Olen melkein koko ikäni ollut melkoinen jännittäjä, ja pelännyt lapsesta asti erilaisia sairauksia. Olettaisin että tällainen ihminen sairastuu herkästi paniikkihäiriöön. Minulla oli hiukan parempiakin aikoja, ja kärsinkin panikoimisesta vain harvoissa tilanteissa. Sain vuosi sitten keskenmenon ja sen jälkeen on tuntunut elämä todella vaikealta. Minulla on ennestään kolme lasta, joista pienen herättelee vieleläkin(yöuneni on aika katkonaista). Aloin harrastamaan liikuntaa ja aluksi siitä tuntui olevankin apua. Mutta nytkun kuvioihin on tullut asunnon myyminen ja rakentaminen, niin huh. Olo on ihmeellinen lähes koko ajan.Olo on päivittäin jonkun aikaa sellainen epätodellinen(ahdistava tunne), silloin tulee pelko että taju lähtee. Myös huimauskohtauksia tulee usein ja hengitys on välillä pinnallista. Olo on huono eikä ruokakaan maistu. Olen myös erittäin ahdistunut, enkä tahdo saada illalla unta. Pienetkin asiat itkettää, ja joskus tulee mahdottoman iloinen olo. Mieliala on siis aika vaihteleva. Tuntuu että on joutunut ikävään kierteeseen. Ahdistuneisuudesta tulee kärttyisäksi ja tulee hermoiltua lapsille josta taas seuraa huono omatunto, lopulta on jo fyysisestikin huono olo... Pelkään lisäksi myös hieman miestäni, joka suuttuu kyllä harvoin mutta on suuttuessaan aika arvaamaton. Lisäksi hän on mustasukkainen luonne, en ole käynyt 10:een vuoteen ulkona ystävien kanssa. Ystäviäkään on enää vain pari. Myös äidilläni on maanisdebressiivinen sairaus joka osaltaan ahdistaa minua, vaikka hänellä onkin suht terve vaihe meneillään. Siis jos näitä kaikkia miettii, niin eikö ole aika selvää että minun ihme olotilani on jonkunlaista paniikkia/ahdistuneisuutta?? Onkohan tähän mitään muuta vaihtoehtoa kuin aloittaa lääkitys?? Elämänhaluni alkaa jo kärsiä tästä. Lisäisin vielä että olen saanut tilanteissa jossa jännitän niin myös sellaisen sydämentykytys, pyörtymisentunne, kuolemanpelko kohtauksiakin.
Selviääkö tästä ilman
3
786
Vastaukset
- Kamomillos
että täällä tulee monta vastausta siitä, kuinka kannattaa aloittaa lääkitys.Enkä lääkitystä tuomitse jos olo on kertakaikkiaan sellainen, että ei enää kestä yhtään ja monille ne ovat apua tuoneetkin.
Jos kuitenkin haluat etsiä muitakin vaihtoehtoja ja olo tuntuu siltä, että on vielä voimia sellaiseen, niin vieraileppa yhteisössämme.Sen osoitelinkki on alempana. (tänään laitettu)
Olen itse lääkkeetön, lukuunottamatta rauhoittavaa jota pidän mukanani äärimmäisiä hätätapauksia varten, mutta haluan etsiä muitakin vaihtoehtoja ja syitä paniikkihäiriöön.
On monia keinoja ilman mielialalääkkeitä vähentää paniikkia.Voit myös kirjoitella suoraan mulle osoitteeseen: [email protected] jos haluat vaihtaa tästä lisää ajatuksia.- tttt
tarvitsevan apua!hae sitä älä mieti!ja jos miehesi rajoittaa olemistasi noin paljon olisiko aika myös miettiä suhdettane uudestaan?avioliitto ei ole kahle!!
toivotan sinulle voimia tehdä uusia päätöksiä! - niin
tttt kirjoitti:
tarvitsevan apua!hae sitä älä mieti!ja jos miehesi rajoittaa olemistasi noin paljon olisiko aika myös miettiä suhdettane uudestaan?avioliitto ei ole kahle!!
toivotan sinulle voimia tehdä uusia päätöksiä!tttt puhuu asiaa. Pienet lapset, jotka tarvitsevat jatkuvan huolenpidon, rakentamisen tuomat paineet, mustasukkainen aviomies, joka ahdistaa ja epäilee suotta... tukiverkko harvenee ja ystävät vähenee, eikä tilanteestaan jostain syystä kehtaa puhua muille... ei ihme että siihen jo reagoi jollain tavalla. Oma paranemiseni alkoi siitä, kun avasin suuni. Sanoin ääneen ensin itselleni, sitten miehelleni, sitten jo parille ystävälle kuinka ahdistavalle miehen käytös tuntuu. Mieshän tietysti kieltäytyy vieläkin näkemästä omassa käytöksessään mitään väärää, mutta olen jo tarpeeksi vahva ymmärtämään, että se on hänen ongelmansa, jonka hänen on ratkaistava ihan itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3211566Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa614151Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1393410Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2272715Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1302432Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061909Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3491286- 711115
Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san21038Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20977