Aineenopettajien keskiarvot

Tuleva opettaja

Eli millaiset keskiarvot olette saaneet yläkoulun päättötodistuksessa?

6

245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonomuistinen myy

En edes muista. Eí se yläkoulun eikä välttämättä edes lukion päättötodistuksen keskiarvo kerro siitä, soveltuuko ihminen aineenopettajaksi. Toki usei(mmi)lla aineenopettajilla keskiarvo on varmasti ollu melkoisen hyvä.

• Kieltenopettajatar

Olen jo kohta eläkkeelle siirtyvä kieltenopettaja. En ole käynyt peruskoulua, vaan kansakoulun - oppikoulun - lukion. Keskikoulussa lukuaineiden keskiarvo keikkui siellä 9,5 tienoilla, lukiossa taisi kerran käydä alle ysin.

• oleeol

9,1. Olen äidinkielenopettaja

• aineenopettaja

8,5 muistaakseni

Mutta mitä tekemistä tällä on opettajan työssä? Ensin käydään lukio, sitten yliopisto.

• mau.

Eipä sillä juuri mitään merkitystä ole, kunhan lukioon pääsee. Oma keskiarvoni taisi olla hieman päälle ysin.

Ja sieltä lukiosta on suhteellisen helppo päästä melko heikoillakin papereilla yliopistoon, ainakin tietyille aloille. Hain itse lukemaan kirjallisuutta pääaineena ja valmistuin äikän opeksi. Pääsykokeissa sisään pääsi Itä-Suomen yliopistoon (kirjallisuutta opiskelemaan) 2000-luvun alussa joka kolmas, eli käytännössä kaikki jotka olivat kokeeseen edes hiukan lukeneet ja joilla oli säälliset paperit lukiosta. Osa kurssikavereistani oli liikkeellä jopa surkeahkoilla papereilla ja hyvin pääsivät sisälle kun tankkasivat kirjat ulkoa. Aineenopettajan pedagogisiin opintoihin pääsivät taas lähes kaikki halukkaat. Muualla voi toki olla tiukempaa.

Muttamutta.