ylläpito

annu_1

Paljonko pyytäisitte kuukaudessa ylläpidosta?
Mikä olisi hyvä hinta jos hevonen asuu täälä meillä tai sitten hinta kun asuu ylläpitäjällä?
Hevonen on peruskoulutettu,maastovarma,muihin eläimiin tottunut,9v suomenhevonen.

kiitos jos jaksatte vastata :) tässä yritetään pähkäillä hintoja..

6

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiuhti223

Hmm, ymmärsinköhän nyt ihan oikein että olet antamassa hevosesi jollekin ylläpitoon ja vielä pitäisi siitä sulle maksaa?! Siis jos esim minä otan hevosesi itselleni ylläpitoone en maksa sulle mitään vaan maksan hevosen kaikki kulut :)

• tiuhti223

esim, pollen omistaja Emma antaa hevosen jollekkin muulle esim. Pekalle ns. ''omaksi'' tietyksi ajaksi (esim. kuukausi). Sen kuukauden ajaksi Pekka pistää heposen haluamalleen tallilleen (esim sille, mikä on pekkaa lähimpänä) ja hän hoitaa kaikki kulut, hoidon ja ratsastuksen.
      Jos sulle maksetaan, se on vuokraamista

• katherine

Kyllä ylläpidosta voi joutua maksamaan myös omistajalle, tällöin puhutaan leasingista.

Jos haluat, että hevonen asuu teillä kotona, on fiksumpaa vain vuokrata hevosta, Yleensä ylläpidossa (/leasingissa) ylläpitäjä haluaa hevosen kokonaan omalle vastuulleen. Tämä käytännössä harvemmin onnistuu, jos omistaja on koko ajan lähellä, koska omistaja kumminkin puuttuu asioihin.

Fiksumpaa olsii etsiä vuokraaja tai vaikka kaksi, jotka hoiaisivat hevosen ja maksavat siitä sinulle jonkin korvauksen. Jos tallilla on hyvä kenttä, voi peruskoulutetusta pollesta pyytää jonkun 5-10€/krt riippuen sijainnista.
      Jo vuokraaja kävisi esim. 5x viikossa, se tekisi 100-200€/kk, mikä todennäköisesti myös kattaa hevosen kulut.

• mariia3

Jos ylläpitäjä haluaa hevosen kokonaan omalle vastuulleen niin maksaako siis kaikki kulut esim. mahdolliset eläinlääkärikulut, vakuutukset? Vai onko tapana yleensä jakaa niitä omistajan kanssa?

• Vakuutuksista en ole varma, mutta ylläpitäjä maksaa tallimaksut, kengitykset, eläinlääkärikulut (normaalit rokotukset, madotukset ja raspaukset, mutta myös tapaturman sattuessa tai jos hevonen sairastuu), ruuat elleivät sisälly tallimaksuun. Jos ylläpitäjä haluaa kilpailla, hän maksaa itse kaikki kilpailukulut. Jos ylläpitäjä haluaa uusia tavaroita, niin pikkutavarat, esim harjat, hän ostaa itse koska ne eivät maksa paljon ja niitä voi myöhemmin käyttää muillakin hevosilla. Kalliimmat varusteet kuten satula, maksaa yleensä omistaja, koska satula seuraa hevosta sitten kun ylläpito päättyy. Samoin jos hevonen tuhoaa jotakin, niin ylläpitäjä maksaa ellei vakuutus korvaa. Näin siis meillä päin, muitakin tapoja varmasti on ja siitä kannattaa ottaa tarkkaan selvää omistajalta kun asioista sovitaan. Ei sitten tule kiistaa myöhemmin siitä kuka mitäkin maksaa.

• katherine

Kaikki on tosiaan kiinni siitä miten sovitaan.

Vakuutus on usein omistajan hoidossa, koska viime kädessä ne eläinlääkärikulut on kumminkin omistajan hoidossa.

Satula tosiaan voi olla omistajan, mutta myös ylläpitäjä voi sellaisen ostaa. Ylläpitäjänhän ei tarvitse palauttaa mitään itse ostamiaan varusteita ellei halua, eli esim. itse ostetun satulan voi myydä itse eteenpäin ylläpidon loppuessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      163
      6532
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      53
      1913
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1671
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1142
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      337
      1085
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      50
      1034
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      990
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      918
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      918
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      897
    Aihe