Aineenopettajien keskiarvot

Tuleva opettaja

Eli millaiset keskiarvot olette saaneet yläkoulun päättötodistuksessa?

6

245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonomuistinen myy

En edes muista. Eí se yläkoulun eikä välttämättä edes lukion päättötodistuksen keskiarvo kerro siitä, soveltuuko ihminen aineenopettajaksi. Toki usei(mmi)lla aineenopettajilla keskiarvo on varmasti ollu melkoisen hyvä.

• Kieltenopettajatar

Olen jo kohta eläkkeelle siirtyvä kieltenopettaja. En ole käynyt peruskoulua, vaan kansakoulun - oppikoulun - lukion. Keskikoulussa lukuaineiden keskiarvo keikkui siellä 9,5 tienoilla, lukiossa taisi kerran käydä alle ysin.

• oleeol

9,1. Olen äidinkielenopettaja

• aineenopettaja

8,5 muistaakseni

Mutta mitä tekemistä tällä on opettajan työssä? Ensin käydään lukio, sitten yliopisto.

• mau.

Eipä sillä juuri mitään merkitystä ole, kunhan lukioon pääsee. Oma keskiarvoni taisi olla hieman päälle ysin.

Ja sieltä lukiosta on suhteellisen helppo päästä melko heikoillakin papereilla yliopistoon, ainakin tietyille aloille. Hain itse lukemaan kirjallisuutta pääaineena ja valmistuin äikän opeksi. Pääsykokeissa sisään pääsi Itä-Suomen yliopistoon (kirjallisuutta opiskelemaan) 2000-luvun alussa joka kolmas, eli käytännössä kaikki jotka olivat kokeeseen edes hiukan lukeneet ja joilla oli säälliset paperit lukiosta. Osa kurssikavereistani oli liikkeellä jopa surkeahkoilla papereilla ja hyvin pääsivät sisälle kun tankkasivat kirjat ulkoa. Aineenopettajan pedagogisiin opintoihin pääsivät taas lähes kaikki halukkaat. Muualla voi toki olla tiukempaa.

Muttamutta.

Halusin sanoa aloittajalle, että jos mietit opettajan uraa, opiskelemaan on helppo päästä heikommillakin numeroilla. Koin itse, että karsintaa tapahtui olennaisesti myös opintojen kulussa: moni keskeyttää ja monella opinnot venyvät. Monien pitkäjänteisyys ei riitä gradun tekemiseen. Toisille opinnot voivat olla yksinkertaisesti liian vaikeita (tyyppiesimerkkinä matematiikka). Omalla vuosikurssillani nämä keskeyttäjät olivat usein niitä, joilla aiempikin opintomenestys oli ollut heikkoa.

Lopullinen karsinta tapahtuu sitten työelämässä. Moni valmistunut vaihtaa alaa parin työvuoden jälkeen.

• JoonatanSebaot

Yläkoulun päättötodistuksessa keskiarvo 7,8 ja tämä oli paras keskiarvoni koskaan. Harmitti silloin pitkän aikaa ettei mennyt ihan kasiin. En ollut ikinä oikein hyvä koulussa. Enkä tajunnut miksi siellä oikein ollaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5440
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2770
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2551
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2409
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1914
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      234
      1606
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      56
      1231
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1133
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1115
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90