En ymmärrä sitä kauheaa valitusta, ettei työpäivän aikana ehdi käymään tarpeillaan eikä pitämään ruokataukoa. Itse olen toiminut linja-autonkuljettaja HSL:n alueella viisi vuotta. Joka ikinen työpäivä olen ehtinyt käymään tarpeillani, kun siihen on ollut tarvetta. Joka ikinen työpäivä olen ehtinyt käydä ostamassa kupin kahvia kesken työpäivän. Joka ikinen työpäivä, joka ylittää 5,5 tuntia, olen ehtinyt syömään ruokatauollani.
En ole koskaan ajanut 5,5 tuntia yhtäjaksoisesti, etten olisi jossakin vaiheessa tuona aikana käynyt ostamassa kupillista kahvia. Voi olla, että lähtö on joskus myöhästynyt minuutin, pari tai ehkä enemmänkin, mutta kahvini olen hakenut ja kertaakaan en ole kyydistä pois jäänyt.
Asiathan voi hoitaa niin monella tavalla ja itse olen ottanut aika rennon ja vapaan tyylin niiden hoitamisessa. Lähes poikkeuksetta olen kuitenkin ehtinyt seuraavaan lähtöön sarjakirjaan merkittynä aikana. Liikenteessä myöskin ajelen rauhakseltaan ja annan höseltäjien kerätä matkustajat edestäni, kun heillä tuntuu olevan niin kova kiire saamaan heidät kyytiinsä.
Tämä on mukavaa työtä, kun saa ajella ympäriinsä ja tavata kivoja ihmisiä. Monta kertaa aamulla ottaa ihmisiä pysäkeiltä kyytiin ja ajattelee, että he ovat matkalla töihin. Sitten aivan kuin havahtuu, että itsehän olen jo töissä. Toisinaan tuntuu, että melkeinhän tämä menee hyvästä harrastuksesta.
Työpäivät lähes tauotta?
99
1205
Vastaukset
- minä vaan
Muuten sama, mutta siihen kolmen ja viiden välillä heräämiseen en ole vielä tottunut.
- Virta Veter.
Juu ja kiva katsella kun ne ihmiset tulee töistä ja menee harrastuksiinsa ja sinä se vaan olet vieläkin töissä!
Huomaa, että olet märkäkorva alalla, rupeaa neste nousemaan nuppiin, kun ajaa yli 20 vuotta ja kiire vaan lisääntyy ja aikaa ei jää mihinkään.
Sinullahan ei ole omaa elämää, ei harrasttuksia, e perhettä, näin voit nauttia työstäsi kellon ympäri ja kuskata oikeita ihmisiä työhön, kotiin ja harrastuksiin ja saman työvuron aikana.
Mitähän kivaa poika elämässäsi vielä keksitkään, poikamieshän voi tehdä sitäkin itsekseen ja yksinhän sinä jäätkin kun nautit pitkistä päivistäsi.- rento kuski
Kieltämättä on joskus hieman tympeää, kun on mennyt aamulla kuudeksi töihin ja kotona on jo yhdentoista aikaan. Siinä sitten joutuu odottelemaan pitkälle iltapäivään ennen kuin kaverit pääsevät töistä. Onneksi tuon odottamisen voi käyttää muiden harrastusten parissa, jotka eivät ole niin sidottuja tiettyyn kellon aikaan.
- Ala Vaihdettu
rento kuski kirjoitti:
Kieltämättä on joskus hieman tympeää, kun on mennyt aamulla kuudeksi töihin ja kotona on jo yhdentoista aikaan. Siinä sitten joutuu odottelemaan pitkälle iltapäivään ennen kuin kaverit pääsevät töistä. Onneksi tuon odottamisen voi käyttää muiden harrastusten parissa, jotka eivät ole niin sidottuja tiettyyn kellon aikaan.
Voi sulla rento kuski joku yksittäinen päivä tollanen ollakkin , mutta entäs ne loput päivät ? Kellonympäri ja kotiin tai minne sitten suuntaatkin ,mutta nukkumaan ja eikä sitäkään kovin pitkään kun taas kello soi taas lähti rento kuski 12 tuntiselle. Ehkäpä harrastus tuokin.
- rento kuski
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Voi sulla rento kuski joku yksittäinen päivä tollanen ollakkin , mutta entäs ne loput päivät ? Kellonympäri ja kotiin tai minne sitten suuntaatkin ,mutta nukkumaan ja eikä sitäkään kovin pitkään kun taas kello soi taas lähti rento kuski 12 tuntiselle. Ehkäpä harrastus tuokin.
Mikäli kaksiviikkojaksossa on yksi mainitsemani viiden tunnin mittainen työpäivä loput yhdeksän ovat keskimäärin 8,33 tuntia.
- kohta kelaan vek
Kun nuori mies tulee alalle ja ajaa 20 vuotta, on peli käytännössä jo menetetty. On mahdoton vaihtaa alaa mihinkään muuhun kuin rattihommiin.
Luultavasti terveys alkaa reistaamaan. Tulee sokeritauti, verenkierto jaloissa heikkenee pitkän istumisen ja liikkumattomuuden vuoksi paisuvat suonikohjut ja peräpukamat, unihäiriöt vaivaavat koska palautumisaikaa ei ole kuin 9 tuntia. Tuo 9 tuntia saataa olla viikossa 3 kertaa maximissaan. Revi siitä pirteää terveyttä!
Moni muukin vaara vaanii; stressi, mahahaava, sisäelinten laskeutuminen, rakkovaivat, eturauhanen, ummetus, selkä, olkapäät, niska....ja kaikki tämä pitkistä 5,5 tunnin istumisista....
Perhe-elämä ja sosiaaliset suhteet tosiaan kärsivät koska et oikein koskaan ole paikalla. Harrastuksiin ja kuntoiluun on aikaa vain vapaapäivisin. Muulloin ei ehdi tai palautumisaikaa ei ole.
Tulevaisuudessa kun eläkeputki ja osa-aikaeläke poistuu, eläkeikä nousee niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin sairaseläke. - kelaa ihmeessa veks
kohta kelaan vek kirjoitti:
Kun nuori mies tulee alalle ja ajaa 20 vuotta, on peli käytännössä jo menetetty. On mahdoton vaihtaa alaa mihinkään muuhun kuin rattihommiin.
Luultavasti terveys alkaa reistaamaan. Tulee sokeritauti, verenkierto jaloissa heikkenee pitkän istumisen ja liikkumattomuuden vuoksi paisuvat suonikohjut ja peräpukamat, unihäiriöt vaivaavat koska palautumisaikaa ei ole kuin 9 tuntia. Tuo 9 tuntia saataa olla viikossa 3 kertaa maximissaan. Revi siitä pirteää terveyttä!
Moni muukin vaara vaanii; stressi, mahahaava, sisäelinten laskeutuminen, rakkovaivat, eturauhanen, ummetus, selkä, olkapäät, niska....ja kaikki tämä pitkistä 5,5 tunnin istumisista....
Perhe-elämä ja sosiaaliset suhteet tosiaan kärsivät koska et oikein koskaan ole paikalla. Harrastuksiin ja kuntoiluun on aikaa vain vapaapäivisin. Muulloin ei ehdi tai palautumisaikaa ei ole.
Tulevaisuudessa kun eläkeputki ja osa-aikaeläke poistuu, eläkeikä nousee niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin sairaseläke.sillävielä näin 35 vuoden jälkeen en ole huomannut moisia ongelmia. Vieläkin voisin siirtyä muille aloille, sillä mun asenteella saa töitä muualtakin jos tahtoo. Toki jos on ajattelua perseestä, niin tuskin on toivoa miltään alalta. väite, että sosiaaliset tai perhe-elämä kärsisi bussikuskin ammatin takia on ihan silkkaa tubaa. Sama noiden mainuttujen ns. sairauksien suhteen. eturauhanen ei ongelmoidu työstä, olkapäät voit pitää kunnossa samalla kun pidät itsesi noin muutoinkin kunnossa. Sokeritauti ei tule ammatista, vaan elämntavoista ja vallankin vääristä sellaisista. Verenkierto on hoidettu jo sillä, kun päättärillä käyt bussin läpi ja katsot onko matkustajilta jäänyt jotain penkeille ja siinä samalla venyttelet hieman. Ummetuskin on ruokailutottumuskysymys, ei ammatillinen ongelma. Valittajana voisit tehdä palveluksen kaikille. Vaihda alaa, kuten ko. m´nimimerrkiä käyttävä luuserikin on tehnyt. Tollaset paskaperseet ovat silkka ongelma koko työmarkkinoita ajatellen, sillä teistä ei ole edes oman perseenne pyyhkijöiksi.
- Kohta kelaan..
kelaa ihmeessa veks kirjoitti:
sillävielä näin 35 vuoden jälkeen en ole huomannut moisia ongelmia. Vieläkin voisin siirtyä muille aloille, sillä mun asenteella saa töitä muualtakin jos tahtoo. Toki jos on ajattelua perseestä, niin tuskin on toivoa miltään alalta. väite, että sosiaaliset tai perhe-elämä kärsisi bussikuskin ammatin takia on ihan silkkaa tubaa. Sama noiden mainuttujen ns. sairauksien suhteen. eturauhanen ei ongelmoidu työstä, olkapäät voit pitää kunnossa samalla kun pidät itsesi noin muutoinkin kunnossa. Sokeritauti ei tule ammatista, vaan elämntavoista ja vallankin vääristä sellaisista. Verenkierto on hoidettu jo sillä, kun päättärillä käyt bussin läpi ja katsot onko matkustajilta jäänyt jotain penkeille ja siinä samalla venyttelet hieman. Ummetuskin on ruokailutottumuskysymys, ei ammatillinen ongelma. Valittajana voisit tehdä palveluksen kaikille. Vaihda alaa, kuten ko. m´nimimerrkiä käyttävä luuserikin on tehnyt. Tollaset paskaperseet ovat silkka ongelma koko työmarkkinoita ajatellen, sillä teistä ei ole edes oman perseenne pyyhkijöiksi.
Sinähän sen Käkkyrä tiedät kun toisten peppuja pyyhit varsinkin pomojen,tuu pyyhkimään minunkin hanurini, tule Käkkyrä tule...
Olot on syvältä hanurista, päivät pitkiä kuin nälkävuosi ja yksi käkärä kehuu, olet aika jehu, mutta säälittävä. - Kuin tossu pascassa
kelaa ihmeessa veks kirjoitti:
sillävielä näin 35 vuoden jälkeen en ole huomannut moisia ongelmia. Vieläkin voisin siirtyä muille aloille, sillä mun asenteella saa töitä muualtakin jos tahtoo. Toki jos on ajattelua perseestä, niin tuskin on toivoa miltään alalta. väite, että sosiaaliset tai perhe-elämä kärsisi bussikuskin ammatin takia on ihan silkkaa tubaa. Sama noiden mainuttujen ns. sairauksien suhteen. eturauhanen ei ongelmoidu työstä, olkapäät voit pitää kunnossa samalla kun pidät itsesi noin muutoinkin kunnossa. Sokeritauti ei tule ammatista, vaan elämntavoista ja vallankin vääristä sellaisista. Verenkierto on hoidettu jo sillä, kun päättärillä käyt bussin läpi ja katsot onko matkustajilta jäänyt jotain penkeille ja siinä samalla venyttelet hieman. Ummetuskin on ruokailutottumuskysymys, ei ammatillinen ongelma. Valittajana voisit tehdä palveluksen kaikille. Vaihda alaa, kuten ko. m´nimimerrkiä käyttävä luuserikin on tehnyt. Tollaset paskaperseet ovat silkka ongelma koko työmarkkinoita ajatellen, sillä teistä ei ole edes oman perseenne pyyhkijöiksi.
Muutaman kymmenen vuotta bussikuskina olleet ovat taatusti aivan terveitä fyysisesti ja henkisesti. Palkkakin on leveilyn aihe. Henskeleitä voi myös paukuttaa mainioista työajoista ja työoloista. Tosi laadukasta työtä saa tehdä ilman kahvitauon kahvitaukoa. Mikäs sen mukavampaa kuin kyntää 2 x 5 tuntia tosissaan tauotta.
He ovat haluttuja ammattimiehiä esimerkiksi CNC-koneille konepajoihin, asentajiksi maahantuojien merkkikorjaamoihin, suunnittelukonttoreihin, optikoiksi, fysioterapeuteiksi, hammaslääkäreiksi......
Kyllä asia on niin, että 10 vuotta bussikuskina niin peli on menetetty; on tuomittu ratinvääntöön loppuiäksi. Ammatin vaihto on mahdoton. Tämä on kolkko totuus.
Toisinpäin ammatin vaihto onnistuu. Optikko voi ruveta bussikuskiksi. Bussikuski ei voi ruveta optikoksi.
Palkkakin on toista luokkaa noilla mainituilla aloilla ja kotona ehtii olemaan. Työajat, työolot, työpäivien pituus ja palkka ovat nykyajan tasolla.
Bussikuski on koira jota ei arvosta työnantaja eikä asiakas.
- Eipä ole ihme, ettei
Tämä on sairasta työtä josta inhimillisyys on kaukana.
Tämä työ tekee tekijöistään sairaita.
Voiko edes matkustaja arvostaa tällaista työtä kun sitä bussikuskikaan ei arvosta?
Ei ihme ettei työhön ole tulijoita. Tässä työssä nahka sanamukaisesti myydään pienestä korvauksesta mutta suuresta sille uhratusta ajasta.
Mitä tässä työssä sitten pitäisi arvostaa? Sitäkö että kestää 12 tuntia. Sitäkö että on yksi 0,5h tauko tai se jaettuna 2teen 15min taukoon 12 tunnin työpäivänä. Sitäkö, että uusi 12h työvuoro alkaa taas 9n tunnin kuluttua?
Päivänselvää pitäisi nykyaikana olla, että työpäivän aikana ehtisi kiireettä syömään lautaselta ja olisi 2 kiireetöntä kahvitaukoa vessoineen. Sitä suuremmalla syyllä, koska työpäivä on melki aina se 12 h.
Mutta kun ei. Kaiken huippu on se, että vessaankaan ei ole annettu aikaa mennä!!! Herranen aika sentään vuonna 2013.
Ei se isokaan ku-sirakko määräänsä enempää vedä. Täyteen sekin tulee.
Oli hyvä esimerkki naiskuskista eräällä linjalla. Työssä olin ollut jo 4sen tuntia ja tulossa oli 40 min ruokatauko. Siispä siihen ainoaan lounaskahvilaan vessaan ja syömään. Muuloin siihenkään ei pääse käymään. On senverta sivussa oleva paikka. Piti poiketa vessaan mutta se olikin rempassa. Apua!! Onneksi kahvilan naishenkilökunta ymmärsi ja päästi käymään omassa vessassaan.
Menepä SIWAan ja pyydä päästä vessaan. Onnistuuko?
Sen jälkeen oli tuo 5n tunnin ajoputki ilman vessa- ja ruokamahkua.
Oli paikat aika kovilla. Tuo linja ei sovi naisille ollenkaan. Eikä sellaista saisi olla kenellekään. Ei vessaa eikä kahvitaukoa. Yksi 40 min tauko koko työpäivän aikana. Termospullon kahvilassa voi täyttää ja sen jölkeen ollaan 5 tuntia tauotta! Arvostetaanko siinä työntekijää pätkääkään?
Jos kahveeta meinaa nauttia, on oltava termari. Putkessa ei mihinkään nousta. Noita putkia meillä on melki joka päivä aamuvuorossa.
Yövuoroissa oon sama koohotus. 5,5 tuntia samoilla pakaroilla ja istunto joka alkaa jo ennen puoltayötä. ABClle ei voi aatellakaan. Eikä minnekään. Jossain puskassa on ku-stava ja leipä-termarikahvit koetettava puputtaa.
Pimee aika on helpotus. Valoisa kesäaika on kovaa piinaa kun suu kuivana paahdetaan ettei tarvis käydä tarpeillaan. Juoda tarpeeksi ei uskalla.- rento kuski
"Kaiken huippu on se, että vessaankaan ei ole annettu aikaa mennä!!!"
Sammuta se linja-auto päätepysäkille, ota avaimet taskuun ja mene WC:hen, kun siihen on tarvetta. Itselläni ei ainakaan ole kertaakaan se linja-auto hävinnyt sieltä minnekään, vaan kiltisti on kuljettajaa odottanut. Tietty, jos odottelet siellä autossa, että joku kantaa sinut WC:hen niin silloin voit joutua odottamaan vuorosi loppuun asti
"Jos kahveeta meinaa nauttia, on oltava termari. Putkessa ei mihinkään nousta."
Sammuta se linja-auto päätepysäkille, ota avaimet taskuun ja mene ostamaan kupillinen kahvia, kun siihen on tarvetta. Itselläni ei ainakaan ole kertaakaan se linja-auto hävinnyt sieltä minnekään, vaan kiltisti on kuljettajaa odottanut. Tietty, jos odottelet siellä autossa, että joku tuo sinulle sen kahvin niin silloin voit joutua odottamaan vuorosi loppuun asti.
Ei pitäisi olla vaikeaa sisäistää näitä asioita, mutta joillekin se vaan tuntuu olevan ylivoimaista. Pitäisiköhän kuljettajakurssin osaksi lisätä: kuinka käyn WC:ssä tai ostamassa kupillisen kahvia? Uusavuttomuus tuntuu vaan lisääntyvän. - Totta mooses...
Omasta tyhmyydestäsi tuossa tapauksessa kärsit, jos et osaa ilman työvuorolistaan merkkityä mene vessaan textiä mennä sinne ominpäin ja miksi et ota asiaa esiin LM:n kanssa, koska TS on selkeä texti asiasta:
"Työntekijälle on järjestettävä työturvallisuuslain 31 §:n mukaisesti
mahdollisuus tarvittaessa sellaisiin taukoihin, jotka sallivat lyhytaikaisen poistumisen työpisteestä yhtäjaksoista paikallaan oloa vaativassa
työssä, mikäli työehtosopimuksen ja lain mukaiset tauot eivät ole riittävät. Tämä on otettava työ- ja ajosarjasuunnittelussa huomioon siten,
että työntekijällä on tosiasiallinen mahdollisuus mm. käymälässä
käyntiin vähintään 4 tunnin välein."
Ota nyt edes tällä kertaa vihjeestä jotain oppia.
Kerro nyt missäpäin ajat. - Ammattipäteyys 2011
Miksi ne bussifirmojen hölmöläiset päättäjät eivät tajua, että kuskin pitää päästä vessaan heti kun on t arve. Joka linjalle vessa johon sitä todella tarvitaan ja kuskeille vain pääsy sinne. Eikä maksa paljon. Sanoohan se maalaisjärkikin, että jos halutaan, että kuskit viihtyvät töissään on tehtävä kaikkensa, että ne viihtyvät. Nyt ei niin ole. Kyllä kovasti halutaan, että tulisi alalle kuskeja paikkaamaan ikävystyneet ja loppuun palaneiden kuskien paikat. Mutta omaa hölmöyttään firmat töpeksivät tässä ja ei muutakuin yrittävät säästää Ja todellisuudessa eivät säästä yhtään mitään. On ihme touhua kun olen sivusta seurannut ja lukenut näitä palstoja. Jotku kehuvatkin työnantajiaan, mutta kyllä enemmän on negatiivista palautetta kuitenkin. Itse olen käynyt Logistiikan Peruskurssin ja minulla vielä on toistaiseksi voimassa Ammattipätevyys, mutta taitaa vanheta sekin, kun on mennyt mielenkiinto koko bussialaan. Ja syynä on nämä firmat kun taistelevat olemassa olostaan ja bussikuski raukka saa kärsiä siinä sitten heidän tyhmistä päätöksistään.
- salttula
Enpä tiedä mut ajamassani firmassa on kuitenkin wc:t käytettävissä linjan kummassakin päässä ja voi käydä tarvittaessa. Ei Sitä kukaan pysty kieltää vaikka myöhässä kuskin. Ja kun ajetaan 12 tuntista päivää taukoja on monta. Mut silti vois olla päivät normaalia että jäis muutakin elämää kuin työ.
- ..........
siinäpä se 12 tuntia juuri se 12 tuntia firman vermeet päällä vaikka tauolla niin oot työssä !!!! 12.tunnin työ päivä taukoineen tekee työstä elämäntavan joka ei todellakaan miellytä ... ...ei työ ole elämän tarkoitus vaan keino viettää vapaa aika haluamalla tavalla ja 8 tuntia päivässä riittää kokonais ajaksi .
Loistava asenne!! Näin minäkin olen toiminut yli 17 vuotta. Ei ole tullut stressiä eikä aamuisin ole vaikea lähteä töihin, 10 vuotta pelkkää aamuvuoroa tehneenä, ei osaa vapaillakaan nukkua pitkään aamulla. :)
- omakehuhaisee
no tulihan se itsensäkuhuskelijakin kertomaan kuinka helbboo on helbillä
- rento kuski
Eipä tuo tuon vaikeampaa ole meillä muuallakaan.
- On rentoa on
Taas on näitä työnantajan kätyreitä kehumassa kuinka mahtavaa duunia.
Yrittäkää ymmärtää että sarjoja on monia erilaisia. Ei ole enää rentoa kun kokoajan myöhässä ja paskot housuun. Siinähän käyt kahvilla tai vessassa kun valmiiksi myöhässä ja kierre jatkuu kun käyt siellä kahvilla. Hauaisin todella että rennot ja muut helbkuskit ajaisivat puoli vuotta mitä sarjat pahimmillaan ovat, satavarmasti mielipiteet olisi muuttuisivat. Mitä eikö enää olekkaan rentoa eikä pelkkää aamua..Minä pääsin ajamaan Jokeria 12.8. alkaen. Ja itse sinne pyysin päästä ja sinne myös pääsin. Tiedän kyllä mitä se ajaminen on ja nautin siitä paljon enemmän kuin tuosta varikolla istumisesta. :D
- Ei niin helppoa
Mutta, eikös tämä Helbkuski ole kertonut, että ajaa vain 7,5 tunnin aamuvuoroja ma-pe, noilla työajoilla ja päivien pituuksilla onkin hyvä kehua, vaan toisin on niillä, jotka ajavat kellonympäripäiviä.
- Ala Vaihdettu
Niinhän se rentokuski väitti että loput päivät 2-viikkojaksossa ovat 8 ,33 tuntia jos yksi päivä on 5 tuntinen. Mutta ei se älyä semmosta että kellonympäri se siinä kiinni on sillä työnantaja venyttää päivää maksetuilla taukotunneilla jotka eivät lyhennä työaikaa. Päivä siis 8, 33 tuntia ja kolmisen tuntia taukotunteja päälle. Rentoa on helppo striitata öögaan.
- rento kuski
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Niinhän se rentokuski väitti että loput päivät 2-viikkojaksossa ovat 8 ,33 tuntia jos yksi päivä on 5 tuntinen. Mutta ei se älyä semmosta että kellonympäri se siinä kiinni on sillä työnantaja venyttää päivää maksetuilla taukotunneilla jotka eivät lyhennä työaikaa. Päivä siis 8, 33 tuntia ja kolmisen tuntia taukotunteja päälle. Rentoa on helppo striitata öögaan.
Ne viidentoista minuutin tauot, joilla ette ehdi syömään eväitänne kuuluvat ja lasketaan työaikaan. Vai muuttuiko asia hetkessä niin päin, että sitä eväiden syöntiaikaa onkin monta tuntia, mutta silti ei vaan ehdi rauhassa syömään? Aika naurettavia nuo kommentit alakavat jo olemaan. Enää ei edes tiedetä mistä valittaa, mutta jostakinhan se on aina yritettävä keksiä aihetta.
- Näin minä teen
Ala ei tosiaan ole niitä parhaita työntekijän kannalta, mutta työtä tämäkin on. Itseäni ei sen arvostuksen puute haittaa. Samapa tuo mitä aattelevat. En edes koeta olla miellyttävä. Olen oma itseni. Hiukan äreän oloinen. Sille en voi mitään. Joskus tulee palaute kun en hymyile, piehtaroi iloisena ja pokkuroi. Kaikkien mieliksi ei voi olla. Haittaako sekään.
Turhaa kiirettä ei kannata pitää kun ei kuitenkaan ehdi. Samapa tuokin minulle. Aikaisempaa ei pois kuitenkaan pääse.
Ja ne tauot pidän ihan omasta päästä vedettynä vaikkei niihin aikaa olisikaan. Senverta pidän itsestäni, etten mahanesteet poltellen ajele kupla otsassa.
Aika mahdoton mennä vessaan jos sitä ei päättärillä ole. Piste. Ratkaisu löytyy. Keskiovi on mulle sitä varten. Siittä vaan kaaressa. Olen mies ja vehkeistä lentää.
Aikaa vessakäynnille ei ole. Tulo- ja lähtöaika päättärillä on sama ja tuloaika sinne käytännössä myöhässä. Samapa tuokin.
Termarikahvit on pakko olla mukana ja leipäpala sen kanssa. Taas jaksaa. Itse tauotan päiväni, oli sitten taukoa tai ei. Kahvihetken paikka on sopivalla kohtaa; ei liian heti eikä liian liki ruokailua. Luvallista taukoa ei ole mutta samapa tuokin.
Syömällä useasti pikku purtavaa; jugurttia, rahkaa, banaania, kahvi leipä, vettä jne. Kulkevat mainiosti kylminä kylmäkallen avulla sopivasti vuoratussa laukussa. Näin pysyy terveenä ja jaksaa kun on kunnon aamupala ja pikku veryttelyä kyykkyhyppyineen ja riippumisineen leuanveto yms. Lähtee veri kiertään. Oli tähänkin sitten aikaa tai ei. Sama sekin. Minä olen tärkeämpi kuin aikataulussa pysyminen.
Onnettomia ne jotka eivät tätä näin tee vaan koettavat jaksaa ilman kunnon aamupalaa ja ilman välipaloja siihen ruokataukoon saakka.
Ainakin minä joudun käymään vessassa useammin kuin joka 4jäs tunti. Aineenvaihdunta kun on sen verta hyvä. Kerta tunnissa on mulla vakio. Enkä aio olla kuivin suin aamusta lähtien.
Turha pinkotus pois. Ajakaa omaan tahtiin ettei pinna pala. Stressi on aika sietämätön. Välipalat ja taukoliikunta hiton tärkeitä. - Ex-pomo
ASenne ratkaisee , voin kertoa että nyt ajalen bussia pk-seudlla ja en vaihtaiis enää "oikeisiin töihin" eli toimistohommiin , tiukkaa palaveria palaverin perään , pomo kyttää tuloksia ja jos ei mene mielen mukaan aletaan pitämään taas palaveria miten sitä tulosta tehdään jne... töissä olet koko ajan vastailet asiakkaiden puheluihin eri kellonaikoihin , teet koneella töitä vielä puolen yön aikaan kun seuraavan päivän paliksen tulosraportit pitää olla luettavissa ...jos joku toimistohommia kaipaa niin siitä vaan , ei se ole sitä miltä näyttää , tiukkaa työtä ja aika paljon tehdään ylitöitä omalla ajalla eli kukaan ei maksa!!!! Nyt työlt loppuu silloin kun ajot ajettu jää aikaa perheelle ja itselle , teen pelkkää iltavuoroa , asun maalla okt-talossa jossa harrastuksia on ihan tarpeeksi , lastenhoito , talon nikkarointia ja kalassa käyn välillä , että ei muka kerkiä harrastamaan hyvin kerkiää, teen viisi iltavuoroa ja sitten on pari vapaata , pidän tästä hommasta enemmän kuin entisen aluepäällikön tittelillä olevista hommistani!!!!!
- Espoonbussikuski
En sidota itseni penkiin. Päätärillä käyn WSssä, ostan kahvia, keskustelen työkavereiden kanssa. Ajan usein lähtölaiturille myöhässä. Mutta paljon luonnolisempi, kuin matkustajat odottelevat myöhästelevä bussia, kun bussi odottaa myöhästyneitä matkustajaa. Ajan täällä asennolla viimeinen vuosi, eikä yhtään palautusta tullut. Joskus tulee selainen, joka ei tunne minua ja tekee huomatusta aikataulusta. Vastan tyhmään kysymykseen tyhmällä vastauksella, tai kovalla äänellä kerron, että oli kova paskahätä. Kantaasiakaat naureskelevat. Nopean ja tasaisen matkan jälkeen se lähtee pois kyydistä ilme kasvoissa, kun kuusaisi housuihin. Toiseen päähään ajoaika yleeensä lyhyempi, kun monilla muilla, eikä kahvikuppi putoa, jos unohdan sen koetaulussa. Tulee vaikeuksia pysyä aikataulussa, kun saan erittäin saastettu auto. Mutta 2-3 kierroksen jälkeen sen ajokyvyt alkavat parrantua. Ja siilloin haitaa kaikkista kiisaaista jo ei niin huomattava. Jos ajaa 10h samalla autolla stressata vähemään.
Tekisin mielummiin 8 päivää 10h kahdenviikonjaksossa. Saisin 1 vapaapäivä lisää viikossa, säästäisin oma aikaa ja rahaa. Työmatka n.50km, 30-60min yhteen suuntaan. Hienot aamupätkät olivat vielä 5vuotta sitten. Kun klo 10-11 olin jo kotona, enkä ollut väsynyt, tuntui, kun oli vapaapäivä, Hienot 10-11h iltasarjat, jotka alkoivat klo 15-17, ja aamulla oli valtavasti aikaa muihiin asioihiin, Pitkät aamusarjat, jotka päätyivät jo klo14-15. Ajoin 100-110 tunteja jaksossa, enkä ollut väsynyt. Aikaa oli myös harrastuksien. Nyt aamupätkät tulivat 6h 1h maksuton tauko, vielä idiottiomaisempi iltapätkät 5-6h 1htauko, pitkäiltoja on vähän. Useita pitkiä ja 8,5h sarjoja on tullut, kun ajettaan sekä aamu, että iltaruuhkassa, myös työmatkalla joudettaan ruuhkaan useampi. Kiitos siitä viimeisien vuosien AKT-johtoa ja sen aivottomija aktiivisteja, joiden ansioista myös ammatin arvo on pudonnut orjan tasolle. - suunnittelija3
Ei töihin mennä viihtymään ! Ettekö te idiootit ole sisäistäneet tätä pikkuseikkaa?!
Itse työvuorosuunnittelijana otan kaikki ns löysät pois vuoroista, niin tehdään yhtiölle tulosta ja itselle bonuksia. Ei minua kiinnosta jonkin kuljettajan hyvinvointi tai perhe-elämä. Kuljettajia tulee TTS:stä ja muista koulutuspaikoista liukuhihnalla jotkut viihtyvät viikon toiset ehkä vuoden.
Kaikki täysillä ikälisillä olevat kuskit siirrän armotta sarjoille jotka alkavat aikaisintaan 0600 aamulla ja päättyvät viimeistään 1759 iltapäivällä. Näin säästän lisissä, aikaset ja myöhäiset vuorot ajatan halvoilla miehillä, siis niillä joiden ikälisät ovat max 4v. Samoin lauantai ja sunnuntaivuorot ajatan halvoilla miehillä.
Vaikka ns vanhemmat kuskit siirretäänkin päiväsarjoille ovat ne sarjat kokopäiväsarjoja jotka pilkon järjettömillä tauoilla samoin kun poistetuilla vkl/pyhävuoroilla. Tämä siksi että pääsen kalliista kuskeista eroon ns luonnollisen poistuman kautta. Tarkoittaen että, he kypsyvät ajovuoroihin ja pieneen palkkaan ja lähtevät.- .......
Luulis kiinnostavan kuljettajan ja perheen hyvinvointi! Jos laitetaan vaihtoehto bussi vai perhe niin arvaas 2x kumpi vie voiton. Koska isännät tajuaa etten ole tekemässä firmalle tulosta vaan hakemassa rahaa elääkseni niin kuin tahdon ja siksi haen kaikki maksamattomat palkat liiton kautta. Ja jollei pysty maksamaan TES palkkoja ja sika vuoroista kunnolla niin sellanen firma saakin kaatua.
- Ex-kuski
Tämä suunnittelija3 selvä trolli mutta ainakin Veolialla ajatellaan juurikin noin. Ei vaan tule heille mieleen että mitkä asiat tulee firmallle loppupeleissä kalliimmaksi: täysikälisäkuskit, TTS harjoittelijat, veemäiset vuorot, tommonen suunnittelija..?
- diämän ä mäntti
Joo ja ennenkuin lähtevät pitävät paljon sairaslomia ja firma joutuu ylitöinä ajattamaan vanhan kuskin huonon sarjan eli kyllä tulee kalliiksi suunnittelija 3 lapsellinen kiusanteko. Heh heh heh !!!!!!!
- Ala Vaihdettu
Arvoisa arvoton suunnittelija sahaa kuin sahaakin omaa oksaansa juuri tuolla tavalla. Kalliiksi tulee taloille sairaslomat ja ylityöt ja tuleva ajokorttiuudistus tulee hoitamaan sen asian että sen kalleuden ja vaivallisuuden vuoksi ,unohtamatta juuri edellä mainittuja simputuskeinoja , nuoret eivät hakeudu alalle ja vanhoja ei rekrytoida ja ikäkin tulee useille vastaan kun 70 lähestyy viimeistään , joten autoissa kun on vaan yhä edelleenkin se paha vika joita suunnittelija , eikä ihan aina kaikki työnantajatkaan oikein tahdo ymmärtää. Ne tarvitsevat kuljettajan.
- Työnjohtaja
Ruotsissa ovat kuljettajat pistäneet bussit seisomaan. Miksi näin tekevät ammattilaiset ?
- ....
Huhusta ja vitseistä huolimatta ruattissa taitaa olla miehiä eikä perskärpäsiä ja ehkä heillä on ja saa olla muutakin elämää
- itkupillejä olette
On niitä muitekin aloja joissa tehdään työtä tauotta.
- vallankaan
kun bussihommissa ei työtä tauoota tehdä. Taukoja on ihan tarpeeksi ja ihan sopivin v'älein ja sopivan pituisina. Näitä on jotka itkee jo pelkästään sen vuoksi, että joutuu töihin lähtemään. Samalla ne unohtaa, että saavat elantonsa työnteosta niinkuin kuuluukin.
- .........
Onko sulla mitään muuta elämää? ?? Sama kuljettaja saattaa viedä samat ihmiset töihin töistä kotiin ja vielä illan rientoihin. Haluan tehdää 8 tuntia korkeintaan 30min katkoilla esim.aamu klo0.4..00-12.30 tai yö vuoro esim.klo19.00-03.30 yms. En missään nimessä halua olla töissä klo. 04.00-18.25 ja saaden palkkaa ainoastaa 8:ta tunnilta kun joutuu olemaan melkein 14 tuntia työmaalla
- Työnjohtaja
......... kirjoitti:
Onko sulla mitään muuta elämää? ?? Sama kuljettaja saattaa viedä samat ihmiset töihin töistä kotiin ja vielä illan rientoihin. Haluan tehdää 8 tuntia korkeintaan 30min katkoilla esim.aamu klo0.4..00-12.30 tai yö vuoro esim.klo19.00-03.30 yms. En missään nimessä halua olla töissä klo. 04.00-18.25 ja saaden palkkaa ainoastaa 8:ta tunnilta kun joutuu olemaan melkein 14 tuntia työmaalla
Saat muuten palkan lähes koko ajalta, kun et ole ratin takana, maksetaan sinulle yksinkertainen tuntipalkka.
Lopettakaa tämä ihmisten hämääminen näistä palkattomista tauoista. Saat mennä vaikka kuntosalille tämän sidonnaisuuspalkan maksun aikana. Kuka muu pääsee salille työnantajan maksaessa siitä palkkaa... - Ei hämäämistä
Työnjohtaja kirjoitti:
Saat muuten palkan lähes koko ajalta, kun et ole ratin takana, maksetaan sinulle yksinkertainen tuntipalkka.
Lopettakaa tämä ihmisten hämääminen näistä palkattomista tauoista. Saat mennä vaikka kuntosalille tämän sidonnaisuuspalkan maksun aikana. Kuka muu pääsee salille työnantajan maksaessa siitä palkkaa...Olen nähnyt työsopimuksen, jossa työntekijä velvoitetaan käymään kuntosalilla viikoittain ja ... luonnollisesti työajalla ja täydellä palkalla.
- kuski jostain
Työnjohtaja kirjoitti:
Lopettakaa tämä ihmisten hämääminen näistä palkattomista tauoista. Saat mennä vaikka kuntosalille tämän sidonnaisuuspalkan maksun aikana. Kuka muu pääsee salille työnantajan maksaessa siitä palkkaa...herrajumala tota skeidaa. Mee nyt kuntosalille sidonnaisuustunneillas kun työnantaja maksaa sulle siitä palkkkaa. Tosiasiassa tunnin palkaton tauko pidentää päivää tunnilla. Muilla aloilla ehtii syömään puolessa tunnissa. Tosin ei aina tällä alalla kun on se dösä parkeerattava jonnekin.
Muilla aloilla toi kuskin sidonnaisuuspalkka on korotettua ylityöpalkkaa koska työpäivä niitten ansiosta venyy jopa 14 tuntisiksi. Tosin arvostettu työnantaja maksaa siitä työpäivästä kuskipoloselle vaan 8 tunnin kovan palkan ilman korotuksia....
.Aika vaikeeta se sellaselle kuskille on tajuta, kun kokemusta sellaisista ei ole. Muilta aloilta tulleille ylityökorotukset pohjapalkan sijaan on itsestään selvyys.
Kun on tehnyt muutakin kuin vääntänyt rattia. on maailma paljon avarampi ja osaa arvostaa työtään. Siksi siitä on myös maksettava.
Vanhat, ikänsä bussia veivanneilta on todellisuustaju kadonnut.
- ...........
palkkaa koko ajalta??? oon lähtenyt aamulla 4.30 varikolta ja nyt klo10,14 oon ollut jo tunnin tauolla ja seuraava lähtö klo14.00 ja lopuu klo18.00 . Työvuorolistalla työ aikaa on merkitty 8.30 tuntia olisin kyllä mielummin koko 8.5tuntia ajossa lyhyeellä ruoka tauolla. Kaikki tämä notkuminen varikolla on pois perheeltä eikä mua kiinnosta tuotto ja taseet ainoastaan palkka koko siltä ajalta jonka joudun uhramaan firmalle (nyt joku ääliö sanoo mene kotiin tauoksi ... ...ei en aja 100 km:ä sen takia ettei osata työvuoroja jakaa 8 tunnin jaksoihin) ps. sitoutuminen riippuu euroista ei mistään muusta
- Totta mooses...
Mitä teet tuolla 5,5t tauolla?
Tuollaisella tauolla ehtii hyvin vaikka kuntoilemaan ja ym....
Onko mukamas kaikki päiväsi tuollaisia? Jos taukosi on 5 tuntia, palkatonta siitä on 1 tunti, neljältä tunnilta saat peruspalkan vaikka sitä ei työtunteihin lasketakaan. Ei siis ole palkatonta aikaa.
- .........
helbkuski kirjoitti:
Jos taukosi on 5 tuntia, palkatonta siitä on 1 tunti, neljältä tunnilta saat peruspalkan vaikka sitä ei työtunteihin lasketakaan. Ei siis ole palkatonta aikaa.
Ehkä AKT sopparilla mutta ktv ja pty sopimuksella 5tunnista taukoa on 5tuntia palkatonta! Ja meilla sovelletaan pty:n sopimusta turussa... ...ja pty palkka täysillä ikälisilla on 13.73€/h ja akt n.15.70€/h
- kysymys sulle
NM ....... väitätkö, että perheesi olisi kanssasi viettämässä laatuaikaa tuon 5 tunnin ajan, josta mariset. Eikös lapsi/set ole koulussa tuohon aikaan ja eukkokin töissä Joten perheeltä ei jää yhtään mitään pois. Etkä tee 5/7 viikossa noita päiviä, sillä onhan teilläkin vaihtelevat sarjat, eikö olekkin? Noita 5tunnin pausseja ei liene kellään muilla, kuin HELB,llä. Mutta ole huoleti, kohta toteutatte samoja AKT sääntöjä kuin muutkin OK-seudun liikennöintiä harjoittavat talot. Silloin saat helpotusta tuskaasi.
- ........
kysymys sulle kirjoitti:
NM ....... väitätkö, että perheesi olisi kanssasi viettämässä laatuaikaa tuon 5 tunnin ajan, josta mariset. Eikös lapsi/set ole koulussa tuohon aikaan ja eukkokin töissä Joten perheeltä ei jää yhtään mitään pois. Etkä tee 5/7 viikossa noita päiviä, sillä onhan teilläkin vaihtelevat sarjat, eikö olekkin? Noita 5tunnin pausseja ei liene kellään muilla, kuin HELB,llä. Mutta ole huoleti, kohta toteutatte samoja AKT sääntöjä kuin muutkin OK-seudun liikennöintiä harjoittavat talot. Silloin saat helpotusta tuskaasi.
Ei ei silloin vaan olisin 5tuntia aiemmin kotona samalla työajalla ja kun asun hiukan kauempana tollaset tauot on silkkaa vittuilua. Ja ei bussin ajaminen ole asia.nr.1 vaan korvaus menetetystä omasta ajasta ja kakat firman tulosesta sitoutuneisuus riippuu euroista
......... kirjoitti:
Ehkä AKT sopparilla mutta ktv ja pty sopimuksella 5tunnista taukoa on 5tuntia palkatonta! Ja meilla sovelletaan pty:n sopimusta turussa... ...ja pty palkka täysillä ikälisilla on 13.73€/h ja akt n.15.70€/h
Meillä Pty-sopimus ja palkaton tauko tasan yksi tunti, loput palkallista :)
- Ala Vaihdettu
helbkuski kirjoitti:
Meillä Pty-sopimus ja palkaton tauko tasan yksi tunti, loput palkallista :)
Mutta työhönsidonnaisuus semmosta 12 tunnin luokkaa , tulkoon rahaa vaikka kuin suokuokalla ,mutta pitkää päivää ja raatamista se siellä on. Niin ja sitten se tunnin palkaton taukokin vielä kaiken lisäksi.
- Torpparit.
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Mutta työhönsidonnaisuus semmosta 12 tunnin luokkaa , tulkoon rahaa vaikka kuin suokuokalla ,mutta pitkää päivää ja raatamista se siellä on. Niin ja sitten se tunnin palkaton taukokin vielä kaiken lisäksi.
Niin ja pitää ottaa huomioon, että näitä maksettuja taukoja ei lueta työaikaan, eli taukojen lisäksi lusit työajan päälle, kun normiihmisellä työaika 75-80 tuntia/2 vikkoa, niin kuljettajalla sidonnaisuus 110-120 tuntia/2 viikkoa ja työaikaa kuluu tästä vain se 80 tuntia.
- Älä nyt
Torpparit. kirjoitti:
Niin ja pitää ottaa huomioon, että näitä maksettuja taukoja ei lueta työaikaan, eli taukojen lisäksi lusit työajan päälle, kun normiihmisellä työaika 75-80 tuntia/2 vikkoa, niin kuljettajalla sidonnaisuus 110-120 tuntia/2 viikkoa ja työaikaa kuluu tästä vain se 80 tuntia.
NM. torpparit heitä noin älytöntä legendaa, sillä laske nyt hieman ennekuin heität moista tuubaa. Teet sitten niiku 2-viikko jaksoon 120 tuntia työajan ollen 80 tuntia? Moinen väite ei mee läpi kellekkään. jk. tuo lusiminen kuten mainitset tuo sulle kuitenkin tekemättä mitään aina tietyn summan/tunti. Siltikään et tee tiota väittämääsi 120 tuntia/2-viikko jaksoon. Ei työnantajatkaan ihan tyhmiä ole, että maksaisivat sulle 40 tuntia ylimääräistä ko. jakson aikana.
- Kelokalle
Älä nyt kirjoitti:
NM. torpparit heitä noin älytöntä legendaa, sillä laske nyt hieman ennekuin heität moista tuubaa. Teet sitten niiku 2-viikko jaksoon 120 tuntia työajan ollen 80 tuntia? Moinen väite ei mee läpi kellekkään. jk. tuo lusiminen kuten mainitset tuo sulle kuitenkin tekemättä mitään aina tietyn summan/tunti. Siltikään et tee tiota väittämääsi 120 tuntia/2-viikko jaksoon. Ei työnantajatkaan ihan tyhmiä ole, että maksaisivat sulle 40 tuntia ylimääräistä ko. jakson aikana.
Työnantajan tyhmyyttä tai ei , mutta 40 tuntia ylimääräistä pelkällä perusliksalla on pikkuraha suuryrityksille joihin valtaosa tapetilla olevista bussiyhtiöistä kuuluu , saadakseen työntekijästänsä maksimaalisen hyödyn. Oikeissa yritystoiminnassa puhutaan ja käsitellään sen suuruusluokan budjetteja ettei niitä tavallisen , kaupungin vuokrakasarmissa asuvan , johtajistoon kuuluvaksi itseään luulevan lattiatason duunarin rahankäytönkokemus sekä ajattelukyky käkösen aivoilla riitä käsittelemään ja täysin ymmärtämään. Työaikaan kuulumattomat taukotunnit EIVÄT ole prosenttitunteja eivätkä kuulu eivätkä lyhennä työaikaa.
- Totta mooses...
Kelokalle kirjoitti:
Työnantajan tyhmyyttä tai ei , mutta 40 tuntia ylimääräistä pelkällä perusliksalla on pikkuraha suuryrityksille joihin valtaosa tapetilla olevista bussiyhtiöistä kuuluu , saadakseen työntekijästänsä maksimaalisen hyödyn. Oikeissa yritystoiminnassa puhutaan ja käsitellään sen suuruusluokan budjetteja ettei niitä tavallisen , kaupungin vuokrakasarmissa asuvan , johtajistoon kuuluvaksi itseään luulevan lattiatason duunarin rahankäytönkokemus sekä ajattelukyky käkösen aivoilla riitä käsittelemään ja täysin ymmärtämään. Työaikaan kuulumattomat taukotunnit EIVÄT ole prosenttitunteja eivätkä kuulu eivätkä lyhennä työaikaa.
Kerro ne firmat jotka tahallan tekevät noin vaikka voisi toisin sarjat tehdä?
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Esim. tulevissa Jokerin Ruhasta ajettavissa 29 sarjassa on tasan 11 työvuoroa joissa sidonnaisuusaika on yli 10 tuntia!! Kaikissa muissa (18 sarjaa) sidonnaisuusaika on 5.21-9.30 tuntia. Ja näissä siis mukana palkattomat ruokatunnit. 29:ssä sarjassa noita "ylimääräisiä" tunteja on 6 tuntia 3 minuuttia!!!! Paljonko siitä jää yhteen 2 viikon jaksoon kun tekee 10 työpäivää?? ;)
- try4543
helbkuski kirjoitti:
Esim. tulevissa Jokerin Ruhasta ajettavissa 29 sarjassa on tasan 11 työvuoroa joissa sidonnaisuusaika on yli 10 tuntia!! Kaikissa muissa (18 sarjaa) sidonnaisuusaika on 5.21-9.30 tuntia. Ja näissä siis mukana palkattomat ruokatunnit. 29:ssä sarjassa noita "ylimääräisiä" tunteja on 6 tuntia 3 minuuttia!!!! Paljonko siitä jää yhteen 2 viikon jaksoon kun tekee 10 työpäivää?? ;)
Jos sidonnaiset on niin vähäistä niin miksi ne ei sit ole ylityötä??
Yleensäkkin jos noin vähäistä ne sidonnaiset teillä niin miksi niitä ei voi poistaa kokonaan???
Entä tykkäisitkö ajaa myös iltaa ja yötä aamunlisäksi, samalla viikolla? :)
- eyey45
Sidonnaiset pitäisi poistaa, ei yhtä ainutta tuntia. Ylityönä kaikki. Lakko vaan ruotsin malliin eikä yhtään enää myönnytyksiä.
- .......
Joo lakko ehdottomasti. Kauttalinjan työnantajat rupeaa muistuttamaan 19 luvun alun patruunoita ja työntekijöiden pitäisi olla kiitollisia työstä tehdä pyyteetöntä työtä riittämättömällä palkalla ja elää pyhällä hengellä
- et liene tältä
....... kirjoitti:
Joo lakko ehdottomasti. Kauttalinjan työnantajat rupeaa muistuttamaan 19 luvun alun patruunoita ja työntekijöiden pitäisi olla kiitollisia työstä tehdä pyyteetöntä työtä riittämättömällä palkalla ja elää pyhällä hengellä
tellukselta noilla ajatuksillasi. Esitäppä joitain vst. aihtoehtoja joilla asioita luodaan, toteutetaan ja kustannetaan. Helppoa se on huutaa ja vaatia, mutta kun sitä halua tekemiseen ei oikein tahdo löytyä
- tilausajoon
et liene tältä kirjoitti:
tellukselta noilla ajatuksillasi. Esitäppä joitain vst. aihtoehtoja joilla asioita luodaan, toteutetaan ja kustannetaan. Helppoa se on huutaa ja vaatia, mutta kun sitä halua tekemiseen ei oikein tahdo löytyä
Älkää nyt vaipuko epätoivoon! Aina voi lähteä keikkapuolelle hommiin, saat tehdä 15h päivää vaikka ympäri kesän. Ylitöitä ei makseta, pidät sitten talvella vapaata ettei isännän tarvitse tyhjästä maksaa. Jos ei hommat maita ni olet hankala kuljettaja joka valittaa turhaan. Teillä linjakuskeilla on asiat sentään melko mallillaan...
- .........
Työnjohdon halusta/taidosta kiinni jollei työpäivästä saada 8 tuntisia puolen tunnin tauolla.
- .........
8 tuntia ajoa ja 0.5 tuntia taukoa ja siitä kotiin.... ....ja edelleenkä bussin kuljettaminen ja firman taaseet ei ole asia no.1 vaan korvaus menetetystä ajasta.Töissä ollessa ajetaan se aika mikä on merkitty työajaksi eikä väijytä koska mahdollisesti on seuraava ajo.
- Totta mooses...
......... kirjoitti:
8 tuntia ajoa ja 0.5 tuntia taukoa ja siitä kotiin.... ....ja edelleenkä bussin kuljettaminen ja firman taaseet ei ole asia no.1 vaan korvaus menetetystä ajasta.Töissä ollessa ajetaan se aika mikä on merkitty työajaksi eikä väijytä koska mahdollisesti on seuraava ajo.
Kerro miten toteuttaisit tuon aikataulullisesti?
- .........
Totta mooses... kirjoitti:
Kerro miten toteuttaisit tuon aikataulullisesti?
Uusi ukko tilalle n. 8 tunnin jälkeen. Halusta se on kiinni jotta saisi 8 tunnin työpäivät
- Totta mooses...
......... kirjoitti:
Uusi ukko tilalle n. 8 tunnin jälkeen. Halusta se on kiinni jotta saisi 8 tunnin työpäivät
Ei varmasti olisi vaikeaa, mutta mistä sille löydetään maksaja?
Kerro nyt mitä linjoja ajat, niin voimme yhdessä katsoa kuinka järkevästi voisimme saada tuon sinun systeemin toimimaan. Totta mooses... kirjoitti:
Ei varmasti olisi vaikeaa, mutta mistä sille löydetään maksaja?
Kerro nyt mitä linjoja ajat, niin voimme yhdessä katsoa kuinka järkevästi voisimme saada tuon sinun systeemin toimimaan.Tämän minäkin haluaisin kuulla ;)
- try4545
helbkuski kirjoitti:
Tämän minäkin haluaisin kuulla ;)
Maksaja löytyy kun mikään ei kulje. Mistä muille aloille löytyy maksaja?
On se nyt perkele kun pitäisi tehdä pitkää päivää kun ei löydy maksajaa normipäivälle :) try4545 kirjoitti:
Maksaja löytyy kun mikään ei kulje. Mistä muille aloille löytyy maksaja?
On se nyt perkele kun pitäisi tehdä pitkää päivää kun ei löydy maksajaa normipäivälle :)Millä muilla aloilla yhtä selkeä ruuhkahuippu 2 kertaa päivässä, jolloin tarvitaan kaksinkertainen määrä työntekijöitä? Ja kyse ei siis ole 5-10 työntekijästä...
- Ala Vaihdettu
helbkuski kirjoitti:
Millä muilla aloilla yhtä selkeä ruuhkahuippu 2 kertaa päivässä, jolloin tarvitaan kaksinkertainen määrä työntekijöitä? Ja kyse ei siis ole 5-10 työntekijästä...
Millä tahansa alalla. Tälläkin ,millä nykyään työskentelen ,on työruuhkahuippuja sään , vuorokauden ,vuodenajan ,tai minkä tahansa alueellisen , jopa valtakunnallisen syyn aiheuttamana. Silti työt tehdään siinä järjestyksessä kun ne tulevat ja normaalin ihmiselle tarkoitetun työajan puitteissa. Toisinaan on hiljaisempaa ja silloin saattaa tulla tilanteita ettei tarvitse liikkua kuin lisäämään kahvinkeittimeen vettä jos aikoo kahvit juoda. Työntekijöitä tarvittaisiin ruuhkahuippuihin moninkinkertainen määrä ,mutta ei oteta eikä ketään vakituisestakaan väestä edes suositella ylitöihin. Riittääkö Heppukuskille tämä.
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Millä tahansa alalla. Tälläkin ,millä nykyään työskentelen ,on työruuhkahuippuja sään , vuorokauden ,vuodenajan ,tai minkä tahansa alueellisen , jopa valtakunnallisen syyn aiheuttamana. Silti työt tehdään siinä järjestyksessä kun ne tulevat ja normaalin ihmiselle tarkoitetun työajan puitteissa. Toisinaan on hiljaisempaa ja silloin saattaa tulla tilanteita ettei tarvitse liikkua kuin lisäämään kahvinkeittimeen vettä jos aikoo kahvit juoda. Työntekijöitä tarvittaisiin ruuhkahuippuihin moninkinkertainen määrä ,mutta ei oteta eikä ketään vakituisestakaan väestä edes suositella ylitöihin. Riittääkö Heppukuskille tämä.
Miksi tuo ylimalkainen vastaus riittäisi? Yhtään alaa ei mainittu. Työt tehdään siinä järjestyksessä kuin tulevat? Ja sehän toimisi bussi alalla keskipäivän työntekijä määrällä ruuhka-aikana miten? Kerrotko? Jos muka olet alalla joskus ollut, luulisi tietävän... Tilaaja eli Hsl suunnittelee vuorovälit ja liikennöitsijät hoitavat liikenteen niinkuin parhaiten pystyvät. Älkää nyt jauhako sitä sontaa että kaiken pystyy hoitamaan 8 tunnin päivillä jos haluaa... Tai joo pystyy mutta sitten valitetaan kun joutuu puoli päivää istumaan jouten työpaikalla, sekään ei ole hyvä...
- Ala Vaihdettu
helbkuski kirjoitti:
Miksi tuo ylimalkainen vastaus riittäisi? Yhtään alaa ei mainittu. Työt tehdään siinä järjestyksessä kuin tulevat? Ja sehän toimisi bussi alalla keskipäivän työntekijä määrällä ruuhka-aikana miten? Kerrotko? Jos muka olet alalla joskus ollut, luulisi tietävän... Tilaaja eli Hsl suunnittelee vuorovälit ja liikennöitsijät hoitavat liikenteen niinkuin parhaiten pystyvät. Älkää nyt jauhako sitä sontaa että kaiken pystyy hoitamaan 8 tunnin päivillä jos haluaa... Tai joo pystyy mutta sitten valitetaan kun joutuu puoli päivää istumaan jouten työpaikalla, sekään ei ole hyvä...
Tänään mulla oli just sen kaltainen päivä että aamulla 3 ekaa tuntia odotettiin duunia ja kun sitä tuli ,niin lähdettiin ruokikselle ja tultuamme sieltä aloitimme tehtävät joista osa jäi seuraavallekin päivälle , kun kahvitauko ja sitten klo 1545 kun tuo työajan pahalainen pääsi loppumaan , niin työkalut ja myöskin työHalut putosivat siihen paikkaan ja jatkuu huomenna. Tykätköön siitä asikkaat tai työnantaja mitä vaan. Mutta pyri siihen ent,virkaveli helbkuski.
- Totta mooses...
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Tänään mulla oli just sen kaltainen päivä että aamulla 3 ekaa tuntia odotettiin duunia ja kun sitä tuli ,niin lähdettiin ruokikselle ja tultuamme sieltä aloitimme tehtävät joista osa jäi seuraavallekin päivälle , kun kahvitauko ja sitten klo 1545 kun tuo työajan pahalainen pääsi loppumaan , niin työkalut ja myöskin työHalut putosivat siihen paikkaan ja jatkuu huomenna. Tykätköön siitä asikkaat tai työnantaja mitä vaan. Mutta pyri siihen ent,virkaveli helbkuski.
Vähän aikaa sitten annoit ymmärtää olevasi isännöitsijä, mutta oletkin vain "huoltomies" tämän viestin mukaan. Noh noissa hommissahan se onkin tärkeintä kuka pystyy tekemään vähiten hommia maksua vastaan....
- Ala Vaihdettu
Vähän aikaa sitten annoit ymmärtää olevasi isännöitsijä, mutta oletkin vain "huoltomies" tämän viestin mukaan. Noh noissa hommissahan se onkin tärkeintä kuka pystyy tekemään vähiten hommia maksua vastaan....
Monseijjur Mossekselle vaan tiedoksi että ikäväkseen olen yhä edelleenkin isännöitsijä. Tee tyttö perässä jos pystyt.
- Totta mooses...
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Monseijjur Mossekselle vaan tiedoksi että ikäväkseen olen yhä edelleenkin isännöitsijä. Tee tyttö perässä jos pystyt.
Harvassa on ne isännöitsijät jotka työkaluihin tarvitsevat koskea, siis todella harvassa.
Isännöitsijä on ammattinimike, jonka merkitys on aikojen kuluessa muuttunut. Nykyään isännöitsijällä tarkoitetaan lähes yksinomaan asunto-osakeyhtiön tai kiinteistöyhtiön operatiivista johtajaa, joka johtaa yhtiötä hallituksen ja yhtiökokouksen antamien päätösten mukaisest
http://www.isannointiliitto.fi/isannoitsijaksi/mitaisannoitsijatekee/
Miksi hermostuit noin paljon, että nimittelemään aloit, osuinko hermoon? - Ala Vaihdettu
Harvassa on ne isännöitsijät jotka työkaluihin tarvitsevat koskea, siis todella harvassa.
Isännöitsijä on ammattinimike, jonka merkitys on aikojen kuluessa muuttunut. Nykyään isännöitsijällä tarkoitetaan lähes yksinomaan asunto-osakeyhtiön tai kiinteistöyhtiön operatiivista johtajaa, joka johtaa yhtiötä hallituksen ja yhtiökokouksen antamien päätösten mukaisest
http://www.isannointiliitto.fi/isannoitsijaksi/mitaisannoitsijatekee/
Miksi hermostuit noin paljon, että nimittelemään aloit, osuinko hermoon?Anteeksi moskvitsi kun en arvannut että päättelykykysi on niin rajallinen ettet saata ymmärtää sellaistakaan seikkaa että pieni kannettava tietokone on myös työkalu sekä siihen liittyvät lisälaitteet. Enkä minä hermostunut ,mutta taisin osua oikeeseen paikkaan kun tuli siltäpuolelta noinkin perinpohjainen selostus asiasta.
Mutta kaikesta huolimatta työaika sekä kahvi-ja muutkin tauot ihan kohdallaan eikä päivä veny. - Totta mooses...
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Anteeksi moskvitsi kun en arvannut että päättelykykysi on niin rajallinen ettet saata ymmärtää sellaistakaan seikkaa että pieni kannettava tietokone on myös työkalu sekä siihen liittyvät lisälaitteet. Enkä minä hermostunut ,mutta taisin osua oikeeseen paikkaan kun tuli siltäpuolelta noinkin perinpohjainen selostus asiasta.
Mutta kaikesta huolimatta työaika sekä kahvi-ja muutkin tauot ihan kohdallaan eikä päivä veny.Siis tiputit maahan kannettavan tietokoneen ja jätit sen siihen seuraavaa työpäivää odottomaan?
Hyvin uskottavaa, mutta selitä nyt jotain hauskaa vielä lisää. - Ala Vaihdettu
Siis tiputit maahan kannettavan tietokoneen ja jätit sen siihen seuraavaa työpäivää odottomaan?
Hyvin uskottavaa, mutta selitä nyt jotain hauskaa vielä lisää.En taida viitsiä. Sulle raatajalle tulis vaan entistä pahempi mieli.
- Totta mooses...
Ala Vaihdettu kirjoitti:
En taida viitsiä. Sulle raatajalle tulis vaan entistä pahempi mieli.
Et sinä pysty minun mieltäni mitenkään pahoittamaan, mutta älä turhaan mieti miten asiani olen järjestänyt työssäni.
Näytin tuon viestisi muutamalle kaverille jotka molemmat ovat jo vuosia(kymmeniä) toimineet isännitsijöinä, niin kyllähän heitä nauratti ja he tulivat samaan johtopäätökseen, että olet pakostikin huoltomies, ei siinä mitään pahaa ole työ siinä missä muutkin. - Totta mooses...
Et sinä pysty minun mieltäni mitenkään pahoittamaan, mutta älä turhaan mieti miten asiani olen järjestänyt työssäni.
Näytin tuon viestisi muutamalle kaverille jotka molemmat ovat jo vuosia(kymmeniä) toimineet isännitsijöinä, niin kyllähän heitä nauratti ja he tulivat samaan johtopäätökseen, että olet pakostikin huoltomies, ei siinä mitään pahaa ole työ siinä missä muutkin.Eiköhän tämä asia ole tässä.
- Ala Vaihdettu
Eiköhän tämä asia ole tässä.
Ei ollenkaan ole vielä tässä. Nyt voidaan alkaa keskustelemaan kun saatiin mooses-asiantuntijakin paikalle joka tuntee isännöitsijän työnikin. Tottakai niitä sun kavereita nauratti sun tyhmyytesi. Huoltomiehet joutuvat venymään työtehtävissään ja on päivystystä sekä monenlaista muuta normaalin töajan jälkeen tapahtuvaa askaretta. Mutta miten selität vale mooses että minä en päivää jatka.?
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Ei ollenkaan ole vielä tässä. Nyt voidaan alkaa keskustelemaan kun saatiin mooses-asiantuntijakin paikalle joka tuntee isännöitsijän työnikin. Tottakai niitä sun kavereita nauratti sun tyhmyytesi. Huoltomiehet joutuvat venymään työtehtävissään ja on päivystystä sekä monenlaista muuta normaalin töajan jälkeen tapahtuvaa askaretta. Mutta miten selität vale mooses että minä en päivää jatka.?
Menkääpä tappelemaan isännöitsijät ja huoltomiehet muualle, ei kuulu enää joukkoliikenteeseen...
- Ala Vaihdettu
helbkuski kirjoitti:
Menkääpä tappelemaan isännöitsijät ja huoltomiehet muualle, ei kuulu enää joukkoliikenteeseen...
Kohtahan on , kun olot ja työpäivät vielä tästäkin huononee , joukkoliikenteen loputkin kuljettajat huoltomiehinä tai isännöitsijöinä. Paitsi Heba joka ei muuta osaa kun rattia kääntää eikä sitäkään paljoa kun vilttiketjussa istuu varikolla suurimmalta osin ja hyvää työaikaa tekee. Ainakin kehuu tekevänsä.
- tekstistä jo näkee
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Isännöitsijäpä hyvinkin...
- pussiriverri
Terve
Olen tehnyt nyt kuukauden verran bussikuskin hommia. Olen myös ottanut rennon tavan sitä ajellessa,vaikka lähtö olisi 2min myöhässä sen saa kyllä kiinni. Kun olen päätepysäkillä menen ja lirutan takarenkaaseen jollei vessaa ole hiljaisilla päättäreillä ja sen jälkeen poltan tupakan. Taukojakin on ollut, max 4 tuntia yhteenputkeen istunut. jollei tupakka taukoa lasketa. Ja mulla on hyvinkin rauhallinen ajotapa, suorilla teillä voi pätkiä menemään vähän enemmänkin.
Noh. Täytyy sanoa, että asiakkaat voisivat nostaa kättä hieman aikasemmin pysäkeitä lähestyessä. Muuten on ihan mukavaaa.- pölhölän kuski
Meidän talossa nuo kesäaikataulut on joillakin linjoilla ihan päättömät ei niihin ehdi. Sen verran on kuitenkin tullut ajettua bussia, että tiedän mihin on realistista ehtiä ajamalla.
Minä olen sitten usein myöhässä ja kun asiakaat on lastattu sanon matkustajille, että kuljettaja käy vielä pisulla ja täyttämässä vesipullon. Lampsin sitten ihan rauhassa taukotilaan ja suoritan siellä toimenpiteeni.
Junastakin myöhästyn toisinaan, kun pitäisi vaihdolta lähteä kotiin. Ehtisi sinne junaan varmaan juoksemalla, mutta sekö tässä olisi tarkoitus että kaikki talon kuskit juoksevat niihin? Sitten vaan ylityölappua tekemään, ei se viesti muuten mene perille.
Ei aikatauluista kannata stressiä ottaa, tekee sen minkä hyvin voi ja loppu on suunnitelijan päänsärky. - on teillä
pölhölän kuski kirjoitti:
Meidän talossa nuo kesäaikataulut on joillakin linjoilla ihan päättömät ei niihin ehdi. Sen verran on kuitenkin tullut ajettua bussia, että tiedän mihin on realistista ehtiä ajamalla.
Minä olen sitten usein myöhässä ja kun asiakaat on lastattu sanon matkustajille, että kuljettaja käy vielä pisulla ja täyttämässä vesipullon. Lampsin sitten ihan rauhassa taukotilaan ja suoritan siellä toimenpiteeni.
Junastakin myöhästyn toisinaan, kun pitäisi vaihdolta lähteä kotiin. Ehtisi sinne junaan varmaan juoksemalla, mutta sekö tässä olisi tarkoitus että kaikki talon kuskit juoksevat niihin? Sitten vaan ylityölappua tekemään, ei se viesti muuten mene perille.
Ei aikatauluista kannata stressiä ottaa, tekee sen minkä hyvin voi ja loppu on suunnitelijan päänsärky.pölhölässä joko huono sarjasuunnittelu tai sitten huonot suunnitelmien suorittajat(kuskit). Tosin oletan suurimman osan kuskeista selviytyvän asetettujen raamien mukaan, mutta ainahan teitä vastarannan kiiskejä on joille mikään ei riitä. Samaongelma ienee HELB,n vst ja Veolialla yös. Mutta muistakaa kun tuotte itseänne julki, niin ette edusta muita kuin itseänne.
- Kuski jostain
Kyllä meillä on monasti 4,-5,5 tunnin ajoputkia. Ihme jos aloittaja ei ole semmottia joutunut tekemään!
Onko muuten mitään muuta duunarityöpaikkaa, jossa ei pääse kaffeetauolle tuohon 4-5 tuntimäärään? Tulis ltakuulakko jos muualla moista työnantaja yrittäis. Tällä alalla kaikki on näköjään sallittu ihan lainvoimaisesti. Ja osa on tyytyväistä jeppee. Käsittämätöntä työntekijän taholta, kun vielä vähätellään tuota tauotonta tuntimäärää.
Yleensä aamulla alkaneet työpäivät menevät malliin: pitkä ajoputki ilman taukoa, palkaton tauko mahd sidonnaista ja taas sama pitkä tauoton työ. Näin nimenomaan aamuvuorossa. Koska iltalisiä aamuvuorolaisille ei tarvi maksaa, ovat aamuvuorot venyneet kellon ympäriksiksi. Laillista hyväksikäyttöä siis. - kyllähän myös
aamuvuoroissa maksetaan noita yölisiä, sillä jos aloitat työn klo 04.00-06.00 välillä, niin saat yö korvauksen. Ei suoa kukaan hyväksi käytä, mutta koska alalla muuntuvaisuuksia, niin silloin pitää orientoitua niihin. Et sä mitään häviä tai jos susta siltä tuntuu, niin hakeudu pelkästään tekemään ilta ja yövuoroja.
- tunti sinne tänne
mutta aamuvuorolaiset saa lisänsä. Näillä joillakin tuntuu olevan jotenkin asiat sekaisi tai sitten eivät kykene asemoitumaan tekemisiinsä. Aivan uskomatonta diipadaapaa joidenkin toimesta.Seuraisivat tuota palstalla esiintyvää alaavaihtanutta, ja etsisivät itselleen työn josssa voi olla jatkuvasti tauolla ja saada täydenpalkan tekemättä mitään.
- Olkikakkura
Alaa vaihtanut lienee tehneen oikean ja järkevän ratkaisun, kun muissa hommissa on ihmisen pituiset työpäivät.
Näitä Käkkyrän tapaisia diipadaapa ukkoja löytyy, jotka kehuu ja kehuu ja nuolee ja nuolee, vaikka minkäänlaista depattia ei ole itse alaan ja varsinaiseen duuniin.
Hattua nostan tälle alaa vaihtaneelle, kun kertoi siirtyneensä isännöitsijän tehtäviin, siinä on palkkakin kohdallaan ja ammatissa arvostusta, kaikista vain ei ole noihin hommiin.
Käkkyrät saa imeä pilliä ihan vapaasti, mutta turha kehua olemattomilla saavutuksillaan. - Nobinalla on kusist
Olkikakkura kirjoitti:
Alaa vaihtanut lienee tehneen oikean ja järkevän ratkaisun, kun muissa hommissa on ihmisen pituiset työpäivät.
Näitä Käkkyrän tapaisia diipadaapa ukkoja löytyy, jotka kehuu ja kehuu ja nuolee ja nuolee, vaikka minkäänlaista depattia ei ole itse alaan ja varsinaiseen duuniin.
Hattua nostan tälle alaa vaihtaneelle, kun kertoi siirtyneensä isännöitsijän tehtäviin, siinä on palkkakin kohdallaan ja ammatissa arvostusta, kaikista vain ei ole noihin hommiin.
Käkkyrät saa imeä pilliä ihan vapaasti, mutta turha kehua olemattomilla saavutuksillaan.MILLÄ VUOISADALLA ovat kuljettajan olot? Elämme hevosmiesten aikaa, 12 tuntia päivä ja parin tunnin tauko jossain hikisen hallin nurkassa, perhettä ei näe, ei ehdi omaa kuntoaan hoitamaan.
Mikä ihmeen työnantajan edusmies tämä"Käkkyrä" on? Kirjoituksia kun lukee, niin kaikki on hyvin, paremmin kuin hyvin, ainaski hänellä..
Suurin osa porukasta rupeaa olemaan yliväsynyt, asiakaspalvelu ei suju, kolarivaara suuri, terveys kärsii..... - Teknikko.
Olkikakkura kirjoitti:
Käkkyrät saa imeä pilliä ihan vapaasti, mutta turha kehua olemattomilla saavutuksillaan.Isännöitsijä tienaa 4-5 donaa/kk, jos toimii teknisenä isännöitsijänä, niin ei tarvitse osallistua iltaisin yhtiökokouksiin, toki niistäkin saa eri korvauksen.
Toimin 90 luvulla isännöisijänä ja sain laman aikana potkut, bussikuljettajaksi kävin Rajamäellä, en tiennyt mihin joudun, kusista kusisempaan työhön ja minipalkalla, kaksi vuotta kestin, sitten oikeisiin töihin takaisin ja 8 tunnin työpäiviin.
Ei ikuna enää pelleksi ja kellon ympäripäiviin.
Täytyy sanoa, että mitään ruudinkeksijöitä kuljettajat eivät ole, ketä muuta voi noin paljon pissiä silmään työehdoissa? Puheetkin oli halilla kuin apukoululaisten juttuja.
- nbvmmvmvnmvmn
Parempi jättää koko ala ja säilyttää oma terveys. Akt ei tee mitään, ihan turha liitto kuulua. Muutama kunnon äijä löytyy kuten viimeaikainen lakko osoitti.
Sit nämä perskärpäset joita täälläkin kirjoittaa. Kaikki olevinaan niin hyvin kun itse ajetaan hyviä vuoroja ja nuoleskellaan työnantajaa että edut säilyisi.
Tää jätkä lopettaa lomien jälkeen. 5 vuotta huonoja vuoroja, ei enää työnteko bussialalla kiinnosta. Samat rahat saa ajamalla kuorma-autoa kun pari pitkää päivää jaksoon. Kun niistä maksetaan ylityökorvaus jota bussialalla ei juuri tunneta. - Kuski kans jostain
Onko sidonnaistuntien pohjapalkka täysi palkka?
Muilla aloilla yli 8n tunnin työpäivistä maksetaan prossakorotukset tai ne menee aikapankkiin. Onko se vaikeeta ymmärtää? Varmaan niille on vaikeeta, jotka ovat ikänsä vain vääntäneet rattia ja polkeneet petaaleja näillä työehdoilla. Muille asia onkin itsestäänselvyys. Menepä kysymään asia vaikka naapuriltas.
Bussikuski tienaisi hyvin, jos kaikesta maksettaisiin korotusten kera niinkuin pitäisikin. Nythän tienesteillä ei pääse kehumaan. Jälkeen on jääty palkassa ja muissa eduissa.
Kunhan talous alkaa vetämään ja työpaikkoja rupee aukeamaan, tämä taavi on muissa paremmin duunaria kohtelevissa töissä. Hyville on aina tarvis. Tää homma on mulle väliaikainen. Jos ei muuten niin kurssille sitten syksyllä.
Liian kauan tässä hommassa kuiteskaan kannata olla, koska bussin ratin vääntöä ei noteerata miksikään muilla aloilla. Sen arvostus muilla kuin rattialoilla = 0.- Totta mooses...
Kerroppa nyt kuinka saisit ensin kaikille kuskeille järjestettyä tasan 8t paivän, vieläö siihen lisäät onko työajat 7-16 kaikilla vaiko jotain muuta?
Sitten kun olet noita miettinyt niin kannattaa lukea oima viestisi uudestaan.
- työajat kuntoon
ihan sama millon se työaika alkaa. esim. 04.00-12.00, 05.00-13.00, 06.00-14.00 jnejne. kyllähän se nyt noin onnistuisi ja hyvin
- Totta mooses...
Mitens sitten jos linjat alkavat vaikka 0530 ja loppuvat 0030?
Kerro millä tavoin tuohon laitat nuo 8t päivät?
Vai onko ainoa ratkaisu se, että linjat tehdään sen mukaan, että kuskille saadaan sopivan pituiset päivät? - Ala Vaihdettu
Mitens sitten jos linjat alkavat vaikka 0530 ja loppuvat 0030?
Kerro millä tavoin tuohon laitat nuo 8t päivät?
Vai onko ainoa ratkaisu se, että linjat tehdään sen mukaan, että kuskille saadaan sopivan pituiset päivät?Kyllä vaan ihan hyvin vastaavien kellonaikojen puitteissa toisilla aloilla onnistuu 8-tuntiset ja vieläpä allekin. Se on tahdosta kiinni.
- Anonyymi
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Kyllä vaan ihan hyvin vastaavien kellonaikojen puitteissa toisilla aloilla onnistuu 8-tuntiset ja vieläpä allekin. Se on tahdosta kiinni.
Eipä luulisettä Suomessa on ollu vieläkin orjatöitä?
No ittehän olemme sen aiheuttaneet ku nkaiken sen paskan olemme nielleet,kyllä sitä vessaan mennään eikä keltään kysellä jos tarve on.
Sinne paskan sekaan pitää painaa sitten työnjohdon pää jos tulee jotian valittamaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä luulisettä Suomessa on ollu vieläkin orjatöitä?
No ittehän olemme sen aiheuttaneet ku nkaiken sen paskan olemme nielleet,kyllä sitä vessaan mennään eikä keltään kysellä jos tarve on.
Sinne paskan sekaan pitää painaa sitten työnjohdon pää jos tulee jotian valittamaanSuotta sinä näihin 10 vuotta myöhässä kommentoit; näiden kirjoittajat ovat olleet maan povessa jo vuosikausia, kun on ollut niin surkea työ ja jota on pitänyt tehdä 30-40 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1797382
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes853232- 572305
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se681473Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3691424- 571343
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201306Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171061Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841018Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791010