Olisiko jakaa kokemuksia miten tuo on saatu onnistumaan?
Kastepiste tulee erittäin helposti eristeen väliin, ja tuulettuvan eristyksen rakentaminen vaatii aika paljon enemmän vaivaa taasen... ja olisiko sittenkään edes toimiva(?)
Teräsveneen lämpö/kondensioeristys
7
305
Vastaukset 7
- 18111
Ruisku-uretaani on paras, ei tule kondensaatiota mihinkään
- teräsveneenkinrakent
Komppaan edellistä, vaikka omani eristin 25 millin korkkilevyllä, jota sain ostaa lopettaneen telakan varastosta, liimasin ne nopealla 2-komp uretaanilla. Korkkilevyä liimattiin piellä venäjälle meneviin jokialuksiin, joiden valmistus loppui 80-luvulla, 25 millin korkkilevyä tuskin on mistään enää saatavilla. Korkki oli Portugalilaista.
- teräspaatti
solumuovimatto?
muttamikä olisi olenlainen liima?? ei varmaan kannata jättää yhtään ilmataskua, jotta ei pääse kosteuspistettä...- Ruisku-uretaani
Et saa solumuovimattoa liimattua niin että ei jäisi ilmataskuja, lait vaan sovinnolla ruisku-uretaani niin saat kunnollisen eristeen.
- teräsveneenkinrakent
Solumuovi on hyvä eriste, mutta kallis, uretaanin ruiskutus tulee halvemmaksi. Noista ilmataskuista olen sitä mieltä, ettei ne tee kondenssivettä juuri ollenkaan, koska lämmin ilma ei pääse kylmään pintaan käsiksi, koska lämmön pitäisi mennä läpi solumuovin. Tein alumiiniveneen markka-aikaan, uretaani ruiskutettiin pohjaan ja laitoihin, ylärakenteet eristin 15 millin solumuovilla, jota laitoin kaksi kerrosta. Toinen kerros oli aivan tarpeeton, yksi kerros olisi riittänyt, mutta tietoa ei ollut silloin. 15 millin solumuovi maksoi silloin 50 mk/neliö. Nykyään sen hinta on tuplaantunutt ellei triplaantunut. Routamatto on myös solumuovia, mutta ei ole niin tiivistä kuin solumuovi. Umpisoluisuudesta en tiedä, mutta luulisin sen olevan, koska sitä laitetaan kosteisiin oloihin
- teräspaatti
Toiset eivät laita vedenalasiin rakenteisin eristettä ollenkaan... perusteluna, että ei kondensoi koska lämmönvaihtelut veden alla niin pieniä ettei hikoilua tule (?)
Niin... ostin solumuovimattoa 50 m rullan... riittää hetkeksi leikellä :) - 2+3
Olisiko solukummi parempi kuin solumuovi..
http://www.kespet.fi/solukumieristeet.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1601532Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1371206Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216879- 65801
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63717- 46695
- 52690
- 76586
- 52582
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt187568