Missä lajeissa opetellaan asetekniikoita? Kuinka pian niitä pääsee harjoittelemaan? Mitä aseita? Ilmeisesti ainakin joissain kung fu-tyyleissä aseiden käyttöä on, mutta ainakin jossain pitää harrastaa ensin vuosi ilman. Kombatanissa kai pääsee heti aloittamaan niiden kanssa? Mitä muita?
Missä harjoitella asetekniikoita?
15
1816
Vastaukset
- Kalima
Kali/Escrimassa pääsee harjotteleen keppien ja pienten veitsien kanssa (puisten) lähes heti alottaessa, älyttömän sulava ja tehokas laji jossa harjotellaan itsepuolustusta myös ilman aseita.
- toni
Han moo do:ssa tais olla asetekniikoita jonkun verran.
- zasu
Joo, niitä on Han Moo Dossa 3. Nunchaku,keppi ja miekka. Eivät kuitenkaan tule heti alussa. Leirit(nunchaku,keppi tai miekka) on käytävä ennen harjoittelua. Nunchaku tulee joskus vöillä oranssi-punainen 4-7, vyö. Joten ihan alkuun ei suositella, jos edistyy hyvin voi vuodessa suorittaa n. 3 vyötä(ei aina ja kaikila suositeltavaa yksilöll. erojen takia). yhteenvetona noin 1-1,5vuotta harrastanut voi jo aivan hyvin käydä 1.asetekniikka leirin eli nunchakun ja alkaa harjoittelemaan sen käyttöä. Vapaa-ajan harjoittelusta kannattaa huomata, että aivan yleisellä paikalla ei ole hyvä harjoitella, koska laissa nunchakua verrataan 4cm:n puukkoon.
Terveisin: Zasu
Han Moo Do, 5.kup - ukko
zasu kirjoitti:
Joo, niitä on Han Moo Dossa 3. Nunchaku,keppi ja miekka. Eivät kuitenkaan tule heti alussa. Leirit(nunchaku,keppi tai miekka) on käytävä ennen harjoittelua. Nunchaku tulee joskus vöillä oranssi-punainen 4-7, vyö. Joten ihan alkuun ei suositella, jos edistyy hyvin voi vuodessa suorittaa n. 3 vyötä(ei aina ja kaikila suositeltavaa yksilöll. erojen takia). yhteenvetona noin 1-1,5vuotta harrastanut voi jo aivan hyvin käydä 1.asetekniikka leirin eli nunchakun ja alkaa harjoittelemaan sen käyttöä. Vapaa-ajan harjoittelusta kannattaa huomata, että aivan yleisellä paikalla ei ole hyvä harjoitella, koska laissa nunchakua verrataan 4cm:n puukkoon.
Han Moo Do, 5.kupVissiin on vähän hakusessa kun ei sieltä kirjasta löydy pykälää missä esittämäsi rinnastus tehdään...
- Ari
zasu kirjoitti:
Han Moo Do, 5.kupMistä ihmeestä tuo rinnastus löytyy? Ei sitä ainakaan ole järjestyslaissa eikä vanhentuneessa teräaselaissa. Tietääkseni mistään ei löydy myöskään säädöksiä koskien teräaseiden pituutta senttimetreissä. Vaikuttaa pahemman kerran mututiedolta.
- zasu
Ari kirjoitti:
Mistä ihmeestä tuo rinnastus löytyy? Ei sitä ainakaan ole järjestyslaissa eikä vanhentuneessa teräaselaissa. Tietääkseni mistään ei löydy myöskään säädöksiä koskien teräaseiden pituutta senttimetreissä. Vaikuttaa pahemman kerran mututiedolta.
Itse en ole asia lukenut mistään, vaan seuramme silloinen ylin vyö totesi, että se rinnastuu tuolla tavalla. Itsekin muistan asiaa ihmettelleeni, mutta kuulin samaa myös naapuriseuran mustalta vyöltä, eikä minulla ollut mitään aihetta epäillä hänen sanaansa. Ehkä olisi taas itse pitänyt tarkistaa asia...
- Miklu
zasu kirjoitti:
Itse en ole asia lukenut mistään, vaan seuramme silloinen ylin vyö totesi, että se rinnastuu tuolla tavalla. Itsekin muistan asiaa ihmettelleeni, mutta kuulin samaa myös naapuriseuran mustalta vyöltä, eikä minulla ollut mitään aihetta epäillä hänen sanaansa. Ehkä olisi taas itse pitänyt tarkistaa asia...
Niinpä, ehkä nuo ip jutut kannatta ajättää nille jotka ne hallitsee :)
- nemo
Kobujutsu on pelkää asetekniikkaa. Sis. bo, jo, sai, tonfa ja nunchakut, mahtoikohan toi viimeinen nyt mennä oikein?
- Haistelija
Missäköhän päin tuommoista mahtaa edes olla? Koskaan en ole kuullut. Se tosin ei välttämättä ole vielä paljon... :) Tosin ehkä jotain muutakin lajissa voisi olla. Mutta tuo asevalikoima kuulostaa lupaavalta kyllä...
- Ari
Haistelija kirjoitti:
Missäköhän päin tuommoista mahtaa edes olla? Koskaan en ole kuullut. Se tosin ei välttämättä ole vielä paljon... :) Tosin ehkä jotain muutakin lajissa voisi olla. Mutta tuo asevalikoima kuulostaa lupaavalta kyllä...
Kuulostaa vähän siltä kuin hakisit itsellesi lajia, jossa on paljon asetekniikoita. Jos niin on, kannattaisi kertoa missä päin asuu. Silloin sinulle voitaisiin suositella paremmin eri lajeja.
- Haistelija
Ari kirjoitti:
Kuulostaa vähän siltä kuin hakisit itsellesi lajia, jossa on paljon asetekniikoita. Jos niin on, kannattaisi kertoa missä päin asuu. Silloin sinulle voitaisiin suositella paremmin eri lajeja.
Toistaiseksi ainakin Porissa. Saattaa silti olla, että jo vuoden päästä asun muualla, joten siksi yleisemmin kyselin. Jos muutto tapahtuu, se on jossain muussa suurehkossa kaupungissa, todennäköisimmin Turussa tai Helsingissä.
Mutta Porista etsin siis tällä hetkellä. Tulipa jaariteltua. - nemo
Haistelija kirjoitti:
Toistaiseksi ainakin Porissa. Saattaa silti olla, että jo vuoden päästä asun muualla, joten siksi yleisemmin kyselin. Jos muutto tapahtuu, se on jossain muussa suurehkossa kaupungissa, todennäköisimmin Turussa tai Helsingissä.
Mutta Porista etsin siis tällä hetkellä. Tulipa jaariteltua.voi kobujutsua harjoitella shaolin:in salilla. Jalamon Ilpo toimii guruna. Muutenkin luulen että mistä löytyy yuishinkai tyylin karate seura niin samassa paikassa luulisi olevan myös kobujutsua.
- Ari
Haistelija kirjoitti:
Mutta Porista etsin siis tällä hetkellä. Tulipa jaariteltua.Käy tutustumassa Porissa kombataniin. Se saattaa olla sellainen laji jota etsit. Jos se tuntuu sopivalta, niin kannattaa varmaan jatkaa filippiiniläisten lajien (kali/escrima) parissa sitten kun muutat muualle.
- toni
Shaolin Kung Fu taitaa olla asellinen Kung Fu tyyli.
- jepjep
Kombatan, mielenkiintoinen laji, itse käyn Porissa kombatanin peruskurssia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875