ylläpito

annu_1

Paljonko pyytäisitte kuukaudessa ylläpidosta?
Mikä olisi hyvä hinta jos hevonen asuu täälä meillä tai sitten hinta kun asuu ylläpitäjällä?
Hevonen on peruskoulutettu,maastovarma,muihin eläimiin tottunut,9v suomenhevonen.

kiitos jos jaksatte vastata :) tässä yritetään pähkäillä hintoja..

6

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiuhti223

      Hmm, ymmärsinköhän nyt ihan oikein että olet antamassa hevosesi jollekin ylläpitoon ja vielä pitäisi siitä sulle maksaa?! Siis jos esim minä otan hevosesi itselleni ylläpitoone en maksa sulle mitään vaan maksan hevosen kaikki kulut :)

    • tiuhti223

      esim, pollen omistaja Emma antaa hevosen jollekkin muulle esim. Pekalle ns. ''omaksi'' tietyksi ajaksi (esim. kuukausi). Sen kuukauden ajaksi Pekka pistää heposen haluamalleen tallilleen (esim sille, mikä on pekkaa lähimpänä) ja hän hoitaa kaikki kulut, hoidon ja ratsastuksen.
      Jos sulle maksetaan, se on vuokraamista

    • katherine

      Kyllä ylläpidosta voi joutua maksamaan myös omistajalle, tällöin puhutaan leasingista.

      Jos haluat, että hevonen asuu teillä kotona, on fiksumpaa vain vuokrata hevosta, Yleensä ylläpidossa (/leasingissa) ylläpitäjä haluaa hevosen kokonaan omalle vastuulleen. Tämä käytännössä harvemmin onnistuu, jos omistaja on koko ajan lähellä, koska omistaja kumminkin puuttuu asioihin.

      Fiksumpaa olsii etsiä vuokraaja tai vaikka kaksi, jotka hoiaisivat hevosen ja maksavat siitä sinulle jonkin korvauksen. Jos tallilla on hyvä kenttä, voi peruskoulutetusta pollesta pyytää jonkun 5-10€/krt riippuen sijainnista.
      Jo vuokraaja kävisi esim. 5x viikossa, se tekisi 100-200€/kk, mikä todennäköisesti myös kattaa hevosen kulut.

    • mariia3

      Jos ylläpitäjä haluaa hevosen kokonaan omalle vastuulleen niin maksaako siis kaikki kulut esim. mahdolliset eläinlääkärikulut, vakuutukset? Vai onko tapana yleensä jakaa niitä omistajan kanssa?

    • Vakuutuksista en ole varma, mutta ylläpitäjä maksaa tallimaksut, kengitykset, eläinlääkärikulut (normaalit rokotukset, madotukset ja raspaukset, mutta myös tapaturman sattuessa tai jos hevonen sairastuu), ruuat elleivät sisälly tallimaksuun. Jos ylläpitäjä haluaa kilpailla, hän maksaa itse kaikki kilpailukulut. Jos ylläpitäjä haluaa uusia tavaroita, niin pikkutavarat, esim harjat, hän ostaa itse koska ne eivät maksa paljon ja niitä voi myöhemmin käyttää muillakin hevosilla. Kalliimmat varusteet kuten satula, maksaa yleensä omistaja, koska satula seuraa hevosta sitten kun ylläpito päättyy. Samoin jos hevonen tuhoaa jotakin, niin ylläpitäjä maksaa ellei vakuutus korvaa. Näin siis meillä päin, muitakin tapoja varmasti on ja siitä kannattaa ottaa tarkkaan selvää omistajalta kun asioista sovitaan. Ei sitten tule kiistaa myöhemmin siitä kuka mitäkin maksaa.

    • katherine

      Kaikki on tosiaan kiinni siitä miten sovitaan.

      Vakuutus on usein omistajan hoidossa, koska viime kädessä ne eläinlääkärikulut on kumminkin omistajan hoidossa.

      Satula tosiaan voi olla omistajan, mutta myös ylläpitäjä voi sellaisen ostaa. Ylläpitäjänhän ei tarvitse palauttaa mitään itse ostamiaan varusteita ellei halua, eli esim. itse ostetun satulan voi myydä itse eteenpäin ylläpidon loppuessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe