korvissa vinkuminen ja päänsärky. No, Efexorin käytön aikana sivuoireita oli paljon enemmän kuin lopettamisen jälkeen.
- Petri
Minä käytän päivittäin 225mg:n annosta, ja olen huomannut sen että jos unohtaa ottaa parina päivänä annokset, niin alkaa ihmeellisesti viskellä, huimata, ja koskea päähän. Kai ne oireet siis on normaaleja. Käytön aikana en ole sivuoireita huomannut. Mulla tämä lääke pitää mua "hengissä"...
- markku
Hei
Minäkin olen käyttänyt efeksoria, mutta vain 75 mg. Eka keralla tepsi hyvin, mutta nyt tuntuu ettei tehoa.
Aloititko pienemmällä annoksella, eikö tullut vaikutusta?
Mietin, pitääkö lisätä omaa annostani?
terv Markku - Petri
markku kirjoitti:
Hei
Minäkin olen käyttänyt efeksoria, mutta vain 75 mg. Eka keralla tepsi hyvin, mutta nyt tuntuu ettei tehoa.
Aloititko pienemmällä annoksella, eikö tullut vaikutusta?
Mietin, pitääkö lisätä omaa annostani?
terv MarkkuTervehdys Markku. Aloitin 75 mg:n annostuksella, ja koska sivuvaikutuksia ei ollut, lisättiin annostusta 150 mg:n määrään ja lopulta 225mg:aan. Lääke auttaa.
- markku
Petri kirjoitti:
Tervehdys Markku. Aloitin 75 mg:n annostuksella, ja koska sivuvaikutuksia ei ollut, lisättiin annostusta 150 mg:n määrään ja lopulta 225mg:aan. Lääke auttaa.
Petri, kiitos viestistäsi!
Kysynkin vielä, että oliko niin että pienemmät annokset eivät vielä riittävästi tehonneet?
Kauanko olet käyttänyt efeksoria ja oletko käyttänyt muita masennuslääkkeitä. Itse olen aloittanut muutama vuosi sitten cipramililla, aluksi auttoi, mutta sitten vastetta 3. kuurilla
ei tullut. Sitten siirryin käyttämään Remeronia. SAma juttu aluksi toimi, mutta sitten taas heikkeni. Nyt luulin, että taas sama, ei tehoa tämä efeksorkaan kuin kerran, mutta toivotaan että annoksen suurentaminen auttaisi.
Olen nyt kokeillut myös monivitaminiinihivenaineiden tuntuvaa käyttöä sekä omega 3 G ravahappokaselien vaikutusta. -Olo on ruvennut kohenemaan. En nyt sitten ole varma mistä johtuu - efesoria olen nyt viikon päivät ottanut 150 mg kun huomasin tuon kertomuksesi. toisaalta pari viikkoa olen syönyt noita lisämömmöjä.
Jos haluat voit kirjoittaa sähköpostiini suoraan: [email protected]
Tällaisesta keskustelusta ja vertaistuesta voisi saada uutta voimaa ja näköalaa...!!
terv
Markku - Petri
markku kirjoitti:
Petri, kiitos viestistäsi!
Kysynkin vielä, että oliko niin että pienemmät annokset eivät vielä riittävästi tehonneet?
Kauanko olet käyttänyt efeksoria ja oletko käyttänyt muita masennuslääkkeitä. Itse olen aloittanut muutama vuosi sitten cipramililla, aluksi auttoi, mutta sitten vastetta 3. kuurilla
ei tullut. Sitten siirryin käyttämään Remeronia. SAma juttu aluksi toimi, mutta sitten taas heikkeni. Nyt luulin, että taas sama, ei tehoa tämä efeksorkaan kuin kerran, mutta toivotaan että annoksen suurentaminen auttaisi.
Olen nyt kokeillut myös monivitaminiinihivenaineiden tuntuvaa käyttöä sekä omega 3 G ravahappokaselien vaikutusta. -Olo on ruvennut kohenemaan. En nyt sitten ole varma mistä johtuu - efesoria olen nyt viikon päivät ottanut 150 mg kun huomasin tuon kertomuksesi. toisaalta pari viikkoa olen syönyt noita lisämömmöjä.
Jos haluat voit kirjoittaa sähköpostiini suoraan: [email protected]
Tällaisesta keskustelusta ja vertaistuesta voisi saada uutta voimaa ja näköalaa...!!
terv
MarkkuAloitin ottaa tätä lääkettä joulukuussa ja silloin se alkoi todella purra. Ennen vuosituhannen vaihdetta kokeilin Seromexin, Zoloftin, Remeronin ja Deprakinen. Mikään ei toiminut, joten olin ilman joitakin vuosia. Efexorin ansiosta aloitin liikunnan ja alussa se antoi todella potkua. Kesällä annostus sitten nostettiin 150:stä 225:een. Tajusin, että pelkät lääkkeet ei auta. Olen käyttänyt alkoholia viimeaikoina parisuhteen katkettua ja se vaikeuttaa tilannetta. Tajusin, että viina ei auta vaan huonontaa tilannetta. Yritän ponnistella...
- Tinka
Söin saman vahvuista kuin sinä, puolisen vuotta ja sitten lopettamiseen miedonpana. Lopetellessani kärsin huimauksista ja sähköiskuntunteista ja näkökin välillä vippas. Aikansa kestää, puolitin vielä pienen annoksen ja otin sitä pari viikkoa ja sitten hermostuin tuntemuksiin, jotka aina vaan tulivat ja lopetin kokonaan.Muutaman päivän olin kuin kännissä, mutta sitten hävisivät oireet.
Lääke on kyllä AIVAN MAINIO masennukseen, ainakin minun kohdallani, joten jos sama vaiva iskee yhtä lujaa vielä, niin tiedän mistä apu.
Iloista syksyä!- Sharity
Kiitos viestistäsi... oloni on ollut kuin kännissä. Kiva kuulla että muillakin on samanlaisia oireita kuin minulla. Minäkin olen ollut TODELLA tyytyväinen lääkkeeseen. Hyvin on tepsinyt kaikkiin oireisiin (paniikkikohtaukset, ahdistus ja masennus).
Hyvää syksyä sinullekkin ja voimia tulevaisuuteen!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708