Auto ei lähtenyt eilen käyntiin lainkaan. Startti pyöritti kitisti, mutta käyntiin ei lähtenyt. Auto on viime viikot lähtenyt aika
nihkeästi käyntiin, niin että auton virtoja on saanut pitää pitkään päällä ennenkuin startti on tuonut toivotun tuloksen.
Auto on siis käynnistynyt aivan kuin kolmella tulpalla ja ravistaen. Tästä olen tavallisesti selviytynyt pienellä
odotuksella ja uudelleen starttauksella - nyt ei. Auto oli vielä lämmin, koska olin ajanut sillä matka-ajoa kaksi tuntia
ilman ongelmia aiemmin päivällä. Miksi lämmin auto ei siis käynnisty, vaan kastelee tulpat?
Tankissa oleva bensapumppu on vaihdettu vuosi sitten, kuten myös bensafiltteri. Tulpat ovat alle vuoden vanhat ja tankki puolillaan.
Voiko vikana olla vanha akku? Se jaksaa pyörittää starttia, mutta onko jännite liian alhainen ruiskupumpulle?
Onko ruisku sökönä konepellin alla? Ilmamassamittari?
Mistä kannattaisi lähteä etenemään?
Olen kiitollinen kaikista vinkeistä!
Ei käynnisty!
3
842
Vastaukset
- viisastenkerho
Parhaat neuvot www.saabclub.fi.
Lyhyesti; DI-kasetti on vikojen ykkönen.
Akun alimman jännitteen näet ajotieturista. Mulla on halpisakku ja EZK-sytkä niin lähtee silti, mutta DI on herkempi, eikä liian pienellä jännitteellä anna lainkaan sähköjä sytkälle.- 9000 cs -94
Myös releet siellä hankalokeron takana kannattaa tarkastaa (halvempia kuin DI-kasetin vaihto). Minulla oli vialla sytytysrele, jonka kautta kasetti saa virran (kärjissä piikki ja nokinen), korjautui 7€ hintaan ja toisen kerran bensapumpun rele (pumpun ääni ei kuulu startatessa).
- Eräs saabisti
Hei! Olisi mukava, jos kirjaisitte sitten vian selvittyä tännekin, mikä saapastanne vaivasi. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1524934Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193575Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603381Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352861Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982611Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101645Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1511485Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277