Audi 80 bensamittari

Audisti

Minulla on vuoden 1992 audi 80 2.0E ja sen bensamittari on kuluneen kesän aikana ruvennut sekoilemaan eli näyttää välillä mitä sattuu. Enimmäkseen se näyttää liian vähän mutta joskus myös liian paljon. Tämä on jo aiheuttanut noloja tilanteita huoltoasemalla kun tankki onkin täyttynyt odotettua vähemmällä määrällä. Mitä on siis tehtävissä? Onko esim. jokin anturi jumissa ja voiko sitä korjata?

9

1248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepi

Moi
      Itselläni on -84 100 ja mulla heittelee lämpö mittari (näyttää aina -100C= nyt tuli ylikuumenemis valo mukaan. Juttelin naapurini kanssa, jolla on ollu myös satanen, että kun joku anturi kilahtaa niin silloin mittarin näytöt heittää. Hänen ongelmasi oli kuin sinun. Selvitä maahantuojalta mikä anturi ei pelitä ja vaihda se.
      Itse saan ens viikolla uuden lämpö anturin.
      moi

• juotokset

Minulla oli melko pitkään aivan samanlainen pirssi, jossa ovat mittaritaulun huonot juotokset hyvin tyypillinen vika. Sekä polttoainemittari että lämpömittari näyttivät toisinaan ihan mitä sattuu varsinkin kun ilmat olivat kosteat. Polttoaineenkulutusta seurailin melko pitään pelkästään trippimittarin avulla. Lopulta käytin autoani autosähkökorjaamolla, jossa asia korjattiin, eikä edes ollut kallis juttu.

• HOj

Hei
        Jos on osaamista niin kylmäjuotokset ja huonot kontaktit saa kuntoon ihan itse.

Mittaritaulu lähtee irti purkamalla 4 ruuvia ja irrottamalla mittaristoon tulevat kaapelit, sitten vain lisää ruuveja irti ja kun piirilevy on näkösällä niin kolvin kans kaikki juotokset läpikäyden.
        Kokoonpanovaiheessa contact spray tai crc kaikkiin sähköliittimiin, parantaapi kontaktia jatkossa.

-> korjaa pätkivän lämpömittarin ja bensamittarin.

Paremmat ohjeet löytyy audiclub web-sivulta tai netistä...

• Audisti
        HOj kirjoitti:

Hei

Mittaritaulu lähtee irti purkamalla 4 ruuvia ja irrottamalla mittaristoon tulevat kaapelit, sitten vain lisää ruuveja irti ja kun piirilevy on näkösällä niin kolvin kans kaikki juotokset läpikäyden.
        Kokoonpanovaiheessa contact spray tai crc kaikkiin sähköliittimiin, parantaapi kontaktia jatkossa.

Kiitoksia asiallisista vastauksista!

• Petri petri
        HOj kirjoitti:

Hei

Piti laittaa peukku ylöspäin :D.. Erittäin hyvät ohjeet korjaukseen ellei ole bensa anturissa vikoja. Tarkistin omani eikä anturissa ollut mitään vikaa. Seuraavaksi 4 ruuvia auki sitten :) Audi 80 2.6 v6 quattro 93vm

• lars

mittaristosta on vedenlämpöanturin ja bensa-anturin vakaaja rikki..ei kallis

• auris

Niin, ja mallin ollessa 94 tai tuoreempi:

a) hajoaa ratin airbag tunnistin
      b) oven avausvaijerit katkeaa
      c) öljyvuodot
      d) vetokoukku ruostuu
      e) nivelet väljät
      f) alusta katoaa
      g) g.mies ehdottelee

• Wissana

Minnes alusta katoaa?
      Kukas on tämä g mies? Ja mitäs hän ehdottelee?

• Phil Dekker

g-mies on tietys Jerry Cotton.
        Ja kun hän on FBI:in agentti niin tietysti ehdottelee että "lähettäskö ettiin sitä alustaa".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3900
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3486
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3108
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2940
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1934
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1928
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1769
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1713
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1711
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1664
    Aihe