Kaadoin melko kookkaan kuusen.

jjoutava

Ei kaatunut sinne mihin Minä halusin, saha jumittui kiinni ja kirvellä autoin lisää niin lopulta kaatui sinne mihin kaatui. Näin se on palstallakin ei se kirveelläkään mene siihen suuntaan kuin minä haluan.

23

281

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Kylpyhuone pesty, matot tuulletettu, imuroitu, iso muki hyvää kahvia ja muropatukka, voiko olla paremmin, no ei nyt on hyvä mieli.

Kyllä on hyvä mieli kun sain jotain aikaiseksi, kuumuus on ollut pienenä esteenä.

Vettäkin taivaalta oli tullut muutama pisara, itselaittamani kiveys oli muutaman pisaran merkitsemä

Töistähän tässä oli kysymys ;-))

• He heh hee, sait hekottelemaan osuvalla vertauksella! Eiköhän ne palsta-asiatkin mene huumorilla höystettynä elämänkirjoon.

Kerrankos mekin sus'in kanssa otimme yhteen alussa ennenkuin perllle päästiin toisistamme, sus' ampui olan takaa, ja minä aloin nauramaan niitä huteja väistellen:D
      Se, että teimme sen avoimesti, vastaamalla kysymyksiin suoraan, helpoitti tilannetta.

Kaikki tyylit tulevat mahdollisiksi näinkin monenlaisten ihmisten yhteisössä.

Pääasia puunkaadossasi oli kyllä, ettei tyvi ponnahtanut ja iskenyt itseäsi pahasti!
      Eikähän nää palstakiistatkaan Tunguskan tuhoa aiheuta, hymyä pikemminkin:)

• +-+-+----

Kuusen kaato ja sinuin jankutus eilisestä, eilen olin huomaavinani että halusit lopettaa riitelyn ja tänään sitten mieli onkin muuttunut.

Olisi jo aika päättää mitä mieltä lopulta olet, laitan oman msedrkintäni

• kiinostaa ,,,,,,,,

joutavounen :

mitä teet nyt sille puulle ????

tuleeko siitä polttopuita vai hyödynnätkö sen jotenki muuten ???

• palattu

joutavoinen kaatoi sen puun jo vuosia sitten, puhui siitä silloin sätissä yhdelle Sti... ja puuhan kaatui talon päälle.

• jjoutava

Väärä aika kaataa kuusia, mutta kun nyt oli ajatus kaataa haittana oleva kuusi. Aikomuksena on nyt katkoa ja pilkkoa se ennenkuin näivertäjät käy kuoreen kiinni. Klapikone hoitaa halkomisen.

Aloituskin on hyvä saada nopeasti pois jaloista juuri samoista syistä.

• Kuusen havuiset oksat on kamalia hävitettäviä. Meidän metsäisellä mökkipalstallamme on monta kuusta, mutta kun ei voi juhannuskkokkoa polttaa, eikä muutakan nuotiota, niin kuuset saavat rauhassa kasvaa edelleen.

"Rakas" naapurimmekin istutti vieri viereen kuusia meidän pihan kohdalle muka näkösuojaksi. Nekin nyt rehottavat rajaviivan tuntumassa. Onneksi eivät varjosta pihaa, kun ovat nousevan auringon puolella.Eipä huomannut istuttaja, että varjot kaatuvat hänen tontilleen.

• Niinhän se useinkin on, me haluamme rauhaa, huumoria ja kiinnostavia asioita, kuten tuo tähtitaivaankin tarkkailu on,
      mutta mitä seuraakaan...

Puiden kaatamista luulin helpoksi hommaksi ja menin katsomaan kun mieheni nautti metsätöiden tekemisistä lomillaan oman työnsä vastapainoksi. Ensin piti lovi laittaa sille puolelle, minne halusi puun kaatuvan, sitten sahausta ja sahausta... Se oli kyllä vaativaa työtä. Hän kielsi minua tulemasta lähelle, koska tyvi ponnahtaa. - Silloin oli kaikki vielä hyvin, hän oli elossa.

Nyt pitää alkaa puuhastelemaan vikkelästi, työt eivät itsestään tule valmiiksi. Lakanapyykki koneeseen ensimmäiseksi.

Palstakirjoittelussa sinulla on kaikki oniistunut, eikö niin?

• Minulla kävi naapurinisäntä kaatamassa muutamia isoja vanhoja pikakoivuja.Hänellä oli tunkki,jonka hän laittoi tyveen sahaamaansa koloon ja millilleen se puu kaatui haluamaamme suuntaan.
      Eilen tuli juostua pari tuntia itsevetävän ruohonleikkurin perässä.
      Koiruuden kanssa tein kolmen kilsan lenkin,joten kyllä vauhtia ja vaarallisia tilanteita on ollut.

• joutavoinen

Kuusen oksat oli kietoituneet viereiseen puuhun ja oli pitkä parru millä yritin työntää, mutta eivät vaan irronneet. Puun haluamaan suuntaan eli kukkapenkkiin kaatuminen kyllä onnistui. Kyllä nämä ovat liian raskaita töitä, mutta eipä tehdä liikaa kerrallaan.

• Muistelen, että tuo isojen puiden kaadossa käytettävä työkalu olisi nimeltään vänkärauta. Käytetään silloin kun halutaan puun kaatuvan haluttuun suuntaan kuten Ama kertoikin.
        Kovin riskaabeleilla alueilla, pihoissa, teiden varsilla ja avolinjojen vierestä kaatamiseen nykyään taidetaan paljon käyttää ammattimiehiä, jotka katkovat puun latvasta lähtien.
        Omat pihakoivut vielä vuosia sitten tuhosin pokasahalla kun ei ollut valjaita ja tolppakenkiä kuten ammattilaisilla on. Enää en alkais itse kaateleen, riskipuita.

• Makriina ek
        capt.cöpenick kirjoitti:

Muistelen, että tuo isojen puiden kaadossa käytettävä työkalu olisi nimeltään vänkärauta. Käytetään silloin kun halutaan puun kaatuvan haluttuun suuntaan kuten Ama kertoikin.
        Kovin riskaabeleilla alueilla, pihoissa, teiden varsilla ja avolinjojen vierestä kaatamiseen nykyään taidetaan paljon käyttää ammattimiehiä, jotka katkovat puun latvasta lähtien.
        Omat pihakoivut vielä vuosia sitten tuhosin pokasahalla kun ei ollut valjaita ja tolppakenkiä kuten ammattilaisilla on. Enää en alkais itse kaateleen, riskipuita.

Kun asuinalueemme aikanaan lähes 50 v. sitten perustettiin puuttomalle pellolle, kantoivat ensimmäiset asukkaat istuttevia puita ja pensaita kylki vääränä asuntojensa ympärille. Velkaiset asukkaat eivät hassaneet rahojaan taimiin vaan kiertelivät autiotalojen pihoissa ja pihistivät sireenintaimia ja juhannusruusuja. Metsästä sai koivuja, hopeapajut lähtevät oksasta, kuusia on missä tahansa polun varrella.
        Nyt sitten koivut ovat 30 m korkeita, hopeapajut lohkeilevat tuulessa ja viskovat oksiaan joka suuntaan. Puut ovat aivan liian tiheässä ja liian lähellä taloja. Pahinta on, että alkuperäisten asukkaiden mielestä kaikki puut olivat henkilökohtaisia ystäviä, niin että niiden karsiminen oli jokavuotinen taistelu yhtiökokouksissa.
        Muutama koivu on kaadettu väkisin omistajansa itkuista välittämättä, koska juuret jo olivat nostamassa talon nurkkaa ilmaan.
        Vähitellen on kaadettu pahimmat. Puun kaato on kaupungissa kallista ja monta kertaa luvan varaista. Pitää kutsua puutarhaosaston toimikunta harkitsemaan, mikä puu on saadaan kaataa. Vaikka taimen olisi itse istuttanut, niin se on nyt kaupunkimaisemaa. Kuuset ovat suojeltavampia kuin koivut. Talvella vihreät puut kaunistavat.
        Omatoimisesti on yritetty puita kaataa, mutta kohta se alkaa olla niin vaarallista, ettei amatöörit selviä. Pahaa tuhoa voisi tulla, jos paksu koivu tempautuisi irti ja rysähtäisi omistajansa katolle.

Ei puutu elämässä jännitystä, kun moottorisaha jyrähtää!

• Makriina ek kirjoitti:

Kun asuinalueemme aikanaan lähes 50 v. sitten perustettiin puuttomalle pellolle, kantoivat ensimmäiset asukkaat istuttevia puita ja pensaita kylki vääränä asuntojensa ympärille. Velkaiset asukkaat eivät hassaneet rahojaan taimiin vaan kiertelivät autiotalojen pihoissa ja pihistivät sireenintaimia ja juhannusruusuja. Metsästä sai koivuja, hopeapajut lähtevät oksasta, kuusia on missä tahansa polun varrella.
        Nyt sitten koivut ovat 30 m korkeita, hopeapajut lohkeilevat tuulessa ja viskovat oksiaan joka suuntaan. Puut ovat aivan liian tiheässä ja liian lähellä taloja. Pahinta on, että alkuperäisten asukkaiden mielestä kaikki puut olivat henkilökohtaisia ystäviä, niin että niiden karsiminen oli jokavuotinen taistelu yhtiökokouksissa.
        Muutama koivu on kaadettu väkisin omistajansa itkuista välittämättä, koska juuret jo olivat nostamassa talon nurkkaa ilmaan.
        Vähitellen on kaadettu pahimmat. Puun kaato on kaupungissa kallista ja monta kertaa luvan varaista. Pitää kutsua puutarhaosaston toimikunta harkitsemaan, mikä puu on saadaan kaataa. Vaikka taimen olisi itse istuttanut, niin se on nyt kaupunkimaisemaa. Kuuset ovat suojeltavampia kuin koivut. Talvella vihreät puut kaunistavat.
        Omatoimisesti on yritetty puita kaataa, mutta kohta se alkaa olla niin vaarallista, ettei amatöörit selviä. Pahaa tuhoa voisi tulla, jos paksu koivu tempautuisi irti ja rysähtäisi omistajansa katolle.

Ei puutu elämässä jännitystä, kun moottorisaha jyrähtää!

23v sitten tällä tontilla oli nuorta kuusikkoa ja muuta sekapuuta. Joku toi vaahteran taimia ja minä Espoosta hopeapajun oksan juurtumaan. Polttopuut on suurimmaksi osaksi otettu tontin puista 3000 neliöä sisältää puuta kohta liikaa kun puut on jo osa liian isoja.

Hopeapajun katkaisin 1,5 m korkuiseksi ja joka syksy katkon oksat siten että keväällä siihen kasvaa uusi tupsu oksia palloksi ja oksat on yli metrin pituiset. runkopätkä on 15cm paksuinen. Askaretta riittää ja nyt sain monta uutta neuvoa puuston kanssa selviytymistä varten.

• Liisa S.

Kiva että olet taas palstalla. Hyvin ja hauskasti kirjoitat!

• Varsinaisesti Ritu-
        Liisa S. kirjoitti:

Kiva että olet taas palstalla. Hyvin ja hauskasti kirjoitat!

liinille tarkoitettu, mutta sopii näihin välissä oleviinkin tämä näin alas tullut viestini.

• No nyt on kumma viirus iskenyt meihin . tämän keskustelu linkkien kautta -- kaikilla on KAUHEE siivous into päällää . Minäkin juuri hailn kaapista pölynimurin -- ja suunniteltu on puoleksi tehty . --
      Eilen paistoin pitkästä aikaa oikeeta pulllaa -- siamasin kahvitkin ennen kun rupeen hommiin .
      Kuuma päivä tulossa On saatava äkkiä pois tämä siivous ,kun on mentävä kaupoillekkin --on lapsille ostettava Lahjat -- 3kk pikkunen poika ja 3v tyttö .
      Juhlat on ensi lauantaina ---kivaa Ulla-mummukin pääsee juhliin -

• Ramoona*

Metsäpalstalla ja keskustelupalstalla on paljonkin yhteistä, sitäpaitsi meitä metsän ystäviä on monta.. osaamme paitsi hyödyntää, etenkin nauttia .Miten ihastuttavina metsätähdet nyt kukkivat, ja puolukan kukka täydellinen pieni kello, entäs vanamon sulo ja oravanmarjan lumo... ja eihän juhannuskaan ilman valkolehdokin tuoksua ole täydellinen. Sammalmätäs houkuttaa painamaan pään vasten pehmeyttään.

Täällä palstalla ei kuitenkaan nähdä aina metsää puilta, pilkkakirveet huitovat ja risut tökkivät.
      Puunkaadossa oikeaan suuntaan auttaa myös kaatokiila, ja kiilaahan täällä koetetaan joskus väliin tuupata, kiilataan toki muutenkin toisten eteen. Tuulen suunta täytyy ottaa puiden kaadossa huomioon, ja huonolla tuulella ei oikein mikään onnistu, muutkin saavat kärsiä.
      Kaatokoukkukin on tuttu näin sunnuntaimetsurin vaimona, koukkuilua valitettavasti kokee palstallakin. Konkelo on paha juttu, vaarallinenkin, mahtavat jännitteet on kysymyksessä, sitten rysähtää. Tillintallin laulun tikka kuitenkin tanssii koivunkonkelolla.

Nyt onkin oikea aika varustautua talveen polttopuilla, saa kuivaksi ennen syksyä. Klapikone laulaa näinä päivinä meidänkin tontilla, tuotiin peräkärryllinen rankoja metsäpalstalta, olivat siellä esikuivumassa . Koivua ja leppää enimmäkseen, mutta kuusestahan saa kotoisasti rätisevän takkatulen.

Tuulinen päivä saatiin, lakanapyykki minullakin hulmuaa naruilla . Minäkin odotan vesipisaroita , on viritelty räystäiden alle vesisaavit ja pilveilee aika lupaavasti, puut taipuvat ja lehdet läpättävät. Sopivan viileää vaikka klapintekoon .

• Vai kaatoi joutava kuusen, kuitenkin ilman suurempia vahinkoja. Tuntuu kuin puun kaato minulle olisi enemmän tuttua touhua kuin kirjoittaminen. Jotenpa alan kehumiseni, koska aihekin on sikäli "vaaraton."

Penskana, jo alle kymmenvuotiaana roikkuin isäukon kanssa justeerin päässä. Kaiken aikaa se oli vikkelää menoa, tuloksen tekoa. Eipä niitä yksittäisiä kuusia laskettu, pääasia, että paljon meni nurin. No...kun ikääni kertyi toinen mokoma, olin yhteisessä urakassa isäni kanssa. Teitysti, kun aloin kehumaan, kehun myös sen aikaisella työkunnollani. Sillä pärjäsin ja myös osaamisellani. Niinpä minusta tuntui, että isä ole kyllin vikkelä hyppäämään puulta toiselle. Pokasahalla kaataminen ei aina paksuissa puissa onnistunut. Niinpä hankin pukkurin, suurta puukkosahaa muistuttavan työvälineen. Silläpä se metsässä rytinä kuului ihan yksinäänkin. Isäukko sai tehdä sitä, mihin pystyi.

Silleen...sisulla paiskin töitä ja sanoin ukolle, että kun lopputili tulee, minä käyn tilillä ja katsotaan miten se jaetaan. Hän suostui ja niin tehtiin. Enhän puoltakaan ottanut, hyvän osan kuitenkin ja pieni vallan kumous perhepiirissä. Olihan minulla suunnitelma, josta en pukahdellut. Se oli viimeinen savottatyöni.

Ettäkö mitenkä kuusen kaadosta tekisi vertauskuvan tänne kirjoituspalstaan? On kai niitä "liian suuria kuusia" yritetty täälläkin kaataa. Eipä ole pirulauta helpolta näyttänyt. Enemmän porinaa kuin tulosta, ei toimi edes silläkään taktiikalla, että kaatukoon minne tahansa, kunhan nurin menee. Kuten joutavoisen oikean kuusen kaato, nurin meni, mutta pahasti änkyröi. On se ihminen sentään vieläkin hankalampi, vaikka samasta luonnosta onkin peräisin. Ehkäpä niin pitääkin olla. Joku röyhkimys voi saada "uusia vesoja" kaatumaan tai ainakin häipymään, mutta oikeaan "tervaskantoon" ei mikään kaatotapa päde. Eikä tarvitse.

Ihailen luonnossa suuria, pari päätä pitempiä honkia, jotka ovat jopa vuosisatoja ylväänä seisseet. Vanhuuden merkit näkyy, mutta ei loppua. Nekin ovat siemenestä lähtien taistelleet tilastaan lukuisia erilaisia kilpailijoita vastaan ja selvinneet. Eikä niillä ole enää mitään vaaraa kilpailijoista. Vanhuus tietysti joskus kaataa ja erilaiset taudit mukana.
      Niin se on...jollain tavalla tässä luomakunnassa ihminen ja kuusikin yhdistyy. Tuliko selväksi?

Jk. Rammonan kirjoitukseessa oli ihan päteviä vinkkejä puunkaatoon.

• Late Vaan*

Kyllähän tuolla edellä tuli hyviä neuvoja puunkaadosta, itse olin nuorena poikana kaverin kanssa tekemässä halkoja muutaman viikon, eipä sattunut vahinkoja. Aikasemmin olin ollut tukkimetsässä, sodan jälkeen vanhemmat veljet olivat metsähommissa aika lähellä ja minä vein iltapäivällä kahvia ja evästä, kahvia sai kun teki riittävän määrä metsätöitä palkkioksi, sai Tehopakkauksen. Minä jouduin justeerin toiseen päähän pariksi tunniksi. Nyt joskus mökillä joutunut puunkaatoon saunapuita varten. Puut ovat tosin aika pieniä ja sellaisia sekapuita koivua haapaa ja leppää, joku kitukasvanut mänty seassa.
        Pahin mitä ison puun kaadossa on, jos kaatuu rakennuksen päälle tai toista isoa puuta vasten. Se vaatiikin jo ammattimiestä apuun muuton voi käydä kalpaten.
        Tarkoitushan tässä olisi taas mökille mennä jos kunto kestää. mökillä on hyvä olla vahintäin vuoden puut, mieluummin vähän ylikin.

Noista plussista ja miinuksista en välitä joku turhautunut tai tahallinen kiusantekijä niitä laittelee. Kyllähän minäkin purnaan ja olen monessa asiasa erimieltä monenkin ihmisen kanssa harvoin puutun nimettömän kirjoituksiin, niitä en arvosta ollenkaan.
        Parasta tässä kirjeenvaihdossa on siinä kun saa ihka vieraista hyviä kavereta jopa ystäviä.
        Kun kirjoittelee tänne kiperistäkin asioista joista voi olla montaakin mieltä, muistaa sanoa minun mielestä. Ter: Late

• Matamimimmi
        Late Vaan* kirjoitti:

Kyllähän tuolla edellä tuli hyviä neuvoja puunkaadosta, itse olin nuorena poikana kaverin kanssa tekemässä halkoja muutaman viikon, eipä sattunut vahinkoja. Aikasemmin olin ollut tukkimetsässä, sodan jälkeen vanhemmat veljet olivat metsähommissa aika lähellä ja minä vein iltapäivällä kahvia ja evästä, kahvia sai kun teki riittävän määrä metsätöitä palkkioksi, sai Tehopakkauksen. Minä jouduin justeerin toiseen päähän pariksi tunniksi. Nyt joskus mökillä joutunut puunkaatoon saunapuita varten. Puut ovat tosin aika pieniä ja sellaisia sekapuita koivua haapaa ja leppää, joku kitukasvanut mänty seassa.
        Pahin mitä ison puun kaadossa on, jos kaatuu rakennuksen päälle tai toista isoa puuta vasten. Se vaatiikin jo ammattimiestä apuun muuton voi käydä kalpaten.
        Tarkoitushan tässä olisi taas mökille mennä jos kunto kestää. mökillä on hyvä olla vahintäin vuoden puut, mieluummin vähän ylikin.

Noista plussista ja miinuksista en välitä joku turhautunut tai tahallinen kiusantekijä niitä laittelee. Kyllähän minäkin purnaan ja olen monessa asiasa erimieltä monenkin ihmisen kanssa harvoin puutun nimettömän kirjoituksiin, niitä en arvosta ollenkaan.
        Parasta tässä kirjeenvaihdossa on siinä kun saa ihka vieraista hyviä kavereta jopa ystäviä.
        Kun kirjoittelee tänne kiperistäkin asioista joista voi olla montaakin mieltä, muistaa sanoa minun mielestä. Ter: Late

Meillä on ollut puitten kaato tänä keväisessä työohjelmassamme. Edistystä tapahtunut vain sen verran, että yksi todella iso koivu on saatu kaadettua, moottorisahalla pätkittyä ja halkomakoneella halottua.
        Ammati "puunkaataja" sanoi ukolleni, joka pähkäili miten sen puun saa kaadettua oikeaan suuntaan, että puuhan kaatuu mihin päin sen haluaa kaatuvan. En tiedä, uskallammeko enää. Edellisen koivun kaadossa oli naapurin mies kaikilla "vänkäysvehkeineen"auttamassa.

• Joka paikkaan minäkin olen nokkani työntänyt jo 12 vuotiaana, kun metsään katsomaan kun puita kaadettiin kodin rakentamista varten.
      Oli hevosella kova työ vetää puut metsästä talvella.
      Siitä kun kevääseen päästiin sirkkelisaha tuotiin meidänkin tontille ja tukeista lautoja sahattiin. Meikäläinenkin joutui rimoja kädet pihkassa kasaamaan. Kumma kyllä voilla sai pihkan käsistä pois hierottua. Enhän olisikaan lautatapulia osannut latoa. Laudat piti saada suorina pysymään.
      Taisivat aika tuoreita laudat olla, kun niistä jo kirvesmiehet talon rakensi. Ja taas tarvittiin lapsia, nimittäin sammalia rossilattiaan keräämään. Seinien välii pantiin sahanpurua. Ei ollut ihme että tukkimiehen täi tuli tutuksi.

Miesvainaani kun kaatoi kotimetsästä muutamia mäntyjä, poikansa oli mukana ja isä näytti kuinka puun saa kaatumaan haluamaansa suuntaan.
      Poika muisti neuvot aikuisena, kun omakotinsa tontilta kaupunkialueelta pari isoa puuta kaatoi. Kaupunkialueella puun kaatoonkin pitää lupa anoa.

• *Kukkahame*

Lasten ollessa vielä pieniä istutimme saksan kuusen se osoittautui todelliseksi yllätykseksi muutaman vuoden kasvettuaan, lapset löysivät sen oksien suojasta hyvät piilot.
      Ihmettelin heidän vaatteiden pihka merkkejä, ja selvisihän ne, 'kuusen alla on hyvä piilopaikka ja meitä mahtuu sinne aina kaksi ja hätätilanteissa kolmekin'.

Siinä kuusessa on valtava pihkan eritys ja kävytkin pihkapisaroita täynnä.

Sen kaato onnistui ja traktorilla kiviaidan päälle kuivumaan, juhlallinen liekki nousi seuraavana keväänä, olihan ne oikeita noitasavuja, niin päästiin yhdestä kuusesta eroon kun se paloi ritisten ja rätisten.
      Lasten vaatteet pysyivät puhtaina, ainakin pesun jälkeen näyttivät siisteiltä.

• joutavoinen

Niin hienoja vastauksia tuli, Ynnämuu ja Monimuu vastaus naurattaa oikein kunnolla. Palasin tämän kirjoittamaan vaikka kirkonkylälle olen jo lähdössä ihan sen takia ja senkin takia kun kroppa on kuin junanalle jäänyt.

Varmaankin tuollainen harjoitus on osteroporoosion torjumiseksi omiaan, mutta enempi viisaasti on harjoitukset ilman änkyröintiä suunniteltava, Ynnämuun sanoin "Nurin meni, mutta pahasti änkyröi".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      211
      5980
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1681
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1507
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1048
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      101
      967
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      897
    7. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      857
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      828
    9. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      100
      780
    10. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      779
    Aihe