Miten ihmeessä tähän onkaan ajauduttu?

Ken voi kertoa:

" Tähän ryhmään voit kirjoittaa ”anonyyminä” ilman rekisteröintiä - sana on vapaa! "

lukee nyt nettimuotoisen ongelmajäte-kaatopaikan jokaisessa eri osiossa.
Jokaisessa osiossa. Avohoito-saitilla, joka aikanaan yritti ylpeillä sillä, että jokaisen kirjoittajan tulee rekisteröityä ja kirjoittelu on muka jotenkin valvottua :)

"Olemme Suomen suurin keskustelufoorumi!" "Täällä voi kirjoittaa kuka tahansa, mitä tahansa!" "Rekisteröidy tästä!" Ei tarvitse enää edes rekisteröityä. Jos pystyy humalatilaltaan tai lääketokkuraltaan saamaan tietokoneensa päälle ja saa sormet näppikselle - olet "tervetullut jäsen foorumillemme" :)

Loppu alkoi häämöttää jo n. 2,5 vuotta sitten, jolloin ylläpitäjän julkinen, käteisen rahan tarjoaminen mm. pedofiilien yhteystiedoista ja valokuvista, lähinnä oksetti tavallisia ihmisiä. Pullistelu mm. pedofiilien kuvagallerioilla ja pedofiili-oikeudenkäyntien tuomiolauselmilla, oli onneksi liikaa tavallisille perheellisille ihmisille. Ihmiset äänestivät onneksi jaloillaan.

Tämän pervo-sivuston inflaatioon on ensisijaisesti 3 keskeistä syytä:

1. Ylläpitäjä oli ja on saitin ainoa moderaattori ja sai tietoonsa jokaisen kirjoittajan erilaisia yksilöintietoja (IP-osoitteen, sähköpostiosoitteen, ym.). Näitä tietoja tuo rikollinen ylläpitäjä sitten jakeli massapostituksina eri ihmisille ja sana alkoi levitä. Tarina kertoo, että joiden nimimerkkien takana olevien ihmisten henkilötietoja myytiinkin kovaan hintaan. Rekisteröityneet kirjoittajat saivat sananmukaisesti ylläpitäjän "omalle kotipihalleen". Ylläpitäjä tavattiin useammankin eri ihmisen taloyhtiön roskiksesta - "näyttöä keräämästä". Suurinta osaa rekisteröityneistä kirjoittajista epäiltiin kaikkein suurimmasta mahdollisesta "rikoksesta" = kirjoittaja olisi nainen.

2. Poliisi kiinnostui saitin rikollisesta sisällöstä ja sen umpirikollisesta ylläpitäjästä.
Tuomiota alkoi tulla, jopa useita vuodessa. Loppu ei uusien tuomioiden suhteen ole edes lähellä. Ylläpitäjän sairaalloinen kiinnostus mm. pedofiliaan ja lapsiin kohdistuvaan väkivaltaan yleisesti, on karsinut kaikki normaalit kirjoittajat ja lukijat. Poliisitutkintoja on tällä hetkellä niin monia, ettei ylläpitäjä ole uskaltanut enää kuukausiin kirjoittaa omalla nimimerkillään, omille sivuilleen yhtään mitään.

3. Kukaan ei enää rekisteröitynyt, tuolle kaikkien halveksimalle "pedofiili-sivustolle". Toiseksi viimeisen vuoden aikana tuolle oksennusämpärille kirjautui 29 eri nimimerkkiä. Vain 7 niistä kirjoitti koskaan sinne mitään. Viimeisen vuoden aikana kirjautuneita on ollut enää 22, kirjoittajia heistä vain 3. Noistakaan kirjoittajista kukaan ei ole koskaan kirjoittanut enempää kuin 7 kirjoitusta. Julkinen epäily oli, että nuokin "uudet nimimerkit" olivat ylläpitäjän itsensä luomia, linee varsin perusteltu.


Käytännössä saitille ei ole enää pariin vuoteen muutenkaan kirjoittanut kukaan muu kuin ylläpitäjä itse. Hannes yrittää välillä, mutta pelkää että tuomion kolahtaessa ulosotto vie hänen eläkkeensä. Salla ja Inga virittelivät sanan säiläänsä vielä viime vuoden puolella, mutta heidän keskimääräistä rajummat mielenterveysongelmansa vievät onneksi heidänkin energiansa.

Ylläpitäjä on tunnetusti täysin varaton ja tuloton. Tuomioita kunnianloukkauksista tulee - sakkoja - korvauksia, ym. Sakot on tähän saakka hoidettu pimein tuloin, mutta korvaukset ovat kaikki ulosotossa. Tuomittu on valittanut joka kerta tuomioistaan hoviin. Käytännössä tuomiot eivät ole koskaan muuttuneet. Eräänlainen ratkaisu tulee löytymään ainakin tuohon valituskierteeseen; tuomitun ylläpitäjän avustaja tullaan vaatimaan osavastuulliseksi hävityn valituksen oikeudenkäyntikuluista, vastaajan ohella, Hillitsee ihan kummasti avustajan löytymistä valitusta laatimaan :)

Suuntaus on täysin oikea ja perusteltu. Lopullinen tuomiopäivä sen kun lähenee :)

7

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PärVärs

      Olen hiukseton hippi
      sillä pääni on pipi, rikki
      mull'on monta nikkii

      päässäni on patti
      siellä kuin kukkarossa matti

      siinäkö sakkoja maksan?
      en, mutta rötöstellä yhä jaksan

      vastuu ei oo mulla
      se on vastapuolella

      olenhan savolainen
      mies mitätön loinen

    • Ratsu Reima

      Oon koittanu ain olla se kova kossi
      siks piti sit mennä lastikses n*ssii se ossi

      Miksei mua usko kukaan?
      Menko usko kans tukan?

      Tuun juttuun kans jokaisen naisen
      ne tosin ain itkee et mä haisen

      Mä oon het valmis niit turpiin leipoon
      ja ain selkeen oon mä turvautunu keittoon

      En voi ikin ajaa selvin päin
      yleensä menee mettään samoin tein

      Mä aion viel joskus men töihin
      mut en ny ihan viel näillä öihin

      Mä otan ain kaiken mit saan
      jos tulee kakkuu, otan senki taas

    • Kaikki tiesivät

      että tuon mielenterveyspotilaan netti-kainalosauva tulee katkeamaan.
      Toivotaan ettei se tee ennen sitä mitään fyysistä pahaa kenellekään.
      Itselleen saa toki tehdä ihan mitä tahansa. Toivottavasti tekeekin.

    • Mä kirjotin tonne

      joskus mut sit sielt joku ihme yläpitäjä alko lähettelee mulle jotain kummii meilejä. Tunneks mä sen ja sen? Ja et mun pitäis varoo sitä ja sitä ihmistä. Ihan sekopää se oli . Mä kirjotin muistaakseni alle 10 vistiimut kukaa ei koskaa vastannu mulle.

    • Miukumau.....

      Kaikista huvittavinta tuossa hommassa on se, että tuo ylläpitäjä ei näköjään itse ymmärrä roikkuvansa "löysässä hirressä", vaan kuvittelee edelleenkin selviävänsä sakoilla.

      Varmaan sen asianajaja on realistisesti kertonu sille sen tulevaisuudennäkymät, mutta kun ei ymmärrys näy riittävän. Silti se jatkuvasti hyökkää toisia vastaan ja suo siten lisää todisteita loukkauksistaan.

      Tuleva tuomio kertoo sille takuuvarmasti suunnan mihin se on menossa. Ainoa asia josta voidaan spekuloida on tuomioiden pituudet, eikä sen osaa helpota hymiöiden , miukumaukujen tai asiamiehien levittäminen sivuilleen, sillä niitä kaikkia voidaan käyttää todisteena sitä vastaan.

      Tuollainen tuomioiden kerääminen on oikeudelle täydellinen näyttö lain kunnioituksen puutteesta ja on oikea ihannetapaus oikeuslaitokselle siitä, että miten tuollaista sarjaloukkaajaa tulee oikeuden käsitellä.

    • Mitä seuraavaksi

      Ylläpitäjän seuraava nikki on kuulemma "tuntematon".
      Se kirjottaa sillä pedariosioon ja toivoo että kaikki maailman pedofiilit ilmiannetaan sen kotisoitteeseen.

    • Anusankka

      "Poliisi väänsi vitsiä 12-vuotiaan rinnoista
      Perjantai 14.6.2013

      IL http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013061417152606_uu.shtml

      Vinkki lehdistöön lähti meiltä!

      Ari Savolainen"


      Keneltä "MEILTÄ"? Etkö aio esitellä sivupersooniasi? Montako niitä on tänään?

      Kaikkien suurimpien printtimedioiden uutispäälliköt tietävät Savolaisen. Osa lehdistä on laittanut Savolaisen PrePaid numerot muistiin, eivätkä he edes vastaa jos se soittaa.

      Se soittaa mm. iltapäivälehtiin jopa useita kertoja joka päivä. Aina sillä on sama tarina: "nyt on kova uutinen! Julkaiskaa tämä!"

      Kun se, kaikkine sivupersoonineen, luuli löytäneensä jotain jostain espoolaisista jätepaperiastioista, se soitti kulemma vartin välkein eri lehtiin ja tarjosi "huippujuttua" niille. Yksikään lehti ei ollut kiinnostunut sen sekoiluista.
      Edes poliisi ei lopulta edes ryhtynyt tutkimaan, missä roskiksissa se oli kolunnut. Todellisuudessahan nuo paperit oli sen kotoa, eikä roskiksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe