Kysymys henkien erottamisen armolahjasta

fjuuyttrrrrrr

Törmäsin tänään täällä tällaiseen kuin "henkien erottamisen armolahja".
Mitä se tarkoittaa?

Itse tulin kunnolla uskoon reilu vuosi sitten ja minulle on tapahtunut mitä uskomattomia ihmeitä vuoden aikana. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin minulla on kyky nähdä pahat ihmiset (tämän kyvyn olen saanut jumalalta) ja myös jossain määrin hyvät ihmiset. Pystyn myös aistimaan sen pahan "mustuutena" (ehkä tästä käytetään termiä aura?). Olen hämmästyttänyt joitain, kun olen pystynyt kertomaan heistä jotakin, mitä minun ei olisi pitänyt tietää. Välillä se on vaikeaa kun muut eivät näe näitä ihmisiä, vaan ajattelevat niiden olevan vain "omanlaisiaan" ihmisiä, joilla on ollut vaikeata.

Minussa itsessäni oli aikaisemmin ilmeisesti paha henki ja kun antauduin Jumalalle, niin se/ne lähti. Vapauduin riippuvuuksistani samalla sekä sairauksia lähti. Voisiko tämä olla syynä näkemiseen. Hengen lähteminen oli tosi tuskainen prosessi ja tuntuu, että kuolema on aika pikku juttu verrattuna siihen.
Kuolemaa en ole enää pelännyt hengen lähtemisen jälkeen.

30

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvä ja näkijä

Jos luet tomiksen viestejä niin olet nähnyt paholaisen, jota kaikki inhoavat.
      Mustan auran ja sirpinkin ja lisäksi tulenliekkejä näen tomiksen pään yllä ja vain kourallinen pillereitä auttaa että auran värikin muuttuu eikä kuolaaminen ja räksyttäminen kuulu uskovien korviin.

• * Väärin eenokki 12, Tomis on palstan rehellismpiä, ellei rehellisin mies. Lopta tuo tuollainen jo eenokki-setä !

• härkä

Onneksi ehdin tähän väliin tulla kirjoittamaan. Haluaisin vastata, tämä ei ole hyvä foorumi puhua olen pari vko ollut on paljon ei uskovia, ja uskonnollisia ihmisiä jotka eivät tule kertakaikkiaan ymmärtämään sinua. ja epäkypsiä riitaisia jne. Ei ole oikea foorumi. Saattavat poistattaa viestisi(mikä voi olla ehkä suotavaa eri ihmisryhmiä ajatellen:)

Se mitä sulla on on henkienerottamisen lahja, Jumala antaa sun kokea sen täysillä vähän aikaa ni opit sen. Älä ihmettele kun se hipuu pois vähitellen.
      Rukoile et pääset rukoustaistelijoita tuntemaan jotka näkee hengessä ja voi rukoilla sun puolesta.

• hjkfhhgfgg

Yhdessä vaiheessa näin ne heti ja pystyin tunnistamaan ne jopa kuvasta.
        esim. Tv7 evankelisteissa on pahan edustajia mukana.
        Tuntuu, että se on hiukan heikentynyt.

• hjkfhhgfgg kirjoitti:

* Ei kun sinussa on tietäjä henki, sama joka oli noita Simonilla, henkien erottamisen lahja ei toi tuolla tavalla, Pyhä Henki ei kiusaa eikä paljasta ihmisten salaisuuksia, voi toki sen tehdä, mutta ei tuolla menetelmällä, ja sen tulee koskea vain seurakunnallista ja Hengen toimintaa, eikä paljastella ihmisten salasisuuksia. Armolahja ei toimi Sanaa vastaan, ja Sana sanno, "Toisen salaisuutta älä paljasta." Sinussa on tietäjä henki, pyri pääsemään siitä eroon, ellet sitten halua alkaa sillä ansaitsemaan niin kuin Simonkin teki !

• härkä
        hjkfhhgfgg kirjoitti:

Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitin, ekassa viestissä? Lähde pois. Sinä olet uudestisyntynyt ja ne jotka ei ole kokeneet ei voi tajuta. Älä puhu uskoville suurin osa ehdottaa kallonkutistajaa tai pahaa henkeä menetät vaan shalomisi jos luulet että kaikki on kartalla. tulet kohta huomaamaan että uskovat on raadollisia Jumala ei tee täydellistä vaan toimii omiensa hulluuden keskellä ja rakastaa silti.

• härkä
        härkä kirjoitti:

Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitin, ekassa viestissä? Lähde pois. Sinä olet uudestisyntynyt ja ne jotka ei ole kokeneet ei voi tajuta. Älä puhu uskoville suurin osa ehdottaa kallonkutistajaa tai pahaa henkeä menetät vaan shalomisi jos luulet että kaikki on kartalla. tulet kohta huomaamaan että uskovat on raadollisia Jumala ei tee täydellistä vaan toimii omiensa hulluuden keskellä ja rakastaa silti.

...siis sielu täällä ajassa on prosessissa, uudestisytntynyt henki tosin on täydellinen ja Jumalahan tekee tietenkin aina täydellistä mutta se on prosessi

ef4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
        room12.2muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

• härkä kirjoitti:

...siis sielu täällä ajassa on prosessissa, uudestisytntynyt henki tosin on täydellinen ja Jumalahan tekee tietenkin aina täydellistä mutta se on prosessi

ef4:23 ja uudistua mielenne hengeltä
        room12.2muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

* Tarkoittaa uskossa kasvamista, ei uudestisyntymistä, joka tapahtuu tässä ja nyt, mitään hissukseen syntymistä ei ole Raamatun mukaan olemassa. Uskossa sitten kyllä kasvetaan ja muututaan mieleltä ja hengeltä, mutta tämä voi tapahtua vain uudestisyntyneelle !

• härkä

ehkä sul myös tiedon sanojen lahja, henk er lahja yleensä kypsil k. harvinaisempi, arvokas vähän rasittava ehkä. näetkö käärmeitä tjms.?
      Lue paljon raamattua, srk on nyt vähän dead mut rukoile johdatusta johonkin srk tai koti srk yhteyteen. Ihmeellisyys muuttuu ehkä tavalliseks mut sit lopussa taas...ehkä

hebr2:14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
      ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.

apt8:20 Mutta Pietari sanoi hänelle:...
      ..Sillä minä NÄEN sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä

apt13:9-13 Paavali..

Herra sua siunatkoon ja johdattakoon ja suojatkoon tän topikin.

• hjfjjfbbdf

-En näe käärmeitä.
        -mikä on tiedon sanojen lahja?
        -mitä tarkoitit sillä k -kirjaimella?

Tuohon kuvasta tunnistamiseen, niin olen tunnistanut mm. työpaikkakiusaajan kuvasta.

vankiladokumentista niitä näkee myös paljon.

Minulle on jäänneet nämä ihmiset hiukan mysteereiksi.
        Heiltä puuttuu empatiakyky kokonaan, oikeata moraalia ei ole ollenkaan, he toimivat todella härskisti, heiltä puuttuu omatunto kokonaan. He ovat mestareita valehtelemaan ja näyttelemään, häpeää he eivät pysty käsittelemään ollenkaan ja he laittavat omat tekonsa aina toisten piikkiin. Itse olen joskus ajatellut heidän olevan puhdasta pahaa.
        - ovatko he edes ihmisiä?
        - jos he ovat ihmisiä, niin ovatko he myynneet jotain paholaiselle?

Itse vain vältän heitä ja jos he yrittävät lähestyä, niin karkoitan heidät. He vihaavat omastatunnosta puhumista ylistävään sävyyn, toinen on kuunnella heitä vähän aikaa ja tarttua johonkin valheeseen.

Olen pyytänyt johdatusta ja löytänyt kotiseurakunnan.
        Olen nyt uskaltanut puhua uskostani avoimesti, sillä uskon sen olevan Jumalan tahto ja huomannut oikeiden uskovien saavan aika yleisesti ihmeitä Jumalalta.
        Ne vain pidetään yleensä omana tietona, ettei ympäristö katso kieroon.

• härkä
        hjfjjfbbdf kirjoitti:

-En näe käärmeitä.
        -mikä on tiedon sanojen lahja?
        -mitä tarkoitit sillä k -kirjaimella?

Tuohon kuvasta tunnistamiseen, niin olen tunnistanut mm. työpaikkakiusaajan kuvasta.

vankiladokumentista niitä näkee myös paljon.

Minulle on jäänneet nämä ihmiset hiukan mysteereiksi.
        Heiltä puuttuu empatiakyky kokonaan, oikeata moraalia ei ole ollenkaan, he toimivat todella härskisti, heiltä puuttuu omatunto kokonaan. He ovat mestareita valehtelemaan ja näyttelemään, häpeää he eivät pysty käsittelemään ollenkaan ja he laittavat omat tekonsa aina toisten piikkiin. Itse olen joskus ajatellut heidän olevan puhdasta pahaa.
        - ovatko he edes ihmisiä?
        - jos he ovat ihmisiä, niin ovatko he myynneet jotain paholaiselle?

Itse vain vältän heitä ja jos he yrittävät lähestyä, niin karkoitan heidät. He vihaavat omastatunnosta puhumista ylistävään sävyyn, toinen on kuunnella heitä vähän aikaa ja tarttua johonkin valheeseen.

Olen pyytänyt johdatusta ja löytänyt kotiseurakunnan.
        Olen nyt uskaltanut puhua uskostani avoimesti, sillä uskon sen olevan Jumalan tahto ja huomannut oikeiden uskovien saavan aika yleisesti ihmeitä Jumalalta.
        Ne vain pidetään yleensä omana tietona, ettei ympäristö katso kieroon.

--Olen hämmästyttänyt joitain, kun olen pystynyt kertomaan heistä jotakin, mitä minun ei olisi pitänyt tietää.--

1kor12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        (lue siinä on muutkin)
        k>kristitylle
        arvokas harvinaisempi lahja yleensä kai "kypsälle kristityllä" joka on luotettava toimii, toisaalta olen vastaavaa kuullut et heti alkuun. Ihmetyttää jos et näe henkivaltoja muuten esim käärmeitä

• härkä kirjoitti:

--Olen hämmästyttänyt joitain, kun olen pystynyt kertomaan heistä jotakin, mitä minun ei olisi pitänyt tietää.--

1kor12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        (lue siinä on muutkin)
        k>kristitylle
        arvokas harvinaisempi lahja yleensä kai "kypsälle kristityllä" joka on luotettava toimii, toisaalta olen vastaavaa kuullut et heti alkuun. Ihmetyttää jos et näe henkivaltoja muuten esim käärmeitä

* Usko nyt, sulla ei oo hengentuntemisen lahjaa, vaan tietäjän henki on sinuun päässyt asumaan. . Hengen tuntemisen armolahja ei toimi tavalla, josta kerrot, Simon noidalla oli sama eksyttäväinen henki !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Usko nyt, sulla ei oo hengentuntemisen lahjaa, vaan tietäjän henki on sinuun päässyt asumaan. . Hengen tuntemisen armolahja ei toimi tavalla, josta kerrot, Simon noidalla oli sama eksyttäväinen henki !

Älä Mohikaani toista koko ajan samaa. Sinussa Mohikaani asuu "tuomiohenki", joka on hyvin yleistä helluntailaisilla.

• von bulke

Oletko sinä siis uudestisyntynyt ja oletko ottanut Herran Jeesuksen Kristuksen elämäsi Herraksi ja lunastajaksi?

Kuulutko johonkin seurakuntaan?

Armo- ja henkilahjat ovat seurakunnalle Pyhän Hengen jakamia armolahjoja.

Se "tietäminen" ja "näkeminen" monenlaista ja varsinkin uskosta osattomilla aina pimeyden lähteistä. Uskovilla ei ole minkäänlaisia "auroja", kuten ilmaisit.

Vaikea on ottaa suoralta kädeltä kantaa tuohon sinun "kykyysi". Suosittelen sinua hankkiutumaan seurakunnan saarnaajan, pastorin tai vaikkapa sielunhoitajan puheille - ainakin aluksi.

Kertomastasi päätellen kaikki ei nyt vaikuta aivan siltä, kuin sen pitäisi olla.

• real täti

Henkien erottamisen lahja on Pyhän Hengen lahja, joka antaa Jeesukseen uskovalle kyvyn nähdä henkimaailmaan. Vanhassa testamentissa kerrotaan Elisan palvelijasta, joka näki kuninkaan sotajoukot, mutta Elisa näki henkimaailmaan. "Elisa sanoi: Älä pelkää, sillä niitä, jotka ovat meidän kanssamme, om enemmän kuin niitä, jotka ovat heidän kanssaan." Elisa rukoili ja sanoi: "Herra, avaa hänen (palvelijan) silmänsä, että hän näkisi". Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä. Stefanuksen kivittäjät eivät nähneet Jumalan kirkkautta, mutta Stefanus näki ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".

• * Nuo viittaa ilmestyksen armolahjaan, ei henkien tuntemisen lahjaan. henkien tuntemisen lahja tuntee henget, se ei näe mitään, eikä ennusta mitään, henkien erottamisen lahja erottaa henget, mikä henki on minkäkin asian takana. nämä on kaksi eri lahjaa, ja on monia muita lahjoja lisäksi !

• real täti
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Nuo viittaa ilmestyksen armolahjaan, ei henkien tuntemisen lahjaan. henkien tuntemisen lahja tuntee henget, se ei näe mitään, eikä ennusta mitään, henkien erottamisen lahja erottaa henget, mikä henki on minkäkin asian takana. nämä on kaksi eri lahjaa, ja on monia muita lahjoja lisäksi !

Henkiä on vain kahta sorttia, joko hyviä tai pahoja. Ne erottaa ihan helposti kunhan lukee Raamattua. "Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki."
        Henkien erottaminen on Jumalan Lahja nähdä Hengen silmin reaaliajassa. Esimerkki ilmestyksestä: Paavali näki yöllä näyn, makedonialainen mies seisoi ja pyysi häntä sanoen: Tule yli Makedoniaan ja auta meitä. Nämä luonnolliset silmät ovat riittävät näkemään miehen. Eikä se Makedonian mies edes ollut yöllä Paavalin luona. Mutta tuliset vaunut ja tuliset hevoset olivat Elisan ympärillä. Palvelija ei kyennyt näkemään niitä ennen kuin Elisa rukoili Jumalaa avaamaaan palvelijan silmät.

• fkhfgjgzghx

Koin tapahtuman, jonka koin uudelleen syntymisenä. Vanhalla minällä ja uudella minällä ei ole paljoa yhteistä. Lahjan sain vasta kun olin antautunut täysin Jumalalle ja Jeesukselle.

En näe mitään eläimiä, sotajoukkoja... Näen ihmisen pahuuden, välillä se oikein hohtaa. Auroista en osaa sanoa, mutta joitain ihmisiä ympäröi hyvyys ja toisia pahuus. Sitten on se valtava harmaa vyöhyke.

• real täti

Ketjun aloittajan "henkien erottamisen armolahja" on ehkä kyseessä sielun herkkyydestä. "Ihmisen viisaus kirkastaa hänen kasvonsa, ja hänen kasvojensa kovuus muuttuu." Viisautta on tuntea Jumala ja Pelastaja, Jeesus Kristus.
        Jumalan tulisista hevosista pidä puhua vähättelevästi. Jeesus on tuleva takaisin Kuningasten Kuninkaana valkealla hevosella ratsastaen.

• real täti kirjoitti:

Ketjun aloittajan "henkien erottamisen armolahja" on ehkä kyseessä sielun herkkyydestä. "Ihmisen viisaus kirkastaa hänen kasvonsa, ja hänen kasvojensa kovuus muuttuu." Viisautta on tuntea Jumala ja Pelastaja, Jeesus Kristus.
        Jumalan tulisista hevosista pidä puhua vähättelevästi. Jeesus on tuleva takaisin Kuningasten Kuninkaana valkealla hevosella ratsastaen.

* Se ei ole armolahja, vaan titäjän kyky, joka on saatu riivaaja henkien avulla, sitä ei pidä sekoittaa Pyhän Hengen lahjoihin. Merkit viittaa aivan muualle. Ei kestä Sanan tarkastelua.

• gurr nau
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Se ei ole armolahja, vaan titäjän kyky, joka on saatu riivaaja henkien avulla, sitä ei pidä sekoittaa Pyhän Hengen lahjoihin. Merkit viittaa aivan muualle. Ei kestä Sanan tarkastelua.

kissa tuli näki ja raapaisi :)

• Sanan pohjalta

Avaus on kieltämättä hieman hämmentävä. Kerrot näkeväsi ”pahat ihmiset” ja jossain määrin myös hyvät ihmiset. Paavali kertoo kirjeissään, kuinka paljon pahuutta, valhetta ja väärää evankeliumia oli alkuseurakunnassa, siis kristittyjen keskuudessa. Maailmassa eli uskosta osattomina eläessämme olimme kaikki tämän maailman ruhtinaan, pahuuden, valtakunnassa ja synnin orjia. Pahuus maailmassa on kuin itsestään selvää. Sen sijaan seurakunnassa tulisi erottaa oikea Pyhän Hengen työ ja väärät henget – näetkö pahuutta seurakunnassa ja seurakuntalaisissa? Vain seurakunnassa näkeminen voisi rakentaa Kristuksen ruumista henkien erottamisen armolahjan kautta.

”Minulle on jääneet nämä ihmiset hiukan mysteereiksi. Heiltä puuttuu empatiakyky kokonaan, oikeata moraalia ei ole ollenkaan.”
      Puhut hyvinkin selvästi ns. narsisteista eli persoonallisuushäiriöisistä ihmisistä. Raamattu käsittelee tätä aihetta varsin paljon. Korintissa oli valtaan päässyt kristittyjä, joita ihailtiin ja korotettiin; Paavali ihmetteli korinttilaisten sokeutta ja sanoo johto- ja julistustehtäviin nousseita suoraan valehtelijoiksi ja että heidän loppunsa on kadotus. Seurakuntalaiset olivat sokeutuneet narsistien mielistelevän puheen ja itsekehun edessä. Olen kohdannut (valitettavasti) huomattavan paljon narsisteja kristillisissä yhteisöissä. Heidän toimintaansa ei puututa ”rakkauden tähden”, asian esille ottaja koetaan negatiivisena, armottomana ja kovana.

”ja huomannut oikeiden uskovien saavan aika yleisesti ihmeitä Jumalalta”
      Myös ns. väärät uskovat saavat ihmeitä aikaan. Jeesus puhuu heistä ja nimittää heitä susiksi lammasten vaatteissa. Kaiken huipuksi hekin tekevät ihmeitä ”Jeesuksen nimessä”. Tästä aiheesta täällä oli laaja oma ketjunsa, jossa oli paljon myös Raamattuun perustuvia, asiallisia kirjoituksia. Uskovat kokevat varmaan ihmeitä Jumalalta. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että uskovilla olisi yleisesti ihmeitä tekeviä armolahjoja. Uskova kokee ja on kiitollinen kaikesta, mitä Taivaan Isä hänelle antaa ja kokee Jumalan johdatuksen ja avun aina jonkinlaisena ihmeenä. Emme saa korostaa ihmeitä, vaan uskoamme Jeesuksen Kristukseen, joka on ristillä sovittanut meidän syntimme. Nykyajan monet suuret ihmeitä ja voimaa korostavat evankelistat ovat valheprofeettoja.

Kysyt tiedon sanojen armolahjasta. Se on tiettyyn tilanteeseen Jumalalta tuleva sana, joka voi rohkaista, neuvoa, lohduttaa, varoittaa ja myös nuhdella. Usein tiedon sanat saadaan johonkin käytännön tilanteeseen. Tiedon sanat liittyvät usein julistamiseen tai sitten sielunhoitotilanteeseen.

Toisten ihmisten ”läpi” näkeminen on raskasta. Sinun laillasi myös minulla on sellainen lahja Jumalalta. Raskasta se on siksi, että se liittyy valitettavan usein juuri uskovien pahuuteen ja heidän sydämensä salaisiin synteihin, joissa he elävät ja muilta salaavat. Minulla on myös tässä mainittu tiedon sanojen armolahja. Muista, että Pyhä Henki ei pakota meitä sanomaan kaikkea, mitä hengessämme koemme. Olisi hyvä, että uskovilla olisi edes yksi uskova, luotettava ystävä, jonka kanssa voisi kokemuksiaan jakaa. Minun on vaikea ajatella, että jakamasi ”näkeminen” olisi jatkuvaa ja koko ajan päällä olevaa. Sehän on Jumalan armolahja, joten sitä käyttää itse asiassa Jumala, Pyhä Henki itse. Uskova on vain välittäjä, joten hän ei määrää, milloin armolahja toimii. On myös pidettävä mielessä, että kaikki armolahjat ovat myös vaillinaisia, joten täydellistä näkijää ei ole. Armolahjaan liittyvä heikkous on nöyryyttävää ja pitää meidät ns. pienellä paikalla.

P.S. Henkien erottamisen armohja on aina kiinni Raamatun Sanassa ja sen ilmoitukseen liittyvä. Kaikki on arvioitava Jumalan Sanalla. Sinun tulee lukea ahkerasti Raamattua, jotta armolahjasi voisi palvella jatkossa oikein seurakuntaa ja voisit erottaa, mikä on Jumalasta ja mikä omasta, sielullisesta itsestäsi. Armolahjahan on vaillinainen, eikä kaikki kokemasi ole aina Pyhästä Hengestä.

• Aloittajalla on selvännäkemisen taito, jonka Jumala on antanut joillekin ihmisille. Ole iloinen siitä. Älä kuuntele noita "äärihelluntailaisia", jotka tahtovat vain mitätöidä saamaasi lahjaa.

Helluntailaisilla on monella omasta mielestään "henkien erottamisen armolahja", mutta se on heillä kaikilla niin erilainen että kilpaa tuomitsevat toisiaan.

• ~~tähkäpää~~

Selvänäkemisen taito on kai eri asia, kuin henkien erottamisen armolahja?

Vai mitä Sinä Mazdels tarkoitat selvänäkemisen taidolla?

Tarkoitatko, että se on jokin Jumalan antama lahja?

• ~~tähkäpää~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Selvänäkemisen taito on kai eri asia, kuin henkien erottamisen armolahja?

Vai mitä Sinä Mazdels tarkoitat selvänäkemisen taidolla?

Tarkoitatko, että se on jokin Jumalan antama lahja?

Sorry, olitkin jo vastannut tuohon viimeiseen kysymyskseen!

>>on selvännäkemisen taito, jonka Jumala on antanut joillekin ihmisille

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Sorry, olitkin jo vastannut tuohon viimeiseen kysymyskseen!

>>on selvännäkemisen taito, jonka Jumala on antanut joillekin ihmisille

* Raamattu ei mainitse selvännäkijän armolahjaa. Avaajalla on se kylläkin, mutta ei Jumalan antama, koska se ei syngnorisoidu Raamatun Sanan kanssa, ja muuta kriteeriä sen toteamiseksi ei tarvita.

• Yhteydessä

Jos ei tunne Raamattua,ja ole uskonkuuliainen Jumalan sanalle ,millä eroitat mikä on mistäkin lähteestä?

Henkien eroittamista ei ole Kristuksen ulkopuolella, siellä on vain pimeyttä. Henkien tunnistamisen perus asioita on pysyä Kristuksessa ,Hänen Sanassaan. ( Raamattua tulkitaan asiayhteyksineen,joko välittömillä tai laajemtaen laajempaan asia yhteyteen , ei peukalo paikoilla eikä asia yhteyksistä irroitetuilla irtojakeilla jotka ovat harha oppien siemeniä )

( Jos et tunne Raamatun kertomusta Mooseksesta , millä perustat kumpi käärme oli mistä lähteestä ?

2.Moos.4:"Mooses vastasi ja sanoi: "Katso, he eivät usko minua eivätkä kuule minua, vaan sanovat: 'Ei Herra ole sinulle ilmestynyt'." 2. Herra sanoi hänelle: "Mikä sinulla on kädessäsi?" Hän vastasi: "Sauva." 3. Hän sanoi: "Heitä se maahan." Ja hän heitti sen maahan, ja se muuttui käärmeeksi; ja Mooses pakeni sitä. 4. Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Ojenna kätesi ja tartu sen pyrstöön." Niin hän ojensi kätensä ja tarttui siihen, ja se muuttui sauvaksi hänen kädessänsä..."

2.Moos.7: 11." Ja faraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa: 12. he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa..."

• gjtbzkgdgjg

Tällaisia löytyy omasta seurakunnastakin, mutta ei niihin voi oikein puuttua. En voi mennä osoittamaan ketään sormella, vaikka mieli joskus tekisi. Yhden kanssa joudun olemaan tekemisissäkin. Kun näin hänet ensimmäisen kerran, niin ajattelin, että minun täytyy nähdä väärin, sillä mitä sellainen ihminen täällä tekisi. Ei mennyt kauaa, kun huomasin nähneeni oikein...hän ei kunnioita toisten rajoja, kävelee toisten yli, valehtelee sujuvasti, mustamaalaa, pyytää "pieniä" palveluksia muilta, vaatii erikoiskohtelua, "muistaaa" asiat väärin, muokkaa raamatun tekstejä...

Ihmiset sanoo, että Jumala puhuu heille (siis ihan konkreettisesti), niin minulla ei ole mitään tällaista ollut. Yleensä vain tiedän (vaikka välillä epäilenkin tietoani) tai sitten saan sen jollain tavalla raamatusta. Milloin "käsittämättömän" tietokone "virheen" takia ja milloin mistäkin. Joskus olen kysynyt Luojalta asiaa ja ovikello on soinut ja siellä on ollut vastaus.

Yhden asian olen oppinut kantapään kautta, Luojalta ei pidä pyytää mitään tiettyä asiaa. Rukoukseni ja pyyntöni on toteutuneet, mutta yleensä se tahtomani asia onkin paljastunut muuksi kuin olin kuvitellut, yleensä negatiiviseksi. Se on kyllä ollut ihan oikeutettu näpäytys omasta itsekkyydestä. Toivon, että tulevaisuudessa tyytyisin vain rukoilemaan johdatusta ja tietoa ja vastaavaa. Se, että Jumala säästääkin jonkun kuolevan hengen rukousten takia, ei välttämättä paljastukkaan hyväksi asiaksi.
      Jumala rakastaa uskovia ja antaa paljon ja joustaa paljon. Ihmisinä me emme pysty tietämään, mikä on oikeasti hyvä ja mikä huono.

• * Kyllä voi . Paavali kehoitti anomaan armolahjoja, ja parhaita niistä.

• fhjgdxzbbnjgfg

Miten kristityllä voi olla tunnuksenaan kissan naama?
      Eikö se ole aika kerettiläistä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      347
      1677
    2. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      1571
    3. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1549
    4. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      247
      1128
    5. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      983
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      58
      964
    7. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      60
      735
    8. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      726
    9. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      689
    10. Nyt on aika

Nousta sängystä keittämään kahvit. ☕ Hyyvää huomenta. Hyyvää huomenta. 🎄❤️😊💫⚜️🐺
      Ikävä
      118
      644
    Aihe