Minulla on vuoden 1992 audi 80 2.0E ja sen bensamittari on kuluneen kesän aikana ruvennut sekoilemaan eli näyttää välillä mitä sattuu. Enimmäkseen se näyttää liian vähän mutta joskus myös liian paljon. Tämä on jo aiheuttanut noloja tilanteita huoltoasemalla kun tankki onkin täyttynyt odotettua vähemmällä määrällä. Mitä on siis tehtävissä? Onko esim. jokin anturi jumissa ja voiko sitä korjata?
Audi 80 bensamittari
9
1248
Vastaukset
- Sepi
Moi
Itselläni on -84 100 ja mulla heittelee lämpö mittari (näyttää aina -100C= nyt tuli ylikuumenemis valo mukaan. Juttelin naapurini kanssa, jolla on ollu myös satanen, että kun joku anturi kilahtaa niin silloin mittarin näytöt heittää. Hänen ongelmasi oli kuin sinun. Selvitä maahantuojalta mikä anturi ei pelitä ja vaihda se.
Itse saan ens viikolla uuden lämpö anturin.
moi - juotokset
Minulla oli melko pitkään aivan samanlainen pirssi, jossa ovat mittaritaulun huonot juotokset hyvin tyypillinen vika. Sekä polttoainemittari että lämpömittari näyttivät toisinaan ihan mitä sattuu varsinkin kun ilmat olivat kosteat. Polttoaineenkulutusta seurailin melko pitään pelkästään trippimittarin avulla. Lopulta käytin autoani autosähkökorjaamolla, jossa asia korjattiin, eikä edes ollut kallis juttu.
- HOj
Hei
Jos on osaamista niin kylmäjuotokset ja huonot kontaktit saa kuntoon ihan itse.
Mittaritaulu lähtee irti purkamalla 4 ruuvia ja irrottamalla mittaristoon tulevat kaapelit, sitten vain lisää ruuveja irti ja kun piirilevy on näkösällä niin kolvin kans kaikki juotokset läpikäyden.
Kokoonpanovaiheessa contact spray tai crc kaikkiin sähköliittimiin, parantaapi kontaktia jatkossa.
-> korjaa pätkivän lämpömittarin ja bensamittarin.
Paremmat ohjeet löytyy audiclub web-sivulta tai netistä... - Audisti
HOj kirjoitti:
Hei
Mittaritaulu lähtee irti purkamalla 4 ruuvia ja irrottamalla mittaristoon tulevat kaapelit, sitten vain lisää ruuveja irti ja kun piirilevy on näkösällä niin kolvin kans kaikki juotokset läpikäyden.
Kokoonpanovaiheessa contact spray tai crc kaikkiin sähköliittimiin, parantaapi kontaktia jatkossa.
Paremmat ohjeet löytyy audiclub web-sivulta tai netistä...Kiitoksia asiallisista vastauksista!
- Petri petri
HOj kirjoitti:
Hei
Paremmat ohjeet löytyy audiclub web-sivulta tai netistä...Piti laittaa peukku ylöspäin :D.. Erittäin hyvät ohjeet korjaukseen ellei ole bensa anturissa vikoja. Tarkistin omani eikä anturissa ollut mitään vikaa. Seuraavaksi 4 ruuvia auki sitten :) Audi 80 2.6 v6 quattro 93vm
- lars
mittaristosta on vedenlämpöanturin ja bensa-anturin vakaaja rikki..ei kallis
- auris
Niin, ja mallin ollessa 94 tai tuoreempi:
a) hajoaa ratin airbag tunnistin
b) oven avausvaijerit katkeaa
c) öljyvuodot
d) vetokoukku ruostuu
e) nivelet väljät
f) alusta katoaa
g) g.mies ehdottelee - Wissana
Minnes alusta katoaa?
Kukas on tämä g mies? Ja mitäs hän ehdottelee?- Phil Dekker
g-mies on tietys Jerry Cotton.
Ja kun hän on FBI:in agentti niin tietysti ehdottelee että "lähettäskö ettiin sitä alustaa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423900Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393486- 703108
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912940Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851934- 351928
- 241769
- 321713
- 291711
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231664