Genitaaliherpeksen kantajille yhteinen iltama?

Tartunnan saanut

Heippa kaikille ketkä kannatte genitaaliherpestä. Mitäpä jos järjestettäisiin halukkaille kokoontuminen, jossa tutustua kasvotusten toisiin viruksen kantajiin? Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia asiasta ja elämästä viruksen kanssa, sekä tutustua virusta kantaviin ihmisiin henkilökohtaisesti kasvotusten. Tauti on yleinen, mutta siitä ei puhuta. Kuitenkin tuntuu, että asian kanssa on yksin. Näin saataisiin vähintäänkin vertaistukea toisiltamme, ja varmasti syntyisi myös uusia kaveri-/ystävyyssuhteita.

18

1334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aishflaslah

      Jonkinlainen kunnon vertaistukiverkosto pitäisi kehittää Suomessa genitaaliherpeksen saaneille. Ei tätä näköjään ymmärrä muut kuin jotkut kohtalotoverit. Moni vaikenee ja yksin on raskasta kantaa asiaa, joka vaikuttaa elämään välillä todella paljon.

      Pitkät välimatkat saattavat vaikeuttaa tapaamisen järjestämistä jonne kaikki halukkaat pääsisivät, mut olisiko se mahdoton ajatus perustaa jokin kunnollinen verkostoryhmä, jossa ihmiset toki voisivat esiintyä halutessaan kasvottomina ja keksityillä nimillä, mutta vertaistuki olisi kuitenkin löydettävissä ja uusia ystävyyssuhteita saattaisi syntyä. Nyt tuntuu, että porukka kirjoittelee sinne tänne netissä, eikä ole suurempaa sivustoa missä kohtaisivat ihmiset, jotka tajuavat tän. Vai kuinka monen elämään tämä oikeasti kunnolla vaikuttaa, kun vaikeintahan se on sille pienemmälle porukalle, jotka oireilevat? Toki varmasti oireettomatkin siitä kantavat huolta. Toi oli tuollainen idea mikä vaan nyt tuli päähän. Itse voisin kirjoittaa otsaan "minulla on herpes" mutta perään voisin lisätä "niin on varmaan sullakin" Tuo siksi, koska samaa virustahan kantaa suomalaisista lähes jokainen, samaa virusta kantavat he, jotka ajattelevat kärsivänsä vain huuliherpeksestä. Terveetkin. Hepä eivät kuitenkaan tajua mitä on kun käy vielä huonompi tuuri....

      Kaunis idea aloittajalla. Itse olen erittäin kypsynyt meidän genitaaliherpeksen saaneiden leimaamiseen!!!!!!!! Olenko ainoa?! Voithan kertoa missä ajattelit tapaamisen järjestettävän!

      • aishflaslah

        Unohdin mainita, että en tiedä kuin yhden hiljaisemman sivuston jonne voi avautua ilman, että tarvitsee pelätä epäasiallisia kommentteja, mutta moniko siitä on tietoinen... ja sieltä löytää oikeaa tietoa eikä höpöhöpö juttuja.


      • Tartunnan saanut
        aishflaslah kirjoitti:

        Unohdin mainita, että en tiedä kuin yhden hiljaisemman sivuston jonne voi avautua ilman, että tarvitsee pelätä epäasiallisia kommentteja, mutta moniko siitä on tietoinen... ja sieltä löytää oikeaa tietoa eikä höpöhöpö juttuja.

        aishflashlah;

        Kiitos viestistäsi. Sain tämän idean eilen, enkä sen kummemmin ole asiaa vielä miettinyt, että missä sellaisen miitin voisi järkätä.. mutta idea syntyi sormia napsauttamalla. Itselläni puhkesi erittäin varmasti ensimmäinen aktiivinen herpes ihan taannoin. Tämä on siis täysin uusi asia elämässäni, ja todella kaipaisin lähelleni ihmisiä joilla tämä on. En lue koko herpestä edes sukupuolitaudiksi. Yleistähän tämä on ja moni virusta kantaa tietämättään, mutta siitä vaietaan, koska se nyt vaan on siellä alapäässä.. ja se on huulessa, kädessä, selässä, silmässä.. missä vain. Herpes on herpes. Tuntuu siltä, että kovin yksinäistä on, ja että samaa virusta kantavia ei ole, vaikka niitä todellakin on. Kantavat sitten tietoisesti tai tietämättään. En ole huolissani herpeksestä, koska ei tämä vakavaa ole, ennemminkin ikävää varsinkin heillä, joilla se oireilee pahasti ja usein. Ihmiset vaan eivät vissiin ymmärrä.. ainakaan ennen kuin sattuu omalle kohdalle, että paha asia tämä ei ole. Ei tätä kuitenkaan jokainen vapaaehtoisesti halua. OIen ennemmin huolissani tulevaisuudesta, kumppanin löytymisestä ja seksielämästäni. Olisi siis oikein ihanaa tavata saman viruksen kanssa eläviä miehiä ja naisia. Vertaistuki olisi tarpeen ainakin minulle, ja monelle muulle. Ja ihanaahan sekin olisi, jos jostain löytäisi kumppanin, jolla tämä virus on. Itse asun pääkaupunkiseudulla, joten tapaamista ajattelisin siinä mielessä näille hujakoille. Itselläni ei ole vielä kokemusta siitä, miten miehet suhtautuvat asiaan kerrottaessa. Se on myös yksi asia joka arveluttaa. Jokseenkin pelottaa lähestyä enään ihmisiä, saati ihastua, tai antaa muiden ihastua minuun. Kertomisen paikka kun tulee aina jossain vaiheessa, ja sitten kun ei hyväksytäkään asiaa, saa itkeä pitkät itkut. Noh, ei saisi ennakkoon jo ajatella negatiivisesti, mutta luettuani tarinoita, olen saanut paljon negatiivista kuvaa.. dumpataan kun on herpes. Mutta lukenut myös niitä onnellisia tarinoita. Ei herpes ihmisestä yhtään huonompaa tee, ei varmasti. Olen mietiskellyt pääni puhki ja lueskellut juttuja mielin määrin, mutta siitä huolimatta ajattelin, että ehkä olisi mahtavaa kasata porukka herpeksen kantajia kasaan ja keskustella heidän kanssaan ja tutustua heihin. Ei kuitenkaan olla asian kanssa yksin, mutta monen elämään se vaikuttaa varmasti yvinkin paljon.


      • yksiylimiljoonasta
        Tartunnan saanut kirjoitti:

        aishflashlah;

        Kiitos viestistäsi. Sain tämän idean eilen, enkä sen kummemmin ole asiaa vielä miettinyt, että missä sellaisen miitin voisi järkätä.. mutta idea syntyi sormia napsauttamalla. Itselläni puhkesi erittäin varmasti ensimmäinen aktiivinen herpes ihan taannoin. Tämä on siis täysin uusi asia elämässäni, ja todella kaipaisin lähelleni ihmisiä joilla tämä on. En lue koko herpestä edes sukupuolitaudiksi. Yleistähän tämä on ja moni virusta kantaa tietämättään, mutta siitä vaietaan, koska se nyt vaan on siellä alapäässä.. ja se on huulessa, kädessä, selässä, silmässä.. missä vain. Herpes on herpes. Tuntuu siltä, että kovin yksinäistä on, ja että samaa virusta kantavia ei ole, vaikka niitä todellakin on. Kantavat sitten tietoisesti tai tietämättään. En ole huolissani herpeksestä, koska ei tämä vakavaa ole, ennemminkin ikävää varsinkin heillä, joilla se oireilee pahasti ja usein. Ihmiset vaan eivät vissiin ymmärrä.. ainakaan ennen kuin sattuu omalle kohdalle, että paha asia tämä ei ole. Ei tätä kuitenkaan jokainen vapaaehtoisesti halua. OIen ennemmin huolissani tulevaisuudesta, kumppanin löytymisestä ja seksielämästäni. Olisi siis oikein ihanaa tavata saman viruksen kanssa eläviä miehiä ja naisia. Vertaistuki olisi tarpeen ainakin minulle, ja monelle muulle. Ja ihanaahan sekin olisi, jos jostain löytäisi kumppanin, jolla tämä virus on. Itse asun pääkaupunkiseudulla, joten tapaamista ajattelisin siinä mielessä näille hujakoille. Itselläni ei ole vielä kokemusta siitä, miten miehet suhtautuvat asiaan kerrottaessa. Se on myös yksi asia joka arveluttaa. Jokseenkin pelottaa lähestyä enään ihmisiä, saati ihastua, tai antaa muiden ihastua minuun. Kertomisen paikka kun tulee aina jossain vaiheessa, ja sitten kun ei hyväksytäkään asiaa, saa itkeä pitkät itkut. Noh, ei saisi ennakkoon jo ajatella negatiivisesti, mutta luettuani tarinoita, olen saanut paljon negatiivista kuvaa.. dumpataan kun on herpes. Mutta lukenut myös niitä onnellisia tarinoita. Ei herpes ihmisestä yhtään huonompaa tee, ei varmasti. Olen mietiskellyt pääni puhki ja lueskellut juttuja mielin määrin, mutta siitä huolimatta ajattelin, että ehkä olisi mahtavaa kasata porukka herpeksen kantajia kasaan ja keskustella heidän kanssaan ja tutustua heihin. Ei kuitenkaan olla asian kanssa yksin, mutta monen elämään se vaikuttaa varmasti yvinkin paljon.

        http://www.turkulainen.fi/blogit/lukijan-kirjoitukset/240304-herpes-ei-ole-spitaali

        Edelleen ollaan rakkauden arvoisia!!!!! Loppukommentista ei kannata kauheasti välittää tai ottaa sitä kirjaimellisesti, oli niin surullinen ja voimaton olo, kun ihan yksin tän asian kaa...... Otti päähän ihan kympillä. Kirjoitusta saa kommentoida jos haluaa.

        Mun mielestä kaikki ollaan yhtä arvokkaita, oli taakkana sitten mikä sairaus tahansa. Huuliherpesvoiteet ovat kuiteskin käsikauppatavaraa, ettei siellä nyt ihan mitä tahansa voi lukea, mut jotkut ihmiset eivät oikeasti kaikki tajua, että yskänrokko on sama kuin herpes, genitaaliherpeskin! Vaikkei huulivoiteita käytetä genitaalialueelle. Tarkoitan sitä, että eikö ne ymmärrä, että huono tuuri voi käydä kenellä vaan?!

        Huomaan edelleen tiettyä negatiivista ajattelua tätä kohtaan ystävissäni, jotka tietää. Kaduttaa, että avauduin heille.. Mun mielestä terveydenhuollossa silloin, kun potilas saa vahvistuksen diagnoosilleen, voisivat he ihan hyvin kertoa jonkun mistä saada vertaistukea. Herpesfoorumi on yksi, missä ei haukkumisia saa kuullakseen. Stressi saattaa laukaista tai pahentaa oireilua ja joidenkin ihmiset suhtautuminen tähän lyö lyötyä... :(

        Kyllä sä selviät tästä! Toivotaan, ettei sulla uusi usein. Itsellä välillä oireettomana, mut sit alkaa yllättäin helvettillinen jakso....


      • yksiylimiljoonasta
        yksiylimiljoonasta kirjoitti:

        http://www.turkulainen.fi/blogit/lukijan-kirjoitukset/240304-herpes-ei-ole-spitaali

        Edelleen ollaan rakkauden arvoisia!!!!! Loppukommentista ei kannata kauheasti välittää tai ottaa sitä kirjaimellisesti, oli niin surullinen ja voimaton olo, kun ihan yksin tän asian kaa...... Otti päähän ihan kympillä. Kirjoitusta saa kommentoida jos haluaa.

        Mun mielestä kaikki ollaan yhtä arvokkaita, oli taakkana sitten mikä sairaus tahansa. Huuliherpesvoiteet ovat kuiteskin käsikauppatavaraa, ettei siellä nyt ihan mitä tahansa voi lukea, mut jotkut ihmiset eivät oikeasti kaikki tajua, että yskänrokko on sama kuin herpes, genitaaliherpeskin! Vaikkei huulivoiteita käytetä genitaalialueelle. Tarkoitan sitä, että eikö ne ymmärrä, että huono tuuri voi käydä kenellä vaan?!

        Huomaan edelleen tiettyä negatiivista ajattelua tätä kohtaan ystävissäni, jotka tietää. Kaduttaa, että avauduin heille.. Mun mielestä terveydenhuollossa silloin, kun potilas saa vahvistuksen diagnoosilleen, voisivat he ihan hyvin kertoa jonkun mistä saada vertaistukea. Herpesfoorumi on yksi, missä ei haukkumisia saa kuullakseen. Stressi saattaa laukaista tai pahentaa oireilua ja joidenkin ihmiset suhtautuminen tähän lyö lyötyä... :(

        Kyllä sä selviät tästä! Toivotaan, ettei sulla uusi usein. Itsellä välillä oireettomana, mut sit alkaa yllättäin helvettillinen jakso....

        http://www.hs.fi/paivanlehti/08062013/mielipide/Herpeksenkin saanut on rakkauden arvoinen/a1370588233035

        Niin ja tuossa myös oikeaa tietoa,
        eihän lehdet saa julkaista valheellista tietoa....


      • Tartunnan saanut
        yksiylimiljoonasta kirjoitti:

        http://www.hs.fi/paivanlehti/08062013/mielipide/Herpeksenkin saanut on rakkauden arvoinen/a1370588233035

        Niin ja tuossa myös oikeaa tietoa,
        eihän lehdet saa julkaista valheellista tietoa....

        Kiitos viestistäsi "yksiylimiljoonasta". Sehän tässä on, kun ihmiset ei tunnu ymmärtävän koko herpestä. Siitä ei muutenkaan puhuta, muuta kuin huulessa oleilevasta. Ihmisten tietoisuuteen pitäisi tuoda enemmän. Ehkä moni sitten käsittäisi asian ja ottaisi sen tyynemmin. Eiköhän tässä pärjäillä. Huolettaa enemmän se kumppanin löytäminen, joka hyväksyy minutt sellaisena kuin olen. Ja sitten taas jännittää ihmisten suhtautuminen ja se, että kuinka paljon henkistä kärsimystä tästä saattaa vielä koitua, kun dumpataan tämän ei pahan, mutta ikävän viruksen vuoksi. Toivottavasti ei, mutta mahdollisesti vielä monet itkut itketään. Itse olen ulkonäöllisesti miellyttävä ja kaunis nainen. Huolehdin itsestäni niin ulkoisesti kuin sisäisesti. Olen kiltti, hyväsydäminen ihminen, joka ajattelee joskus liikaakin muita kuin itseään. Lempeä, rakastava, keskustelutaitoinen ja ymmärtävä ihminen. Tulevaisuuden haaveena on rakkauden täyteinen elämän mittainen parisuhde ja perhe. Ainakin juuri nyt pelkään, että tämän viruksen takia olen menettänyt mahdollisuuteni. Ihmiset suhtautuu varmasti hyvin eri tavoin asioihin. Olen jonkin verran lukenut herpes foorumin juttuja (paljon siellä on tietoa sekä ihmisten kokemuksia negatiivisesta positiiviseen), mutta todella kaipaisin sitä vertaistukea henkilökohtaisesti ja ihmisiä konkreettisesti lähelleni, joilla tämä on. Siksi sainkin idean, että josko olisi mahdollista järjestää yhteinen tapaaminen meille, joilla tämä on. Tällä hetkellä vain muutamat ovat käyneet lukemassa keskustelun avauksen. Mutta jospa useampi lukisi ja innostuisi asiasta.


    • yksi tyttö täällä

      Olisin myös kiinnostunut tästä "verkostosta". Tukea ja ymmärrystä olisi aina kiva saada! Tapaaminenkin voisi olla hyvin auttavaa, kun näkee, että ihan oikeesti toisetkin ihmiset pähkäilee samaa asiaa.

      Itselläni on ollut herpes nyt tasan 2 vuotta. Joskus se on vieläkin vaikea asia itse hyväksyä ja ongelma uuden suhteen alkaessa. Muuten, ei hirveesti elämään vaikuta, vaikka oireitakin olisi. Mutta näin hyvin yksityisenä ihmisenä on vaikea toiselle tälläisiä asioita kertoa. Enkä haluaisi kovin monen ihmisen tietävän asiasta! Ja vielä enemmän pelkään, että tartuttaisin toisen (onneksi näin ei ole tapahtunut). Olen nyt kaksi kertaa asiasta kertonut, toisella kertaa positiivinen kokemus. :) Vaikeeta oli saada asia kerrottua, mutta mies otti asian hyvin, vaikka ei hirveän tietoinen herpeksestä ollut. Vaikuttaa erittäin paljon, että siitä etukäteen kertoo ja yrittää parhaansa huolehtia turvallisuudesta. Miehen kanta on, että monet eivät välitä yhtään, eikä sitä voi koskaan tietää minkälainen ihminen tielle osuu. Joten siinä mielessä ei ainakaan vaarallisempaa minun kanssa oleminen ole. Tiedä siitä sitten, mutta ainakin tämän kertomisella voi jotain omasta luonteestaan osoittaa.

      Hölmööhän se on toisaalta asiasta stressata, eihän herpeksestä nimenomaa vaaraa ole. Paljon murhetta parista rakkulasta, hassua sinänsä! Ja aika yleinen ongelma pitäisi olla. Kuitenkaan en pysty asiasta ihan rennosti puhumaan (vielä).

      • Tartunnan saanut

        Yksi tyttö täällä;

        Katsellaan josko kiinnostuneita löytyisi useampi yhteiseen tapaamiseen, jos sitä sitten alkaisi jotenkin järjestää. Itse ajattelin laittaa tänne s24 deittiin kuvattoman ilmoituksen teille, jotka haluatte tutustua minuun paremmin. Siellä voisi sitten jutella privana ja vaihdella yhteystietoja ja kokemuksia ym keskenään. Mutta se vaatii myös toisen osapuolen ilmoituksen tekemistä sivustolle. Täällä keskustelupalstoilla kun ei viitsi yhteystietoja ja muita jaella. Josko tuollaisella pääsisi alkuun?

        Minäkään en ole uskaltanut kertoa asiasta juuri kenellekään, mutta he, joille olen kertonut, ovat ottaneet asian hyvin vastaan. Kyse ei siis ole nyt seksikumppaneista/mahdollisesta tulevasta kumppanista tms, vaan ystävistä. Kaikille ystävillekään en taida kyllä kertoa. Itsellä asia on erittäin tuore elämässä. Ensioireet vasta käyty läpi, ja kaikki parani reilussa viikossa. Enkä niiltä primaarioireilta ehtinyt edes lääkäriin, kun oli oltava töissä. Ja toisekseen aloin etsiä tietoa netistä vasta rakkuloiden lähes kadottua. Alapäässä kun voi olla näppyä ja ärtymystä monestakin syystä; hiiva, karvojen ajelusta johtuva ärsytys, hikoilu, karvatupen tulehdukset yms. En osannut pelätä enkä ajatella että kyseessä voisi olla herpes, mutta tutkittuani omia oireita, olen erittäin varma, että kyseessä on juurikin se. Lääkärille näyttämään, jos/kun uusia oireita ilmenee. Olen ollut suoraan sanottuna järkyttynyt. En todennäköisestä kantajuudesta, vaan siitä, miten ihmiset tulevaisuudessa asiaan suhtautuu, kun siitä tulee kertomisen aika esimerkiksi uutta parisuhdetta mietittäessä. Ja pohtinut paljon sitä, millaista elämä tästä eteen päin on.


    • ykkönen33

      Kumpi virustyyppi teillä on siellä genitaalialueella?

      • Tartunnan saanut

        ykkönen33;

        Onkos sillä väliä kumpi? Jos se virus siellä kuitenkin on, on se sitten hsv1 tai hsv2. Jos luit edellä olevan viestin, niin itse en oireiltani päässyt lääkäriin ja oireet parani ja katosi reilussa viikossa, ehkä vajaassa kahdessa. Marssin apteekkiin netistä tutkittuani mikä voisi vaivata ja oireet viittasi täysin herpekseen. Hain lipactinia, jolla hoidin alapäätä hunajan ja kehäkukkavoiteen lisäksi. Itsellä rakkuloita ilmaantui klitoriksen yläpuolelle ja sivuille, ei häpyhuuliin. Joten siitä päätellen olisinko saanut suuseksin kautta mahdollisesti hsv1:sen? Sitä kun ei tiedä, jos onkin ollut kakkonen huulessa. Kannatko itse virusta? Oletko mies vai nainen?


    • herpes 1

      No johan oli idea! Joo, keräännytään vaan yhdessä iltaa viettämään ja vertaillaan omia herpeksiä ja surkutellaan sitä kun on persettä jakanu ilman kumia kännissä..jep. kannatetaan!

      • Tartunnan saanut

        Herpes 1;

        Sitä persettä kun ei tarvitse jakaa saadakseen tartunnan. Ota selvää asioista. Esimerkiksi oman huuliherpeksen pystyy itse siirtämään itselleen omaan alapäähänsä tai silmään. Ja herpes virusta kantaa tietämättään oireettomana erittäin moni suomalainen.


      • HSV läinen
        Tartunnan saanut kirjoitti:

        Herpes 1;

        Sitä persettä kun ei tarvitse jakaa saadakseen tartunnan. Ota selvää asioista. Esimerkiksi oman huuliherpeksen pystyy itse siirtämään itselleen omaan alapäähänsä tai silmään. Ja herpes virusta kantaa tietämättään oireettomana erittäin moni suomalainen.

        Noita ikäviä kommentteja tulee aina välillä ihmisiltä, joilla ei ole tietoa/kokemusta, joten suotakoon se heille. Hyvä kun lukevat näitä sivuja kumminkin. Herpestreffit sivulla on paljon tietoa ja kokemuksia. Googlettamalla löytyy tuo sivu. Siellä on myös yritetty järjestää tapaamista, mutta jotenkin se aina kuivuu....

        Ehkä se on oma ilmoitus vaan parasta laittaa, mutta silloin ei voi, ei oikein huvita omaa kuvaa siihen tällätä, vaikka on ihan tavallinen naisihminen, jos siis merkkaa, että minulla HSV-2. Tuolla sivustollakin on treffiosio, mutta sitä aika vähän käytetään.

        Jos olisi joku kiva kesätapahtuma, niin sitten voisi miettiä minkä pienen huomaamattoman merkin laittaisi, että minulla on HSV-2. Naiset voisi vaikka jättää pikkusormen lakkaamatta ; ) mikähän miehillä...no kaikkea sitä on ehtinyt ajatella.

        Mutta parin etsintä ei helppoa, ei vaikka ei olisi herpestäkään. Mutta yksinolo, no sekin on kivaa, mutta ei aina. Kivaa kesää kaikille ja tää on vain sitä niin kutsuttua elämää omine vastoinkäymisineen..


    • Yksi tyttö täällä

      Tartunnan saanut ja muut,

      Ehkä olisi helpompi tuon herpestreffien kautta laittaa viestiä? Sieltä voisi löytyä muitakin kiinnostuneita. Itse en ole sivustoon ennen tutustunut, mutta nyt loin sinne profiilin. Katsotaan, miltä se näyttää.

      • Tartunnan saanut

        Yksi tyttö täällä;

        Loin sinne profiilin, mutta en vielä muutaman viikon jälkeenkään ole saanut sähköpostiini vahvistusviestiä, että pääsisi käyttämään palvelua. Täytyy varmaan luoda uusi profiili ja katsoa josko sitten. Siellä varmasti helpompi keskustella asioista ja tutustua sekä miettiä esimerkiksi tapaamisia. Kyllä viruksen kanssa pärjää, se ei ole ongelma. Kaipaisi kuitenkin sitä vertaistukea ja ihmisiä elämään joilla on sama vaiva. Ne, jotka ovat 'terveitä', pitävät herpestä ilmeisen pahana.. Eivät toki kaikki, mutta useat. Ja tuskin kukaan ihan huvikseen tätä haluaa. Voi kun löytyisi ihana mies, jolle herpes ei ole este. Tai mies, joka itse kantaa virusta. Voimia ja jaksamista kaikille hsv:n kantajille. Nyt kaikki vaan joukolla herpes treffit sivustolle kirjautumaan! Ei olla yksin, vaikka siltä tuntuukin. Virusta kantaa kuitenkin noin neljännes suomalaisista. Moni tietämättään.


    • Yksi tyttö täällä

      Tartunnan saanut,

      Sain itse vahvistusviestin melkein heti tuolta, mutta meni kyllä roskapostiin...

      Samaa mieltä. Kyllä tämä nyt karsii miehiä, siitä ei pääse mihinkään. Jos ei ole tosi kiinnostunut henkilöstä, niin eihän moni tietoista riskiä halua ottaa. Sitä kyllä mietin, kuinka hyvin miehet pystyy tämän asian "unohtamaan" suhteen aikana, että sitä tartuntaa ei koko ajan pelkäisi... Siinä mielessä jo tartunnan saanut mies olisi kiva, mutta tuntuu hullulta tällä kriteerillä lähtee etsimään miehiä!

      • lasikukka40+

        Yksi tyttö täältä, ihan totta - ei kyllä tuolla kriteerillä kannata lähteä etsimään. Olen ollut viruksen kantaja joitakin vuosia ja tein aikoinani niin. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että parisuhde olisi kyllä hyvä perustaa ihan muihin kriteereihin pohjautuen, jotta molemmat voivat nauttia elämästään ja tuovat kuitenkin sitä rakkautta lisäksi tähän kaikkeen ihanuuteen. Mutta olihan se ihanaa silloin törmätä herpestä kantavaan mieheen. Siinä vaan helposti sopeutuu muihin asioihin, joita yleensä pitää parisuhteessa tärkeänä, niin ajattelee, että no sillä on herpes, sitä ei tarvitse miettiä, niin ei haittaa vaikka on sitten "sitä ja tätä". Lopulta se rakkaus ei tule yrittämällä, kyllä se vaatii jotain muuta ja myöhemmin ne "sitä ja tätä" kuitenkin tulevat eteen ja niinpä voi olla, että kaikki murtuu.

        Yhteenvetona voisin todeta, että samalla tavalla joutuu tutustumaan miehiin ja aina se ensimmäinen tuttavuus ei ole se "oikea", eikä ehkä toinenkaan...joten surua ja kyyneleitä sekä pettymyksiä ilman ei taida selvitä. Mutta tietysti voi ihannemies/nainen löytyä herpesihmisistä, niin yksi haaste suhteessa sitten vähemmän. Vaatisi jotenkin, että kaikki vaan sinne sivustoille sitten ja livetapaamiset olisivat toki kivoja. Pitäisiköhän itsekin aktivoitua ja luoda sinne oma nimimerkki? Ns. terveisiin tutustuessa olen löytänyt kivoja miehiä, mutta se että ei ole synkannut ei aina ole ollut herpes esteenä, muutaman kerran kyllä. Sekin sattuu, mutta pakko hyväksyä osaksi omaa itseä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe