Ottaa päähän. Olen ihan normaali 40 vuotias, kahden alle 10-vuotiaan lapsen äiti.
Ja sepä on iso vika töitä hakiessa. Ihan kirosanoja tässä tekis mieli vuodattaa. Itse sairastelen korkeintaan pari viikkoa vuodessa. Lapset toiset pari, yhteensä korkeintaan kuukausi jonkun saikkujen takia poissaoloja vuodessa. Ammattitaitoa ei juurikaan ole ja ihan keskinkertainen työntekijä. Mutta sanopa nämä asiat työhaastattelussa, jos sinne saakka edes päästään. Paikan saa kuitenkin joku mies, joka osaa itteään kehua. Sitten se mies haisee viinalta maanantai aamusin ja koeajan jälkeen sille alkaa kertyä kummallisii saikkupoissaoloja. Sanonpahan vaan että kyllä minut kannattaisi melkein alalle kuin alalle palkata ammattitaidottomana, ennemmin kuin se ammattikoulut käynyt jota ei siellä töissä kuitenkaan näy.
Ja sitten on näitä ennakkoluuloisia, että eihän tämä paikka sovi naiselle tai nyt tähän hommaan halutaan joku nuori. Entisessä työpaikassa yksi äijä haki aina saikkua itelleen ja töihin palattuaan kehuskeli kuinka oli saikulla tehnyt sitä ja tätä, vähän haiskahti tekosairaalta. Vaan minä kun en sairastanut vaan minun lapset ja olin niitä palkallisesti hoitamassa kotona niin hirvee painostus yms. esimieheltä että voisko se sun mies hoitaa niitä lapsia. Kuiteki minä olin siellä vähillä saikkulomilla, monella muulla oli saikkulomaa omien sairauksiensa tai tekosairauksiensa takia.
Palkkaa minut
31
2134
Vastaukset
- SemmonenVinkki
Kuullostaa mahtavalta. Hae puhelinmyyjäksi ja saa sieltä:
A) Työkokemusta
B) Myyntikokemusta
C) Kontakteja
D) Oikeanlaista asennetta - oikeesti kipeä?
Vitsi vitsinä.
Mutta totta toinen puoli.
Sairauslomat ovat yrittäjälle kalliita.
Jos viinassa syy lomiin, niin hoitoonohjaus ja jos/kun ei auta, niin lopputili sukupuolesta riippumatta.
Aivan mahtava idea kertoa jo ennakolta olevansa töistä pois ainakin kuukauden vuodessa.
Oikeasti rehellinen saa useinkin tarjolla olevan homman.
Synkkää luettavaa teksi oli ja yrittäjän arkea.
Ehkäpä jonain kauniina päivänä yrittäjälläkin on keinoja näitä saikuttelijoita vastaan. - Ihmettelen vaan
Kuukausi vuodessa sairaslomalla? ja kuukausi kesälomalla? viikko talvilomalla? Aika paljon lomia, sanon minä.
Mulla on vakituinen työ, josta olin 2 päivää sairaslomalla viimeksi vuonna 2008.
Ehkäpä siksi saankin pitää työni, ei turhia poissaoloja. Lasteni sairastelut eivät ole työnantajaltani pois. - Työtäkaikille!!!
Tässä pieni avautuminen työnantajalta.
Kuvitelkaahan hyvät työntekijät ja kaikista lomistanne inisijät:
Työntekijä tekee normaalissa työpaikassa töitä 40 tuntia viikossa eli 8 tuntia päivässä.
8 tunnin päivässä on 2 x 15 minuutin kahvitaukoa 1x 20 tai 60minuutin ruokatauko.
Eli hypoteettinen työaika on 6,5 - 7,16h päivässä 32 - 35.8 tuntia viikossa.
Töihin tullaan siten, että ollaan paikalla klo 08:00 tai 07:00. MUTTA varsinainen työnteko alkaa 10 - 15 minuuttia työajan alkamisen jälkeen. Ja tämä pitäisi AY-liikkeiden mukaan luokitellaan työajaksi.
Jokaisen tauon välissä on vähintään se 8 minuuttia siirtymä aikaa. Mikä on myös AY-liikkeiden mukaan työaikaa.
Tämä siirtymä ja ns. lörpöttely aika on yhteensä 34 - 39 minuuttia.
Ihminen käy keskimäärin kahdesti työpäivän aikana WC:ssä. Siinä toimenpiteessä menee se 5 minuuttia, ennen kun ollaan edes takaisin työssä. Siihen päälle 2 minuuttia sitä, kun paneutuu uudelleen työhön.
Se tekee jo 7 minuuttia per kerta. 14 minuuttia kok päivä.
Kaikkea turhaa paskaa on jo kertynyt 48 - 53 minuuttia.
ELI työaika pieneni jälleen. VARSINAINEN TYÖAIKA on: 5,7 - 6,2 tuntia.
Viikossa on kaiken kaikkiaan 168 tuntia. Tästä vain 35,8 tuntia on varsinaista työtä työpaikalla. Aikaa jää 132 tuntia.
Ihminen nukkuu 8 tuntia yö. Se tekee 56 tuntia viikko. eli 76 tuntia jokaista viikkoa kohden vapaata. Tämä on 3,1 päivää.
Toisin sanoen. Työntekijä tekee töitä vain 1,5 täyttä päivää töitä viikossa.
Pikkanen yhteen veto: Merkitty työaika on 8 tuntia (8h) Tästä varsinaista työtä on max 6 tuntia 45 minuuttia (6,27h). Tämä 6,25h on 3 tauon välissä eli 2 tuntia 13 minuuttia ollaan työpisteellä kerrallaan.
Mitä se työpisteellä olo tekee kuukaudessa: 125 tuntia tasan. Eli ihan kaikki 5,21 täyttä vuorokautta.
Sitten ihmetellään miksi työnantajat antaa nihkeesti niitä 25 päivän kesälomia. Ottaa nihkeästi vastaan niitä 3 päivän sairaslomia yms. yms.- Jippiiiii!!!!!
Tosiaan vielä lisätäkseni näitä ns työpäiviä versus päivät vuodessa.
Vuodessa on 365 päivää (12 kuukautta)
8 tunnin" Työpäiviä" näistä on 240 (8 kuukautta).
Vapaata on reippaasti 125 päivää (4 kuukautta)
240 "työpäivästä" on pakollisia pyhäpäivien vapaita: 8
232 "työpäivää" jäljellä.
232 "työpäivästä" on lomia 30 päivää vuodessa.
202 "työpäivää" jäljellä.
202 "työpäivästä" on kahvitaukoja yhteensä 5 päivää
197 "työpäivää" jäljellä
197 "työpäivästä" on ruokataukoja 10 päivää.
187 "työpäivää" jäljellä
187 "työpäivästä" on luppoaikaa 8,83 päivää
178,17 työpäivää jäljellä.
365 päivästä vuodessa ollaan töissä varsinaisesti 178,17 päivää. ELI 186,83 päivää ollaan vapaalla.
Mites se sitten taas menikään:
Päiviä 365 (12kk)
Vapaata 187 päivää (6,15 kuukautta)
Työtä 178 päivää (5,85 kuukautta)
Tästä on aika surullinen lähteä vähentelemään niitä "pakollisia" sairaslomia.
178 päivästä keskimäärin työntekijä on sen yhden viikon pois sairastapauksen vuoksi. Nekin pitää olla palkallisia.
Tosin työntekijän näkee vain 171 työpäivää varsinaisesti töissä (5,7 kuukautta)
171 työpäivää on 14,25 työpäivää kuukaudessa eli 114 tuntia kuukausi.
Ja säännöllinen palkkallinen työaika on 160 tuntia kuukausi. Eli turhaa paskaa työnantaja maksaa 46 tuntia.
kuvitellaan, että keskimääräinen palkka olisi tuo 12,3€/h. 46 tuntia tekee 565,8€/kk.
6789,66€/v.
Tuosta 6789,66€ turhasta maksusta maksetaan vielä 30% kaikkia työntekijän kuluja. Eli yhteenlaskettu hukka on: 8826,54€/v (735,54€/kk)
Kiitos AY-liikkeille ja suomen lainsäädännölle. - yjtgjj
Jippiiiii!!!!! kirjoitti:
197 "työpäivää" jäljellä
187 "työpäivää" jäljellä
365 päivästä vuodessa ollaan töissä varsinaisesti 178,17 päivää. ELI 186,83 päivää ollaan vapaalla.
Päiviä 365 (12kk)
178 päivästä keskimäärin työntekijä on sen yhden viikon pois sairastapauksen vuoksi. Nekin pitää olla palkallisia.
Ja säännöllinen palkkallinen työaika on 160 tuntia kuukausi. Eli turhaa paskaa työnantaja maksaa 46 tuntia.
kuvitellaan, että keskimääräinen palkka olisi tuo 12,3€/h. 46 tuntia tekee 565,8€/kk.
6789,66€/v.
Tuosta 6789,66€ turhasta maksusta maksetaan vielä 30% kaikkia työntekijän kuluja. Eli yhteenlaskettu hukka on: 8826,54€/v (735,54€/kk)
Kiitos AY-liikkeille ja suomen lainsäädännölle.Vie firmas sinne vitun kiinaan jos pitää alkaa saatana vessataukojakin laskemaan. Et tästä maasta löydä ketään joka istuu 8 tuntia suoraa soittoa sorvin ääressä että saa kaltaisellesi läskille isommat voitot. Oli niin typerää ulinaa että oikeen vituttaan alko
- Antero777666
yjtgjj kirjoitti:
Vie firmas sinne vitun kiinaan jos pitää alkaa saatana vessataukojakin laskemaan. Et tästä maasta löydä ketään joka istuu 8 tuntia suoraa soittoa sorvin ääressä että saa kaltaisellesi läskille isommat voitot. Oli niin typerää ulinaa että oikeen vituttaan alko
Itseasiassa, se on totta. 8 tuntia ei suomalainen tee, puolasta tulee kaveri tekee 6 tuntia meillä yhteen soittoon, annan hänelle mielelläni luvan tuupata kotiin ruokatauolla ja palata vasta 15 min myöhemmin kuin muut, koska tämä meidän kaveri tekee sen 6h päälle vielä 4h yhteen soittoon. Sillä on ihan samat säännöt kuin meen Suomipojilla. Tämä kaveri vaan ei jaksa kuunnella sitä saatanan jääkiekkotarinaa kahvihuoneessa ja meen talon ämmien kanssa se ei tule toimeen, kun se ei ole facebookissa ja se on vaan ulkomaalainen.
Naulan kantaan kyllä osuit. Suomesta en sellaista toista kaveria löydä. Tälle meen ulkomaan vahvistukselle olen luvannut palkankorotusta jos tuo toisen samallaisen kaverin puolasta. Tessin mukaan maksan palkan. Mun puolesta tekee näin jos vaan terveenä pysyy. Siksi se saa mennä kotiinsa vaikka panemaan muijaansa kesken päivän. Mulle ihan sama kunhan homma luistaa! - Onkosullamuijaa?
Antero777666 kirjoitti:
Itseasiassa, se on totta. 8 tuntia ei suomalainen tee, puolasta tulee kaveri tekee 6 tuntia meillä yhteen soittoon, annan hänelle mielelläni luvan tuupata kotiin ruokatauolla ja palata vasta 15 min myöhemmin kuin muut, koska tämä meidän kaveri tekee sen 6h päälle vielä 4h yhteen soittoon. Sillä on ihan samat säännöt kuin meen Suomipojilla. Tämä kaveri vaan ei jaksa kuunnella sitä saatanan jääkiekkotarinaa kahvihuoneessa ja meen talon ämmien kanssa se ei tule toimeen, kun se ei ole facebookissa ja se on vaan ulkomaalainen.
Naulan kantaan kyllä osuit. Suomesta en sellaista toista kaveria löydä. Tälle meen ulkomaan vahvistukselle olen luvannut palkankorotusta jos tuo toisen samallaisen kaverin puolasta. Tessin mukaan maksan palkan. Mun puolesta tekee näin jos vaan terveenä pysyy. Siksi se saa mennä kotiinsa vaikka panemaan muijaansa kesken päivän. Mulle ihan sama kunhan homma luistaa!No mutta jos se käy panemassa kesken päivän sun muijaas, niin mites sitten?
- mistä maksajat?
Onkosullamuijaa? kirjoitti:
No mutta jos se käy panemassa kesken päivän sun muijaas, niin mites sitten?
Niin ja työaikana tupakille neljäkertaa a´15min tekee tunnin päivässä!
Kunna "homissa" on 5viikkoo kesälomaa 2 viikkoo talvilomaa saikkua noin 1kk vuodessa! - satakuntapori
mistä maksajat? kirjoitti:
Niin ja työaikana tupakille neljäkertaa a´15min tekee tunnin päivässä!
Kunna "homissa" on 5viikkoo kesälomaa 2 viikkoo talvilomaa saikkua noin 1kk vuodessa!Pakko kommentoida.
Olen tehnyt palkkatyötä suurimman aikaa elämästä ja nyt yrittäjänä 7v.
Kyllä se niin on että palkkatyössä pääsee helpommalla, vaikka katselis asiaa ihan mistä vaan. Sorry nyt kaikki palkkalaiset mutta mutta,,,,tästä ympärivrk:n työajasta ei juurikaaan palkkaa tipu . Ei sitä tämä rouva tiennut mihin soppaan itsensä keitti.
Mutta onhan meillä vapaus päättää teemmekö rästityöt vaikka su aamuna tai la iltana.jne.No oma valinta mutta yhden-kahden hengen yrityksen pyörittäjällä ei todellakaan ole loma tai vapaa-ajan ongelmia.
Olen myös etsinyt yhtiökumppania yritykseen jotta noiden taukojen yms noudattaminen vois tapahtua joustavammin. - YrittäjäPoristaMyös
satakuntapori kirjoitti:
Pakko kommentoida.
Olen tehnyt palkkatyötä suurimman aikaa elämästä ja nyt yrittäjänä 7v.
Kyllä se niin on että palkkatyössä pääsee helpommalla, vaikka katselis asiaa ihan mistä vaan. Sorry nyt kaikki palkkalaiset mutta mutta,,,,tästä ympärivrk:n työajasta ei juurikaaan palkkaa tipu . Ei sitä tämä rouva tiennut mihin soppaan itsensä keitti.
Mutta onhan meillä vapaus päättää teemmekö rästityöt vaikka su aamuna tai la iltana.jne.No oma valinta mutta yhden-kahden hengen yrityksen pyörittäjällä ei todellakaan ole loma tai vapaa-ajan ongelmia.
Olen myös etsinyt yhtiökumppania yritykseen jotta noiden taukojen yms noudattaminen vois tapahtua joustavammin.@Satakuntapori
Minkäs alan yrittäjä olet ja millaista liikekumppania etsit? - ressureipasyrittäjä
Onkosullamuijaa? kirjoitti:
No mutta jos se käy panemassa kesken päivän sun muijaas, niin mites sitten?
Melkein jos työnsä vaan hoitaa, niin antaa painaa. On se naikkonenkin kotona ilosempi, kun tulen myöhössä ko5iin ja repäsen illalla kännit.
- Anonyymi
Työpaikan laiteet on rikki päivässä 1 h
Kaikenlaista sekaannusta aiheutuu pöivässä 1h
Tuönantajan vittuiluun menee 4 h
Tylnatajan perseen nuolemiseen meneekin loppuaika - Anonyymi
197 "työpäivää" jäljellä
187 "työpäivää" jäljellä
Päiviä 365 (12kk)
6789,66€/v.
Kiitos AY-liikkeille ja suomen lainsäädännölle.Jos työnataja on maksa vinaan olaan me tekevinään.
- Anonyymi
Antero777666 kirjoitti:
Naulan kantaan kyllä osuit. Suomesta en sellaista toista kaveria löydä. Tälle meen ulkomaan vahvistukselle olen luvannut palkankorotusta jos tuo toisen samallaisen kaverin puolasta. Tessin mukaan maksan palkan. Mun puolesta tekee näin jos vaan terveenä pysyy. Siksi se saa mennä kotiinsa vaikka panemaan muijaansa kesken päivän. Mulle ihan sama kunhan homma luistaa!Yritystukee tylnantaja t nistaa kuiten kin 365 pv viikossa
- Anonyymi
197 "työpäivää" jäljellä
187 "työpäivää" jäljellä
Päiviä 365 (12kk)
6789,66€/v.
Kiitos AY-liikkeille ja suomen lainsäädännölle.Miksi tulantajat inisee että sopivaa tyntekijäö eilöydy
Esim enne koulutettiin tyltehtäviin sopivat työntekijät
Wi inisty että valtio on pitää koulutta ja kun kukan ei kelpaa
Voitot on yksityisiä
Kulut yhteiskunnalle j
Ja yritystuki mulle
Ja en hyväksy soilaaietuutta köyhille vaan rikkaille miljonääreille vaan - Anonyymi
yjtgjj kirjoitti:
Vie firmas sinne vitun kiinaan jos pitää alkaa saatana vessataukojakin laskemaan. Et tästä maasta löydä ketään joka istuu 8 tuntia suoraa soittoa sorvin ääressä että saa kaltaisellesi läskille isommat voitot. Oli niin typerää ulinaa että oikeen vituttaan alko
Taitaa ola mahtva yritys kun bessassain saa olla vaan kaksikertaa päivässä
Pienetä on nappikaupoiaalla myynnit
Ihan väärä yritysidea
Kuulostaa bäkisin yrittämiseltä ja kun ei onnistu kaikki on palkansaajien bika - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tulantajat inisee että sopivaa tyntekijäö eilöydy
Esim enne koulutettiin tyltehtäviin sopivat työntekijät
Wi inisty että valtio on pitää koulutta ja kun kukan ei kelpaa
Voitot on yksityisiä
Kulut yhteiskunnalle j
Ja yritystuki mulle
Ja en hyväksy soilaaietuutta köyhille vaan rikkaille miljonääreille vaanRikkaan tukemisessa on se hyvä puoli, että se rikastuu. Köyhä vain vinkuu. Jos köyhälle annat miljoonan, niin se tuhlaa sen tänään, koska huomenna se olisi kuitenkin loppu. Ja vuokranmaksupäivänä taas itketään ja valitetaan.
- Anonyymi
Nykyajan työntekijät laiskaa sakkia. 10000 euroo kuukaudessa pitäs olla palkkaa töissä tunti päivässä sekin etänä. Laiskaa osaamatonta täysin vetelää paskaa. Heitin porukat ulos. Teen töitä sen verran kun yksin pystyn tekee. Moni murhe pois putiikki kiinni kun pidän lomaa. Ei huolia lomalla just tuli n thaimaasta 4 viikkoa auringossa. Nyt taas jaksaa tehdä töitä. Teen yksin on paljon helpompaa ja tulotaso parani itselle.
- Anonyymi
Kun kerroin aiemmin tuosta samasta ongelmasta ja siitä että moni yrittäjäkolleega on päätynyt samaan niin porukka ei uskonut.
Fakta on vain nykyään se että yrittäjä joutuu omalla työpanoksella kompensoimaan työntekijän aiheuttaman tappion.
Sen päälle kantaa vielä yrittäjäriskin.
Viimevuonna poistin oman firman työnatajareisteristä enkä meinaa enään siihen palata. - Anonyymi
Ootko torimummo vai nappikauppias
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kerroin aiemmin tuosta samasta ongelmasta ja siitä että moni yrittäjäkolleega on päätynyt samaan niin porukka ei uskonut.
Fakta on vain nykyään se että yrittäjä joutuu omalla työpanoksella kompensoimaan työntekijän aiheuttaman tappion.
Sen päälle kantaa vielä yrittäjäriskin.
Viimevuonna poistin oman firman työnatajareisteristä enkä meinaa enään siihen palata.Siis et ole yrittäjä mutta esiinnyt yrittäjän roolissa
Vaikka olet työtön kelapummi
No nauti nyt kokoomuksen kelatuesta
Tuskin raaskit maksaa yrittäjä kassaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis et ole yrittäjä mutta esiinnyt yrittäjän roolissa
Vaikka olet työtön kelapummi
No nauti nyt kokoomuksen kelatuesta
Tuskin raaskit maksaa yrittäjä kassaanMiksi hitossa olisin antanut rahaa yrittäjän kassaan?
Firmani on edelleen pystyssä kun sinne ol kertynyt omaisuutta.
Harrastuksena käyn tekemässä kevyitä keikkoja ja myyn jonkin verran erikoismateriaaleja.
Vapaaehtoiset eläkkeet laukkaa ja onpa mukana osatyökyvyttömyyseläke ja tietenkin sijoitusasuntojen tuottoja.
Minkä hiton takia pitäisi kuunnella työntekijöiden kitinää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi hitossa olisin antanut rahaa yrittäjän kassaan?
Firmani on edelleen pystyssä kun sinne ol kertynyt omaisuutta.
Harrastuksena käyn tekemässä kevyitä keikkoja ja myyn jonkin verran erikoismateriaaleja.
Vapaaehtoiset eläkkeet laukkaa ja onpa mukana osatyökyvyttömyyseläke ja tietenkin sijoitusasuntojen tuottoja.
Minkä hiton takia pitäisi kuunnella työntekijöiden kitinää?Miten kokoomuslaiselle kelpaa elöke se on sosaialismia ja kommunismia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kokoomuslaiselle kelpaa elöke se on sosaialismia ja kommunismia
Ai eikä 300 000€ eläkevakuutusmaksujen jälkeen saisi ottaa eläkettä jos perusteet on?
Vähän sama jos maksaa palovakuutusta ja talo palaa niin ei ota korvauksia kun se on sosialistista ajattelua vaikkakin täysin kapitalistien pyörittämä järjestelmä.
Huomaa hyvin ettet itse ole koskaan ollut työelämässä etkä itse ole koskaan tehnyt mitään oman elintasosi eteen, minä ole ja olen varautunut mahdollisismman hyvin tulevaan.
Joten mieti vielä kerran mikä on sosialismia ja kommunismia ja mikä on kapitalismia, vakuutusmaksun maksaminen ei ole sosialismia.
- Anonyymi
Itse aion irtisanoa kaikki ja pienentää toimintaa vaikka töitä onkin. Ihan loppu näihin saikuttelijoihin ja työsikojen noudattamatta jättämisiin. Pääsee helpommalla kun käyttää alihankintaa ja myy työt eteenpäin niiltä osin mitä ei muutaman alihankkijan kanssa kerkeä tekemään. Nyt ollut pelkkiä kotimaisua töissä, mutta jatkossa ei kiinnosta mistä tulee kunhan hommansa hoitaa ja laskutus tehtyjen töiden mukaan eikä tunnin ruokatunnin ja puolentunnin kahvitunnin mukaan.
- Anonyymi
Firma on maksavinaan ja duunari on tekevinään
Ja kavitautkielletty vesaan korkeintaa 2 kerta päivässä
Ylitöistä ei makseat
Ja muutenkin palkasat ouuttuu aina jitain jotta saadaan eitaa ja sanottua kuka täällä. Äärää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Firma on maksavinaan ja duunari on tekevinään
Ja kavitautkielletty vesaan korkeintaa 2 kerta päivässä
Ylitöistä ei makseat
Ja muutenkin palkasat ouuttuu aina jitain jotta saadaan eitaa ja sanottua kuka täällä. ÄärääSe työnantaja maksaa silti oikeasti joka kk, mutta osa ei tee mitään sen eteen.
- Anonyymi
Miten oiittyy aloituksen sun omat nappikaupan sekoilut
- Anonyymi
Sanna otti velkaa koronan aikan kun yrittäjät ei meneet töihin.
Urpo vaati yrittäjille joka päivä lisää rahaa kun yrittäjät eivät viitsineet mennä töihin esim siivoomaan pääsee aina
Nyt uepo puukotti selkään vaikka itse vaati velan ottoa yritystukiloisille joka päivä
Nyt köyhät töihin eikä natsihallitus anna edes ruokaan rahaa
Kaikki vaan rikkaille yritykaille - Anonyymi
Suomessa on monituhatpäinen somaliäitien ryhmä työvoimareservinä. Likimain kaikki ilmoittavat olevansa heti valmiina työpaikan ottamiseen ja töihin.
https://yle.fi/a/74-20142760
Kielitaito vähän brakaa, ja lähihoitajan paperit on saatu opettaajien säälin perusteella. Mutta kova on halukkuus hoitotöihin, ja työvoimapulaa lievittämään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2021774- 981455
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421245- 1151167
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351072Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251038- 74970
- 70930
- 250886