Efexorin lopettamisen vaivat

Olen syönyt Efexor Depot 75 mg:sta 6 kk ja olen sitä nyt lopettelemassa efexor 37,5 mg:lla.
Minulla on ollut annostuksen vähentämisen jälkeen huimausta, pahoinvointia ja vatsa sekaisin. Kyselenkin onko kellään ollut samanlaisa oireita ja kuinka kauan ovat kestäneet??
8769
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Samoja vaivoja on. En tiedä kestosta kun oireet ovat vielä päällä. Tuohon oirelistaasi lisään vielä korvissa vinkuminen ja päänsärky. No, Efexorin käytön aikana sivuoireita oli paljon enemmän kuin lopettamisen jälkeen.

Äänestä

Minä käytän päivittäin 225mg:n annosta, ja olen huomannut sen että jos unohtaa ottaa parina päivänä annokset, niin alkaa ihmeellisesti viskellä, huimata, ja koskea päähän. Kai ne oireet siis on normaaleja. Käytön aikana en ole sivuoireita huomannut. Mulla tämä lääke pitää mua "hengissä"...

Äänestä
  • Hei

    Minäkin olen käyttänyt efeksoria, mutta vain 75 mg. Eka keralla tepsi hyvin, mutta nyt tuntuu ettei tehoa.
    Aloititko pienemmällä annoksella, eikö tullut vaikutusta?
    Mietin, pitääkö lisätä omaa annostani?
    terv Markku

    Äänestä

  • markku kirjoitti:

    Hei

    Minäkin olen käyttänyt efeksoria, mutta vain 75 mg. Eka keralla tepsi hyvin, mutta nyt tuntuu ettei tehoa.
    Aloititko pienemmällä annoksella, eikö tullut vaikutusta?
    Mietin, pitääkö lisätä omaa annostani?
    terv Markku

    Tervehdys Markku. Aloitin 75 mg:n annostuksella, ja koska sivuvaikutuksia ei ollut, lisättiin annostusta 150 mg:n määrään ja lopulta 225mg:aan. Lääke auttaa.

    Äänestä

  • Petri kirjoitti:

    Tervehdys Markku. Aloitin 75 mg:n annostuksella, ja koska sivuvaikutuksia ei ollut, lisättiin annostusta 150 mg:n määrään ja lopulta 225mg:aan. Lääke auttaa.

    Petri, kiitos viestistäsi!

    Kysynkin vielä, että oliko niin että pienemmät annokset eivät vielä riittävästi tehonneet?

    Kauanko olet käyttänyt efeksoria ja oletko käyttänyt muita masennuslääkkeitä. Itse olen aloittanut muutama vuosi sitten cipramililla, aluksi auttoi, mutta sitten vastetta 3. kuurilla
    ei tullut. Sitten siirryin käyttämään Remeronia. SAma juttu aluksi toimi, mutta sitten taas heikkeni. Nyt luulin, että taas sama, ei tehoa tämä efeksorkaan kuin kerran, mutta toivotaan että annoksen suurentaminen auttaisi.

    Olen nyt kokeillut myös monivitaminiinihivenaineiden tuntuvaa käyttöä sekä omega 3 G ravahappokaselien vaikutusta. -Olo on ruvennut kohenemaan. En nyt sitten ole varma mistä johtuu - efesoria olen nyt viikon päivät ottanut 150 mg kun huomasin tuon kertomuksesi. toisaalta pari viikkoa olen syönyt noita lisämömmöjä.
    Jos haluat voit kirjoittaa sähköpostiini suoraan: [email protected]

    Tällaisesta keskustelusta ja vertaistuesta voisi saada uutta voimaa ja näköalaa...!!

    terv

    Markku

    Äänestä

  • markku kirjoitti:

    Petri, kiitos viestistäsi!

    Kysynkin vielä, että oliko niin että pienemmät annokset eivät vielä riittävästi tehonneet?

    Kauanko olet käyttänyt efeksoria ja oletko käyttänyt muita masennuslääkkeitä. Itse olen aloittanut muutama vuosi sitten cipramililla, aluksi auttoi, mutta sitten vastetta 3. kuurilla
    ei tullut. Sitten siirryin käyttämään Remeronia. SAma juttu aluksi toimi, mutta sitten taas heikkeni. Nyt luulin, että taas sama, ei tehoa tämä efeksorkaan kuin kerran, mutta toivotaan että annoksen suurentaminen auttaisi.

    Olen nyt kokeillut myös monivitaminiinihivenaineiden tuntuvaa käyttöä sekä omega 3 G ravahappokaselien vaikutusta. -Olo on ruvennut kohenemaan. En nyt sitten ole varma mistä johtuu - efesoria olen nyt viikon päivät ottanut 150 mg kun huomasin tuon kertomuksesi. toisaalta pari viikkoa olen syönyt noita lisämömmöjä.
    Jos haluat voit kirjoittaa sähköpostiini suoraan: [email protected]

    Tällaisesta keskustelusta ja vertaistuesta voisi saada uutta voimaa ja näköalaa...!!

    terv

    Markku

    Aloitin ottaa tätä lääkettä joulukuussa ja silloin se alkoi todella purra. Ennen vuosituhannen vaihdetta kokeilin Seromexin, Zoloftin, Remeronin ja Deprakinen. Mikään ei toiminut, joten olin ilman joitakin vuosia. Efexorin ansiosta aloitin liikunnan ja alussa se antoi todella potkua. Kesällä annostus sitten nostettiin 150:stä 225:een. Tajusin, että pelkät lääkkeet ei auta. Olen käyttänyt alkoholia viimeaikoina parisuhteen katkettua ja se vaikeuttaa tilannetta. Tajusin, että viina ei auta vaan huonontaa tilannetta. Yritän ponnistella...

    Äänestä

Söin saman vahvuista kuin sinä, puolisen vuotta ja sitten lopettamiseen miedonpana. Lopetellessani kärsin huimauksista ja sähköiskuntunteista ja näkökin välillä vippas. Aikansa kestää, puolitin vielä pienen annoksen ja otin sitä pari viikkoa ja sitten hermostuin tuntemuksiin, jotka aina vaan tulivat ja lopetin kokonaan.Muutaman päivän olin kuin kännissä, mutta sitten hävisivät oireet.
Lääke on kyllä AIVAN MAINIO masennukseen, ainakin minun kohdallani, joten jos sama vaiva iskee yhtä lujaa vielä, niin tiedän mistä apu.
Iloista syksyä!

Äänestä
  • Kiitos viestistäsi... oloni on ollut kuin kännissä. Kiva kuulla että muillakin on samanlaisia oireita kuin minulla. Minäkin olen ollut TODELLA tyytyväinen lääkkeeseen. Hyvin on tepsinyt kaikkiin oireisiin (paniikkikohtaukset, ahdistus ja masennus).
    Hyvää syksyä sinullekkin ja voimia tulevaisuuteen!!!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Sharity kirjoitti:

Olen syönyt Efexor Depot 75 mg:sta 6 kk ja olen sitä nyt lopettelemassa efexor 37,5 mg:lla.
Minulla on ollut annostuksen vähentämisen jälkeen huimausta, pahoinvointia ja vatsa sekaisin. Kyselenkin onko kellään ollut samanlaisa oireita ja kuinka kauan ovat kestäneet??

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu