Keinoja paastosokeriarvojen alentamiseen

mot alb

Viime labrakokeissa paastosokeri oli noussut seitsemään. Ns pitkäsokeri oli viitearvojen sisällä nippa nappa. Lääkkeenä on metforem 750mg 1 3. En kaipaa luentoja aamunkoittoilmiöstä vaan enemmänkin kiinnostunut keinoista millä olette saaneet aamuarvoja alemmaksi.

16

13962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piikki päälle

      Minulla diabeteslääkäri lisäsi perusinsuliinin koska minullakin on Metforem lähes maksimissa (sinulla näyttää olevan jo). Illalla otettavalla perusinsuliinilla saadaan verensokereita kauttaaltaan alemmas, korostuen aamuarvoissa.

    • 2d mies

      Eikös insuliinilla ole taipumus lihottaa, kun diabeetikolle olis erinomaisen tärkeää kuitenkin laihduttaa lkoska se laskisi sokeriarvoja. Nyt kyse d 2 tyypin diabeteksesta.

      • Piikki päälle

        Ehkäpä, kun ruoka alkaa maittamaan paremmin. Minulla painossa ei tapahtunut muutosta kun aloitettiin insuliini (ruokailutavat ovat säilyneet ennallaan).


    • kesätuli

      Paastosokeria voi omin elämäntavoin yrittää laskea säännöllisellä liikunnalla, välttämättä hh-pitoisia iltapaloja (esim hedelmiä) ja pudottamalla painoa. Jos nämä keinot ei riitä ja tbl-lääkitys tapissa, sitten seuraava askel on insuliini. Tosin, jos ongelmana on ainoastaan lievästi kohonnut paastoglukoosi ja muutoin siis vrk:n mittaan gluk. optimaalista tasoa, voidaan sietää hieman koholla olevaa paastoarvoa hieman pidempään ennen insuliinin aloittamista.

    • kajxn

      Auttaako berberiini paastosokeriarvoihin vai onko sekin humpuukia?

    • Hiilarit minimiin.

      Eikö tuo sokeritason alentaminen onnistu parhaiten vähentämällä hiilihydraattien määrää ja vaikka sitten lisäämällä tyydyttyneitä rasvoja, eli eläinpräisiä ravoja.
      Minulla nyt kokeilu menossa minimoimalla hiilareita ja sokeriavot pudonneen jo pari pykälää ja paino pudonnut viidessä viikossa noin neljä kiloa, eli tätä rataa.

      Tavoite on 10 kg painoa pois ja veriarvot normaaliksi ilman pillereitä (D2 diabetes).
      Olisko hyvä juttu.

      • Huonompi juttu

        Ei ole hyvä juttu! Miksi kummassa pitäisi käyttää eläinrasvoja kun pärjää oikein hyvin kasvirasvoillakin.

        Olen jo vähentänyt hiilihydraatteja ja eiköhän alene vielä lisääkin. MUTTA en korvaa niitä tyydyttyneillä rasvoilla, terveellisempiäkin rasvoja on ja olen niitä käyttänyt jo vuosia. Proteiinien käytössä pitää olla tarkkana kun munuaiset eivät ole enää priimakunnossa.


    • kalle kehveli

      Eikös juuri tyydyttyneet rasvat ole pahaksi kakkostyyppiläisille?

      • 7+16

        Ei, päinvastoin. Tyydyttyneet eläinrasvat ovat sopivia sekä terveille että diabeetikoille.


      • Anonyymi
        7+16 kirjoitti:

        Ei, päinvastoin. Tyydyttyneet eläinrasvat ovat sopivia sekä terveille että diabeetikoille.

        No, ei todellakaan ole terveellisiä.


    • kdjddh

      Vhh ruokavaliota voi noudattaa käyttämällä terveellisiä kasvirasvoja.

      • Saituri eläkeläinen

        Lchf ruokavalio tarkoittaa nimenomaan hiilihydraattien vähentämistä ja eläinperäisten rasvojen lisäämistä. Tämä on todettu monissa maissa verensokeria alentavaksi vaikuttajaksi ja jopa diabetesliitotkin alkavat suosittamaan tätä menetelmää, ei tietysti kuitenkaan suomessa.

        Hiilihydraati kiikaa nautittuna on tuo pahis, mitä meillä ei tiedosteta, kun vijatuotteiden myynti laskee. Margariinit puolestaan pitäisi lailla kieltää.


      • Järki päässä
        Saituri eläkeläinen kirjoitti:

        Lchf ruokavalio tarkoittaa nimenomaan hiilihydraattien vähentämistä ja eläinperäisten rasvojen lisäämistä. Tämä on todettu monissa maissa verensokeria alentavaksi vaikuttajaksi ja jopa diabetesliitotkin alkavat suosittamaan tätä menetelmää, ei tietysti kuitenkaan suomessa.

        Hiilihydraati kiikaa nautittuna on tuo pahis, mitä meillä ei tiedosteta, kun vijatuotteiden myynti laskee. Margariinit puolestaan pitäisi lailla kieltää.

        Hiilihydraattien vähentäminen auttaa verensokerin alentamisessa, mutta se EI edellytä eläinrasvojen käyttöä. Vain Suomessa ja Ruotsissa karppaus on ymmärretty tällä tavoin väärin, muualla maailmassa käytetään terveellisiä rasvoja ja öljyjä.


    • Makkarat tuli

      Olen D1 ja puoli vuotta sairastumisen jälkeen painoni pomppasi kymmenen kiloa. Elämäntavoissani ei tapahtunut muutosta. Kyllä insuliini lihottaa.

      • Kirjasitko kaikki

        Olisiko ollut niin että hoitamaton D1 laihdutti alipainoiseksi (hyvin yleistä) ja kun verensokerit saatiin normaaliksi, paino palautui normaaliksi.

        Insuliinin muka lihottava vaikutus perustuu siihen että ruoka alkaa maittamaan paremmin.


    • 8VP?

      Aloittaja

      Ilman luentoja:

      Voit tehdä saman kuin minäkin ja monet muut:

      "Onko sinulla diabetes tai oletko vaarassa sairastua diabetekseen? Oletko huolissasi verensokeristasi? Siinä tapauksessa olet löytänyt täysin oikealle sivulle.

      Sairautena diabetes (riippumatta tyypistä) tarkoittaa sitä että veressäsi on liikaa sokeria. Seuraavassa saat oppia kuinka sinä itse voit helposti pitää verensokerisi mahdollisimman terveellisellä tasolla.

      Voit jopa monissa tapauksissa saada verensokerisi normmaliksi ilman pillereitä, kalorien laskemista tai näläntunnetta. Suuri määrä ruotsalaisia on jo tehnyt sen. Lisäetuna verensokerin normalisoituminen tekee sinut terveemmäksi ja laihemmaksi.

      Sisällöstä::
      1.Katastrofaalinen epidemia

      2.Onko verensokerisi normaali?

      3.Kaksi diabetestyyppiä

      4.Mistä sokeri tulee vereesi?

      5.Normalisoi verensokerisi

      6.Vanhoja kokemuksia

      7.Uutta tiedettä

      8.Kaksi ateriaa

      9.Vaarallisen korkea vcerensokeri-kuka tienaa?

      10.Voi toimia itse mallina(todisteena"

      lue:
      http://lchf3356.blogit.fi/diabetes-–-nain-saat-normaalin-verensokerin/

      P.S

      Mitään ihmeläkkeitä tai ihmekikkoja ei ole, ei tule eikä tilata.. Sinul on sokeritaui ja et siedä sokeria etkä hiilihydraattia=sokeria verensokerin nousematta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe