Moikka!
Olen ajatellut suokin ostoa, mutta rahan tilanne voi tulla esteeksi. Paljon hevoseen menee halvimmissaan noin kuukaudessa rahaa? En kisaile, eikä minulla ole tarvetta saada kalliita kamoja tai hienoa tallipaikkaa. Kumminki sellanen missä hevonen viihtyy ja sen on turvallista olla.
Suokin ylläpitäminen
4
139
Vastaukset
Hevosen hinnalle ja sen hoidolle on todella vaikeaa pistää mitään alinta hintaa. Se kuitenkin riippuu niin monesta asiasta kuten hevosen hinta, paikka, varusteet, loimet, ruoka jne. Hinta voi siis vaihdella kuukausittain todella paljon kun on kengitys tai hevonen sairastuu, raspaus ja mitä nyt voi tullakin eteen.
- heppatyttö
Dramaqueen_ sanoi hyvin, eli riippuu paljon tallista, ruoista, varusteista, ell kuluista.. jne... Mutta älä ota hevosta jos tiedät että raha on ongelma. Sillä jos hevoselle tulee jtn ja joudutaan ell kutsua niin siihen voi upota paljonkin rahaa, että sellaiseen pitää varautua! :) onnea kuitenkin jos päädyt ostamaan hevosen :)
- hepppatyttö
Ja sitähän voi laskea vähän että mitä se tulisi maksamaan (kuukaudessa)..:
Tallivuokra esim. 400€
Ruoat esim. 50€
kengitys esim. 100€
raspaus, varusteet, ell kulut.... Niitä alat laskemaab yhteen. Aluksi etsit että paljon kaikki maksaisi ja sittwn plussaat yhteen :D
Etsin vanhat kuitit ja varusteisiin mulla meni n. 2000e satula oli käytetty ja osa loimista oli aikaisemman hevosen. Ostin 10 riimua( koska hevoseni tuhosi kuukaudessa 1-2 riimua) 4 talutusnarua, suitset x2 kuolaimia x3 harjoja, suojat, pintelit, ensiapupakkaus.
Ruokaa ostin kerralla auton rontin täyteen, oisko ollut noin 5-6 kerral.
heinään ei mennyt rahaa koska tehtiin itse ja oli omat pellot. Porkkanoita omasta takaa, samoin omenat ja syötettiin kaikki ylijäänyt kasvis ruoka.
Karsina tehtiin vanhasta viljavarastosta.
Kengitys oli 60e talvella 70
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4372849Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?2622409- 641939
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3261474Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-1671317Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal751162- 931107
Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121057K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali81027- 101868