Saako työtön vielä jostain vippiä, kertokaa jos vielä sellainen firma netistä löytyy?
Työttömälle vippiä?
13
1858
Vastaukset
- 5+9
Ei saa, eikä sulle saisi sellaista myöntääkään. Vai kerrotko meille kaikille miten sen pystyt maksamaan takaisin?
- Osa-aikatyötön
Kaipa riippuu paljonko korvauksela saa, eli onko maksukykyä
- 3+20
Peruspäivärahaa saava työtönkin pystyy kyllä maksamaan takaisin pikkuvipin, mutta isomman pikavipin kanssa voi tulla vaikeuksia, koska laina-aika on yleensä niin lyhyt. Työttömän ei kannata koskaan ottaa isoa pikavippiä, jollei halua joutua pikavippikierteeseen.
- osa-aikatyötön
3+20 kirjoitti:
Peruspäivärahaa saava työtönkin pystyy kyllä maksamaan takaisin pikkuvipin, mutta isomman pikavipin kanssa voi tulla vaikeuksia, koska laina-aika on yleensä niin lyhyt. Työttömän ei kannata koskaan ottaa isoa pikavippiä, jollei halua joutua pikavippikierteeseen.
Kylläpä nykyään ollaan tarkkoja työsuhteen suhteen. Sain hylkäävän vastauksen credit24 sta kun rehellisesti täytin että minulla on osapäivätyö ja sovellettua päivärahaa. Maksuvaraa olisi kylläkin 200-300 euroa sen luoton hoitamiseen. Ei siinä eritelty miksen saa lainaa (vaikka olen vanha ja uskollinen asiakas) mutta varmaan se osatyöttömyys. Saakohan nuo puljut enää asiakkaita mistään, tuntuu että kaikki ovat nykyään epätyyppillisillä työsopimuksilla.
- Pers auki
Heippa, löysin tällasen blogin kun tuskastelen saman ongelman
kanssa; http://goo.gl/WPrSX
tosta freedom rahotuksesta kokeilin, en oo vielä saanut päätöstä.
Yrittänyttä ei laiteta :)- No saitko
Freedomista lainaa?
- pers auki
No saitko kirjoitti:
Freedomista lainaa?
Eipä tippunut edes myötätuntoa, ei kun seuraavaan
paikkaan hakemus sisään :)
- 11+17
Eikös työtön nyt normaaleista vanhoista kunnon paikoista yhä edelleen lainaa saa; Vivus, Credit24, Ferratum, Laina.com, Laina.fi, Reissuluotto jnejne...
Ei nyt välttämättä suurinta summaa ja oma maksuhistoria/avoimet laskut konserniin tietty vaikuttavat. Myös Glee, Siljalaina, Orkia antaa, mut todnäk melko pientä summaa (50-100€)
Jos suuren summan haluaa niin Suomilimiitti antaa 2000e ilman työpaikkaa. Mulle ainakin, tiedä sitten tapahtuiko heidän päässään joku inhimillinen virhe.
Onko kokemusta siitä, ettei muka työtön saisi enää lainaa?!- Vekselimies38
Eipä saa, kaikissa kysytään työsuhdetta. Glee, Siljalaina ja Orkia kertovat sivuillaan, ettei uusia lainoja enää myönnetä lainmuutoksen jälkeen, noista paikoista ei tullut koskaan vippiä otettua.
Sen sijaan monta pientä vippiä tuli otettua useammasta paikasta. Minkälaisia maksusuunnitelmia pikavippifirmat antavat tehdä, miten pienissä erissä voi maksaa takaisin? Tällä hetkellä työtön mutta tukitoimin yritetään työllistää, joten ei ihan toivoton tilanne.
- 11+17
Ota yhteyttä niihin pikavippifirmoihin/perintätoimistoihin jos on siellä asti lainat. Riippuu summasta, iKassalla usein 10 erää max., Vivuksella 4, OK Perintä 2-4, Reissuluotto/Vippiluotto 6 erää jne. Itsellä maksusuunnitelmat jo lähes jokaiseen paikkaan.
Kokeilitko sitä Suomilimiittiä???
En ollut Siljalainan asiakas ennen ollut, Gleen kyllä, ja viime vkolla Siljalainasta 50e sain... - Vippi-Ville
Heh, älkääs nyt olko ihan uusavuttomia. Eihän näillä vippimestoilla ole mitään oikeutta selvittää onkoa vippiä hakeva työssä vai ei.
Jos vahingossa muistat asian hiukan väärin kesähelteen pehmennettyä pääsi ja kerrot että" työt on" eikä "työtön" niin silloinhan sitä rahaa varmastikin saa. Vippifirmoilla ei siis ole mitään mahdollisuuksia minun mielestäni mennä tarkistamaan työsuhdetietoja vaan sen on luotettava siihen mitä itse asiakas heille ilmoittaa. Toki pitää muistaa, että se laina sitten pitää maksaa tai voi maksamatta jättäessä tulla syyte väärien tietojen antamisesta. Siis narraaminen on ok, mutta huijaaminen ei, tämmöinen oli mun mielipide asiaan, mutta ketään en kehota toimimaan näin, oma harkinta pitää olla.- Onneaelämänpilaamise
Pikavippifirmalla on oikeus valita asiakkaansa. Työsuhteessa oleminen on laillinen peruste sille päätökselle, että myönnetäänkö vippiä. Ainoastaan ihonväriin, uskontoon tjms. perustuva erottelu on kiellettyä.
Vippifirma pystyy tarvittaessa tarkistamaan asian, koska verotiedot ovat julkisia.
Jos valehtelet työsuhteestasi vippifirmalle, niin pahimmassa tapauksessa saat syytteen petoksesta.
- 11+7
Joo mutta välillä kun olen muistanut väärin vähän verotustietoja ja työhistoriaani, niin ei aina siltikään irtoa...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713