Olen 17 vuotias tyttö ja oon hyvin huolissani isän juomisesta. Sillä on ollu onglmia alkoholin kanssa monia kymmeniä vuosia ja pahenee aina vaan! Nyt ollaan sisarusten kaa huomattu et sen iho ja silmät kellertää, ja sil on ääni ihan käheenä koko ajan, ja sanoo et sillä on univaikeuksia.. Mitä sille tapahtuu?!?! Se ei suostu menee lääkäriin vaik miten patistetaa.. apua oikeesti mitä teen :( ?!?!?
isällä kellertävä iho ja silmät?!
9
856
Vastaukset
- raitis stina
Voi ei teidän isää :(.Suru ja huoli on aiheellista mutta isäänne ette väkisin lääkäriin saa.Alkoholistin on itse tajuttava tilanteensa.Hän voi lopettaa juomisen vain itsensä takia.Sen verran voin kertoa että kun kellerrystä on havaittavissa,hän tulee olemaan hoidon tarpeessa varmasti ja sen hän itsekkin tulee huomaamaan.
Teillä läheisillä on tuskaisaa katsoa vierestä koska alkoholismi on tunne-elämän sairaus.Isänne ei taida olla vielä valmis myöntämään sairauttaan.
Voisit soittaa terveyskeskuksen hoitajalle aamulla ja kysyä hänen mielipiteensä asiaan miten olisi mahdollista toimia.Löytyisikö ketään läheistä henkilöä ketä hän arvostaisi ja kuuntelisi?Voisiko teidän äitinne puhua isänne kanssa?
Nyt varmaankin kuulostan julmalta mutta lasten tehtävä ei ole saada isää lopettamaan juomisen.Yrittäkää te lapset nauttia kesästä niin hyvin kuin voitte,teillä on siihen täysi oikeus!
Lähetän täältä sinne jonnekkin paljon voimia ja haleja sinulle ja sisaruksillesi.Kirjoittele :).
Paljon voimia,haleja sulle ja sisaruksillesikin!Ilmoita mitä kertoivat!- raitis stina
Täällä vastailee kaikenlaisia retkuja jotka eivät halua ymmärtää toisia ihmisiä edes hädän hetkellä.Eli unohda tuo sonta viesti kokonaan.
Mä itse olen raitistunut 3,5v sitten lopullisesti ja olen äiti.
Vaikka isänne ei kuuntele teitä eikä lääkäriin suostu menemään niin hän varmasti rakastaa teitä.Alkoholista ei ole helppoa päästä eroon ellei se oma mitta tule täyteen.Ja sen mitan täyttymisen päättää alkoholisti itse.Tämä on ikävä tosiasia.
- raitish
join just pullon viinaa,ja nyt jatkan kaljalla.huomenna paska lentää taas
- maksa2
Kellertava iho ja silmät viittaavat maksa ongelmiin. Hänen olisi paras lähteä lääkärille mahdollisimman pian...
- alkoholistin_tytär
Heippa! Kirjottelin itse aikaisemmin tänne oman isäni ongelmista (olen siis 19v ja isä vakavasti sairas juomisen takia). Meillä isällä on samanlaisia oireita, syynä tähän maksakirroosi. Sano isällesi, että nyt kipin kapin lääkäriin. Onko sulla ketään aikjuista lähisukulaista, jonka kanssa voisit jutella ja pyytää vaikka vähän apua isän toimittamisessa lääkäriin?
Tsemppiä!
- on on
asiallinen palsta
- inuiitti pro
Voi olla eskimo, jos on keltainen.
- kohtalotoveri_
Heippa! Kirjottelin itse aikaisemmin tänne oman isäni ongelmista (olen siis 19v ja isä vakavasti sairas juomisen takia). Meillä isällä on samanlaisia oireita, syynä tähän maksakirroosi. Sano isällesi, että nyt kipin kapin lääkäriin. Onko sulla ketään aikjuista lähisukulaista, jonka kanssa voisit jutella ja pyytää vaikka vähän apua isän toimittamisessa lääkäriin?
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?506411Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki894546- 544339
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t243378- 2003078
- 402812
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132669törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202666- 1551609
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3271528