KUmpi

help!

hei oon ostamassa järkkäriä ja ajattelin että kumpi/mikä on kannattavin?'
Nikon D3100
Nikon 5100
Tai Nikon 3100 perusputki ja lisä putki?
Ja en mielelään ota canonia!

3

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tarvi canonia

Ei kumpikaan, vaan Nikon 800 ja objektiiviksi vaikka Nikon Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED

• Nikonin D5100 on kelpo vehje, tuota D3100 tai sitä sarjaa yleensä en ole edes kokeillut. Alkuun ottaisin Nikkorin 18 - 105 mm VR lasin ja hankkisin myöhemmin lisää tarpeen mukaan. Tuo lasi riittää moneen kameraan tutustuttaessa.

Itselläni on tuo D5100 käytössä mutta Nikkorin 18 - 300 mm VR putkella. Tuolla putkella saa kuvia mutta mikään huippuputki se ei ole. Turistikuvat ovat kuitenkin pääosin kelvollisia.

Kuten "Ei tarvi canonia" sanoo niin D800 on hyvä runko jota kuolaan ja säästöpossussa on jo aika kasa sen hankintaan. Osa laseistani sopii myös sille joskin jotain joudun ostamaan lisää. Se ei liene kuitenkaan monellekaan sopiva aloitusrunko. Ei D5100 mene hukkaan vaikka ostat myöhemmin uuden Nikon rungon. Minäkin yleensä matkaan kahden rungon kanssa, nyt ykkösenä kulkee D300s.

• Nyt D7000

Ei D3100:ssa mitään vikaa sinänsä – olin omaani hyvinkin tyytyväinen! Silti ottaisin sinun asemassasi ilman muuta tuon kalliimman D5100-rungon ja tyytyisin aluksi vähempään lasiin. Sitä ehtii ostaa myöhemmin, kun tietää mitä todella haluaa.

Työeläkeläisen tapaan ottaisin mieluimmin kitin, jossa on 18–105-millinen putki halvimman 18–55-millisen asemesta. Noille lisämilleille löytyy kummasti käyttöä ja optinen laatukin lienee jonkin verran parempi.

Näissä hintaluokissa Nikon on oikeasti Canonia parempi. Jossakin 5D Mk III vs. D800-vertailuissa tilanne saattaa kääntyä karvan verran Canonin eduksi, mutta silloin puhutaan jo ihan eri rahoista. Näillä alle tonnin DX-vehkeillä ja niille optimoiduilla objektiiveilla pääsee harrastuksessa alkuun paremmin kuin hyvin. Itse en haikaile täyskennoisten perään – nykyisen runkoni ja 10–300-millisen nikonostaasini korvaaminen vastaavalla FX-kalustolla tulisi yksinkertaisesti liian kalliiksi; välirahalle keksin paljon mielekkäämpääkin käyttöä. Ammattilaiset ja hifistelijät erikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2196
    2. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1443
    3. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      342
      1436
    4. 171
      1308
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1081
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      978
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      950
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      939
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      872
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      849
    Aihe