Valehdellaanko helluntailaisten hautajaisissa?

Pelastuksessa sisäll

HAUTAJAISVALHEET!

Hautajaisissa valehdellaan röyhkeästi! Saattoväelle vakuutetaan, että uskosta osaton, syntitilassaan kuollut vainaja pääsi Taivaan iloon, koska pappi siunasi hänet ja vainaja haudattiin muka siunattuun multaan. Papin siunausseremonialla ei kuitenkaan ole vähääkään tekemistä sielun Taivaaseen pääsemisen kanssa. Eikä multa ole sen siunatumpaa hautausmaalla kuin tien varressakaan!
Totta hautajaispuheissa on se, että Jumala on asettava jokaisen ihmisen eteensä tuomion päivänä. Silloin kysytään vain sitä, onko ihminen elämänsä aikana ottanut vastaan pelastuksen Jeesuksen verihaavoissa ja näin uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä.
Ihmiseltä kysytään onko hän tunnustanut Jeesuksen Kristuksen Herrakseen ja syntiensä sovittajaksi sekä ottanut kasteen Herransa Nimeen. Mutta siellä tarkistetaan myös onko ihminen elänyt elämänsä julkisessa uskossa Jeesukseen:
”Joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun Hän tulee…” (Luuk. 9:26).

”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan” (Apt. 2:38).

”Jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan… Ei yksikään, joka Häneen uskoo, joudu häpeään” (Room.10:9-11).

Ellei ihmisen elämän kaaresta löydy edellä mainittuja asioita, niin hänet tuomitaan kadotukseen.
”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen” (Markus 16:16).

Juhlavat hautajaiset ja kauniit puheet tai papin siunaamiset eivät auta ihmistä Taivaaseen. Kuoleman jälkeen ei mikään enää voi vaikuttaa ihmisen tilaan. Ilman Jeesusta kuoleva ihminen on ikuisesti kadotettu. ”Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita” (Joh. 3:18). ”Joka uskoo ja kastetaan ( = upotuskaste vedessä uskoon tulon ja parannuksen teon jälkeen), se pelastuu (pääsee Taivaaseen), mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen” (Markus 16:16).

Nämä ovat vakavia tosiasioita. Eivätkä tosiasiat muutu, vaikka niihin ei kukaan uskoisikaan.
”Joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen” (Ilm.20:15).

Me uskoon tulleet siirrymme kuolemamme hetkellä iloiten Paratiisiin. ”Me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon…” (Hebr.4:3).
– Oletko Sinä jo valmistautunut Taivasta varten? Onko Jeesus Sinun Herrasi? Ethän odota kuolemaasi valmistautumattomana, ilman Jeesusta? –
Mitä sanookaan Sinulle rakas lapsesi, puolisosi, äitisi tai isäsi viimeisellä tuomiolla? = ”Miksi et kertonut minulle, että on olemassa kadotustuomio? Miksi et sanonut, että voin päästä Taivaaseen ottamalla vastaan Jeesuksen? Miksi, äiti? Miksi rakas lapseni? Nyt olen kadotettu, ikuisesti kadotettu. Jouduin helvettiin sinun välinpitämättömyytesi tähden.”

Rakas ystävä! Tee ratkaisusi vielä tänään. Tee se heti . Silloin Sinulla on oleva turva tuomiopäivänä. Uskoon tulleena voit auttaa lähimmäisesikin taivastielle.
Vain uskoon tulleet pääsevät Taivaaseen!
Usko Ylösnousseeseen Jeesukseen Kristukseen Raamatun opettamalla tavalla, niin sinä pelastut.
Jumala rakastaa Sinua! Sielunvihollinen vihaa sinua!

36

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helluntaisatanismia

Mitä sinua kiinnostaa, mitä kristityt lausuvat hautajaisissaan? Jälleen kristittyjä vastaan suunnattu herjausketju. Ette ikinä kykene esittämään omaa asiaanne, herjaamatta ensin kristittyjä ja sitten verraten: "mutta me helluntaiuskontoiset teemme asian oikealla tavalla! Katsokaa kristittyjä pappeja, miten kauheita he ovat!"

Samaa helluntaipaskaa vuosikymmenestä toiseen, jo 100 Suomessakin, sekä helluntaifoorumeilla. Kaikkialla missä helluntailainen puhuu, pilkataan kristinuskoisia.

• 0plus0

Ei ole hyvä lähestyä omaa loppuaan tuollaisella mentaalilla.

• jaikal.se

Hautajaisissa ei voi sanoa vainajan menneen kadotukseen.
      Sitä kun ei kukaan tiedä mikä oli kuolleen suhde Jumalaan
      ihan viimeisillä sekunneilla. Sanoohan Sana: "Jokainen, joka
      huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu". Tämä Herra, jota
      tulee huutaa avukseen, on Herra Jeesus Kristus. Ryöväri ristillä
      ei ehtinyt tehdä yhtään mitään. Hän vain pyysi Jeesukselta:
      "Muista minua kun tulet valtakuntaasi." Hän sai kuulla Jeesukselta:
      "Totisesti MINÄ SANON sinulle: Tänä päivänä olet oleva minun
      kanssani paratiisissa". Pelastus on täysin valmis Jeesuksen nimessä.
      Mikäli kuoleva ehtii huutaa: "Jeesus, Jumalan Poika, armahda minua", hän pelastuu. Tässä puhutaan jo Jumalan armosta Kristuksessa Jeesuksessa.

Mutta on vaarallista jättää tuo huuto viimeiselle päivälle tai viimeiselle
      minuutille. Kukaan kun ei tiedä miten kuolee ja koska kuolee. Ratkaisu
      tulee tehdä ehti kun ymmärtää sen tarpeellisuuden. Eläville me uskovat
      opetamme pelastusasioita niin että syntinen voi pelastua jo tänään.
      Sitten uskoon tullut ihminen saa olla ja elää turvallisin mielin ilman kuoleman pelkoa.

Tunsin miehen joka kuoli kesken sanaa. Hän istui keittiössään pöydän
      ääressä lukien sanomalehteä. Hän kertoi jotakin lukemaansa sisarelleen. Kesken sanaa hänen päänsä putosi ja hän makasi siinä hervottomana pää pöydällä. Sisar alkoi katsomaan että mikä velipojalle tuli. Veli oli kuollut. Sydän oli pysähtynyt ja kuolema tuli siinä silmänräpäyksessä. Ambulanssi hälytettiin mutta miestä ei saatu elvytettyä.

• leeviläinen

Tuo teksti, mitä Sinä 'Pelastuksessa sisäll' kirjoitat aloituksesi alussa, on luterilaisen kirkon hautajaispuhetta, eikä helluntailaisten.

Niin että kuinka Sinä nyt otsakkeesi kysymyksen helluntailaisiin kohdistat, koska se on ristiriidassa aloituksesi alkupokloomin kanssa?

Kun helluntailaiset hautaavat kuolleen, Jeesukseen uskovan lähimmäisensä, he tietävät, minne tuo lähimmäinen siirtyy iankaikkisessa osassaan, eikä helluntailaispappien tarvitse erikseen korostaa saattoväelle taivaaseen pääsyä asiassa, sillä saattoväkikin tietää asian.

Koeta nyt saada jotain rotia tuohon asiaan, ettei se aivan löperöpuheeksi mene..

• "Pelastuksessa sisäll"
      Aloittaja lienee aivan jyrkimmän fundalistisen helluntaiopin kannattaja. Hän korottaa itsensä muiden yläpuolelle tuollaisella tuomiohenkisyydellään. Tee parannus.

Olisiko aloittajasta kiva kuunnella kun pappi siunaa helvettiin aloittajan läheisen ei-uskovan ihmisen??

Eivätköhän helluntailaiset siunaa vainajansa aivan samalla tavalla kuin luterilaisessa kirkossakin. Toiset käyttävät hiukan eri sanamuotoa siunatessaan. . Eikä helluntailaisuus pelasta eikä se että on helluntaiseurakunnan jäsen ja on osallistunut aktiivisesti seurakunnan toimintaan, on ollut "väkevä" puhuja tms.

"Leeviläiselle" vielä, eivät helluntailaiset voi tietää, minne heidän helluntailaiset lähimmäisensä kuoleman jälkeen joutuu. "Leeviläinenkin voisi tehdä parannusta tuollaisesta ylpeyden synnistä.

• leeviläinen

Eikö Sinulle mazdeles ole vielä selvinnyt tämä Raamatun Kirjoitusten yksinkertainen faktatotuus, että Kristuksessa uskon kautta sisällä olevat pääsevät samaan paikkaan, jossa Jeesus on.

Pelastusvarmuudessa toivon tunnustus on just sitä, ettei odoteta tässä ajassamme muuta paikkaa kuin sitä, jonneka Jeesus edeltäpäin meni, omien sanojensa mukaan, valmistamaan itsekullekin häneen uskovalle ja häntä seuraavalle sijaa. Ja kun tie sinne tiedetään, niin eihän Jeesukseen uskovalla ole muuta paikkaa, mihin mennä.

• leeviläinen kirjoitti:

Eikö Sinulle mazdeles ole vielä selvinnyt tämä Raamatun Kirjoitusten yksinkertainen faktatotuus, että Kristuksessa uskon kautta sisällä olevat pääsevät samaan paikkaan, jossa Jeesus on.

Pelastusvarmuudessa toivon tunnustus on just sitä, ettei odoteta tässä ajassamme muuta paikkaa kuin sitä, jonneka Jeesus edeltäpäin meni, omien sanojensa mukaan, valmistamaan itsekullekin häneen uskovalle ja häntä seuraavalle sijaa. Ja kun tie sinne tiedetään, niin eihän Jeesukseen uskovalla ole muuta paikkaa, mihin mennä.

"leeviläinen"
        Kyllä minulle on selvinnyt tämä "Raamatun kirjoitusten yksinkertainen faktatotuus" aivan samalla tavalla kuin Sinullekin.

Kysymys on siitä, ettei helluntaiusko yksin pelasta sen enempää kuin luterilainenkaan. Vastasin tuossa edellä olevassa tekstissäni aloittajalle, kun hän pitää huonona asiana että vainajat siunataan "taivaaseen".

Pelastusvarmuus -sana ei esiinny raamatussa. Helluntailaiset korostavat tuota sanaa ja pitävät sitä itsestäänselvyytenä kohdalleen. Kuitenkin me tiedämme vasta kuoleman rajan ylitettyämme, mihin varmasti joudumme.

Meillä ei ole täällä maailmassa muuta mahdollisuutta kuin luottaa Jumalan armoon tässä asiassa. Armo on helluntaiherätyksessä kylläkin raamatun sanan vastaisesti ehdollistettu.

• nellyhelena

Hyvin sanottu mazdels. Ei kukaan ihminen voi julistaa jotakuta taivaaseen eikä helvettiin sillä ihmiselle sellaista tuomiovaltaa ei ole annettu.

Myöskään hellari ei pelastu 100% varmuudella. Jos omatunto ei syytä synneistä, mutta ylpeys ja tuomihenki jylläävät voi alkaa omaa nahkaa kuumottaa. Kukaan ei täällä ole niin synnitön että vois alkaa tehdä parannusta toisen synneistä, tai alkaa luokitella esimerkiksi ylpeyttä vähemmän pahaksi synniksi kuin vaikkapa varkautta.

Raamattua kun lukee niin kenelläkään ei ole mitään varaa luokitella yhtään ketään helvettiin!!!! Jos joku muuta väittää niin huutakoon lujasti Herran puoleen jotta saisi Sanan ymmärrystä ja heräisi paatumuksestaan. Hengellinen kuolema väijyy jokaista, eikä uudestisyntyminen auta jos Kristusyhteys ylpeyden ja rakkaudettomuuden vuoksi katkeaa pysyvästi. PH:n lähdöstä on ensimmäisenä merkkinä paatumus ja se että pitää itseään automaattsesti taivaskelpoisena koska 'on niin hyvä kristitty'.

Luottamukseen toki olemme oikeutettuja Sanan mukaan, mutta jossain on pahasti vialla jos se herättää tuomiohenkistä ylpeyttä. Päinvastoin pitäisi olla huolestunut ja julistaa evankeliumia ja rukoilla armoa ihmisille ja Jeesuksen tuntemusta yms.

Hengelliselle ylpeydelle perustuva usko on tervettä silloin ku totuus ja armo liittyvät siihen eikä sielullinen hurmos-uskovaisuus jossa omat tunteet ja kokemukset luetaan Raamattua kannattavaksi todistukseksi vaikka asian pitäisi olla päinvastoin, niin että Raamatun Sana on se jonka alla uskova on.

Hautajaisissa ei ole lupa puhua pahaa ihmisestä joka ei enää kykene itseään puolustamaan eikä mitään muuttamaan. Kuollut on Jumalan kädessä, ja yksin Jumalan on tuomiovalta.

Tosin jos tarkkoja ollaan niin kastamattoman hellarilapsen hautajaisissa tulisi sanoa että helvettiin se joutuu, koska jokainen kastamaton on pakana ja syntyjään syntinen ja kuoleman ja saatanan vallan alainen. Myös aikuisista syntiin sortuneista hellareista jotka lankesivat syntiin eivätkä ehtineet parannuksentekoon tulisi myös julistaa tuomio helvettiin.

Käsittääkseni näin ei voi, ei tule eikä pidä tehdä. Edes kastamatonta pakanaa ei pidä helvetin lapseksi lukea, koska ihmisellä ei ole oikeutta tuomita edes Hitleriä helvettiin. Jumala yksin toimii tuomarina, ja ihmiselle on annettu käsky rakastaa lähimmäistään, ja julistaa Jumalan armoa.

Missä edesmennyt katolilainen Äiti Teresa on? Helvetissäkö hänkin muka on oppienne mukaan koska ei ollut helluntailainen, eikä aikuiskastettu? Olisi todella perkeleen mielen mukaista alkaa sanelemaan tuomion sanoja tästä edesmenneestä naisesta, joka uskon kautta teki todellisia Kristuksen rakkauden ihmeitä, ja hänen Jumaln siunaama työnsä elää yhä. Se että helluntai-ihmiset eivät näe eivätkä halua nähdä muissa kirkkokunnissa olevia Kristuksen omia on farisealaisuutta noloimmillaan.

• haudanlepo ja heräty

Me uskoon tulleet siirrymme kuolemamme hetkellä iloiten Paratiisiin. ”Me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon…” (Hebr.4:3).

Pelastuksessa sisäll 13.6.2013 14:49

HAUTAJAISVALHEET!

Tuo "pääsemme kuoleman hetkellä Partiisiin", on raamatunvastainen opetus.
      Paavali ei yhdy tuohon, eikä Jeesus.

Koska siellä hautajaisissa pitäisi olla oikea opetuksen mukainen sana.

Joh 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

ts. Sanan kuulo, että kuullaan Jumalan Pojan, eli Sanan ääni ja totellaan saa elää.
      Mutta milloin saa elää, on taas oma raamatullinen asia.
      Jeesus on tässähetkessä tekemässä sijaa, ja tehtäväkenttä on vielä kesken ja muutto sinne on yhtäaikainen.

Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
      Joh 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

Eli tuo hetki ei ole vielä ollut, vaan osa on vielä haudoissaan, odottavat uskossa kuolleena kuulevan Hänen äänensä.

Joh 6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
      Joh 6:36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
      Joh 6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
      Joh 6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
      Joh 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
      Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

"""" herätän hänet viimeisenä päivänä, on sanoman ydin"" !

Siis uskovan, sillä Isän tahdon mukaan jae 40. jokaisella joka näkee Pojan ja uskoo häneen, ON iankaikkinen elämä, ja mitä sitten? ; ja m.i.n.ä... h.e.r.ä.t.ä.n... hänet, siis uskovan ja milloin? .... viimeisenä ..... päivänä.!"" ja näin sanoo Jeesuksen omat sanan Uudessa testamentissa ja se on lupaus ja se tapahtumahetki.

"" todistusta lisää""

Joh 6:51 Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
      Joh 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
      Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Elämää ei ole meissä itsessämme, vaan se on annettava. Tämä sijaisuhri Jeesus sen antaa. Ehtoollinen muistuttaa siitä ja sen uskossa nauttivat, niin heillä ON i.a.n.k.a.i.k.k.i.n.e.n elämä ja huomatkaa koska se saadaan taas kertaus, Jeesuksen suusta. ja minä h.e.r.ä.t.ä.n.. hänet ... milloin?.... viimeisenä päivänä...

Tästä opetuksesta jotenkin pitäisi raamatullisesti porukan saada kiinni, ettei siellä hautajaissa puhuttaisi pötypuhetta, eli perinnäissääntöpuheita.

Asiaa löytyy edelleen...

1. Tessalonikalaiskirjeen 4 luku jakeet 13-18 joiden mukaan pitäisi lohduttaa toisiamme..

Muutes, eräänä sunnuntaipäivänä päivä Jumalanpalveluksessa eräs vanha harmaapää puhui kirkomme puhujakorokkeella tästä raamatullisesta tapahtumasta ja kertoi tuossa helluntaiseurakunnan kokouksessa, että hänkin, jos Herran tulo viipyy herätetään haudanlevosta.

• lohduttakaa toisiann

Taisi Paavali olla samaa mieltä ja antoi haudallekin tekstin, millä lohduttaa toisiamme.. ettei murehdittaisi.

1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

• Hän saapuu..
        lohduttakaa toisiann kirjoitti:

Taisi Paavali olla samaa mieltä ja antoi haudallekin tekstin, millä lohduttaa toisiamme.. ettei murehdittaisi.

1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Mat 16:27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.

Mat 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        Mat 24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Tässä Jeesuksen paluussa jakeen 31 mukaan kootaan hänen valittunta neljältä ilmalta, taivasten ääristä, hamaan toisiin ääriin.

Eli kukaan ei jää hukkaan, heidät kootaan..

• Risti-riita.
        Hän saapuu.. kirjoitti:

Mat 16:27 Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.

Mat 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        Mat 24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Tässä Jeesuksen paluussa jakeen 31 mukaan kootaan hänen valittunta neljältä ilmalta, taivasten ääristä, hamaan toisiin ääriin.

Eli kukaan ei jää hukkaan, heidät kootaan..

Tämäkin on Raamatun sanaa. Saarn.3:20. Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. 12:7. Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. 1Moos.3:19. Ps.90:3. 104:29. Mihkä Raamatun paikkaan, pitäisi uskoa?

• Hän herättää..
        Risti-riita. kirjoitti:

Tämäkin on Raamatun sanaa. Saarn.3:20. Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun. 12:7. Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. 1Moos.3:19. Ps.90:3. 104:29. Mihkä Raamatun paikkaan, pitäisi uskoa?

Ei raamattu ole ristiriitainen, sillä 1. Moos 3:19 puhuu tämän vanhan-aadamin maaksi tulemisesta. ts. tomuun palaamisesta tässä ruumiissa.

Tämä ruumis ei peri iankaikkisuutta ja siksi juuri on tämä lohdutuksen sana, mitä Jeesus ja Paavali edellä kertoi, että lohduttakaamme näillä sanoilla.

Jeesus on elämän leipä, se sijaissovittaja, elämänantaja, Uuden Aadamin, eli Luoja, joka antaa iankaikkisen elämän ylösnousemusruumiiseen.
        Katoava siis jättää ruumiinsa joka on tässä ja nyt hetkessä katoavaisuuden alaisuuteen ja ja kun Jeesus saapuu, meidät herätetään luodaan uusi ruumis, katoamattomuuden kirkkauden ruumis.
        Ja Jumala antaa siihen sen Henkensä, joka on meistä Jumalan muistissa.

Kari Kuuva uskonsa vaelluksessa teki ko. laulun.
        http://www.youtube.com/watch?v=j1eQHX5BZn0

so. Jumalan työ, uudestiluovatyö.

• hellari...

Ainakin meillä lohduttaudutaan siihen miten edesmennyt on antanut oman suunsa tunnustuksella ymmärtää. Nytkin on yksi hiljainen pappa kuollut ja ei vielä siunattu: kävi seurakunnassa, sairastui keuhkokuumeeseen ja oli ainakin tajuissaan olessaan antanut ymmärtää, että haluaa Jeesuksen luo.
      Eipä ihmisellä ole oikeutta julistaa ketään sinne tai tänne. Vain oman suuntunnustuksen ja vaelluksen perusteella voi toivoa tai olla sitten vähemmän toivoa - lopullinen totuus jää kuitenkin aina asianomaisen ja Jumalan väliseksi salaisuudeksi.
      Itse niissä tilaisuuksisa joissa olen ollut, puhutaan ennen, kaikkea meille jälkeenjääville, että kerran tulee oma vuoromme.

• Kyllä pelkään

Selvä aloitusteksti.

Mihin joutuisimmekaan ilman siunattuun multaan siunaamista?
      Ennen vanhaan kirkosta eronneet haudattiin kirkkomaan koilliskulmaan. Onko asia vielä samoin? Voi että pelottaa. taitaa mennä yöunet tämän tähden, että pappi ei siunaa, vaan haudataan jumalattomien joukkoon.

• Elämänkirjan nimi.

Ei kannata pelätä sitä, että onko missä mullassa, tahi meressä vai onko sota räjäyttänyt atomeiksi.

Siitä ei kannata unia menettää. Tärkein, että elämänkirjassa on nimi tuttu.

Ainut välimies on Jumalan ja ihmisen välissä Jeesus Kristus ja hän tulee hakemaan omansa, kunhan paikat on valmiit ja aika on täysi.

Viimeinen pasuna soi, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ensin ja se on elämän ylösnousemus. Ketkä ovat ensimmäisessä ylösnousemuksessa, he saavat elää ja pääsevät Pyhää Kaupunkiin, uskon kautta Kristuksessa.

• hellari....

Aianki meillä on aikoinaan haudattu kaikki kommunistit, helluntailaiset, murhasta ja vakavista rikoksista lusineet, itsemurhan tehneet koilliskulmalle.. Meillä tuo nurkkaus on kyllä maantieteelliseti onnistunut, kuivalla mäennyppylällä pois tulvavesien alta, mukavan varjoisa ym...
        Siellä on vanhimmat helluntailaisten haudat. Aikoinaan kun erosin kirkosta, pelottelivat että sinua ei sitten edes siunata ja laiteta kirkkomaahan. Vastasin, että jos ei niin sitten suolle pystyyn suolatkoot. Ei ole enään minun probeelma ja kyllä ne jonnekin laittavat, eivät viitsi katsella.

• Rakennukseksi
        Elämänkirjan nimi. kirjoitti:

Ei kannata pelätä sitä, että onko missä mullassa, tahi meressä vai onko sota räjäyttänyt atomeiksi.

Siitä ei kannata unia menettää. Tärkein, että elämänkirjassa on nimi tuttu.

Ainut välimies on Jumalan ja ihmisen välissä Jeesus Kristus ja hän tulee hakemaan omansa, kunhan paikat on valmiit ja aika on täysi.

Viimeinen pasuna soi, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ensin ja se on elämän ylösnousemus. Ketkä ovat ensimmäisessä ylösnousemuksessa, he saavat elää ja pääsevät Pyhää Kaupunkiin, uskon kautta Kristuksessa.

>>>>>>>>>>>.......Ainut välimies on Jumalan ja ihmisen välissä Jeesus Kristus ja hän tulee hakemaan omansa, kunhan paikat on valmiit ja aika on täysi.......

• ugh. olen puhunut

Mikäs siinä Sinä 'Kyllä pelkään' nyt niin kovasti huolestuttaa, että mihin multaan Sinun kuollut ruumiisi haudataan, kun se ajanoloon muuttuu maaksi, johon se on haudattu.

Eihän taivaaseen suinkaan herätetä Sinun vanhaa raihnaista lihanruumista, joka on muuttunut maaksi jälleen, vaan sinut puetaan siihen sijaan, jonka Jeesus itse Sinulle taivaassa valmistaa.

Aatteles nyt noita sotien ja luonnonmullistusten melskeissä kuolleita uskovaisia, joista monet ovat räjähtäneet tuhannen pillun päreiksi ja joitten lihanriekaleet ovat korpit yms. haaskalinnut syöneet. Kun heidän omaisensakaan eivät senkummemmin huolestu siitä, että se hautaussiunaus puuttuu noitten kohdalla, niin eipä liene Sinullakaan asiassa minkäänlaista hätää.

• Jeesus sen itse sano
        Rakennukseksi kirjoitti:

>>>>>>>>>>>.......Ainut välimies on Jumalan ja ihmisen välissä Jeesus Kristus ja hän tulee hakemaan omansa, kunhan paikat on valmiit ja aika on täysi.......

Mitä arvelet Jeesuksen Kristuksen nyt valmistelevan? Majaako? Millaista? Mitä Raamattu ilmoittaa?

-Rakennukseksi kyseli näin ja kyllä se näin on.''

Joh 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        Joh 14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        Joh 14:4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."

Tuolle "kirkastusvuorelle" ..

• elämänpuu..
        Jeesus sen itse sano kirjoitti:

Mitä arvelet Jeesuksen Kristuksen nyt valmistelevan? Majaako? Millaista? Mitä Raamattu ilmoittaa?

Joh 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        Joh 14:2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        Joh 14:3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

Ilm 22:1 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
        Ilm 22:2 Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
        Ilm 22:3 Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
        Ilm 22:4 ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
        Ilm 22:5 Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.
        Ilm 22:6 Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää.
        Ilm 22:7 Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!"

• Jumalan valmistama
        Jeesus sen itse sano kirjoitti:

Ilm 22:14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!

Siitä tuli aivan Jumalan/Jeesuksen valmistama kaupunki, Pyhä Kaupunki ja se lasketaan alas taivaasta.

Ilm 2:7 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

Ilm 3:5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
        Ilm 3:6 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'

Mutta ovi nyt on sinne Jeesus itse. Sovittajana ja lunastajana, joka herättää ja pukee ylösnousemusruumiiseen, sekä antaa elämän.

Joh 10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Uuden taivaan ja maan, jossa kansa ei ole nälkäinen.

• Kukat elävälle

Hautajaisissa puhutaan usein ylisanoja ja valheita -mutta ei sentään aina.

JK. Viekää lähimmäiselle se kukkakimppu hänen eläessään. Miksi viedä kukkasia vasta haudalle?

• Heittäkää ojaan

"Voi että pelottaa!"
      Tuo oli hyvä.

Juu. Totta on, ettei pelastumisen ja ikuisuuden kannalta ole vähääkään merkitystä sillä, mihin ja miten ruumiimme haudataan.

• KTS (Ei kirj.)

Ei hautajaiset ole mikään viimeinen tuomio. Siellä vain jätetään vainajan ruumis maan ja sielu Jumalan haltuun. Muistellaan ja kunnioitetaan edesmennyttä ja se on ihan oikein.

• Poloinen orpo poika

Mihinnä ne minut hautaa ku en kuulu minnekään. Ammattiyhdistyksestäkin mä erosin. Ja meitäläisiä on jo paljon.

• maaksi jälleen.

Jos et Polonen ole evl. kirkossa mielelläsi käynyt ja käy, niin hautajaisiisikin ystäväsi kantavat sinut väkisin, kun oot pitkälläsi.

Sitten kustantavat rahoillasi maapaikan, jossa on 2.5 metriä syvä kuoppa ja sinne pistävät.

Voisit varata siihen nykytekniikalta maalämmön, ettei tule kylmä. Ja sekin tässä ajassa on niin, että kun aikasi siellä olet 25 vuotta, niin paikallesi haudataan uusi vainaja.

Mutta sen voin rohvetoida, että maaksi sinä jälleen tulet ja se on iankaikkinen osasi.

• En kylläkään pelkää

Kirkon oppi on kammottavaa keskiaikaista pelottelua. Voiko muka multa olla pyhempää kirkkomaalla kuin sen laidalla?

• Uskon Jeesukseen

"Juhlavat hautajaiset ja kauniit puheet tai papin siunaamiset eivät auta ihmistä Taivaaseen. Kuoleman jälkeen ei mikään enää voi vaikuttaa ihmisen tilaan. Ilman Jeesusta kuoleva ihminen on ikuisesti kadotettu. ”Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita” (Joh. 3:18). ”Joka uskoo ja kastetaan ( = upotuskaste vedessä uskoon tulon ja parannuksen teon jälkeen), se pelastuu (pääsee Taivaaseen), mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen” (Markus 16:16).

Nämä ovat vakavia tosiasioita. Eivätkä tosiasiat muutu, vaikka niihin ei kukaan uskoisikaan.
      ”Joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen” (Ilm.20:15)."

• "uskon Jeesukseen"
        Taidat olla uskossa upotuskasteeseen. Muista kuitenkin että upotuskaste ei pelasta ketään taivaaseen. Sinne pelastutaan vain Jumalan armosta.

• Aukino

”Joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen” (Ilm.20:15)."

Oletteko nähneet sen kirjan jonka Jeesus avaa, KUVITTELE pääseväsi ITSE kirjoittamaan nimesi ELÄMÄN kirjaan niin se säilyy siellä iäti! Ja varmistu että se on valkoinen kirja, ja valkoinen ja -hapsinen nykyään Jeesus istuimellaan antaa sinun kirjoittaa nimesi, äläkä haikaile päästä ensimmäiselle sivulle sitä kirjaa, me olemme viimeisten joukossa ehkä....

Jos alat silloin rirehua kuin pieni paviaani, sutaten kirjaansa, mita sattuu, Jeesus pistää sinut hetkeksi häkkiin....
        Pieni pettymys teille: Elämän kirja ei välttämättä ole tämä internetti, eikä Suomi24, koska täältä tullaan deletetoimaan demonisesti monia viestejä pois, Jeesus ei tee niin.

• Pakstori

Lainaa: pelastuksessa sisällä
      Jumala rakastaa Sinua! Sielunvihollinen vihaa sinua!

Kyllä rakastaa, äläkä sinäkään tee tyhjäksi Jumalan Armoa! Jos sinä olisit ollut tuo vihaamasi synneissään kuollut henkilö, olisit tehnyt ihan samat virheet, kuin hän, koska silloin olit hän! Ei Jahvee tee virheitä, ollessaan se "Minä Olen", kuka kulloinkin oli, ihmisenäkin ollessaan....

• 182

Kuka rakastaa minua?Et viitsis höpöttää joutavia kun tosi on että mieheni ja lapseni rakastaa minua ja ei kukaan aku ankka siihen kuulu!Onko järkeä puhua jostain mielikuvitus hahmosta niin että se on muka totta?Herää pahvi!!!!!!!!

• Rakentava kriitikko

Onko vikoileva helluntailaisuuden haukkuminen ja parjaaminen muka kritiikkiä? Ja onko se jollekin hyödyllistä?

• ,,,,,,,

Muistakaa hyvät tavat vaikka henkilö ei oikeasti ole kuollut, myös hautajaisissa.
      Ja eikö kaava mennyt näin: ...viimeisenä päivänä herättävä, sanotaanko olet lammas vai vuohi?
      Jumalahan sen päättää kuka pelastuu vaikka kuinka uskikset riitelevät, ..... eivät pääse taivasten valtakuntaan.
      Eikö Raamatussa sanota näin: Enkö saa tehdä omallani mitä tahdon? Vertaus perheenisännästä joka maksoi kaikille saman palkan.
      Älkää kadotustuomiota lausuko niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta.
      Joka on ollut toiminnassa mukana on hyvin todennäköisesti ollut jyvällä uskonasioista - ei ole yhtään väärin sanoa että hän on pelastettu.

• Jumalan käsissä

>> Ja eikö kaava mennyt näin: ...viimeisenä päivänä herättävä,

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1536
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      291
      1515
    3. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1509
    4. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      236
      1086
    5. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      953
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      56
      889
    7. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      705
    8. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      696
    9. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      659
    10. Nyt on aika

Nousta sängystä keittämään kahvit. ☕ Hyyvää huomenta. Hyyvää huomenta. 🎄❤️😊💫⚜️🐺
      Ikävä
      118
      625
    Aihe