Alempaa poimittuna...

mielenkiintoinen...

tuollainen t.jarmon näkemys, ettei ohra ole oikein ihmisen ruokaa!
Mitähän se sitten on?
Ihmisille syötäväksi kelpaavaa ohraa maajussit polttavat nykyään hakekattiloissaan!
Ja sen ohran tuottamiseen on kuluttaja osallistunut siinä luulossa, että se ohra myös tulee kuluttajan käyttöön, kun vielä kaupassa maksaa siitä lisää!
Nytkö se ei siis tule edes kuluttajan ulottuville, kun viljelijä pui sen ja pistääkin palamaan?
Kyllä kansa maksaa , Vennamoa mukaillen!

11

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mvv

että ohraa poltetaan,kauraa kylläkin voidaan käyttää lämmitykseen,mutta voi olla että ohraakin.Luulen kuitenkin että ei olemassa kaupoissa mitään ohran puutetta.Jos ne kaikki ohrat tuotaisiin kauppoihin ei sinne muuta sopisikkaan.
      Kysymyshän on viljan hinnasta,samoin öljyn hinnasta,jos hintasuhde on sellainen että viljaa kannattaa polttaa niin sitä tehdään,ei siinä ole mitään laitonta.

• mutta...

etköhän nyt vähän kiertele kysymystä?
        Miksi pitää viljelijää tukea sen viljan viljelemisestä, jolla viljelijä lämmittääkin asuntoaan?
        Oli kauraa tai ohraa, täällä meilläpäin sanovat käyttävänsä ohraa.
        Ja kai sen nyt kaikki jo tietävät ilman sinunkin todistamistasi, että ei viljasta puutetta ole.
        Ylituotannosta olen pikemminkin kuullut puhuttavan!!
        Ja en minä ainakaan rikolliseksi sentään olekkaan väittänyt sitä, että viljelijä polttaa tukirahoin viljellyt viljansa!
        Se nyt vielä puuttuisikin, että minunkin maksamat verot menisivät suorastaan rikollisen toiminnan tukemiseen!!!

• )))
        mutta... kirjoitti:

Miksi pitää viljelijää tukea sen viljan viljelemisestä, jolla viljelijä lämmittääkin asuntoaan?
        Ja kai sen nyt kaikki jo tietävät ilman sinunkin todistamistasi, että ei viljasta puutetta ole.
        Ja en minä ainakaan rikolliseksi sentään olekkaan väittänyt sitä, että viljelijä polttaa tukirahoin viljellyt viljansa!
        Se nyt vielä puuttuisikin, että minunkin maksamat verot menisivät suorastaan rikollisen toiminnan tukemiseen!!!

jos viljaa kannattaa polttaa. Miksi vastaavasti verotetaan helvetisti kaikkia esim. auton polttoaineena käytettyä kuten vaikkapa rypsiä tai alkoholia???
        On ilmiselvästi väärin tukiaisilla viljellyn viljan käyttö polttoaineena.

• mvv
        mutta... kirjoitti:

Sinä voit ostaa ohraa myös itse ja polttaa sen,silloin sinäkin pääset samaan riemuun isäntien kanssa,eli polttamaan tuettua viljaa.
        Jos laittaa sellaisen kattilan jolla se onnistuu,se on varteenotettava vaihtoehto.
        Kaiken lisäksi siinä säästyy polttoainetta liikenteen käyttöön,samoin kun öljyn kulutus pienenee sattaa myös hinta laskea ja silloin siitä hyötyy kaikki.
        Yleensäkin pitäisi löytää vaihtoehtoisia lämmityratkaisuja,eikä tyrmätä niitä.

• mvv
        mutta... kirjoitti:

Sinä voit ostaa ohraa myös itse ja polttaa sen,silloin sinäkin pääset samaan riemuun isäntien kanssa,eli polttamaan tuettua viljaa.
        Jos laittaa sellaisen kattilan jolla se onnistuu,se on varteenotettava vaihtoehto.
        Kaiken lisäksi siinä säästyy polttoainetta liikenteen käyttöön,samoin kun öljyn kulutus pienenee sattaa myös hinta laskea ja silloin siitä hyötyy kaikki.

• vaihtoehtoisia...
        mvv kirjoitti:

lämmitysratkaisuja.
        Minä enemmänkin ihmettelen sitä, miksi minun pitää olla tukemassa sellaisia ratkaisuja tukimuodolla, joka ei alunperin ole sellaiseksi tueksi varmaankan tarkoitettu, jonka turvin isännät viljelevät viljansa poltettavaksi oman asuntonsa lämmitykseen?

• mvv
        vaihtoehtoisia... kirjoitti:

lämmitysratkaisuja.
        Minä enemmänkin ihmettelen sitä, miksi minun pitää olla tukemassa sellaisia ratkaisuja tukimuodolla, joka ei alunperin ole sellaiseksi tueksi varmaankan tarkoitettu, jonka turvin isännät viljelevät viljansa poltettavaksi oman asuntonsa lämmitykseen?

tukemassa sitäkin että viljasta tehdään viinaa,sitten ihmiset tappelevat ja tekevät tyhmyyksiä.Minusta on parempi lämmittää viljalla taloja kun valmistaa siitä viinaa.
        Sinäkin voit ostaa sitä halpaa viljaa ja tehdä sillä mitä haluat,eikä kukaan kysy onko tuki tarkoitettu siihen käyttöön.

• mutta...
        mvv kirjoitti:

tukemassa sitäkin että viljasta tehdään viinaa,sitten ihmiset tappelevat ja tekevät tyhmyyksiä.Minusta on parempi lämmittää viljalla taloja kun valmistaa siitä viinaa.
        Sinäkin voit ostaa sitä halpaa viljaa ja tehdä sillä mitä haluat,eikä kukaan kysy onko tuki tarkoitettu siihen käyttöön.

viljan viljelemisestä olen maksanut tukien muodossa joka tapauksessa.
        Senkin viljan, jolla viljelijä lämmittää omaa asuntoaan!!!
        Tämän lämmitykseen käytetyn, tuella tuotetun kohdalla ei varman kannattane kenenkään puhua "syömätuesta" kuluttajalle???
        Ja edelleen sanon, että ei se minua haittaa, vaikka viljelijä viljansa polttaakin, mutta miksi minun sitä pitää tukea?
        Siis sen viljan tuotantoa, joka ei tule edes kuluttajien ulottuville, vaan jää hyödyttämään ainoastaan viljelijää??!

• mvv
        mutta... kirjoitti:

viljan viljelemisestä olen maksanut tukien muodossa joka tapauksessa.
        Senkin viljan, jolla viljelijä lämmittää omaa asuntoaan!!!
        Tämän lämmitykseen käytetyn, tuella tuotetun kohdalla ei varman kannattane kenenkään puhua "syömätuesta" kuluttajalle???
        Ja edelleen sanon, että ei se minua haittaa, vaikka viljelijä viljansa polttaakin, mutta miksi minun sitä pitää tukea?
        Siis sen viljan tuotantoa, joka ei tule edes kuluttajien ulottuville, vaan jää hyödyttämään ainoastaan viljelijää??!

Tukien saannin edellytys on että vilja korjataan,sitä mitä viljalla tehdään ei kai ole väliä.Sitä viljaa voi ostaa kuka tahansa mihin tarkoitukseen hyvänsä,ja halvalla nykyään saa.
        Miksikö sinun pitää sitä tukea,sen takia koska me olemme nyt EU:n jäseniä ja siellä on sellainen systeemi että osa viljelijän tulosta maksetaan erilaisina tukina.
        Siinä olet oikeassa että tältä pieneltä osalta ei ole kysymys syömätuesta.Mutta jos sinä poltat viljaa saat myös sinä siitä hyötyä.
        Minunkin verorahoja käytetään sellaisiin tarkoituksiin etten mielelläni niitä tukisi,mutta mitäpä sille voi.

• ja...
        mvv kirjoitti:

Tukien saannin edellytys on että vilja korjataan,sitä mitä viljalla tehdään ei kai ole väliä.Sitä viljaa voi ostaa kuka tahansa mihin tarkoitukseen hyvänsä,ja halvalla nykyään saa.
        Miksikö sinun pitää sitä tukea,sen takia koska me olemme nyt EU:n jäseniä ja siellä on sellainen systeemi että osa viljelijän tulosta maksetaan erilaisina tukina.
        Siinä olet oikeassa että tältä pieneltä osalta ei ole kysymys syömätuesta.Mutta jos sinä poltat viljaa saat myös sinä siitä hyötyä.
        Minunkin verorahoja käytetään sellaisiin tarkoituksiin etten mielelläni niitä tukisi,mutta mitäpä sille voi.

minä kun luulin, että maanviljelyä tuettiin myös ennen EU:niin liittymistä?
        Olipas se sitten harmi, että Suomi Esko Ahonkin myötävaikutuksella piti saada unionin jäseneksi!
        No, tiedän kyllä, ettet ole Ahon kannattaja, mutta, koska tämä on kepuaiheinen saitti, niin pannaan nyt sitten Ahon syyksi tämä homma!?

PS.
        Olenko vieläkään saanut oikeata vastausta siihen, miksi minun pitää tukea sellaisen viljan tuotantoa, joka menee viljelijän talon lämmitykseen?
        Tuo EU-selitys nyt ei ihan uskottavalta kuulostanut!

• mvv
        ja... kirjoitti:

minä kun luulin, että maanviljelyä tuettiin myös ennen EU:niin liittymistä?
        Olipas se sitten harmi, että Suomi Esko Ahonkin myötävaikutuksella piti saada unionin jäseneksi!
        No, tiedän kyllä, ettet ole Ahon kannattaja, mutta, koska tämä on kepuaiheinen saitti, niin pannaan nyt sitten Ahon syyksi tämä homma!?

PS.
        Olenko vieläkään saanut oikeata vastausta siihen, miksi minun pitää tukea sellaisen viljan tuotantoa, joka menee viljelijän talon lämmitykseen?
        Tuo EU-selitys nyt ei ihan uskottavalta kuulostanut!

Jos me ei oltaisi Unionin jäseniä niin tuskin viljaa poltettaisiin.Nimittäin asia on sillä lailla että ennen liittymistä rehuviljan kilohinta oli noin 1,70 mk,nyt se on 0,50 mk.Tämä hinta ratkaisee asian,jos viljasta saisi 1,70 mk kilolta niin sitä ei kukaan polttaisi.
        Kyllähän maataloutta tuettiin silloinkin,oli pintaalalisät ainakin,mutta tähän nykyiseen systeemiin verrattuna se oli pientä.
        Silloin verorahoilla vietiin viljaa ulos,siitä saatettiin saada vain 30penniä kilololta,lopun maksoi veronmaksajat,eli 1,40 mk jäi heille maksettavaa,kumpi on parempi systeemi sinun mielestäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3741
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3314
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2938
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2780
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1798
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      82
      1766
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1609
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1557
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1539
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1524
    Aihe