Kiertäjäkalvosimen repeämästä kärsineille kysymys.
Onko teillä ollut sivuolkapää "turran" tuntuinen koskettaessa?
kiertäjäkalvosin
4
378
Vastaukset
- olkapäänvaiva
Ei ole ollut turran tuntunen. Muuten kyllä hel....tin kipeä kuukaisia. Ja mikä parasta, niin tuota toista olkaa varoessa alkanut toinenkin olkapää vihoitella. On kait sun olkapäätä jotenkin tutkittu, vai?
- juk4
Ei ole vielä kunnolla tutkittu.Perjantaina kävin terveyskeskus lääkärillä joka antoi lähetteen ultraääni kuvaukseen ja ajan fysioterapeutille.Aloin vaan kyselemään lääkäriltä kun tuo olkapään sivuosa on melkein koko alueelta semmoinen "turran" oloinen.Se kyllä vähän epäili et olisiko joku hermo ottanut ihteensä.
Oli kyllä muutenkin pihalla kuin "lumiukko" koko asiasta.Meinas jo laittaa pois ilman mitään lisätutkimuksia,sano vaan et pitäis alkaa jumppaliikkeitä tekemään!
Vähän hankala jumpata kun käsi ei nouse sivusuuntaan kuin n.10cm.
Vaiva alkoi olkapään mennessä pois paikoiltaan(niskantakaapunnerrus tangolla).
Oli toisiaan 3 viikkoa kantositeessä ja perjantaina sain ottaa sen pois.
Pelkään tietysti pahinta et siellä on joku hermo menny rikki ja ei saa korjattua....
- spinat.
Mulla todettiin UÄ ja röngten tutkimuksessa supraspinatus ruptuura eli jänne on poikki. Lisäksi artroosia nivelissä. Kävin fysioterapiassa n. 10 kertaa, mutta ei apua.Sain ohjeet olkapään kotijumppaan. Olkapää kipeä kauttaaltaan ja liike rajoittunut. 3 kertaa laitettiin kortisoni/puudutuspiikki olkaan, josta apua jonkin verran. Jatkuvaa leposärkyä ja ei voinut nukkua vasemmalla kyljellä ollenkaan, särkyä myös öisin.
Sain lähetteen ortopedille, joka antoi diagnoosin jäätynyt olkapää ja sanoi, että menee itsestään ohitse ajan kanssa ( n. 2 vuotta ) ja jos ei liike palaudu niin nukutetaan ja väännetään kättä väkisin, että liike tulee esille.Nyt 2 vuoden jälkeen olkapää kunnossa ja vaikka on jänne poikki ja kulumaa niin ei ole mitään vaivoja enään olkapään suhteen.
Tsemppiä ja malttia - tervepukki
Valitettavasti terveyskeskuksen lääkäreillä tuntuu olevan vaikeuksia nopean hoidon suhteen. Tutkimuksia venytetään ja yritetään viimeiseen asti kortisonilla ja kipulääkkeillä saada potilas pysymään "tyytyväisenä". Jos jaksaa tarpeeksi narista niin saatetaan RTG ja UÄ ottaa, sekä tarjota terveyskeskuksen joutavaa fysioterapiaa.
Terveyskeskuksen fysioterapia on nimittäin pelkkiä jumppa ohjeita, jotka tulee selväksi kerta käynnillä. Silti siellä pitäs ravata monia kertoja.
Se toisenlainen ja kalliimpi fysioterapia kun sisältää paljon muutakin kun jumppaamiseen liittyviä ohjeita. Täyttä huuhaata siis koko homma.
Jos edellisillä toimilla ei päästä tuloksiin tipahtaa hanskat lattialle ja saat diagnoosin vaivasta, jonka pitäisi parantua itsestään. Saattaa tosin kestää vuoden tai kaksi ja saattaa olla että ei paranekkaan. Olet siis jatkossa todennäköisesti työkyvytön työttömän ehdoilla.
Toinen vaihtoehto on itse kustantaa tutkimus ja päästä näin oikeaan diagnoosiin nopeammin. Ja sitä kautta tarvittaessa korjaaviin toimenpiteisiin.
Itse tein näin, mutta se maksaa aika paljon ja on monelle liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241060
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871036- 87965
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70779