Aineenopettajien keskiarvot

Tuleva opettaja

Eli millaiset keskiarvot olette saaneet yläkoulun päättötodistuksessa?

6

241

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonomuistinen myy

En edes muista. Eí se yläkoulun eikä välttämättä edes lukion päättötodistuksen keskiarvo kerro siitä, soveltuuko ihminen aineenopettajaksi. Toki usei(mmi)lla aineenopettajilla keskiarvo on varmasti ollu melkoisen hyvä.

• Kieltenopettajatar

Olen jo kohta eläkkeelle siirtyvä kieltenopettaja. En ole käynyt peruskoulua, vaan kansakoulun - oppikoulun - lukion. Keskikoulussa lukuaineiden keskiarvo keikkui siellä 9,5 tienoilla, lukiossa taisi kerran käydä alle ysin.

• oleeol

9,1. Olen äidinkielenopettaja

• aineenopettaja

8,5 muistaakseni

Mutta mitä tekemistä tällä on opettajan työssä? Ensin käydään lukio, sitten yliopisto.

• mau.

Eipä sillä juuri mitään merkitystä ole, kunhan lukioon pääsee. Oma keskiarvoni taisi olla hieman päälle ysin.

Ja sieltä lukiosta on suhteellisen helppo päästä melko heikoillakin papereilla yliopistoon, ainakin tietyille aloille. Hain itse lukemaan kirjallisuutta pääaineena ja valmistuin äikän opeksi. Pääsykokeissa sisään pääsi Itä-Suomen yliopistoon (kirjallisuutta opiskelemaan) 2000-luvun alussa joka kolmas, eli käytännössä kaikki jotka olivat kokeeseen edes hiukan lukeneet ja joilla oli säälliset paperit lukiosta. Osa kurssikavereistani oli liikkeellä jopa surkeahkoilla papereilla ja hyvin pääsivät sisälle kun tankkasivat kirjat ulkoa. Aineenopettajan pedagogisiin opintoihin pääsivät taas lähes kaikki halukkaat. Muualla voi toki olla tiukempaa.

Muttamutta.

Halusin sanoa aloittajalle, että jos mietit opettajan uraa, opiskelemaan on helppo päästä heikommillakin numeroilla. Koin itse, että karsintaa tapahtui olennaisesti myös opintojen kulussa: moni keskeyttää ja monella opinnot venyvät. Monien pitkäjänteisyys ei riitä gradun tekemiseen. Toisille opinnot voivat olla yksinkertaisesti liian vaikeita (tyyppiesimerkkinä matematiikka). Omalla vuosikurssillani nämä keskeyttäjät olivat usein niitä, joilla aiempikin opintomenestys oli ollut heikkoa.

Lopullinen karsinta tapahtuu sitten työelämässä. Moni valmistunut vaihtaa alaa parin työvuoden jälkeen.

• JoonatanSebaot

Yläkoulun päättötodistuksessa keskiarvo 7,8 ja tämä oli paras keskiarvoni koskaan. Harmitti silloin pitkän aikaa ettei mennyt ihan kasiin. En ollut ikinä oikein hyvä koulussa. Enkä tajunnut miksi siellä oikein ollaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1692
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1508
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      973
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      851
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      806
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      750
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe