Lada hyvien ominaisuuksien auto.

Kanto.

Ladassa on monia hyviä ominaisuuksia joita toiset autotehtaat on soveltaneet omiin tuotteisiinsa. Kehittely jota tehdään Lada tehtaalla sen hyväksi tehdään Ladan omistajan ja ajajan hyväksi, eikä niin kuin muiden autojen suhteen valitettavasti on, että merkkikorjaamoille saadaan entistä enemmän töitä. Lada tehtaalta tuleva tuote on valmis, sitä ei tarvitse takaisin kutsua jonkun vian vuoksi. Eipä tarvitse ollenkaan ihmetellä, että auton omistaja on tyytyväinen Ladaansa. Mikä parasta kuitenkin kaikki tämä on saatu pysymään kustannuksiltaan alhaisena joka sitten myös lisää tyytyväisyyttä entistä enemmän Ladaan. Näitä asioita eivät valitettavasti kaikki ihmiset pysty nielemään mukisematta eikä asiallisesti. Olemmehan saaneet täälläkin lukea vaikka minkalaisia mielipiteitä meidän hyvästä autostamme.

26

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runko.

      Parasta Ladassa on, että se on lähtenyt maatumaan jo uutena. Näin se kierrättää itsensä takaisin maaksi jo muutamassa vuodessa. Huonoa siinä taas on se, että sen vähän aikaa kun se on ajokunnossa, se saastuttaa enemmän kuin koko korttelin muut autot yhteensä ja vie vaarallisuutensa ja turvattomuutensa takia ihmisiä hautaan runsaita määriä.

    • ????

      Lada ja hyvät ominaisuudet?

      Ladassa ei ole koskaan ollut yhtään hyvää ominaisuutta. Heikko laatu, kymmeniä vuosia jäljessä olevat ajo-ominaisuudet ja varusteet, paha haju jne. Työllistäähän se autonasentajia moninkertaisesti länsiautoon verrattuna mutta siinä se ainoa positiivinen asia sitten Ladassa onkin.

      • Kanto.

        Ladan tehtaalla on kautta-aikojen panostettu auton turvallisuuteen enemmän kuin mihinkään muuhun autoon mitä yleensäkkään on ollut saatavilla.
        Ajomukavuus ja autonhallinta laitteet kuuluu myös tehtaan suunitteluun ja kehitelyyn, jota muissa autoissa ei ole oikeastaan koskaaan ollut.
        Ihmetystä herättää monessa ihmisessä se miksi muut automerkkien tehtaat eivät kiinitä näihin seikkoihin huomiota. Lada on varma ja turvallinen auto, se on läpäissyt jo tehtaalta lähtiessään rankemmat testit kuin muut autot. Tämä selittää sen miksi Ladaan ollaan tyytyväisimpiä kuin muitten automerkkien omistajat omiin autoihinsa.


      • Se on surullista
        Kanto. kirjoitti:

        Ladan tehtaalla on kautta-aikojen panostettu auton turvallisuuteen enemmän kuin mihinkään muuhun autoon mitä yleensäkkään on ollut saatavilla.
        Ajomukavuus ja autonhallinta laitteet kuuluu myös tehtaan suunitteluun ja kehitelyyn, jota muissa autoissa ei ole oikeastaan koskaaan ollut.
        Ihmetystä herättää monessa ihmisessä se miksi muut automerkkien tehtaat eivät kiinitä näihin seikkoihin huomiota. Lada on varma ja turvallinen auto, se on läpäissyt jo tehtaalta lähtiessään rankemmat testit kuin muut autot. Tämä selittää sen miksi Ladaan ollaan tyytyväisimpiä kuin muitten automerkkien omistajat omiin autoihinsa.

        Jos Lada on panostanut turvallisuuteen ja on sata vuotta länsiautoja jäljessä niin se kertoo kyllä kaiken Neuvostoliiton autoteollisuuden tasosta.


      • Miks Näin
        Se on surullista kirjoitti:

        Jos Lada on panostanut turvallisuuteen ja on sata vuotta länsiautoja jäljessä niin se kertoo kyllä kaiken Neuvostoliiton autoteollisuuden tasosta.

        jos ne ovat 100v. edellä Ladaa niin miksi nillä ajataan kolareita niin paljon. Eikö turvallinen auto ole hyvä ajettavaja kolareita ei tule silloin.


      • Runko.
        Miks Näin kirjoitti:

        jos ne ovat 100v. edellä Ladaa niin miksi nillä ajataan kolareita niin paljon. Eikö turvallinen auto ole hyvä ajettavaja kolareita ei tule silloin.

        Eihän niillä ajetakaan.


      • Ladafever
        Se on surullista kirjoitti:

        Jos Lada on panostanut turvallisuuteen ja on sata vuotta länsiautoja jäljessä niin se kertoo kyllä kaiken Neuvostoliiton autoteollisuuden tasosta.

        Neuvostoliittoakaan ei ole ollut olemassa pariinkymmeneen vuoteen ... kertoo hiukan Sinun historian tiedon tasosta ... oisko jämähtänyt sinne 1950-luvulle ?


      • ladamiäs
        Ladafever kirjoitti:

        Neuvostoliittoakaan ei ole ollut olemassa pariinkymmeneen vuoteen ... kertoo hiukan Sinun historian tiedon tasosta ... oisko jämähtänyt sinne 1950-luvulle ?

        Ladahan sinne 1950-luvulle on jämähtänyt.


    • suuri ja mahtava

      Ladassa on yksi ylivertainen ominaisuus. Sitä ei ole kenenkään pakko ostaa ja siksi sen myynti loppui Suomessa.

      • Lada harrastaja

        Etkö oo saanu miestä pitkään aikaan? Suuri ja mahtava? Kannattaa turvautua lääkärin puoleen. Saisit jätettyä viinakset ja aineet


      • suuri ja mahtava
        Lada harrastaja kirjoitti:

        Etkö oo saanu miestä pitkään aikaan? Suuri ja mahtava? Kannattaa turvautua lääkärin puoleen. Saisit jätettyä viinakset ja aineet

        En ole ladisteja. Minulla on ihan eri harrastukset kuin teillä.


    • Kanto.

      Lada on turvallisin auto, siitä ei päästä mihinkään. Voin sen sanoa omastani puolesta, olen sillä ajanut senverran että tietoa on. Harmi että Kia huumassa Delta-auto lopetti sen myynnin, vai oliko pakko lopettaa rahavaikeuksiensa vuoksi. Ladan ajo ominaisuudet ovat ylivertaisesti paremmat muihin autoihin verrattuna, sitä ei kukaan voi kiistää. Toiminta varmuus kaikissa olosuhteissa on todettu hyväksi olipa testaaja kuka tahansa.

      • ladamiäs

        Lada on turvallisuuden vastakohta. Turvallinen se on kyllä normaalitilassaan puoliksi märäntyneenä ladon takana.


      • Kanto.
        ladamiäs kirjoitti:

        Lada on turvallisuuden vastakohta. Turvallinen se on kyllä normaalitilassaan puoliksi märäntyneenä ladon takana.

        Tosiasiat puhuvat Ladan puolesta, eivät sinun harhaluullot. Luuloon ja kaiken laisiin kuvitelmiin ei pitäisi aikaisen miehen uskoa, ei ainakaan hölöpöttää tosiasiana julkisella paikalla.


      • Runko.
        Kanto. kirjoitti:

        Tosiasiat puhuvat Ladan puolesta, eivät sinun harhaluullot. Luuloon ja kaiken laisiin kuvitelmiin ei pitäisi aikaisen miehen uskoa, ei ainakaan hölöpöttää tosiasiana julkisella paikalla.

        Tosiasiatpa hyvinkin. Lada ei ole silloin niin vaarallinen kuin normaalisti, kun se ei ole ajokunnossa.


      • Ladailijamiekkonen
        Kanto. kirjoitti:

        Tosiasiat puhuvat Ladan puolesta, eivät sinun harhaluullot. Luuloon ja kaiken laisiin kuvitelmiin ei pitäisi aikaisen miehen uskoa, ei ainakaan hölöpöttää tosiasiana julkisella paikalla.

        Hyvä Kanto! Olet laittanut luun kurkkuun noille poijan nööseille! Kyllä Ladan puolesta puhuu kaikki faktat! Itse olen viimeiset 25 vuotta ajanut 350 tuhatta kilometriä samalla Lada merkkisellä laatuautolla, ihan pelkillä öljyn/suodattimenvaihdoilla ilman mitään vikoja! Koittakaas tehdä sama länsiräppänällä! Ajomukavuus on ollut myös omaa luokkaansa. Silloin tällöin olen länsiräppänöitä koeajanut, vain todetakseni miten huteria ajettavia ne ovat! Leveä hymy huulessa olen aina palannut laatuautoni rattiin!


      • Runko.
        Ladailijamiekkonen kirjoitti:

        Hyvä Kanto! Olet laittanut luun kurkkuun noille poijan nööseille! Kyllä Ladan puolesta puhuu kaikki faktat! Itse olen viimeiset 25 vuotta ajanut 350 tuhatta kilometriä samalla Lada merkkisellä laatuautolla, ihan pelkillä öljyn/suodattimenvaihdoilla ilman mitään vikoja! Koittakaas tehdä sama länsiräppänällä! Ajomukavuus on ollut myös omaa luokkaansa. Silloin tällöin olen länsiräppänöitä koeajanut, vain todetakseni miten huteria ajettavia ne ovat! Leveä hymy huulessa olen aina palannut laatuautoni rattiin!

        Vaikka itseäsi kehuisit millä tahansa monista nimimerkeistäsi, se ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, että Lada on hengenvaarallinen, mutta erittäin heikkolaatuinen kikkare.


      • Kanto.
        Runko. kirjoitti:

        Vaikka itseäsi kehuisit millä tahansa monista nimimerkeistäsi, se ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, että Lada on hengenvaarallinen, mutta erittäin heikkolaatuinen kikkare.

        Minä esiinnyn vain omalla nimimerkillä. On sitä minullakin sen verran ajokilometrejä Ladalla ajettuna, että jos hölötyksesi olisi totta olisin aikoja sitten haudassa jonkun onnettomuuden vuoksi. Lada ei ole yksistään vain sitä ajavalle turvallinen vaan se on sitä myös muille autoilijoille tien päällä. Ladan ajo ominaisuuksien vuoksi sillä pystyy välttään tiukatkin tilanteet joita muut autoilijat joskus joko huolimattomuuttaan tai autonsa ominaisuuksien vuoksi aiheuttavat muille auoilijoille. Kolareita tapahtuu joka päivä, mistä ne johtuvat? Onko autossa syy vaiko kuskissa. Ladojen osuus autokannastamme on vähäinen joten kolarit eivät ole Ladojen aiheuttamia.


      • Runko.
        Kanto. kirjoitti:

        Minä esiinnyn vain omalla nimimerkillä. On sitä minullakin sen verran ajokilometrejä Ladalla ajettuna, että jos hölötyksesi olisi totta olisin aikoja sitten haudassa jonkun onnettomuuden vuoksi. Lada ei ole yksistään vain sitä ajavalle turvallinen vaan se on sitä myös muille autoilijoille tien päällä. Ladan ajo ominaisuuksien vuoksi sillä pystyy välttään tiukatkin tilanteet joita muut autoilijat joskus joko huolimattomuuttaan tai autonsa ominaisuuksien vuoksi aiheuttavat muille auoilijoille. Kolareita tapahtuu joka päivä, mistä ne johtuvat? Onko autossa syy vaiko kuskissa. Ladojen osuus autokannastamme on vähäinen joten kolarit eivät ole Ladojen aiheuttamia.

        Ladoilla on kuollut Suomessakin satoja ihmisiä, jotka olisivat edelleen hengissä, jos heillä olisi ollut varaa oikeaan autoon. Nykyään ladisteja ei ole montaa jäljellä, kten ei Ladojakaan. Parhaiten tämä näkyy liikenteessä onnettomuuslukujen romahtamisena.


      • Kanto.
        Runko. kirjoitti:

        Ladoilla on kuollut Suomessakin satoja ihmisiä, jotka olisivat edelleen hengissä, jos heillä olisi ollut varaa oikeaan autoon. Nykyään ladisteja ei ole montaa jäljellä, kten ei Ladojakaan. Parhaiten tämä näkyy liikenteessä onnettomuuslukujen romahtamisena.

        Tuskimpa Ladalla on kuollut sen enempää ihmisiä kuin muillakaan autoilla. Vai onnettomuus tilastot ovat kaunistuneet Ladojen häviämisen vuoksi, eivätkö muitten autojen kehittelyn tuloksena? Minähän kerroinkin tuolla aiemmin ettei muita autoja kehitellä ollenkaan. On niitä kuvia nähty lehdistä ja tv:stä kolari tilanteista ei siellä Ladoja ole ollut, kyllä siellä ns. hyvät autot kolaroivat keskenään.


      • onhan sillä
        Kanto. kirjoitti:

        Tuskimpa Ladalla on kuollut sen enempää ihmisiä kuin muillakaan autoilla. Vai onnettomuus tilastot ovat kaunistuneet Ladojen häviämisen vuoksi, eivätkö muitten autojen kehittelyn tuloksena? Minähän kerroinkin tuolla aiemmin ettei muita autoja kehitellä ollenkaan. On niitä kuvia nähty lehdistä ja tv:stä kolari tilanteista ei siellä Ladoja ole ollut, kyllä siellä ns. hyvät autot kolaroivat keskenään.

        Ihan pikku pusussakin Ladalla on lähtenyt monella henki. Lada on heppoinen puolimädästä tynnyripellistä väsätty kinneri ja turvavarusteita nolla.


    • ruostetta rajantakaa

      Huumorimiehiä tuo Kanto.Latuska on alkujaan kopio Fiat 124:sta vuodelta 1966. Että se siitä turvallisuudesta, ei ABS jarruja puhumattakaan ajonvakautuksesta. Venäläinen autokauppiaskin sanoi, ettei venäjällä ole yhtään autotehdasta, tehdään vaan peltipurkkeja Lada merkiltään ja putin yrittää niitä isänmaallisuuden nimissä kansalle kaupitella.
      PS. Oli mullakin nuorena oikein nappisilmä Lada, mutta se oli kahekskytluvun alkua.

    • 13+7

      Alkuperäinen Lada oli lisenssillä valmistettu, parennettu versio Fiat 124:stä. Fiat auttoi NL:ää tehtaan perustamisessa. (Lähde: http://fiat124.xoom.it/lastoria_en.htm) Fiat 124, johon Lada perustuu, oli edullinen, helppo huollettava, luotettava ja täytti täysin aikansa turvallisuuslait. Auto voitti "vuoden auto" -palkinnon 1967 ja sai äänensä 55:ltä journalistilta 12:sta maasta. (Lähde: http://fiat124.xoom.it/versioni_124_en.htm) Lada oli ja on huomattavasti vahvennettu 124 klooni, jossa on täysin erilainen moottori, jousitus ja jarrujen järjestely. (Lähde: http://fiat124.xoom.it/lastoria_en.htm)

      Törmäystestit:

      2105, törmäys suoraan seinään:

      http://www.youtube.com/watch?v=eiR4Rb9N6OY

      2107, törmäys seinän ollessa vasemmalla puolella:

      http://www.youtube.com/watch?v=WN2HkXKmi5Q

      Videot vahvistavat, että auton kori on vanhaksi autoksi turvallinen, mutta nykypäivän vaatimuksia se ei täytä. Jälkimmäisessä videossa auton keula taittuu 28 tuumaa kuljettajan puolelta, mikä tekee loukkaantumisen tai kuoleman riskistä kuljettajalle suuren. Auton takaosa on vahva, eikä murru kummassakaan testissä.

      Vertailua:

      http://www.youtube.com/watch?v=-x3UTROQajk

      Lada Priora on tässä kokoelmassa sijalla 10 (heikoimmin menestyneet autot). Se menestyy hieman paremmin kuin vanha Lada. Keula vääntyy, mutta takaosa ei murru. Huomioikaa erityisesti:

      Etuosa murtuu vaarallisesti:

      9. Mitsubishi Express 1968 -

      8. Brilliance BS6 2000 -

      6. Jiagling Landwind 2005 -

      5. VW Beetle 1938 - 2003

      3. VW Golf 1974 - 1983

      Koko auton ohjaamo murtuu rusinaksi:

      7. Ford F150 1948 -

      4. Chery Amulet 2003 -

      2. VW Bus 1979 - 2002

      Koko auton kori murtuu rusinaksi:

      1. Holden Commodore 1978 -

      Lada on ollut kauan sitten hyvin turvallinen auto, mutta edelläkävijänä se ei ole ollut koskaan. Ladan turvallisuus ei täytä nykypäivän vaatimuksia, mutta missään tapauksessa se ei ole kaikkien aikojen vaarallisimpia autoja.

    • easyleaving

      Kanto kirjoitti:

      "Ladassa on monia hyviä ominaisuuksia joita toiset autotehtaat on soveltaneet omiin tuotteisiinsa. Kehittely jota tehdään Lada tehtaalla sen hyväksi tehdään Ladan omistajan ja ajajan hyväksi, eikä niin kuin muiden autojen suhteen valitettavasti on, että merkkikorjaamoille saadaan entistä enemmän töitä."

      Valitettavasti eivät muut tehtaat ole soveltaneet kaikkia Ladassa hyviksi havaittuja ominaisuuksia tuotteisiinsa. Esimerkiksi käy vaikkapa tuo ajovalopolttimoiden vaihto. On se niin prkl*#' vaikeaa nyky autoissa lähes laidasta laitaan. Yritä siinä vaihtaa numeron 11-12 kourilla lamppua raosta jonne ei edes pikkulapsen käsi mahdu. Tai sitten on purettava lähes puoli keulaa ennen kuin polttimot saa edes näkyviin. Niinpä omistajat suosiolla vievät kulkupelinsä merkkihuoltoon lampunvaihtoon tai kitkuttelevat seuraavaan määräaikaishuoltoon puolipimeällä kulkupelillään.

      Vaan eipä Ladassa tarvinnut turhia tuskailla lamppujen kanssa. Melkein kintaat kädessä tienpäällä homma hoitui. Kaikki muutkin huolto- ja korjaustoimenpiteet olivat melkein keittiötyökaluilla hoidettavaissa. Eihän ollut Siperiankaan lakeuksilla merkkihuoltoja odottelemassa lampunvaihtajia.

    • LADAAAAA
      • Räbbi Mummo

        Tämä heti euruviisuihin varma voitto Suomeen. Senaatintorista Samarantori.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Linnanjuhlat: Tiina Kaukasen asu aivan kauhea lankaviritelmä

      Ja loukkaus arvokkaita juhlia, maata, veteraaneja, Salea ja muita juhlijoita kohtaan. Siis miten joku kehtaa alittaa riman niin pahasti, koska voisi t
      Maailman menoa
      278
      2721
    2. Oho! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki poseeraa sensuellissa pitsiasussa! Some kuumana: "Merenneito"

      Onko tämä sitten Suomineito vai merenneito? Helmi Loukasmäki tuli julkisuuteen Dannyn assistenttina. Nuori nainen on totuttu näkemään somessa varsin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      2351
    3. Pitäisikö metsänomistajien siirtyä tuottamaan polttopuuta?

      Metsänomistajat saavat tätä nykyä kuitupuusta niin vähäisen hinnan että verrattuna polttopuuhun he tiensivat paremmin. Onhan polttopuulla talvella jo
      Maailman menoa
      107
      1172
    4. Emännän rauhootus aika,

      Pörrö itse huuvellut tubessa hellustansa, nyt tämä resupekka vaatii että asiasta oltaisiin hiljaa, ensikerran sai tuheroa syntymänsä jälkeen ja kertoi
      Tuusniemi
      82
      785
    5. Olen rakastunut sinuun mies

      Niin vieläkin, eikö ole hassua. Ikävä on kova!
      Ikävä
      50
      747
    6. Nainen, kysymys

      Oletko valmis?
      Ikävä
      45
      689
    7. 1,7 % kannatuksen lasku

      https://yle.fi/a/3-12683819 Keskustalla menee nyt entistä kehnommin. Keskusta kannatus nyt 9 % ja viimeisimmät Saarikon temput ei ehtineet vielä vaik
      Maailman menoa
      233
      687
    8. Sua jännittää.

      Aikas lailla. Anna mennä vain. Sä osaat kyllä ja kelpaat sellaisena kuin olet. Mä toivon, että onnistut ja saat haluamasi.
      Ikävä
      35
      652
    Aihe