Moikka, mulla olis edessä polven magneetti kuvaus.. Onko teillä tietoa, että tapahtuuko se kuvaus sellasessa putkessa niin kuin esim. aivojen magneettikuvaus? Täytyykö mun mennä kokonaan sinne putkeen polven kuvauksen ajaksi vai riittääkö, että pelkästään polvi on siinä putkilossa? Minulla on paha ahtaanpaikankammo, joten olisi helpottavaa tietää, että en joutuisi sellaiseen kapeaan putkeen.
Polven magneettikuvaus
14
10617
Vastaukset
- Wolle76
Moi! Kolme kertaa olen polven magneettikuvassa ollut eikä kertaakan ole laitettu kokonaan putkeen. Eli suunnilleen kainaloista alaspäin ollaan putkessa ja pää on ulkopuolella.
Nykyään polven magneettikuvaus voidaan tehdä myös ns. avolaitteella, mutta niitä ei kai ihan joka paikassa vielä ole. - polvivammainen_
Kiitos tästä helpottavasta tiedosta!
- Miss MRI
Kuvattava kohde tulee aina keskelle putkea eli siitä voi miettiä että miten suurinpiirtein putkessa on. Polven kanssa normaali aikuisen pää js osa ylävartaloa jää kyllä ulkopuolelle putkea. Riippuu paljon pituudesta miten syvälle menee.
- Kauanko kestää?
Miten kauan julkisella puolella kestää polven magneettikuviin pääsy?
- valokaapelimies1
Se kestää niin kauan, että kerkeet kyllästyä. Kaikin tavoin yrittävät välttää kalliin, mutta hyödyllisen tutkimuksen. Tarvitset ensin lähetteen ortopedille joka katsoo onko tarvetta kuvauksille. Jokatapauksessa useamman kuukauden jono julkisilla magneettiin. Riippuu tietysti kunnastakin tuo aikataulu. Voi toki olla että et edes pääse, jolloin ainoa mahdollisuus hakeutua yksityiselle ja maksaa itse koko lysti. Polven kuvaus maksaa halvimmillaankin noin 500€ josta jo siis vähennetty kelakorvaus.
- Kauanko kestää??
Ortopedi laitto kuukaus sitten lähetteen magneettikuviin. Pakko niitten on kuvata tää polvi, kun ei oo yksityisellekään varaa... :/ Ja tää polvi menee vaan kokoajan pahemmaks, että kohta en varppina kävele. Eturistiside osittain revennyt, kerran tähystettykin, mutteivät tehneet sille mitään.
Kivahan se on, että JO 19-vuotiaana polvi p*skana. Vaikka se kuulemma onkin vaan pikkuvika, mut silti.
- mmmhp
Komppaan valokaapelimies1:stä, kunnalliselta puolelta kestää pieni ikuisuus ajan saamiseen. Itse olen aina käynyt yksityisellä puolella. En edes enää kuulemma kävelisi, jos olisin kunnalisen aikaa jäänyt odottamaan. Eli suosittelen yksityistä, jos vamma tuntuu vähänkään vakavammalta! Vaikka siitä joutuukin maksamaan itsensä kipeäksi...
- Dextrattu
Minä kävin Dextrassa SI-nivelen magneetissa eikä kestänyt läheskään niin kauan niiden uusille "ihmelaitteilla" kuin julkisella puolella. Tyytyväinen olen, vaikka maksoi, koska paikallaan oleminen tuottaa todella tuskaa.
- magn...
Mun terveyskeskuslääkäri käynnin jälkeen meni noin 3 viikkoa kun pääsin fysiatrin otille ja hän teki lähetteen magneettiin, johon pääsin 2 viikon kuluttua käynnistä ja uudelleen pääsin fysiatrin vastaan otolle n. 3 viikon kuluttua eli kaiken kaikkiaan aika nopeasti kun on kysessä julkisen puolen toiminta. Mulle tejhtiin lannerangan magneettikuvaus.
- Wolle76
Riippuu varmaan aika paljon tuon julkisen puolen jonoista, että miten nopeasti magneettiin pääsee. Omat tuttavani ovat päässeet suhteellisen joustavasti kuvauksiin julkiseltakin puolelta. Eli jos ei kiirettä ole, eikä talous / vakuutus anna mahdollisuutta käydä yksityisellä, niin voi käydä hyväkin tuuri tuon jonotuksen suhteen.
Ja mitä tulee tuohon yksityiseen puoleen / kuvantamiseen, niin minulle vinkattiin jostakin pääkaupunkiseudulla olevasta yksityisestä kuvantamispaikasta, joka oli mielestäni aika edullinen (verrattuna siis noiin tunnetuimpiin yksityisiin palveluihin).
Oma polveni on kuvattu kolmesti. Pari ensimmäistä kertaa maksoi Kela-korvauksen jälkeen noin 505 euroa. Toinen ja kolmas kerta kuvattiin vuoden välein samassa paikassa ja kas kummaa, hinta oli noussut tuona aikana 100 euroa. Onneksi on oma vakuutus, joka kattaa myös näitä kuluja.
Mutta prosessina viimeisin kerta oli sujuvin: tiistaina olin vastaanotolla, torstaina minulle soitettiin ja kyseltiin, että koska sopisi tulla kuviin. Seuraavan viikon tiistaian olin magneetissa ortopedi soitti lausunnosta perjantaina... noin puolitoista viikkoa kului siis kaiken kaikkiaan koko prosessiin. Minulle tuo kuvio sopii mainiosti, kun en oikein pidä lääkärikäynneistä. - kjskfsdkh
Hinnat tosiaan vaihtelee.
http://www.oikohaku.fi/Vertaa/magneettitutkimus.xhtml - nopeasti pääsin
Kyllä julkisellakin puolella on nopeaa toimintaa.
Minä pääsin maksusitoomuksella kuvauksiin seuraavalla viikolla. - Jospolvenkuntoonsais
Ortopedi laitto magneettikuvaukseen lähetteen toukokuun lopulla, sano, että aika ei varmasti tule ensimmäisen kuukauden sisällä. No ei ihan. Eilen oli tipahtanut postilaatikkoon ja aika siis on elokuussa, sitä odotellessaaa...
- pärepolvi
viikkositten polvikuvissa lantiotamyöten putkessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074768Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744021462- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11942tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11938Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876