Pitää muistaa, että teokset joita kuuntelemme sujuvasti, ovat julkaisussa kauhistuttaneet monia. Jopa Mozart, puhumattakaan Chopinista, oli liian erikoista. Nyt niitä rakastetaan.
Atonaalisuus vakiintuu ihmisten korville iisiksi ajan kanssa. Poppifanit kuuntelevat tällä hetkellä 1600-luvun ajan harmoniaa.
Eli kun me Dhommin kaltaiset jo tajuamme sujuvasti sarjallista musiikkia, te olette päässeet ehkä Mozartin aikaan.
Milloin atonaalisuudesta tulee tuttu juttu
13
105
Vastaukset
- MUSATIGGARI
Oisit siis tyytyväinen, voit kokea suurta ylemmyyttä kuoma!
- Dhommi´´
Ukkomies, älä selitä. Olet itse tuntenut kovaa itsetyytyväisyyttä palstan apinatason väkeen verraten
Olet itse ollut aivan kuten minä: ankara- sgsgsggsgd
ole ankara itsellesi, koska et osallistu oikealla palstalla aiheen mukaiseen keskusteluun mm saariAhosta ja Esa pekasta tai Kekkosoopperasta.
Miksi näin? Koska sinulla ei ole annettavaa. Tyhjä kattila kolisee
- Täysi kattila
Milloin atonaalisuudesta tulee tuttu juttu?
No, heti kun atoonalisen musiikin suurenmoinen (ja ainoa) mestariteos The Beatles - Revolution no:9 nousee singlelistojen no 1:ksi.
http://www.youtube.com/watch?v=wdPvN7HOLh8- Dhommi´´
R9 EI OLE ATONAALINEN
- sgsgsggsgd
Dhommi´´ kirjoitti:
R9 EI OLE ATONAALINEN
tämä avantgarde teos oli näin julkaistuna ainutlaatuaan. Sibelius oli myös mukana.
Klassisen palstalta huomaamme ettei atonaalinen musiikki kiinnosta edes Dhönnia. Kunhan esittää klassisen kehittyneen, häh. - Sleeping sleeper
sgsgsggsgd kirjoitti:
tämä avantgarde teos oli näin julkaistuna ainutlaatuaan. Sibelius oli myös mukana.
Klassisen palstalta huomaamme ettei atonaalinen musiikki kiinnosta edes Dhönnia. Kunhan esittää klassisen kehittyneen, häh.Dhönni on alter egoineen onnistunut tyhjentämään klasaripalstan. Onneksi siellä käy muutakin porukkaa ja sivistää klasareita mm. Sleepy Sleepersin avulla. Sleepyt ovat klassisen musiikin uudempi eli modernimpi muoto.
- dhommi*
Sleeping sleeper kirjoitti:
Dhönni on alter egoineen onnistunut tyhjentämään klasaripalstan. Onneksi siellä käy muutakin porukkaa ja sivistää klasareita mm. Sleepy Sleepersin avulla. Sleepyt ovat klassisen musiikin uudempi eli modernimpi muoto.
hönö onnistui täälläkin. Ensi luulin sen olevan ylläpidon kikka kasvattaa liikennettä. Vaan ei voi olla
- 13 + 13
Dhommi´´ kirjoitti:
R9 EI OLE ATONAALINEN
"R9 EI OLE ATONAALINEN"
Ai ei ole vai? No mistä duurista tai mollista se enimmäkseen menee? - Dhommi´´
13 + 13 kirjoitti:
"R9 EI OLE ATONAALINEN"
Ai ei ole vai? No mistä duurista tai mollista se enimmäkseen menee?"Ai ei ole vai? No mistä duurista tai mollista se enimmäkseen menee?"
Atonaalinen musiikki käyttää sävelmateriaalia, mutta tekee sen eri tavalla kuin tonaalinen. Se ei pidä toonikana mitään säveltä, eikä noudata sointujen muodostamia harmoniafuktioita tonaalisen tavoin, vaan esim. 12-säveljärjestelmän kautta.
Luuletko että rumpumusiikki on atonaalista? Ei tietenkään. Siinä täytyy näkyä se, että säveliä käytetään MUUTEN kuin tonaalisesti.
Revolution 9 ei käytä säveliä. Se ei ole atonaalista, eikä Beatlesilla ole atonaalista. - sgsgggs
Dhommi´´ kirjoitti:
"Ai ei ole vai? No mistä duurista tai mollista se enimmäkseen menee?"
Atonaalinen musiikki käyttää sävelmateriaalia, mutta tekee sen eri tavalla kuin tonaalinen. Se ei pidä toonikana mitään säveltä, eikä noudata sointujen muodostamia harmoniafuktioita tonaalisen tavoin, vaan esim. 12-säveljärjestelmän kautta.
Luuletko että rumpumusiikki on atonaalista? Ei tietenkään. Siinä täytyy näkyä se, että säveliä käytetään MUUTEN kuin tonaalisesti.
Revolution 9 ei käytä säveliä. Se ei ole atonaalista, eikä Beatlesilla ole atonaalista.tiedätkö, että rummuillakin voi soittaa säveliä
- Dhommi´
sgsgggs kirjoitti:
tiedätkö, että rummuillakin voi soittaa säveliä
Juu.
Mutta ainoaa musaa, mitä jaksaa digata, on klasari.
En jaksa kuunnella Beatlesia, se on liian helppoa
- Ernie Stockhausen
Höh, ei Revolution no:9 suinkaan ole ainoa atonaalisen musiikin mestariteos, vaikka onkin tuon lajityyppinsä paras ja syvällisin teos.
Muistakamme myös The Beatles - Within you without you ja The Beatles - Tomorrow never knows biisit.
Siis atonaalisen musiikin TOP 3 lista koostuu pelkästä The Beatles:in musiikista. Mitä ne klasaripuolen säveltäjät oikein tekevät kun eivät saa käytännössä mitään kunnollista aikaiseksi? Miksi rokkarien pitää tehdä kaikki?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279