Kumpi mahtaa olla noista mlp:stä se parempi? Kommentoikaa mitä eroja noilla on. Asiallisia kommentteja, kiitos....
Geopro vs. Lämpöässä
22
5124
Vastaukset
- puolueeton
olen puolueeton, joten totean että IVT:n pumppu on parempi.
- Matin veli
ei ole kellään. Kun olen koettanut selvitellä eri ml-pumppuja, Lämpö-Ässä vaikuttaa jotenkin paremmalta: se on ollut kauemmin markkinoilla, nettisivut ovat vähän uskottavammat. Geopro on öljypoltinvalmistaja Oilon-konsernia, joten ehkä eivät panosta 100 % maalämpöön.
Mielestäni on ratkaisevinta, millaisen mitoituksen ja kokonaistarjouksen saat MLP-toimittajalta.
Itse pyysin tarjouksia kuuden pumppumerkin edustajilta. Viiden merkin edustajilta sain, Geopron edustajilta en saanut. Eli eivät ole kiinnostuneita ainakaan meidän perheestä asiakkaana. Toivottavasti olet pyytänyt useammalta taholta tarjoukset. - vm 2003
Lämpöässää en tunne, mutta Geopro:ssa on ainakin: haponkestävä 3 mm säiliö (ei siis pelkkä rst), hyvä ohjaussysteemi (Ouman), helposti (?) irroitettava Scroll kompressori.
- Onni
geoproosta jotain;
On toiminut noin 2 vuotta, valmistettuja pumppuja max. 200, yli yhden lämmityskauden toiminnassa olleita pumppuja erittäin vähän, jne.
Ei tuotekehitys voi olla mitenkään esimerkiksi IVT:n, Thermian tai edes lämpöAssän tasoa. Eihän tuotekehityksen tueksi ole geoproolla mitään historiaa. Rakennettu ja kehitelty ruotsalaisten lämpöpumppujen mukaisesti johanka sotkettu hieman "Suomalaista lämpöpumppu osaamista".
Ouman säätöautomatiikka? Eihän sitä voi mitenkään sanoa automatiikaksi. Käsittääkseni kolme pistettä lämpökäyrälle (-15, 0 ja 15. Mikä vahtii esimerkiksi presostaattia? Vastaus: mekaaninen rele!!!
NOISTA KEHDESTA JOS OLISI PAKKO VALITA NIIN LÄMPÖÄSSÄ.- Huh huh
Tulihan Onni sedältä Soopaa oikein kaatamalla !
Ai että mikä vahtii Pressostaattia -> mekaaninen rele.... heh heh
Ja oman ei ole automatiikka, mikäs muuten on lämpö-ässäällä ?
Kielivirheistä päätellen ........Hoono soomi
Haloo
- raksaaja
Lämpöässissä riittää 16A sulakkeet mutta Geoprohon piti olla 25A tai 35A sulakkeet. Hieman pistää ihmetyttämään....
(markkinoiden pienimmillä sulakkeilla "pärjää" lämpöässä, IVT, muut. Tuossa järjestyksessä.- vm2003
Sähkövastusten koko pääasiassa määrää sulakekoon. Niiden koko ja käyttö riippuu taas mitoituksesta.
- Arska
vm2003 kirjoitti:
Sähkövastusten koko pääasiassa määrää sulakekoon. Niiden koko ja käyttö riippuu taas mitoituksesta.
Uusin esite
sulakkeet 16 A - 30A riippuen mitoitustavasta !
Täys- vai osateho ! - Vanhempi suunnittelija
Arska kirjoitti:
Uusin esite
sulakkeet 16 A - 30A riippuen mitoitustavasta !
Täys- vai osateho !Geoprossa ei ollut ainakaan keväällä valmiina pudotusta sähkövastuksille esimerkiksi kiukaan ohjaamana. Ilmoittelin suoraan valmistajalle, että kannattaisi riviliittimet siihen järjestää, jottei ostajat vaihda merkkiä vain sen takia että tulee porrasta isompi pääsulake. On siitä jo puoli vuotta. Joko on kaksi riviliitintä tuohon tarkoitukseen?
- lämpöässän
Koska se on paras: "Maalämpöpumppujen markkinajohtaja Lämpöässä menestyi loistavasti laajassa tutkimuksessa, jossa seurattiin eri lämpöpumppuja. Lämpöässä saavutti tutkimuksen maalämpöpumpuista parhaan tuloksen.
Tampereen teknisen korkeakoulun tutkijat testasivat perheolosuhteisiin asennettuja lämpöpumppuja kokonaisen vuoden. Laitteiden toimivuutta seurattiin tarkoilla mittauksilla, jotka kertoivat mm. kunkin lämpöpumpun sähkön kulutuksen. Lämpöässän kokovuoden lämpökerroin oli selvästi paras ja ainoana yli 3.
Tulosten perusteella voidaan laskea, että lämpöässällä päästään jopa 65 %:n ilmaisenergian osuuteen."
http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/kuluttaja/Slapp/lampoassa4.htm- joku vaan
vanhaa tietoa tuo tutkimus. Miksiköhän niiltä on mennyt noin kauan tuon tekemiseen. Viidessä vuodessa on tapahtunut paljon.
- Matin veli
Valisin kirjoitti:
Samasta syystä. Koska se on paras.
http://www.geopro.fi/geopro/sh/eri ML-ratkaisuja, jos et ole kokeillut vuositolkulla niistä useita? Geopron nettisivut ovat aika avuttomat. Sieltä ei löydä mm. tietoa siitä, käytetäänkö pumpuissa mäntä- vai kierukkakompressoria.
Geopro on ollut markkinoilla niin lyhyen ajan, ettei vielä ole aika väittää sitä paremmaksi tai huonommaksi. OK, jos se on niin hyvä, miksi takuuaika on kaksi vuotta, kun mm. IVT, Carrier ja Bentone tarjoavat viisi vuotta?
Toivottavasti joskus on tarjolla puolueettomia testejä eri maalämpöpumpuista. Tosin aika vaikea testata laitteita, joiden odotettava käyttöaika on vuosikymmeniä ja joissa vakioisen testausympäristön takaaminen on liki mahdotonta. - Arska
Matin veli kirjoitti:
eri ML-ratkaisuja, jos et ole kokeillut vuositolkulla niistä useita? Geopron nettisivut ovat aika avuttomat. Sieltä ei löydä mm. tietoa siitä, käytetäänkö pumpuissa mäntä- vai kierukkakompressoria.
Geopro on ollut markkinoilla niin lyhyen ajan, ettei vielä ole aika väittää sitä paremmaksi tai huonommaksi. OK, jos se on niin hyvä, miksi takuuaika on kaksi vuotta, kun mm. IVT, Carrier ja Bentone tarjoavat viisi vuotta?
Toivottavasti joskus on tarjolla puolueettomia testejä eri maalämpöpumpuista. Tosin aika vaikea testata laitteita, joiden odotettava käyttöaika on vuosikymmeniä ja joissa vakioisen testausympäristön takaaminen on liki mahdotonta.Hieman faktaa tähän mukaan
Uuden esitteen mukaan Geopron sulake on 16 A- 30 A
Koska Geopro voidaan mitoittaa sekä täystehoiseksi että osateholle.
Carrierin ym, TAKUU on yksi vuotta, Geoprolla se on kaksivuotta. Swedujen loput 4 vuotta on asiakkaan pumpun hinnassa maksama vakuutus, eli ne ei itsekkään usko tuotteeseensa !
Geopron tulistustekniika ja monipuolisuus on täysin ylivertaista. Olen sen verran tekemisissä LVI tekniikan kanssa että mielestäni Lämpö-ässän painovoimainen tulistustekniikka on jäänne 60-70 luvulta !
Minulle valetaan pohjat ens viikolla ja Geopro SH täystehoisena tulee marraskuussa. - Matin veli
Arska kirjoitti:
Hieman faktaa tähän mukaan
Uuden esitteen mukaan Geopron sulake on 16 A- 30 A
Koska Geopro voidaan mitoittaa sekä täystehoiseksi että osateholle.
Carrierin ym, TAKUU on yksi vuotta, Geoprolla se on kaksivuotta. Swedujen loput 4 vuotta on asiakkaan pumpun hinnassa maksama vakuutus, eli ne ei itsekkään usko tuotteeseensa !
Geopron tulistustekniika ja monipuolisuus on täysin ylivertaista. Olen sen verran tekemisissä LVI tekniikan kanssa että mielestäni Lämpö-ässän painovoimainen tulistustekniikka on jäänne 60-70 luvulta !
Minulle valetaan pohjat ens viikolla ja Geopro SH täystehoisena tulee marraskuussa.ennen kuin kirjoitin viestini, Arska hyvä! Katsopa vaikka täältä:
http://www.carrier.fi/pdf/carrier30nq_takuuehdot.pdf
Kaikki takuut, niin Geopron kuin kaikkien muidenkin lämpöpumppujen, katetaan asiakkaan maksamassa hinnassa.
Toivottavasti saat Geoprosta hyvän lämmönlähteen; itse jäi arveluttamaan Geopron nettisivujen vähän hutiloitu ilme ja ylimalkainen sisältö sekä Geopron edustajan vähäinen kiinnostus mahdolliseen asiakkaaseen. Ei yleensä ole hyvän tuotteen ja palvelun merkki.
- irtak
Lämpöässän myyjä mainosti pumppuaan ainoana täysenergia pumppuna?? Hänen mukaansa muut lämmittävät vastuksia osittain myös sähköllä... Pitääköhän paikkansa ja onko todella ainoa???
- kiinni
Geoprossa on niin mitätön vesisäiliö ettei se tullut kysymykseen. Hei ihmiset, te saatte laittaa ihan mitä lämpöpumppuja haluatte, mutta itse pidän tärkeimpänä asiana luotettavuutta ja toiseksi tärkeimpänä luotettavuutta. Siksi lämpöässä. Etsikää se ihminen minulle, joka kertoo ettei lämpöässä ole toiminut...
Olisin saanut cereksen 9kk vanhan pumpun 1500 egellä, mutta en ottanut. Syy vuotavat putkiliitokset, joita oli korjailtu 2 kertaa takuuna.
Geopro voi olla yhtää hyvä, mutta koska hinta on sama niin miksi ottaa riski?
terv lämpöässä V15 - Arska
kiinni kirjoitti:
Geoprossa on niin mitätön vesisäiliö ettei se tullut kysymykseen. Hei ihmiset, te saatte laittaa ihan mitä lämpöpumppuja haluatte, mutta itse pidän tärkeimpänä asiana luotettavuutta ja toiseksi tärkeimpänä luotettavuutta. Siksi lämpöässä. Etsikää se ihminen minulle, joka kertoo ettei lämpöässä ole toiminut...
Olisin saanut cereksen 9kk vanhan pumpun 1500 egellä, mutta en ottanut. Syy vuotavat putkiliitokset, joita oli korjailtu 2 kertaa takuuna.
terv lämpöässä V15Mitätön vesisäiliö....
Jos vertaa kompakti Ruotsalaisiin niin kompakti GS mallissa on markkinoiden suurin 175 litran kokonaan rosterisäiliö sekä ulko, että sisä vaippa.
SH tulistusmallissa taas on 500 litran tulistus varaaja .
Mitä ihmettä ihmiset miettii... ottakaa asioista selvää, ennenkuin avaudutte!
Joo, älä ihmeessä ota riskiä. Osta volga tai popeda, silläkin pääsee naapuriin kylään !
Terv tuleva GEOPRO SH 9 - Arska
kiinni kirjoitti:
terv lämpöässä V15Mitätön vesisäiliö....
Jos vertaa kompakti Ruotsalaisiin niin kompakti GS mallissa on markkinoiden suurin 175 litran kokonaan rosterisäiliö sekä ulko, että sisä vaippa.
Joo, älä ihmeessä ota riskiä. Osta volga tai popeda, silläkin pääsee naapuriin kylään !
Terv tuleva GEOPRO SH 9 - Lasse
Arska kirjoitti:
Mitätön vesisäiliö....
Terv tuleva GEOPRO SH 9Kyllä se vaan on aika mitätön tuo 175l varaaja Lämpöässän 340l varaajaan nähden. Itse vertailin eri pumppuja, pyysin tarjouksia jne. yli vuoden päivät ja päädyin Lämpöässän V malliin!
- vm2003
Arska kirjoitti:
Mitätön vesisäiliö....
Terv tuleva GEOPRO SH 9Geopron säiliö on haponkestävää (muistaakseni 3 mm), eikä pelkkää rosteria. Rosteri pakkaa Suomessa syöpymään! Säiliön materiaali ja paksuus on ensiarvoista, koska kaikki muu on helppo vaihtaa tai korjata tarvittaessa. Säiliö on vieläpä kaksoisvaipparakenteinen, ja vesitilavuus on 172 48 l eli yhteensä 220 l.
Geopron nettisivut voisivat sisältää vähän tarkempaakin tietoa, tästä olen samaa mieltä. Mutta sama toive koskee myös Lämpöässää. Tekniikkaanhan nuo sivut eivät vaikuta, mutta voivat vaikuttaa joittenkin ostopäätöksiin. - puoli kuutio
Lasse kirjoitti:
Kyllä se vaan on aika mitätön tuo 175l varaaja Lämpöässän 340l varaajaan nähden. Itse vertailin eri pumppuja, pyysin tarjouksia jne. yli vuoden päivät ja päädyin Lämpöässän V malliin!
Vertaa nyt hyvä ihminen vastaavia malleja keskenään. Geopron "kompakti" mallissa on 175l varaaja. Tulistuspumpun yhteyteen Geopro myy 500l varaajaa, mutta siihen kylkeen käy mikä tahansa varaaja, itselläni on 800l.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614709Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal974421- 743882
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963797Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192835- 352608
- 372512
- 242489
- 382479
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232354