Olen ilmeisesti onnistunut jotenkin suututtamaan skorpionikaverini (naispuolinen). Hän ei välitä enää pitää sananvaihtoa tai muutenkaan yhteyksiä yllä. Tilannetta ei helpota se, että olen itse verisesti loukkaantunut tällaisesta käytöksestä (mistä se kaikki nyt sitten johtuukaan, taivas tietää) ja vastaan samalla mitalla hänelle. Minulle ei ole tullut mieleenkään mennä kysymään syitä tai puhumaan asioita halki. Olen siihen aivan liian ylpeä, ja niin taitaa olla hänkin.
Suoraan sanottuna, tilanne on ärsyttävä, rasittava, kiusallinen. Olen kenties jossain välissä valmis jopa nielemään ylpeyteni ja matelemaan hänen jalkojensa juureen anomaan anteeksipyyntöä (ärh! Ennemmin helvetti jäätyy! Se siitä.)
Kertokaapa, rakkaat saksiniekat, oletteko kuinka useasti olleet vastaavissa tilanteissa? Kuuluuko tapoihinne tuollainen käytös kuin em. kaverillani? Mikä ihme moiseen käytökseen on syynä? Onko hän oikeasti vihainen, vaiko vain kyllästynyt olemassa olooni? Onko Skorpionilla tapana olla pitämättä yhteyttä ystäviinsä, tai siis lopettaa yhteydenpito aivan äkisti? Tämä henkilö piti ainakin ennen kontaktia yllä, vaikka omaa infernaalisen laajan kaveripiirin. Näille muille kavereille tosin tuntuu löytyvän aikaa, minulle ei. Minä ole nykyisin pelkkää ilmaa, en edes hyvänpäiväntuttu.
Kuinka vain, mutta tämä tuo ikävästi mieleen kaikki ne vanhemmat kaverisuhteeni, jotka ovat ikään kuin "kuluneet pois", vaikka minä olisin halunnut jatkaa... Jos tässäkin käy niin, masennus ottaa vallan oikein niin maan perusteellisesti, että!
Heh. Tuntuu hölmöltä kysellä horoskooppipalstalta tällaisia, mutta hukkuva tarttuu oljenkorteenkin. Sillä mahdollisuudella, että JOS teissä on edes hitunen ihmistuntijaa... Minussa kun ei ole.
Kaveruus poikki?
13
1180
Vastaukset
- skorppari
Itse suutun jos joku pettää lupaukset eikä selitä tekosia. Tai jos joku yrittää musta maalata minua.
Mietippä puheitasi ja tekojasi, itse en välitä pitää yhteyksiä jos joku tekee edellä mainittuja asioita. - ScorpioFemale
Riippuu ihan siita mista olette riidelleet, ja miten pahasti olette riidelleet. Skorpioni ei koskaan itke kenenkaan peraan, jos todellista ystavyytta ei ole ollut. Itsellani oli hyva harka kaveri, siis bestis, ja riitaannuimme ihan mitattomasta asiasta, ja sen koommin en ottanut yhteytta, en edes halua tervehtia jos tulee kadulla vastaan.
Siis nainkin voi kayda, vaikka olisit ollut hanen paras ystava.
Skorpionit ovat vahvatunteisia ja han kokee, etta olet loukannut ja muistaa sen aina vaikka ystavyytenne palaisikin takaisin. Skorpioni muistaa jos joku on tehnyt vaaryytta, tai ei sinun ole edes tarvinnut tehda vaaryytta, muuta kuin esittaa eriava mielipide skorpionille tarkeassa asiassa.
Jos olet taas rikkonut luottamusta, niin silloin voit sanoa hyvastit, koko ihmiselle. Ei armoa.
Itse olen ainakin niin ylpea, etta en anele anteeksi, mutta sitten minulla on ystavia, joita EN halua menettaa, ja vaikka rukoilen anteeksiantoa, jos sita he haluavat.
Ota yhteytta haneen, eikohan se siita selvia.- Vyborg
"Riippuu ihan siita mista olette riidelleet, ja miten pahasti olette riidelleet. "
Kun emme ole riidelleet, sanoneet sanaakaan. Sehän tässä se ongelma on. Ilmapiiri on vain kireä (aluksi hänen, nyt molempien osalta). Mistä syystä, kertokaa te minulle.
Kesällä jätin vastaamatta hänen yhteen ainoaan tekstiviestiinsä. Se ei edes ollut minulle henk. koht. osoitettu, vaan ihan yleinen kysely, miten muilla menee. En katsonut tarpeelliseksi vastata siihen, koska minulla ei mennyt sillä hetkellä kovinkaan hyvin, enkä tahtonut vuodattaa elämäni surkeutta kenellekään (koska se ei kuulu kenellekään muulle).
Tästä vastaamattomuudestako hän loukkaantui? Kiitos vain, hän kun ei itse kovinkaan usein vastaillut minun viesteihini, vaikka ne olisivat olleetkin tärkeitä. Keskustelut katkesivat hänen mielensä mukaan.
"Ota yhteytta haneen, eikohan se siita selvia."
Olen ajatellut, mutta en tiedä, mitä sanoisin. Jos vielä käy ilmi, että hän ei koskaan edes vihoitellut minulle, tunnen itseni aika surkeaksi ihmiseksi ja huonoksi ystäväksi. Varmaan sen kestää.
Kiitos teille kahdelle, skorppari ja ScorpioFemale. En väitä, että oloni olisi helpottunut pätkänkään vertaa jutuistanne, mutta onpahan jotain johon tukeutua... Nyt on synkkä ilma, se varmasti ennakoi jotain. Toivottavasti ei ukkosta :) - Skorppari myös
Vyborg kirjoitti:
"Riippuu ihan siita mista olette riidelleet, ja miten pahasti olette riidelleet. "
Kun emme ole riidelleet, sanoneet sanaakaan. Sehän tässä se ongelma on. Ilmapiiri on vain kireä (aluksi hänen, nyt molempien osalta). Mistä syystä, kertokaa te minulle.
Kesällä jätin vastaamatta hänen yhteen ainoaan tekstiviestiinsä. Se ei edes ollut minulle henk. koht. osoitettu, vaan ihan yleinen kysely, miten muilla menee. En katsonut tarpeelliseksi vastata siihen, koska minulla ei mennyt sillä hetkellä kovinkaan hyvin, enkä tahtonut vuodattaa elämäni surkeutta kenellekään (koska se ei kuulu kenellekään muulle).
Tästä vastaamattomuudestako hän loukkaantui? Kiitos vain, hän kun ei itse kovinkaan usein vastaillut minun viesteihini, vaikka ne olisivat olleetkin tärkeitä. Keskustelut katkesivat hänen mielensä mukaan.
"Ota yhteytta haneen, eikohan se siita selvia."
Olen ajatellut, mutta en tiedä, mitä sanoisin. Jos vielä käy ilmi, että hän ei koskaan edes vihoitellut minulle, tunnen itseni aika surkeaksi ihmiseksi ja huonoksi ystäväksi. Varmaan sen kestää.
Kiitos teille kahdelle, skorppari ja ScorpioFemale. En väitä, että oloni olisi helpottunut pätkänkään vertaa jutuistanne, mutta onpahan jotain johon tukeutua... Nyt on synkkä ilma, se varmasti ennakoi jotain. Toivottavasti ei ukkosta :)Minäkin yhdyn tuohon, että skorpparit voivat muistaa pienetkin asiat pitkään. Skorpparit on mystisiä, ei niistä oikein ikinä tiedä mitä ne ajattelee ja mitä niiden päässä liikkuu.
Minäkään en pahemmin asioitani pölise, vaan mietiskelen omassa päässäni. Ja anteeksi en ole tainnut ikinä ensiksi pyytää, ja jos joku ei vaikka pidä yhteyttä, niin kyllä lopetan minäkin yhteyden pitämisen. Ja mietin muita asioita.
Kannattaa varmaan kysyä että mättääkö joku, onko kaverisi jostakin loukkaantunut tai ottanut nokkiinsa..? Ja en tiedä muista skorppareista, mutta minä ainakin olen todella huono puhumaan asioista (niin puhelimessa kuin kasvotustenkin).. Asioista saatan ilmaista vain kirjoittamalla. En tiedä kaveristasi, mutta koita vaikka viestin lähettämis-kikkaa..?
Nooh, toivottavasti saat asiat kuntoon!
Ainiin, tuli vielä mieleen, että siitä voi myös suuttua, jos hän on tiennyt sinulla menevän vähän huonosti, ja jos et ole siitä kertonut, niin hän voi tuntea itsentä loukatuksi siitäkin...?
Pelkkiä arvailuja... :)
- kirjekyyhky
No ihan h e t i otat häneen yhteyttä. Jollet näe, niin soita. Ei tekstarilla. Mutta tee se pian.
Hän on ottanut nokkiinsa myös muista asioista kuin mainitsemastasi yleistekstarista. Hän odottaa sinunkin välillä olevan se aktiivinen menojen ja tapaamisten suhteen. Ei sen kummempaa. Hän on itseasiassa suruissaan ja onneton, koska hän luulee, sinä jätit hänet.
Se onko jo liian myöhäistä ei ole tiedossani. Ainakin nyt just ota yhteyttä. Niele ylpeytesi. Ei se lopulta ollut ylpeyttä, vaan yksin jäämisen kostoa. Teille on siteet näkyvillä.
Onnea iltaiseen puheluusi.- Vyborg
"Hän odottaa sinunkin välillä olevan se aktiivinen menojen ja tapaamisten suhteen."
Minä olen nimenomaan ollut se aktiivinen menojen ja muiden asioiden suhteen. Sen takia tämä kaveruuden jatkaminen epäilyttää, koska se on kovin yksipuolisen tuntuista. Niin se on tosin kaikkien "ystävieni" kohdalla. Ikään kuin kaikki olisi MINUN velvollisuuteni.
Ehkä onkin. Nämä siteet ovat tainneet pätkiytyä niin että paukkuu.
"Hän on itseasiassa suruissaan ja onneton, koska hän luulee, sinä jätit hänet."
Minulla on jo valmiiksi huono omatunto kaikesta, ja jos tämä pitää edes puoliksi paikkaansa, en kestä enää itseäni.
"Niele ylpeytesi. Ei se lopulta ollut ylpeyttä, vaan yksin jäämisen kostoa. Teille on siteet näkyvillä. "
Melko yksin olenkin jäänyt. Hänen kaveripiirinsä kun tapasi olla minunkin tuttavapiiriäni... Näinhän se ei taida enää olla. En tiedä, mitä siteitä tarkoitat, mutta kuten sanottu, eivät ne ilmeisen vahvoja tainneet olla.
"Onnea iltaiseen puheluusi. "
Kiitos, jos nyt tästä pystyn soittamaan. Koko viikko on yhtä hektisyyttä, enkä välttämättä pysyt uhraamaan ajatusta kaverilleni. Mieleenhän se palajaa, kylläkin. Yritän tehdä jotain. Että elämä voi joskus olla kamalaa. - scorppionitar
Vyborg kirjoitti:
"Hän odottaa sinunkin välillä olevan se aktiivinen menojen ja tapaamisten suhteen."
Minä olen nimenomaan ollut se aktiivinen menojen ja muiden asioiden suhteen. Sen takia tämä kaveruuden jatkaminen epäilyttää, koska se on kovin yksipuolisen tuntuista. Niin se on tosin kaikkien "ystävieni" kohdalla. Ikään kuin kaikki olisi MINUN velvollisuuteni.
Minulla on jo valmiiksi huono omatunto kaikesta, ja jos tämä pitää edes puoliksi paikkaansa, en kestä enää itseäni.
"Niele ylpeytesi. Ei se lopulta ollut ylpeyttä, vaan yksin jäämisen kostoa. Teille on siteet näkyvillä. "
Melko yksin olenkin jäänyt. Hänen kaveripiirinsä kun tapasi olla minunkin tuttavapiiriäni... Näinhän se ei taida enää olla. En tiedä, mitä siteitä tarkoitat, mutta kuten sanottu, eivät ne ilmeisen vahvoja tainneet olla.
Kiitos, jos nyt tästä pystyn soittamaan. Koko viikko on yhtä hektisyyttä, enkä välttämättä pysyt uhraamaan ajatusta kaverilleni. Mieleenhän se palajaa, kylläkin. Yritän tehdä jotain. Että elämä voi joskus olla kamalaa.Luin ketjua ja pakko oli kommentoida minunkin-scorppioonin...
Scorppiooni ei hylkää koskaan todellisia ystäviään. Itse ainakin puollustan henkeen ja vereen todellisia ystäviäni, varon loukkaamasta heitä...kestä todellisten ystävieni antamat kommentit minulle niin hyvässä kuin pahassa.
Mutta....
auta armias jos ystäväni pettää minut? viekottelee miestäni? tms. pyyhin hänet elämästäni pois :( niin on käynyt kahdelle (entiselle) jousimies ystävälleni....hyvän päivän tutut voidaan olla, mutta lähelleni en päästä enää koskaan-ei ole tarvetta.
Sydän ystäviä on monia: mm. oinas, leijona, kauris, scorppioni, härkä. Kaikkein luottettavampana ystävänä pidän oinasta. Olemme molemmat samalla aaltopituudella monessa asiassa....olemme molemmat vahvoja ihmisenä, seksikkäitä ja salaperäisiä. Elämän kumppanini on härkä.
Mikä merkki sinä mahdoit ollakkaan??? - kirjekyyhky
Vyborg kirjoitti:
Kiitos, jos nyt tästä pystyn soittamaan. Koko viikko on yhtä hektisyyttä, enkä välttämättä pysyt uhraamaan ajatusta kaverilleni. Mieleenhän se palajaa, kylläkin. Yritän tehdä jotain. Että elämä voi joskus olla kamalaa.Kiitti viestistä. Sinulla on Voimaa kuin kalliossa. Olet lämminsydäminen ja empaattinen.
Soititko? Auttoiko? Jos meni pieleen, niin sitten ei auta muu kuin katsoa kauniilla silmilläsi tulevaisuuteen. Yksinäinen et ole etkä jää. Tosi ystävät pysyvät. Kurkussasi on pala, jos niin voi sanoa. Sinulle löytyy paljon näkymättömiä auttajia parhaillaankin. Poimi saamasi (linnun)sulka ja pidä sitä kädessäsi hetki. Se antaa voimia. Kaikkea hyvää toivoen. - Vyborg
scorppionitar kirjoitti:
Luin ketjua ja pakko oli kommentoida minunkin-scorppioonin...
Scorppiooni ei hylkää koskaan todellisia ystäviään. Itse ainakin puollustan henkeen ja vereen todellisia ystäviäni, varon loukkaamasta heitä...kestä todellisten ystävieni antamat kommentit minulle niin hyvässä kuin pahassa.
Mutta....
auta armias jos ystäväni pettää minut? viekottelee miestäni? tms. pyyhin hänet elämästäni pois :( niin on käynyt kahdelle (entiselle) jousimies ystävälleni....hyvän päivän tutut voidaan olla, mutta lähelleni en päästä enää koskaan-ei ole tarvetta.
Sydän ystäviä on monia: mm. oinas, leijona, kauris, scorppioni, härkä. Kaikkein luottettavampana ystävänä pidän oinasta. Olemme molemmat samalla aaltopituudella monessa asiassa....olemme molemmat vahvoja ihmisenä, seksikkäitä ja salaperäisiä. Elämän kumppanini on härkä.
Mikä merkki sinä mahdoit ollakkaan???Mitä väliä merkilläni on? Totuus on, että välini kaveriin ovat poikki. Merkki ei ohjaile asiaa suuntaan eikä toiseen. Ja mikä pahinta, merkkiäni en voi muuttaa, vaikka olisin kuinka rakastettava ihminen Kauriina tai Oinaana.
Kiitos kuitenkin kommentistasi. Kuten jo sanottu, en ilmeisesti sitten ole hänelle se "todellinen ystävä". Minä aina itse LUULIN olevani sitä. En tiedä. On tullut ristiriitaista tietoa. Pitää selvittää.
En ole loukannut/pettänyt häntä. En ikinä. Jos minä jotain tiedän, niin tuon. Minun tapoihini kuuluu olla luotettava ja hyvä ystävä. - Vyborg
kirjekyyhky kirjoitti:
Kiitti viestistä. Sinulla on Voimaa kuin kalliossa. Olet lämminsydäminen ja empaattinen.
Soititko? Auttoiko? Jos meni pieleen, niin sitten ei auta muu kuin katsoa kauniilla silmilläsi tulevaisuuteen. Yksinäinen et ole etkä jää. Tosi ystävät pysyvät. Kurkussasi on pala, jos niin voi sanoa. Sinulle löytyy paljon näkymättömiä auttajia parhaillaankin. Poimi saamasi (linnun)sulka ja pidä sitä kädessäsi hetki. Se antaa voimia. Kaikkea hyvää toivoen.Kiitos sinullekin. Hyvin osaat lukea rivien välistä persoonani luonteen (tai sitten tunnet minut jollakin tavoin.)
Soitto meni vastaajaan. Ehkä hyvä niinkin, en oikein tiedä, mitä olisin sanonut. Parempi, jos yritän silmästä silmään-taktiikkaa. Se antaa kuvan, että olen vakavissani ystävyyden suhteen. Toisekseen, siten näen, mikäli häntä vaivaa jokin. Alan olla itse asiassa jo huolissani.
Ja jos hän ilmoittaa kaveruuden päättyneeksi... En kai sille mitään voi. Mutta en todellakaan aio hylätä häntä, siitäkään huolimatta. Minulle on jotenkin vain tullut olo, että se ei olisi kovinkaan järkevää.
Jaksamista sinullekin :) Voikaa hyvin, minä lopetan kirjoittelun tähän ketjuun nyt.
KIITOS KAIKILLE! En tiedä horoskoopeista, mutta te olitte todella ihania ihmisiä.
- ruikuttajia
Moikka,
olen itse skorppari ja minulla on jonkun verran erittäin hyviä ystäviä ja paaaljon tuttavia. Tuttavaksi jää, jos minusta alkaa tuntua siltä, että ko ihminen pitää minua henkilökohtaisena Leelian lepotuolinaan. Minusta on kyllä ihan ok kuunnella ystävien huolia ja murheita ja useinmiten myös otan kantaa esitettyihin asioihin. MUTTA
en jaksa ihmisiä, jotka ruikuttavat huonoa onneaan tai oloaan jatkuvasti, varsnkin jos he ovat sitä mieltä, että mikään ei johdu heistä itsestään. Kunnioitan ihmisiä (ystäviäni), jotka myös itse tekevät asioiden tilan muuttamiseksi jotain. Sellaiset ihmiset, jotka vain odottavat jonkun taivaallisen ihmeen korjaavan asioiden tilan jäävät kuin nalli kalliolle.
Tuen ystäviäni viimeiseen asti, mutta ystäviäni ovat vain ns. "vahvat ihmiset", jotka uskaltavat kohdata olosuhteet sellaisina kuin ne ovat ja tarttuvat toimeen niiden muuttamiseksi paremmiksi.
Turhan ruikuttajien tekstareihin tai puheluihin en enää vastaa... - Vyborg
Kaikki on taas hyvin. Tilanne on selvitetty, ja minulta on kivi vierähtänyt sydämeltä. Olen varsin iloinen.
Kiitos vielä kaikille, myös "en jaksa ruikuttajia"-hemmolle... Vaikka minä en missään välissä käsittääkseni ole ruikuttanut, mutta enpä toisaalta enää välitäkään, olen niin HELPOTTUNUT.
Hyvää syksyn odottelua, johan tässä kuukauden päästä alkaa olla teidän kuukautenne. Luulenma. Onnea vain etukäteen. - kokemusta on
Itse (skorpioni) olen menettänyt paljon ystäviä, tai no eihän niitá voi ystäviksi edes sanoa jos suhde ei kestä. Monessa tapauksessa itse olen katkaissut suhteen (skorpionille tavanomaista muuten) syynä yleensä ollut huono yhteydenpito (heillä minuunpäin, itse olen kirjoitellut, soitellut yms...mutta eihän ystävyys ole yksipuolista?) tai luottamukseni pettäminen.
Olen äärilaitaskorpioni, eli vaikea tapaus...katkaisen alkavat ystävyyssuhteet pieneenkin erehdykseen. Luottamukseni pettäneet ovat saaneet maistaa myrkkypiikkiäni, ja anteeksi en anna kovin helposti. Ystävystyn vaikeasti ja hitaasti, koska tarkkailen ihmisiä ja minun pitÄä todella tuntea kyseinen hlö hyvin ennenkuin kutsun tätä ystäväkseni.
Ystäväsi pitää joko taukoa suhteessanne, tai on hyljännyt suhteenne kokonaan, tuntemattomasta syystä joka sinun kantsisi selvittää. Skorpionit luulevat että muut ovat heidän laillaan AJATUSTENLUKIJOITA eli ettei kaverisi tarvitse esim. selitellä suhteenne katkosta sinulle, koska "pitäisihän sinun se tietää", (luulee siis hän).
Ota asiasta selvää ihan oman mielenrauhasi takia. Kerro, ettet ole ajatustenlukija, ja katso mitä tapahtuu. Voit yllättyä hänen raktiostaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1635015Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa203611Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1643426Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382927Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082689Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie282058Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191905Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121824Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1551522Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111512