KUmpi

help!

hei oon ostamassa järkkäriä ja ajattelin että kumpi/mikä on kannattavin?'
Nikon D3100
Nikon 5100
Tai Nikon 3100 perusputki ja lisä putki?
Ja en mielelään ota canonia!

3

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tarvi canonia

Ei kumpikaan, vaan Nikon 800 ja objektiiviksi vaikka Nikon Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED

• Nikonin D5100 on kelpo vehje, tuota D3100 tai sitä sarjaa yleensä en ole edes kokeillut. Alkuun ottaisin Nikkorin 18 - 105 mm VR lasin ja hankkisin myöhemmin lisää tarpeen mukaan. Tuo lasi riittää moneen kameraan tutustuttaessa.

Itselläni on tuo D5100 käytössä mutta Nikkorin 18 - 300 mm VR putkella. Tuolla putkella saa kuvia mutta mikään huippuputki se ei ole. Turistikuvat ovat kuitenkin pääosin kelvollisia.

Kuten "Ei tarvi canonia" sanoo niin D800 on hyvä runko jota kuolaan ja säästöpossussa on jo aika kasa sen hankintaan. Osa laseistani sopii myös sille joskin jotain joudun ostamaan lisää. Se ei liene kuitenkaan monellekaan sopiva aloitusrunko. Ei D5100 mene hukkaan vaikka ostat myöhemmin uuden Nikon rungon. Minäkin yleensä matkaan kahden rungon kanssa, nyt ykkösenä kulkee D300s.

• Nyt D7000

Ei D3100:ssa mitään vikaa sinänsä – olin omaani hyvinkin tyytyväinen! Silti ottaisin sinun asemassasi ilman muuta tuon kalliimman D5100-rungon ja tyytyisin aluksi vähempään lasiin. Sitä ehtii ostaa myöhemmin, kun tietää mitä todella haluaa.

Työeläkeläisen tapaan ottaisin mieluimmin kitin, jossa on 18–105-millinen putki halvimman 18–55-millisen asemesta. Noille lisämilleille löytyy kummasti käyttöä ja optinen laatukin lienee jonkin verran parempi.

Näissä hintaluokissa Nikon on oikeasti Canonia parempi. Jossakin 5D Mk III vs. D800-vertailuissa tilanne saattaa kääntyä karvan verran Canonin eduksi, mutta silloin puhutaan jo ihan eri rahoista. Näillä alle tonnin DX-vehkeillä ja niille optimoiduilla objektiiveilla pääsee harrastuksessa alkuun paremmin kuin hyvin. Itse en haikaile täyskennoisten perään – nykyisen runkoni ja 10–300-millisen nikonostaasini korvaaminen vastaavalla FX-kalustolla tulisi yksinkertaisesti liian kalliiksi; välirahalle keksin paljon mielekkäämpääkin käyttöä. Ammattilaiset ja hifistelijät erikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2455
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      875
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe