Haluan(ko) kolmannen lapsen...

-----

Minulla on 2 poikaa, joista nuorempi on vasta sylivauva. Olen aina haaveillut kolmesta lapsesta, ja tunteeni tämän asian suhteen ovat nyt ristiriitaiset...

Rakastan tätä vauva-aikaa, mutta en malta myöskään odottaa, että lapset ovat jo hieman isompia (nuorempi yli 3 vuotias), jotta pääsisimme kauemmas reissuun ja muutenkin elämä helpottaisi, kun ei olisi imettämistä, vaipparallia, yövalvomisia jne. Jos tämä jäisi lapsiluvuksi, muutaman vuoden kuluttua tämä olisi mahdollista. Mutta jos alkaisimme yrittämään kolmatta lasta, menisi ensin se yritysaika, sitten odotusaika 9 kk, ja sitten se muutama vuosi että nuorin olisi jo leikki-ikäinen. Eli ainakin 5 vuotta! Ymmärrättekö mitä tarkotan?

Jos kolmatta lasta yritämme, haluan aloittaa sen yrittämisen HETI. Jotenkin haluaisin nämä vauva-ajat yhteen putkeen, jotta saisi ne pois alta. Toisaalta taas välillä tuntuu, että nämä 2 poikaa riittäisivät, että perheemme on tässä... Mutta katuisinko sitten myöhemmin, ettemme tehneet lisää lapsia? Mitä jos tulisimmekin vuosien päästä toisiin aatoksiin, ja sitten pojat olisivat jo isompia, ja taas tulisi vauva taloon?

Montako lasta sinulla on? Millaisilla ikäeroilla? Minkä ikäinen olet?
Oletko katunut, ettet tehnyt enempää lapsia? Teittekö iltatähden?

21

2968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen tavallaan

Minulla on yksi lapsi,menee jo yläasteelle. Nuorempana mietin että kaksi lasta on minulle maksimi määrä. Silti en ole katunut sitä etten enempää tehnyt kuin sen yhden. Elämäntilanteet muuttuvat ja minulla ne muuttuivat niin radikaalisti että huomasin yhden lapsen riittävän enkä voisi kuvitellakaan että aloittaisin taas ns.nollapisteestä.

Olen itse pian 35 vuotias.

• fisutt

Meillä kolmatta lasta yritetään tällä hetkellä. Itselleni on kolme lasta tuntunut hyvältä määrältä ja nyt kun vanhemmat lapset on 1 ja 3, on hyvä aika tehdä se viimeinen ja sitten voi tosiaan alkaa odottaa sitä, että lapset siitä pikkuhiljaa kasvaa ja arki alkaa helpottumaan. Sukulaiseni katuu edelleen sitä, ettei aikanaan tehnyt kolmatta lasta ja nyt kun lapset on jo isoja niin ei halua lähteä enää takaisin pikkuvauva-aikaan. Itse olen sitä mieltä, että jos sen kolmannen haluaa niin se kannattaa tahdä nyt.

• Mymmelikk

Montako lasta sinulla on? Millaisilla ikäeroilla? Minkä ikäinen olet?
      Oletko katunut, ettet tehnyt enempää lapsia? Teittekö iltatähden?

Minulla on 2 lasta ja kolmas lapsi tulossa. Haaveilen viidestä. Eli 3 ja puoli sekä 2-vuotias. Olen 29-vuotias. Meillä asuu myös miehen 7-vuotias lapsi joka vaatii aika lailla huomiota joten lapsiluku voi jäädä minun kohdalla sitten kolmeen. Yritän ajatella asiaa kuitenkin niin ettei sen saisi vaikuttaa koska en halua ruveta katkeraksi varsinkaan lapsipuolta kohtaan. mies kuitenkin toivoo isompaa perhettä ja miehen lapsikin tykkää kun on sisaruksia.
      Aiemmin haaveilin että saisin vanhoilla päivilläni vielä 1-2 lasta mutta tunnen itseni jo niin vanhaksi että samaan putkeen nämä taitaa kuitenkin mennä. kaipaan kuitenkin semmoista uutta alkua jossa olisi vain meidän lapset ja meidän säännöt. Ilman historiaa ja ulkopuolisia ihmisiä.
      Joskus tuntuu hassulta kun ihmiset toitottaa että meillä on suurperhe ja hämmästyn itsekin sitä että pitäisi hankkia isompi auto. Mutta minulla nyt vasta on tulossa se kolmas lapsi. Aika paljonhan se riippuu lapsen luonteestakin ja muista tekijöistä että mikä on hyvä lapsiluku. En tiedä miten selviäisin jos on jotain adhdtä tai jos tulee useammat kerralla. Kehitysvammakin voi vaatia voimia ja tietenkin joskus käy niinkin ettei saakkaan useampaa lasta. Jokainen lapsihan on lahja.

• näin meillä

Minullakin on 2 lasta. Miehelläni on edellisestä avoliitostaan 2 lasta. Miehelläni siis jo 4 lasta.

MInä olen aina haaveillut että saisin 3 lasta, enkä todellakaan aio antaa sen vaikuttaa asiaan, että miehelläni jo 2 ennestään. Miehen lapset ovat ala-asteikäisiä ja siis kaipaavat myös huomiota, mutta he eivät kuitenkaan ole minun lapsiani. Joskus ärsyttää kun ihmiset päivittelevät, että teillähän on varsinainen suurperhe! Kun tekisi mieli sanoa, että mikä suurperhe, 2 aikuista ja 2 lasta...

Kun aloin mieheni kanssa seurustelemaan, puhuimme tästä lapsiasiasta. Kerroin aina halunneeni 3 lasta, enkä aio tinkiä siitä kenenkään toisen lasten vuoksi. Ja että jos mieheni ei ole valmis, en voi olla hänen kanssaan. Mieheni sanoi, että on aina halunnut ison perheen, ja että saan niin monta lasta kuin haluan. Eli kolmatta alamme kohta yrittää, toinen lapsemme nyt hieman alle vuoden ikäinen.

• rwererew

Itsellä lapset 2.5 ja 4-vuotiaat. Mulla oli n. vuosi sitten vauvakuume, mutta onneksi emme tehneet kolmatta, sillä nyt en voisi enää kuvitellakaan ryhtyväni uudestaan kaikkeen...näin jälkikäteen ajateltuna se vauvakuume liittyi itse asiassa siihen, etten olisi halunnut viedä isompia lapsia vielä hoitoon (ja kolmannen lapsen myötä olisin voinut hoitaa lapset taas pidempään kotona). Nyt olen töissä ja tajuan, että asioita on hyvä miettiä myös pitkällä aikavälillä...olen kokenut jo kahden lapsen molempien työssäkäymisen erittäin raskaaksi, joten uskon, etten enää jaksaisi kolmen lapsen ja työssäkäymisen yhdistämistä...toki aluksi olisi taas mukavaa olla kotona, mutta samat ongelmat ovat isompana sitten kun nuorin taas menee hoitoon. Nyt olemme saaneet myös miehen kanssa jo kahden keskistä aikaa ja pystyn harrastamaan, kolmen lapsen kanssa tämä ei ole enää oikein mahdollista. Ainakin tällä hetkellä olen tyytyväinen näin ja jos vauvakuume vielä joskus tulee, niin vasta kun nämä kaksi menevät kouluun saa kolmas tulla, mutta tällä hetkellä en usko enää ryhtyväni tähän. Sen sijaan olen ajatellut osa-aikaiseksi ryhtymistä, että voin keskittyä täysillä näihin kahteen lapseen ja kotiin. Miksi ihmeessä haluat kolmannen jos kerran haluat vauva-ajan nopeasti "pois alta?"

• hitaasti hyvä tulee

Miksi pitää hankkia lapset niin nopeassa tahdissa? Minulla on lasten välissä useampi vuosi. Kolmatta yritetään, isoin jo koulussa. Miksi pitää vauva-ajat saada pois nopeasti? Minä aloin kaipaamaan uutta vauvaa vasta sitten kun edellinen ei enää niin paljon syliin tullut.

• fisutt

Lapsista enemmän leikkikaveria toisilleen, elämä tasaantuu ja helpottuu kun kaikki lapset alkaa olla isompia, ei tarvitse niin kauaa säilytellä vauvatavaroita odottelemassa uutta vauvaa, saa saman äitiysrahan kuin aiemmalla äitiyslomalla... onhan noita syitä. Toki jokainen perhe tekee omat valintansa ja ne on varmasti jokaiselle ne parhaat valinnat.

• werwerwes
        fisutt kirjoitti:

Lapsista enemmän leikkikaveria toisilleen, elämä tasaantuu ja helpottuu kun kaikki lapset alkaa olla isompia, ei tarvitse niin kauaa säilytellä vauvatavaroita odottelemassa uutta vauvaa, saa saman äitiysrahan kuin aiemmalla äitiyslomalla... onhan noita syitä. Toki jokainen perhe tekee omat valintansa ja ne on varmasti jokaiselle ne parhaat valinnat.

"elämä tasaantuu ja helpottuu kun kaikki lapset alkaa olla isompia" Millä tavalla muka? Toki on varmasti kiva olla kotona lasten kanssa ja leikki-seuraa toisista lapsilleen, mutta väitän, että on paljon rankempaa sitten kun se nuorinkin lähtee hoitoon ja kaikilla vähän ikäeroa...esim. 2v, 4v, 6v, siinä vaiheessa on todella rankkaa koittaa yhdistää työssäkäynti perhe ja lapset... paljon helpompaa hankkia kolmas siinä vaiheessa korkeintaan kun 2 muuta ovat paljon isompia, lisäksi en näe kolmen murrosikäisen kasvattamista helppona, paljon mukavampaa jos yksi ei ole edes vielä murrosiässä. Ja jos lastenhoidon halua nopeasti "alta pois", niin miksi tehdä yhtään lasta? Parillä ystävälläni on kolme lasta ja äidit ovat jatkuvasti todella väsyneitä, kiukkuisia, eivät voi harrastaa mitään itse jne. mutta kotona on kuulemma mukava olla :-)

• fisutt
        werwerwes kirjoitti:

"elämä tasaantuu ja helpottuu kun kaikki lapset alkaa olla isompia" Millä tavalla muka? Toki on varmasti kiva olla kotona lasten kanssa ja leikki-seuraa toisista lapsilleen, mutta väitän, että on paljon rankempaa sitten kun se nuorinkin lähtee hoitoon ja kaikilla vähän ikäeroa...esim. 2v, 4v, 6v, siinä vaiheessa on todella rankkaa koittaa yhdistää työssäkäynti perhe ja lapset... paljon helpompaa hankkia kolmas siinä vaiheessa korkeintaan kun 2 muuta ovat paljon isompia, lisäksi en näe kolmen murrosikäisen kasvattamista helppona, paljon mukavampaa jos yksi ei ole edes vielä murrosiässä. Ja jos lastenhoidon halua nopeasti "alta pois", niin miksi tehdä yhtään lasta? Parillä ystävälläni on kolme lasta ja äidit ovat jatkuvasti todella väsyneitä, kiukkuisia, eivät voi harrastaa mitään itse jne. mutta kotona on kuulemma mukava olla :-)

En tarkoittanut, että lastenhoitoa pitäisi mitenkään saada nopeasti pois, mutta onhan se elämä rankempaa kun on ihan pienet lapset. Sitten kun kaikki osaa syödä, pukea ym. itse niin pääseehän sitä itse jo huomattavasti helpommalla. Kotityötkin helpottuu kun lapset voi touhuta itsekseen eikä tarvitse joka minuutti katsoa perään, että onko joku konttaamassa tielle päin tai menossa pää edeltä pesuveteen tms. Jos jättäisin kolmannen tekemisen siihen, että kaksi muuta on jo isompia niin kolmatta ei tulisi, mielummin nämä rankat vuodet tähän perätysten kuin että välillä ehtisi tottua pääsemään helpommalla.

Meillä ei vielä ole lapset (1v & 3v) ollut ikinä päivähoidossa enkä vielä tiedä milloin ovat menossa. Omat työpäiväni on sovitettu niin että saadaan hoidettua lapset kotona ja saadaan kotihoidontuki vielä palkkani lisäksi, kun teen puolikasta työviikkoa. Jos näin tehdään siihen asti kunnes nuorin on 2v tai 3v niin vanhin on jo koulussa.

Tällä hetkellä yhdistetään lastenhoito, työt, omakotitalon remontti ja harrastukset eikä vielä ole ollut liian rankkaa.

• hitaasti hyvä tulee
        fisutt kirjoitti:

En tarkoittanut, että lastenhoitoa pitäisi mitenkään saada nopeasti pois, mutta onhan se elämä rankempaa kun on ihan pienet lapset. Sitten kun kaikki osaa syödä, pukea ym. itse niin pääseehän sitä itse jo huomattavasti helpommalla. Kotityötkin helpottuu kun lapset voi touhuta itsekseen eikä tarvitse joka minuutti katsoa perään, että onko joku konttaamassa tielle päin tai menossa pää edeltä pesuveteen tms. Jos jättäisin kolmannen tekemisen siihen, että kaksi muuta on jo isompia niin kolmatta ei tulisi, mielummin nämä rankat vuodet tähän perätysten kuin että välillä ehtisi tottua pääsemään helpommalla.

Meillä ei vielä ole lapset (1v & 3v) ollut ikinä päivähoidossa enkä vielä tiedä milloin ovat menossa. Omat työpäiväni on sovitettu niin että saadaan hoidettua lapset kotona ja saadaan kotihoidontuki vielä palkkani lisäksi, kun teen puolikasta työviikkoa. Jos näin tehdään siihen asti kunnes nuorin on 2v tai 3v niin vanhin on jo koulussa.

Tällä hetkellä yhdistetään lastenhoito, työt, omakotitalon remontti ja harrastukset eikä vielä ole ollut liian rankkaa.

Mutta kun lapset ovat selvästi eri-ikäisiä niin heistä on apua ja iloa toisilleen. Meillä isompi auttaa paljonkin pienemmän hoidossa esim pienemmän suihkussakäynneissä on avuksi (käyvät yhdessä välillä pesulla), auttaa hampaidenpesuissa, välillä tykkää lukea pienemmälle iltasadun, auttaa pienempää pukeutumisessa ja hän voi katsoa myös pienen perään kun itse käyn vaikka suihkussa tms. Joskus hän laittaa myös jotain pientä ateriaa itselleen ja pikkusisarelleen esim paistaa kalapuikkoja tai kananmunia tai tarjoilee aamiaisen tms. Jos meille syntyisi kolmas nyt (sitä tässä yritetään), niin minulla olisi jo yksi hyvinkin kokenut pieni lastenhoitaja kotona ja toinen innokas oppija. Täytyy sanoa, että esikoiseni on erittäin taitava ja luotettava apu pikkusisaren suhteen. Ja vastineeksi hän saa pikkusisareltaan suurta ihailua ja valtavasti rakkautta ja kiiintymystä.

• fisutt
        hitaasti hyvä tulee kirjoitti:

Mutta kun lapset ovat selvästi eri-ikäisiä niin heistä on apua ja iloa toisilleen. Meillä isompi auttaa paljonkin pienemmän hoidossa esim pienemmän suihkussakäynneissä on avuksi (käyvät yhdessä välillä pesulla), auttaa hampaidenpesuissa, välillä tykkää lukea pienemmälle iltasadun, auttaa pienempää pukeutumisessa ja hän voi katsoa myös pienen perään kun itse käyn vaikka suihkussa tms. Joskus hän laittaa myös jotain pientä ateriaa itselleen ja pikkusisarelleen esim paistaa kalapuikkoja tai kananmunia tai tarjoilee aamiaisen tms. Jos meille syntyisi kolmas nyt (sitä tässä yritetään), niin minulla olisi jo yksi hyvinkin kokenut pieni lastenhoitaja kotona ja toinen innokas oppija. Täytyy sanoa, että esikoiseni on erittäin taitava ja luotettava apu pikkusisaren suhteen. Ja vastineeksi hän saa pikkusisareltaan suurta ihailua ja valtavasti rakkautta ja kiiintymystä.

Onneksi jokainen voi tehdä omat valintansa ja tehdä lapsensa juuri siinä tahdissa kuin se itselle paremmin sopii. Olisihan se tylsääkin jos kaikki perheet tekisivät kaikki valinnat saman kaavan mukaan.

Itselleni on tullut uusi vauvakuume kun lapset on ollut 6kk-8kk ikäisiä ja nytkin, kun jo kohta vuoden olen kuumeillut niin vauvankaipuu alkaa olla jo tosi kova. Nyt jo jonkin verran mietityttää, että miten nuo tuntemukset sitten vaiennetaan kun se kolmas on tehty jos yhtä voimakkaana vauvakuume iskee edelleen. Kolmannen jälkeen kun meillä on lapsiluku täynnä.

• bambuli2
        fisutt kirjoitti:

Onneksi jokainen voi tehdä omat valintansa ja tehdä lapsensa juuri siinä tahdissa kuin se itselle paremmin sopii. Olisihan se tylsääkin jos kaikki perheet tekisivät kaikki valinnat saman kaavan mukaan.

Itselleni on tullut uusi vauvakuume kun lapset on ollut 6kk-8kk ikäisiä ja nytkin, kun jo kohta vuoden olen kuumeillut niin vauvankaipuu alkaa olla jo tosi kova. Nyt jo jonkin verran mietityttää, että miten nuo tuntemukset sitten vaiennetaan kun se kolmas on tehty jos yhtä voimakkaana vauvakuume iskee edelleen. Kolmannen jälkeen kun meillä on lapsiluku täynnä.

Onko sinulla poikia vai tyttöjä, vai molemmat?

• fisutt
        bambuli2 kirjoitti:

Onko sinulla poikia vai tyttöjä, vai molemmat?

Tyttö ja poika.

• dgfddfg
        fisutt kirjoitti:

Ehkäpä se teillä onnistuu, itse olen taas sellaisessa työssä, jossa en pysty tekemään vain puolikasta päivää, tein jonkun aikaa 80 % työaikaa, mutta tällä hetkellä teen (olosuhteiden pakosta) kokoaikaista, joskin siirryn puolen vuoden sisällä ehkä takaisin 80 %...mutta siis tarkoitin, että se on rankkaa se jos molemmat käy kokopäivätöissä kaikki kolme lasta päiväkodissa. Jos lapset ovat kotona, siinä ei olekaan mitään rankkaa. Ihmiset on myös erilaisia, meidän perheelle ei sopisi mitenkään se, että olisi kolme pientä samaa aikaan...Vauvakuumetta on kyllä mielestäni hyvä miettiä myös rationaalisestikin eikä vain tunteella...kyllä itsekin välillä kaiholla muistelen raskaus, imetysaikaa yms. mutta asioita on hyvä aina miettiä myös järjen ja pitkän aikavälin kannalta. Meillä esim. olemme vihdoin päässeet matkustelemaan ja kolmen kanssa se olisi jo aika vaikeaa...lasten harrastuksiin kuljettamiset ala-asteella yms., vaatteet, kaikki, uusi auto, isomp talo, kaikki se maksaa ja on vähemmän aikaa olemassa oleville lapsille. Mutta jos on sinut näiden kanssa, niin siitä vaan!

• saat asian
        dgfddfg kirjoitti:

Ehkäpä se teillä onnistuu, itse olen taas sellaisessa työssä, jossa en pysty tekemään vain puolikasta päivää, tein jonkun aikaa 80 % työaikaa, mutta tällä hetkellä teen (olosuhteiden pakosta) kokoaikaista, joskin siirryn puolen vuoden sisällä ehkä takaisin 80 %...mutta siis tarkoitin, että se on rankkaa se jos molemmat käy kokopäivätöissä kaikki kolme lasta päiväkodissa. Jos lapset ovat kotona, siinä ei olekaan mitään rankkaa. Ihmiset on myös erilaisia, meidän perheelle ei sopisi mitenkään se, että olisi kolme pientä samaa aikaan...Vauvakuumetta on kyllä mielestäni hyvä miettiä myös rationaalisestikin eikä vain tunteella...kyllä itsekin välillä kaiholla muistelen raskaus, imetysaikaa yms. mutta asioita on hyvä aina miettiä myös järjen ja pitkän aikavälin kannalta. Meillä esim. olemme vihdoin päässeet matkustelemaan ja kolmen kanssa se olisi jo aika vaikeaa...lasten harrastuksiin kuljettamiset ala-asteella yms., vaatteet, kaikki, uusi auto, isomp talo, kaikki se maksaa ja on vähemmän aikaa olemassa oleville lapsille. Mutta jos on sinut näiden kanssa, niin siitä vaan!

kuulostamaan kuin se lapsimäärä mikä itselläsi on pitäisi olla kaikilla se optimaaalinen,muuten lapset ja elämä kärsii..

• dgfddfg
        saat asian kirjoitti:

kuulostamaan kuin se lapsimäärä mikä itselläsi on pitäisi olla kaikilla se optimaaalinen,muuten lapset ja elämä kärsii..

No meillä se olisi näin (olemassa olevat lapset ja elämä kärsisi jos tulisi kolmas), mutta kuten sanoin, riippuu niin perheestä. Ne perheet, joiden olen nähnyt voivan hyvin jos lapsia on kolme tai enemmän, ovat niitä, joissa toinen on kotona, mutta ne perheet, joissa molemmat ovat kokopäivätöissä, niin aika kaaosta ja väsymystä näyttää olevan.

• no kaikillahan
        dgfddfg kirjoitti:

No meillä se olisi näin (olemassa olevat lapset ja elämä kärsisi jos tulisi kolmas), mutta kuten sanoin, riippuu niin perheestä. Ne perheet, joiden olen nähnyt voivan hyvin jos lapsia on kolme tai enemmän, ovat niitä, joissa toinen on kotona, mutta ne perheet, joissa molemmat ovat kokopäivätöissä, niin aika kaaosta ja väsymystä näyttää olevan.

on mahdollisuus olla hoitovapaalla ja tehdä lyhennettyä työpäivää.

• fisutt
        dgfddfg kirjoitti:

Ei se jokaisessa työpaikassa onnistukaan, mutta itse olen suureksi osaksi juuri siksi tässä työssä, että voin tehdä tunteja sen verran kuin itsestä tuntuu. Sitten kun kaikki lapset on kouluiässä niin mitä luultavimmin alan etsiä "parempaa" työpaikkaa. Ja voin sanoa, että ei tämä mitenkään helppo ratkaisu kokonaisuudessaan ole, joskus saattaa olla 5 päivää peräkkäin ettei nähdä miehen kanssa kuin klo 22 jälkeen illalla. Ei se ihan helppoa ole, että olet monet päivät yksin kotona lasten kanssa, hoidat kauppaostokset, kotityöt ym., ja koko loppuajan päivästä olet töissä. Ja mies tekee tällä hetkellä remonttia kotona ollessaan.

Kyllä meillä lasten teko on ajoitettu hyvinkin tarkasti miettimällä vauvakuumeista huolimatta, vaikka pienillä ikäeroilla lapset haluan niin alle 2v ikäerolla ei ole tehty, olisi mielestäni liian raskasta. Ja lapsiluku on mietitty ihan jo silloin ennen kuin näitäkään lapsia on tehty ja kolmeen se jää vaikka minkälainen vauvakuume iskisi. Meillä talo ja autot on sellaisia että kolmen lapsen kanssakin pärjätään näillä hyvin. Ulkomaanmatkailusta ei välitetä, kotimaassa reissataan senkin edestä harva se viikko, eikä lapset sitä rajoita mitenkään.

• easylife.

Kateeksi käy tällaiset aloittajan kaltaiset ihmiset, joille oman elämän etukäteissuunnitelman pohtiminen on ongelma, josta kannattaa kirjoittaa nettiin.

• jepujee3

No ihan asiallinen keskustelunaloitus tämä on moniin muihin aloituksiin verrattuna...Ja miksipä asioita ei pohtisi ja pyörittelisi netissä samassa elämäntilanteessa olevien kanssa?

• Ararat

mutsillas oli etukäteissuunnitelma kun sua teki

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      4004
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      42
      2699
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2687
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2413
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      313
      2239
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1622
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe