Aurinkorasva akneiholle!!

koko

Mitä aurinkovoidetta olette käyttäneen kasvoihin ? Mulla vaikea akne enkä halua, että aurinkovoide tukkii huokosia ja lisää näppyjä. Olisiko mitään vinkkejä antaa ?
Mikä on toiminut, ? mitä teille on suositeltu ?
Palan helposti vaikka en edes ottaisi aurinkoa, joten ihan arki käyttöön etsin..

14

4113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei rasvoja

      Aurinkorasvat aiheuttaa ihosyöpää.

      • Ei vettä

        Vesisade aiheuttaa impotenssia.


      • Anonyymi

        Voivoi taitaa kuitenkin olla niin että enemmän sitä ihosyöpää tulee kun ei käytä aurinkorasvaa ja palaa auringossa


    • 355335

      Tilaa proactivin sivuilta aurinkorasvaa. Ite käytän sitä kun on akne. JA se on tarkotettu akneiholle

    • apua5

      apteekista saat akneiholle tarkoitettua aurinko rasvaa ilman reseptiä!
      nimeä en muista mutta oranssissa tuubissa sitä löytyy, kysyt vaan henkilökunnalta apua ;)

      • Huippuhyvä

        Tarkoitat varmaan Vichyn 50 -aurinkosuojavoidetta kasvoille. Huipputuote rasvoittuvalle/akneiholle, kevyt, eikä tuki ihohuokosia.


    • kiskis_

      Kiss My Face -merkillä on hyviä aurinkovoiteita kasvoille. Suojakerroin on korkea eivätkä jätä ihoa rasvaiseksi. Itse sekoitan päivävoiteeseeni, jolloin levittyy mukavasti ja tasaisesti.

    • noheei

      Avenelta löytyy ainakin rasvaiselle/akneiholle tarkotettu aurinkovoide... muistaakseni suojakerroin on 30, mut eiköhän se riitä ainakin jos suomessa pysyy :)

    • jejejejee1

      Itse ostin favoran gel 15 suojakertoimella (oranssi purkki), apteekissa neuvo ettei pitäisi tukkia ihohuokosia.

    • ei rasvaa

      Miksi ihosyövät lisääntyvät samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö?

      Suomessa rekisteröidään nyt vuosittain jo yli 1300 uutta tapausta, kun 1980-luvulla niitä oli vain noin 400 vuodessa. Nyt melanooma on jo kuudenneksi yleisin syöpä.

      Minun lapsuudessa ja nuoruudessa 70-90-luvulla kaikki oli aina koko kesän ulkona, niin aikuiset kuin lapsetkin. Se oli normaalia elämää. Syksyllä kaikki lapset oli ruskeita kuin piparit. Mitään rasvoja ollut. Lapset eivät edes saaneet kauniilla säällä koskaan olla sisällä leikkimässä. Itse vietin koko lapsuuteni kesät mökillä meren rannalla mummin luona. Joten eikun kaivamaan kaikki vaan niitä vanhoja kesäkuvia ja katsomaan kuinka ulkona oltiin ja oltiin ruskeita.


      Harva aurinkovoide täysin turvallinen - iso osa jopa lisää ihosyövän riskiä
      http://www.terve.fi/ihosyopa/harva-aurinkovoide-taysin-turvallinen-iso-osa-jopa-lisaa-ihosyovan-riskia


      "Jos levitämme ihollemme kemikaalicocktail-aurinkorasvoja, häiritsemme tehokkaasti ihollamme tapahtuvaa d-vitamiinisynteesiä sekä muita iholla muodostuvia fotoreaktiivisia yhdisteitä. Mitä korkeampi on rasvan SPF-kerroin - sitä enemmän siinä on kemikaaleja. Kemikaalit häiritsevät kehon hormonitoimintaa ja ne saattavat mm. laukaista estrogeeniriippuvaisia syöpiä rinnoissa, kohdun limakalvossa ja eturauhasessa. Jos haluamme välittää ympäristöstämme ja syödä kaloja, niin huomioitava seikka on myös se, että aurinkorasvamme ja niiden sisältämät kemikaalit ajautuvat pesuvesien mukana vesistöihin, jotka voivat sitten vaikuttaa negatiivisesti kaloihin. Täältä voit lukea lisää aurinkovoiteiden haitoista."

      http://balanssi.blogspot.fi/2012/06/kuinka-valttaa-auringossa-palaminen.html


      Uima-allas saattaa tehdä aurinkorasvasta syöpäpommin!
      http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/51/

      Auringonvalon ja D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70 syöpätyyppiin. Toki melanooman riski lisääntyy auringossa kärvistellessä, mutta samalla kuitenkin useiden muiden syöpien riski pienenee. Melanooman kuolimisen riski 75 ikävuoteen mennessä on ~0,3%, kun taas kaikkien syöpien riski on yhteensä 9,65%. Tarvitsemme auringonvalosta UVB-säteitä, joiden avulla muodostamme ihollamme D-vitamiinia.

      Varmin tapa saada D-vitamiinia on ottaa aurinkoa keskipäivällä ja ilman rasvaa. Mutta vain sen verran, että ei pala. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UV-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16.

      Iltalehti uutisoi äskettäin, että suomalaislapsilla on todettu murtumia ja jopa osteoporoosia, jotka ovat vältettävissä D-vitamiinia lisäämällä. Helsingin alueella tehdyn tutkimuksen mukaan jopa 99 prosenttia helsinkiläisistä koululaisista kärsii D-vitamiinin puutteesta. Iltalehdessä haastateltu ylilääkäri Raimo Rintala suosittelee 50 mikrogramman D-vitamiinilisää myös lapsille.

      Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

    • ei rasvaa

      Miksi ihosyövät lisääntyvät samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö?

      Suomessa rekisteröidään nyt vuosittain jo yli 1300 uutta tapausta, kun 1980-luvulla niitä oli vain noin 400 vuodessa. Nyt melanooma on jo kuudenneksi yleisin syöpä.

      "Väärä käsitys aurinkovoiteiden syöpää estävästä vaikutuksesta pysyy julkisuudessa rahanahneen aurinkovoideteollisuuden ja syöpäteollisuuden pelotellessa ihmisiä vuorotellen. Miten sopivasti sattuukaan, että nämä auringon mustamaalaajat unohtavat mainita, että lähimpänä päiväntasaajaa asuvilla ihmisillä on vähiten ihosyöpää. Sen sijaan kesän lähestyessä media pommittaa meitä päivittäin myyteillä, joiden mukaan auringon säteiltä suojautuminen suojaisi meitä jotenkin siltä ainoalta asialta, jonka auringonsäteet itse asiassa ehkäisevät, eli syövältä. Auringon UV-säteilyltä suojautuminen vaikuttaa dramaattisesti D-vitamiinin tuotantoomme, mikä johtaa korkeampaan kuolleisuuteen, sairauksiin ja mielenterveysongelmiin. Mikä ironisinta, aurinkovoiteet itsessään aiheuttavat syöpää."

      http://www.magneettimedia.com/on-aika-paivittaa-tietosi-aurinkovoiteiden-kaytosta/

      • Anonyymi

        Todella fiksua valistusta ja toivottavasti nämä kommentit luetaan oppina omallekin auringonpalvonnalle.
        Lisäisin että eläimistä joilla on jo ihonsuojana peite karvoista, höyhenistä, suomuista etc. välttävät pahinta paahdetta jo vaistomaisesti,
        Oppi ottakaatte Joutsenista...


    • 3+0

      Aurinkoisissa maissa ei ole melanoomaa.

      Eikä ollut ennen suomessakaan juuri lainkaan, vaikka kaikki oli ain kesät ulkona, kuten kuuluu olla.

      Myös D-vitamiiinin puute aiheuttaa syöpää.

      Ite aloin ruskettuun nopsaan, kun aloin syömään D-vitamiinia talvisin 100µg.

      Tilaan iHerbist. Maksaa 10@/vuosi/henkilö

      Suomestakin saa edukkaasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe